1. sayfa
Gaz boğaz kelebeği kirlenmiş olabilir. |
2.vitesten 1 e düşürmüştür o sırada da kompresyondan dolayı öyle sanmışsınızdır. |
@nbacıshaquılle İlk kez yaşadım bu sorunu, 2 den 1 e düşme kaynaklı olsa daha öncede bir çok kez hissetmiş olmam gerekir diye düşünüyorum ama haklı olabilirsiniz de. |
Burada teknik açıklama mevcut ama benimkisi bir olasılık yalnızca çok rahatsız ederse bakmanız gereken yerlerden biri gaz boğaz kelebeği https://www.pinterest.com/pin/151926187412615438/sent/?invite_code=89ee7efe4c9c4d6d87277b3c4e45523a&sender=531776805909183275&sfo=1 |
Ilk çalıştırmada devir yüksek oluyor bende de 2018 egea manuel var. Eğer 1 2 dk beklemezsem devir saati ısınana kadar bi tık yüksek oluyor ve sanki kendi gaz veriyormuş gibi oluyor |
Bunu ben de defaatle tecrübe ettim, soğuk motorun tepkileri daha agresif oluyor, sabah ilk çalıştırdığımda gaza hafif dokunmayla bile araba hemen ileri atılıyor ama frene basarken ileri gitmeye çalışması ilk kez başıma geldi. Umarım tekrar etmez, ederse de bi servise uğrayıp gösteririm. |
Siz yinede bence bi servise danışın hocam ne olur ne olmaz. |
Babamda dizel otomatiği var, yakıttan bağımsız olarak bunun yokuş kalkış desteği ve otomatik start-stop ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Araç stop edip etmeme arasına düşebiliyor bazen eğimden dolayı, motor tekliyor gibi yapıp sonra devir yükselterek ileri atılıyor. Bahsettiğiniz durum buysa bizde daha bi sıkıntı çıkmadı. İçiniz rahat olsun diye servise danışmanızı öneririm ancak çok önemli bişi olduğunu sanmıyorum |
Tahminimce Şanzımandan kaynaklanan bir problem genelde bu tür sorunlar otomatik vites araçlarda oluyor vitesi bir anda 2 den 1 çeker fakat debriyaj ilişkisini kendisi anormal kurarsa dediğin öne atma olayını yapar mesela bunu manuel araçta yaşanması biraz daha düşük ihtimalli tabi manuelde şöfor isterse yapar |
s&s açık olduğunda ben de yaşıyorum |
Benim 2000 model S40'da bugüne kadar 2 kere kendi aracımda 1 kere de başka araçta gördüğüm saçma sapan bir sorun olmuştu. Klima açıkken motor saçmalıyordu. Kendi kendine gaz veriyor, debriyaja basınca motor devrini korumaya devam ediyor, rölantiye düşmüyordu. AC tuşuna basar basmaz motor rölanti devrine inip orada sabit çakılı kalıyordu. Gaz yemesi, gazı bırakınca rölantiye dönmesi v.b her şey normal çalışıyordu. Tekrar AC'ye basınca motor gene saçmalıyordu. 10-15 dakika saçmalayıp normale dönüyordu. 6 senede ben 2 kere karşılaştım, bir kere de başka araçta gördüm. Belki böyle istisna bir durum olmuştur. Benim araç manuel olduğu için pek bir tehlike oluşmadı. Diğer aklıma gelen ihtimal de, şanzıman kavramayı -herhangi bir sebepten- ayırmamış olabilir, siz de frene basınca stop etmemek için motor gaz vermiş olabilir. |
Araçta otomatik debriyaj var, kavrama noktasında çok ince gazlıyor, arkadaşın dediği gibi o sırada gaz kelebeği anlık sorun çıkartmış olabilir. |
"stop etmemek için motor gaz vermiş olabilir" Tıpkı böyle bir durumdu, sanki araç ben basmadığım halde, gaz verir gibi (boşta iken gaza basarsınız ya o durum) oldu. |
|
1. sayfa
Araç: Benzinli, otomatik.