Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
0
Cevap
2472
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Audi A3 - Motor Ariza isiginin yanmasi ve dahasi
B
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Selam arkadaslar
Son bir haftadir aracimin basina gelenleri sizlerle paylasmak istiyorum. Okuyup yorumlarinizi belirtirseniz sevinirim:
Arac gecen hafta carsamba sabah ilk kalkista hafif silkeleme yapti ve sonra gecti. Aksamina engine check hatasi verdi, ertesi sabah bilgisayara baglandi ve p0301 ve p0303 hatalari goruldu, hatalar temizlendi ve 1.ve3. silindirdeki atesleme bobinleri degisti, bujilerde sorun yok dendi. Bu arada araclardan cok anlamam. Aksam eve gelip biraz arastirma yaptiktan sonra bobinlerin degismeden once sorunlu olup olmadiklarinin nasil anlasilacagini ogrendim. Bunun sonucunda bobinleri degistiren yerin hic kontrol yapmadan direkt parcalari degistigini gormus oldum. Yani aslinda o ilk motor ariza hatasi gercek miydi degil miydi bilemiyoruz.

Bu olaydan hemen sonra silkelemeyi bir kac kez az da olsa hissettim ama bayram oldugu icin kontrol ettirecek hicbir yer olmadigindan ve acilen yola cikmam gerektiginden Hollanda'ya dogru Istanbul'dan surmeye basladim. Istanbul'dan kapikule'ye 300 km kadar surdum, benzincide durup benzin aldim, araci calistirdigimda stop-start arizali, devre disi dedi. Surmeye devam ettim ve stop-start kendiliginden duzeldi. Buraya kadar performans anlaminda hic sorun yasamadim. Bulgaristan'dayken bir daha motor ariza isigi turuncu yandi. Yol yardimi aradim ve arac bilgisayara baglandi, hata kodu: P2178 (sistem asiri zengin), silindire giren hava ve yakit dengesi bozuk, yakit fazla gidiyor hatasi aldim. Elemanlar hatayi sildi, yapacagimiz birsey yok, yakit tuketimi fazla olur, arac cekisten dusebilir ve ayni ariza isigi tekrar yanabili, dikkatli surun dediler. Sorunsuzca yolumuza devam ettik ve Hollanda'ya kadar geldik. Lakin yoldayken (o hata silindikten sonraki sabahtan itibaren, ortalama 500-600km gelmisizdir) aracin performansi dustu, hizlanmada problem cikti. Gaz pedalina bastikca aracin eskisi kadar atik olmadigini gordum, resmen bosluk var gibiydi ve pedal biraz sertlesmisti.

Yolda bir baska problem daha farkettik; arac 47 litre kadar yakit aliyor. Sorunun kotu yakittan olabilecegini dusunerek tekrar yakit almaya arar verdik. Depo yaridan fazla dolu gostermesine ragmen fulledigimizde 37 litre benzin aldi. Bu da gostergenin dogru calismadigini gosteriyor. Tek seferliktir dedik ama bir kac kere daha denedik sonuc ayni, gosterge dogru calismiyor. Depoyu fulledikten sonra 250 km gitmemize ragmen hala full gosteriyordu. 300 km den sonra bir cizgi (1/8) gitti.

Nihayet Hollanda'ya vardik ve bu sirada engine check tekrar yandi. Su an bunun hata kodu ne bilmiyorum, araci servise cektirdik. Sabah araxci servise goturmek uzere surerken silkeleme inanilmaz fazlaydi ve daha fazla gidersek yolda kalacagimizi hissettik. Gaz pedali ve direksiyon su an tas gibi.

Ilk olarak akude sorun vardir dedik, akuyu kontrol ettik ve araba stop haldeyken 12.59V gosteriyor. Marsa basildigi zamanki durumunu bilmiyoruz. Alternatoru kontrol etmedik, elektrik tesisatinda sorun var mi bilmiyoruz.

Yorumlarinizi alabilir miyim?

Arac: 2016 Audi A3 1.4 TFSI Benzinli



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.