Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
29
Cevap
2131
Tıklama
19
Öne Çıkarma
#İkinciElİthalAraba Fikri
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaşlar selam,

Biliyorsunuz ki zaten pahalı olan ikinci el araba piyasası
Gerek pandemi, gerekse döviz kurlarının yükselmesi, al-satçılar, sarı site ve türlü gerekli/gereksiz sebeplerle son 6 ayda anlamsız zamlandı.

Ayıca anlayamadığım konu 10 yıl önce alınan arabalar nasıl şimdiki döviz kurundan etkilenip zamlanıyor? :D

E ikinci el arabaları alan halk yine biziz, 105 ay asgari ücret ödeyip sıfır aracı alanda biziz ve gereksiz zamlanan bu ikinci el araba piyasasını normale çevirmekte bizim elimizde olmalı...

Şimdi gelelim asıl fikrimize:

Örnek aracımız 2011 Peugeot 206+,

Bulgaristanda 115.000 km'de 1712€:
< Resime gitmek için tıklayın >

Aynı arabaya bir de sahibinden.com'dan, Türkiyeden bakalım: 68.500₺
< Resime gitmek için tıklayın >

Gelelim fikrimize,

#İkinciElİthalAraba formulü şöyle olacak:
Örneğin üstteki araba, 1700 euro diyelim,
1700 euro + 850 euro (Kısa süreli ithal araba vergisi) => 2550€ * 9 => 22.950₺ ediyor.

Yani formulümüz:
Arabanın fiyatı + (arabanın fiyatı/2 kadar ithal araba vergisi)

Bu araç Türkiyede 68.500₺...
Aradaki manasız bir 45.000₺ fark var
Euro kuru 9 iken bile bu fikir sayesinde bu arabalar gerçekten ithal fikri ile uyguna geliyor,
Bizim vatandaşımız neden aylarca çalışıp, bir araba almak isteyip alamıyor ve sürekli alım gücümüz düşüyor?

Fikrin genel şartları:
-Sadece ikinci el araçlar için geçerli olacak
-2 yıl gibi kısıtlı bir süre için geçerli olacak.
-Araba modeli en fazla 10 yıllık olacak ki ülkemizde hurda merkezi olmamalı
-Arabayı getiren kişi 1 yıl geçmeden satamayacak
-Ticari rant/kâr elde etmek için kullanılamayacak
-Ferrari, Aston Martini gibi araçlar kapsam dışı bizim amacımız halkın istediği arabayı gerçek fiyatına alabilmesidir

Soru/cevap kısmı:

-Devletin bundan kârı ne, neden kabul etsin?
+İkinci el araba piyasasından devletin bir kârı yok, para aliden mehmete, mehmetten hüseyine ve oradan galericiye ulaşıyor sonrasında vergilendirme aşaması... #İkinciElİthalAraba fikri ile devlet yurt dışından gelen her araba için (örneğin araba 1000€, #İkinciElİthalAraba vergisi 500€) olarak döviz biriminde vergisini almış olacak.

-Sıfır araba alanlar o kadar para veriyor, neden böyle bir fikir olsun?
+Zaten 2019,2020 model arabayı bu fikir ile almak isterseniz, vergisiyle birlikte, Türkiyedeki sıfır arabalar daha uyguna geliyor.
Bu haldeyken neden yurt dışından ikinci el alınsın ki...

-Galericiler ne yapacak, piyasayı batırır bu!?
+Asla,kısa sürede piyasada fiyatlar değişse bile uzun sürede piyasadaki ikinci el araba talebini arttırır, doğal olarak alım gücü yükseleceği ve araba satışları artacağı için bu piyasayı batırmaz

-Bayiler karşı çıkar, piyasa dengesi bozulur ve batarlarsa?
+Üstte belirttiğim gibi böyle bir şey olmayacaktır, neden derseniz sıfır araba alan kitle ile ikinci el araba alan kitle birbirinden farklı.

-Böyle bir şey var mı? Yurt dışından şimdi araba ithal etsek?
+Bahsettiğim maddelerle ve bu kadar pratik bir şekilde maalesef yok. Hali hazırda yurt dışından araba getirilebiliyor.
Örneğin Bulgaristan, fakat Türkiyede 2 yıl tutabiliyorsunuz, sonrasında 185 gün Bulgaristanda kalmalı... Ayrıca Bulgaristan
vatandaşlığı da gerekiyor belirtelim, zaten şu anda olan araba getirme durumu ötv,kdv,mtv ve gümrük vergisi dahil
TR'deki ikinci el araba fiyatlarıyla hemen hemen aynı. Bu fikir #İkinciElArabaİthalatını pratikleştirip,
ikinci el araba piyasasını düzeltmek için ve vatandaşın gereken fiyatına araba alması için düşünüldü.

-Bu fikir gerçekleşirse nasıl alacağız? Gitmek, dil vb bir sürü ayrıntı var...
+Lojistik firmaları aracılık edebilir, geçici süreliğine web sitesi kurulup internet üzerinden araç alınabilir.Biz sadece
siteye girip, arabayı seçip son fiyatı görmüş oluruz.

-Cari açığın farkında mısın? Döviz yurt dışına mı çıksın?
+Elbette, 14 milyar $ civarı, bu fikir sayesinde 300.000 adet araba alınırsa ortalama olarak 1.5 milyar € ediyor, ayrıca
sadece ikinci el araba ithalatında değil, sıfır araçlar ve bir çok ürün ithal, vatandaşın 10 yıllık, biraz eskimiş
alacağı araba mı cari açığı çok büyütecek? Ayrıca bu fikir geçici süreli uygulanacak 6-12 ay gibi.

-Devletin itibarı ne olacak?
+Avrupa içerisinde zaten yapılan bir konu bu, ülkemizin jeo-politik konumu gereği bizde Avrupa ülkelerine çok yakınız, neden yapmayalım?

-Piyasa iyice karışır, yurt dışındaki ülke araba fiyatlarını arttırırsa?
+Yukarıdaki maddelerde belirttiğim gibi, herkes 1 tane araba getirme hakkına sahip olacak. Yani ticari rant,
kâr gibi konular engellenmiş olacak.BG ile anlaşıldı diyelim, fiyatlar artarsa Romanya, Yunanistan, Almanya, Fransa... çok ülke mevcut.

Yıllar öncesinde #AKN Adil(!) Kullanım Kotası gibi konuya çözümde DH'den çıktı ve meclise oradan da BTK'ya kadar ulaşmıştı.
Neden böyle bir fikir de olmasın?

Siz değerli forum üyelerini bu fikre davet ediyorum ve mantıklı bulunursa Twitter'da #etiket, ekşi sözlükte başlık açıp, bu konuyu meclise ya da ekonomi bakanına ulaştıralım.

Bu kadar yüksek fiyatlara neden dur demiyoruz? Aylarca çalışıp ikinci el dahi araba alamayan da biziz... Döviz kuru yüksek olsa bile bizim ülkemizin vatandaşının Bulgaristandaki insanlardan farkı ne?
Neden yüksek ücretleri ve her şeyi dümdüz kabul ediyoruz?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kemâncı -- 4 Ekim 2020; 12:45:10 >

Hocam bilmiyorum devletimiz taksici müteahhit galericileri pek seviyor onları üzmez bence
Yoruma Git
akfq - 4 yıl +8
A
4 yıl
Çavuş

Hocam mantıklı da bugün 150 ye arabayı alan galerici araba dışarıdan gelince 50k olunca o arabayı satamaayack ve itiraz edecek devletimiz de biz vatandaşımızı mağdur etmeyeceğiz diyecek yani zor bence o iş ama inşallah olur



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: akfq

Hocam mantıklı da bugün 150 ye arabayı alan galerici araba dışarıdan gelince 50k olunca o arabayı satamaayack ve itiraz edecek devletimiz de biz vatandaşımızı mağdur etmeyeceğiz diyecek yani zor bence o iş ama inşallah olur
Hocam şimdi devletin ikinci el araba piyasasından bir kârı yok, böylelikle her araba başına ülkeye döviz kazandırmış oluyoruz.

Şimdi nasıl oluyor ikinci el ticareti; Ali alıp, mehmete satıyor, mehmet hüseyine, hüseyinde galericiye satarsa,o da faturalandıracak, vergi olarak devlete dönecek... 0 kuruş gibi bir kârı var devletin :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
4 yıl
Çavuş

Hocam bilmiyorum devletimiz taksici müteahhit galericileri pek seviyor onları üzmez bence



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kemâncı
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: akfq

Hocam bilmiyorum devletimiz taksici müteahhit galericileri pek seviyor onları üzmez bence
Dediğiniz de doğru olabilir elbette, bana kalırsa yıllardır halk olarak biz kazıklandık, her gün paramız eridi ve eriyor biraz da galericiler, emlakçılar piyasaya göre şekillensin artık :D (örneğin pandemiden dolayı öğrenci evlerinin boş kalması ve emlakçıların şimdiki ekonomik durumu, aynı şekilde en kötü evleri bile 900-1000₺'ye kiralamak isteyenler aynı kişiler)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
4 yıl
Çavuş

Haklısınız hocam keşke



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Kemâncı
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Yukarı



T
4 yıl
Yarbay

Seçim öncesi bunu hiçbir hükümet yapamaz. 5000 euroya X6 almak varken kim gider 2007 model Leon alır? Daha taksicilere bir şey yapamıyorlar galerici alsatçı tayfaya nasıl yapılsın :)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Ekim 2020; 12:22:30 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
4 yıl
Teğmen

Bende destek verilmesi gereken, ses çıkarılması gereken bir konu



E
4 yıl
Binbaşı

ah benim saf masum vatandaşım. oyle birsey olursa istanbulda bir sokaktan obur sokaga gidemezsin. yuruyecek yer kalmaz arabadan. sen sadece araba parasi odemiyorsun, yollarda bir araba yeri kadar bosluk satin aliyorsun ayni zamanda. Anladin? Ayrica bu cari acık varken disariya 1 dolar ekstra cikaracak bir proje asla olamaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
W
4 yıl
Yarbay

Yalnız bu fikrin matematiği o kadar basit değil.

Eğer sen ikinci el ithal etmeye başlarsan bu üretici için iyi olmaz. arge dediğimiz pastanın en büyük dilimi planlı eskitme bu devirde.

Üretici de içinde bulunduğu ekonominin sürdürülebilir olması için üretilen her ürünün bir ömrünün bulunması şart
7-10 yıl sonra ekonomik ömrünü tamamlayıp çöpe atılması için çalışıyor

Üretici kontrol edebildiği kaynağı kredi olarak hedef pazara verir pazarda bu kredi ile o üreticinin mallarını talep eder sistem böyle işler sen bu çarkı bozarsan kredi akmaz
Yoksa vergi kaybı mümkün değil devlet vergi oranını %X den ikinci elde %XXXX e çektim der geçer



N
4 yıl
Yarbay

Anca boyle cama bakarsinizekonomi boyle dönmüyor. Malesef İthal her ürün cari açığı artirir. Türkiye'nin derdi üretmek ve ihracat olmali başka çıkarı yok. Tabi birilerinin cebine giren parayi da kurtarmasi lazim.

[< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 2 Ekim 2020; 13:39:14 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: eko33

ah benim saf masum vatandaşım. oyle birsey olursa istanbulda bir sokaktan obur sokaga gidemezsin. yuruyecek yer kalmaz arabadan. sen sadece araba parasi odemiyorsun, yollarda bir araba yeri kadar bosluk satin aliyorsun ayni zamanda. Anladin? Ayrica bu cari acık varken disariya 1 dolar ekstra cikaracak bir proje asla olamaz
Benim anlatmak istediğim bu fikir kısa süreli uygulanacak 6 ay gibi zamanında da uygulanmış (Erbakan dönemi).

Ayrıca şu an devletin ikinci el otomobil piyasasından ne gibi bir kârı var?
Galericilerin düzenli olarak fatura düzenleyip vergilendirdiğine inanıyor musunuz?
Bu fikirle her araba satışına devletin kasasına döviz girecek.

Ortalama arabayı 5000€ olarak belirleyelim,
300.000 kişi, 5000€'luk araba alsa => 1.500.000.000 yani 1.5 milyar euro
300.000 * 2500€ => 750.000.000 yani devlet 750 milyon euro #İkinciElİthalAraba vergisi elde etmiş olacak


2020 Temmuz ayına kadar toplam cari açığa bakalım: 14 milyar 941 milyon dolar





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kemâncı -- 2 Ekim 2020; 14:25:58 >

K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Nerd Miner

Anca boyle cama bakarsinizekonomi boyle dönmüyor. Malesef İthal her ürün cari açığı artirir. Türkiye'nin derdi üretmek ve ihracat olmali başka çıkarı yok. Tabi birilerinin cebine giren parayi da kurtarmasi lazim.

[< Resime gitmek için tıklayın >
Kimse bu ikinci el piyasasının balon gibi şişmesine bir şey demiyor ve satışlar devam ediyor, e zaten sıfır araçlar için de yüksek vergiye bir şey diyen asla yok,
Çok yakında hepimiz araba değil yakıt almak için böyle cama banarız



K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: TheCaliph_

Seçim öncesi bunu hiçbir hükümet yapamaz. 5000 euroya X6 almak varken kim gider 2007 model Leon alır? Daha taksicilere bir şey yapamıyorlar galerici alsatçı tayfaya nasıl yapılsın :)
Hocam anlatmak istediğim asıl çoğunluk olan bizler değil miyiz? Aylarca çalışıp istediğimiz modeli/sıfır aracı alamayan da bizleriz, e bizim yönlendirmemiz gerekmez mi bu piyasayı öyleyse :D Al satçı, galericileri bir tarafa, halkı bir tarafa alın hem piyasayı yönlendirmek hem de gelecek seçimlerde oy oranı olarak



K
4 yıl
Binbaşı

Öne çıkardım yukarı.



A
4 yıl
Yarbay

Bunu yapacağına ÖTV düşürürsün, madem para yurtdışına akacak bari vergi alınır.

Çokomelli yeni ÖTV sağolsun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau

Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: AIRBOSS

Bunu yapacağına ÖTV düşürürsün, madem para yurtdışına akacak bari vergi alınır.

Çokomelli yeni ÖTV sağolsun
Hocam o da olabilir elbette fakat burada esas konu vatandaşın 30-40bine gerçekten değerinde araçlara ulaşması ve bu ithal konularının geçici süreliğine kolaylaştırılması


Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
4 yıl
Binbaşı

Bu konuya kimsenin destek vereceğini sanmıyorum millet arabamın değeri artıyor diye seviniyor aklı kıt bi toplumuz sadece parası değerini korumuş oluyor haberi yok git altın al aynı hesap
2015'te 90 bin TL ye aldığım araç şuan 2. El haliyle 240 bin TL malum sitede kaç yılda kullandım kâr ettim mi hayır kâr etmiş olmam için sıfırını yine 90 bin TL'ye almam lazım

Keşke mercedesler 100-150 bin TL olsa herkes istediği arabayı alabilse 30-40 bin TL'ye Corolla, Megane alınabilinse...

Şuanki piyasanın bu kadar şişmesindeki en büyük etken malum site ve kendini akıllı sanan milletimizdir gözünü para bürüyen..

Dolar 5 TL'den 6'ya çıkıyor adam 50 bin TL'ye sattığı aracı 70 bin TL'ye çıkartıyor. Sıfır araç satan zaten ellerinde araç yok en üst fiyattan satmaya çalışıyorlar. Akıllının biri gelip sıfır aracı birdaha satıyor 20-30 bin üstüne koyup bunu gören 2. El araç sahibi biraz daha yükseltiyor. Bunu gören başka bi 2. El araç sahibi onun aracı bu kadar ediyorsa benimki bu kadar eder diyip o da zam yapıyor. Bunu gören diğer satıcı bu araba bu kadar ederse benimkide bu kadar eder diyor tabi bu arada sıfır araçlara dolar kurundan bir zam geliyor ve bütün bu döngü sonsuza kadar devam ediyor.
Hayır bide işin garip tarafı millet bu araçları alıyor. Ben şuan araç alacak olsam gider sıfır alırım piyasanın şişmesini desteklemem



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
4 yıl
Yarbay

Zaten ÖTV olmasa sen o paraya burada da alırsın 2.elde



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau

Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kemâncı