2. Yorum Rez alıyorum |
Oyunu almayı düşünüyorum. Oyun hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Oyundaki amacımız ne? Tamam eşya toplayıp fabrika kuruyoruz fakat ne için? |
Simülasyon oyunu olduğu için sizden istenilen şeyler oluyor. Oyuna ilk başladığınızda 3 tane maden tipi var ve Siz bu maden tiplerini bir şeyler inşa etmek için kullanıyorsunuz. madenleri önce kendiniz çıkarıyorsunuz. Çıkan madenleri HUB binasında materyallere dönüştürüp gelişmek için size verilen görevleri tamamlamaya çalışıyorsunuz. Görevlerin içeriğinde üzerinizdeki envanter arttırma, ekstra bina veya yeni bina, yeni maden tipi verebiliyor. Üstteki ilk 2 sorunun cevabı olabilir. Oyunda şuan 30 Saatlik sürem olduğu için benden daha iyi bilen kişi de ekleme yapabilir. Üçüncü soru için cevap verebilecek durumda değilim. Bu tür oyunları çok oynayan birisi değilim. Belki bu sorunun cevabını 120. Saatte öğrenebilirim |
takip |
hocam oyunda canımızı nasıl artırıyoruz ? |
< Resime gitmek için tıklayın > İlk 3 item Ağaçlarda yetişiyor. 4. İse oyun craft ile açılıyor. < Resime gitmek için tıklayın > |
Merak ettiğim oyunlardan biri. Bakalım yakın bi zamanda denemeyi düşünüyorum. Steam çıkışı da 9 haziran olarak değiştirilmiş. |
teşekkür ederim hocam bu ağaçtaki malzemeleri kolayca bulabileceğimiz bir yol var mıdır ? |
Merhabalar, oyun ilgimi çekti ama hesabımla giriş yaptığımda nereden alınacağını bulamadım. Siz nasıl sahip oldunuz acaba? Ben de sadece istek listesine ekle kısmı aktif. < Resime gitmek için tıklayın > |
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > Yavaş da olsa istediğim şeyleri yavaş yavaş yapmayı başardım. Merkez olarak kullandığım bölgede düzensizlik mevcuttu onları da toparladım. https://ficsit.app/mod/F1osm4KEz7KvDT Mod sayesinde hangi depoda ne olduğunu daha rahat anlayabiliyorum. Bu arada Oynama sürem 59 Saate dayandı |
Bugün 2 GB 0.3.4.13 Güncellemesi geldi. Reddit Link: https://www.reddit.com/r/SatisfactoryGame/comments/gv87ue/update_3_patch_notes_early_access_v03414_build/ Today all changes that have been on Experimental (plus a few additional bug fixes) are making their way on to the Early Access version! This includes a whole lot of bug fixes and some additions to the game that I will be going over in short, but make sure to check out the patch notes below where we have summarized all of it. The biggest changes we are introducing is a substantial increase to the fluid transport capacity of Trains and an increase to the fluid storage capacity of Buffers, a new overflow setting for Smart & Programmable Splitters, and the ability to map out a total of 10 different Hotbars and switch between them quickly. On top of those changes the Train Platforms, standard Conveyor Poles, Chainsaw, and Object Scanner got an update to their looks. A lot of smaller feedback improvements have been implemented in the UI as well and this version includes the new Epic Online Services implementation, which you largely shouldn’t notice. It does give you all the ability to connect to sessions via a Session ID without having to be on someone’s friend list. There are a lot more tweaks and changes, including 50+ bug fixes of which many are addressing client bugs. Let us know on the questions site if any issues persist, or new ones pop up. https://questions.satisfactorygame.com/ Hope all of you will enjoy this patch! <3 NEW FEATURE Beryl Nuts and Paleberries now regrow around every 3 in-game days Overflow setting on Smart & Programmable Splitter BALANCING Increased storage capacity for the following: Fluid Freight Platform, from 500 to 2400m3 Fluid Freight Wagon, from 500 to 1600m3 Fluid Buffer, from 300 to 400m3 Industrial Fluid Buffer, from 1200 to 2400m3 Adjusted handcrafting times for some later game parts to reflect their complexity Power Shards production times changed to work better with Constructor sounds Color Cartridge production cycle shortened, production values are unchanged Moved one of the Rocky Desert new game spawning positions to a better location QUALITY OF LIFE It should now be easier to build stairs downwards Added multiple Hotbars that can be cycled through via Alt + mouse wheel up and down MULTIPLAYER New Epic Online Services (EOS) implementation for online session handling etc. LOCALISATION All languages were updated Added Vietnamese FACTORY New look for all Train Platforms Updated Conveyor Pole meshes and all Conveyor wall attachments and Conveyor Walls Added inverted corner Ramps to the AWESOME Shop and restructured some of the packs EQUIPMENT Updated Chainsaw look Updated Object Scanner look Updated Chainsaw sounds UI Added autosave notifications with options to turn them on or off Added a tooltip for head lift in Pipeline Pumps Updated the visual style of keybinding hints in all relevant menus Added some basic feedback for the Building Sampler / Eyedropper tool Added an additional onboarding step highlighting the Codex Reworked onboarding Hint text Onboarding Hints are now received as emails that can be looked up in the Codex Changed starting area descriptions and order in the New Game menu Added tooltips for Smart/Programmable Splitter settings to clarify their purposes Added a search bar to Smart/Programmable Splitter Added some reminders that multiplayer has more bugs than single player in relevant menus Show/hide map filters now saves when closing the menu Moved Walkways into the Organization tab in the AWESOME Shop to be consistent with the Build Menu Updated descriptions, naming, and categories of various buildings, equipment, and unlocks Search bars now detect multiple search words when applicable Added a standby switch to the AWESOME Sink menu Improved visibility of Space Elevator requirements for Tiers in the Hub Menu Added a pop up to notify offline players that they are not online when opening the join menu Added a warning when copying the session ID from a private session, since private session cannot be joined Improved the player status shown on the in-game friends list with more information (no longer just “Exploring, Building a factory, etc.”) Changed some Hub Milestone icons to fit better with their content Updated the Ping effect PLAYER CHARACTER Added ladder climbing animations RESOURCES New Conveyor Belt mesh & icon for Limestone Tweaked raw resource icons to be more distinguishable from each other New icons for several resources Cables, Concrete, Leaves, Packaged Water VEHICLES Tweaked sounds for all vehicles WORLD Polish on encounters, enemies, jump puzzles, and collectables in the Dune Desert Improved some ambient sound areas in the Dune Desert Added some pick-up SFX and VFX for foliage that was missing it CREATURES Increased the size of Flying Crabs to make them easier to hit and track Increased the stun delay and downward force on the Flying Crabs so they are on the ground a little bit longer OPTIMISATION Performance improvements for Freight Platforms Triangle amount optimisation for Pipes Optimised and updated a large amount of visual effects Optimised Conveyor Belt visuals Small network and replication graph optimizations to improve host performance in multiplayer BUG FIXES Client players can no longer get unlimited hotbars when joining repeatedly Client players no longer need to re-equip equipment on join for it to function The autosave notification no longer gets stuck when changing autosave interval while the notification is visible Chainsawing Berry/Nut Bushes now gives the Berries or Nuts and no longer displays “No Space for N/A” Fixed a bug where creatures could lose track of the player when they jump too high, this was most noticeable when slide jumping and losing Lizard Doggos that follow the player The Trains handbrake animation will no longer end up in a spamming loop Conveyor Belts and Pipes no longer get odd shapes after dismantling an attachment such as a Merger Build feedback for client players no longer states they have enough building resources when they don’t Reduced the collision on the Bailey Palm Tree so players can walk around it as expected Fixed some visual glare issues on tree stems Fixed a bug where the camera position could get stuck on respawn, not allowing players to look down for example Fixed some visual issues on the Fuel Generator that made it look either too dark or intensely glowing Fixed some visual issues on the Hub and Drop Ship It is no longer possible to duplicate items in storages or other inventories by opening them with both Host and Client Fixed some further flow issues in fluid networks Potentially fixed a crash that can occur when a client player builds a building in multiplayer Fixed some missing meshes in a Dune Desert cave Train timetables should now work for client players in multiplayer Fixed tractor gearing sounds The onboarding button prompts now properly show the key bindings set by the player on the options menu All the mushrooms in the Northern Forest should be back on the ground Hotbars should no longer disappear for client players when logging out and joining back in Fixed some fog bugs in the world Fixed the World->bInTick crash that could occur when a client joins a game Building visuals should no longer persist for client players after dismantling Smart & Programmable Splitters should no longer back up on duplicate rule definitions Partially fixed unusual behavior of fluids and headlift below Z-0 (under a specific height in the world), fluids are still behaving a bit restless when below Z-0 so we will continue to investigate this Clients should now be able to correctly build and snap Freight Cars Weapons should no longer keep firing if primary fire was held down while switching to the build gun or dismantle gun. Dismantle effect should no longer persist if the Build Gun is unequipped while dismantling Shift clicking/Ctrl Clicking items into vehicle storages no longer replaces things already in the fuel slot Fixed a rare crash related to loading train tracks Parachute should be usable for clients now Client players can now properly interact with Lizard Doggo inventories Client players can now see Gas Mask filter consumption Client players can now see the Space Elevator animations Client players can now interact with Trains when the host is far away The Hub is no longer invisible for a short moment when completing the final upgrade Train Stations can now be dismantled and rebuilt in the same spot when adjacent to Foundations Train Station clearance is fixed so Foundations can be built around it properly Trains and Freight Cars now snap better to each other at track intersections and turnouts Fixed some missing or wrongly scaled Limestone node meshes Fixed a crash on load with assert for IsInParallelRenderingThread and IsInRenderThread Conveyor Belt mesh no longer shows up before the Build Effect is played Clients should see less build effects replaying when joining a game Resource extractors now check whether the full resource stack size can be extracted into the output, which will pause production correctly if that is not the case (most noticeable on Oil/Water Extractors) Items will no longer be lost by placing them into a dismantling building’s inventory Items can no longer be duplicated by taking them from a dismantling building’s inventory Fixed some creature respawn issues Supercomputer research naming is now consistent with the part naming Fixed some gas areas and encounters in Rocky Desert that were problematic Clients can now empty single Pipelines and Fluid Buffers Clients can now toggle standby correctly in production buildings, generators and resource extractors Set 0 second researches to 3 seconds in the MAM to solve invisible completion problem for Client players Fixed a bug where rebinding certain keys could result in “…” being displayed Fixed a bug where rebinding mappings with modifier keys left the conflicting mapping with “None” |
Epic üzerinde 89₺ fakat indirim kuponu uygulayabiliyoruz 60₺, ondan dolayı 29₺'ye geliyor |
Merak edenler için CS bey 2. ve 3. partı hazırlamış. Video fikir verebilir. Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız |
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Herkese Merhaba, Oyuna yaklaşık 1-2 hafta ara verip forumdaki konunun da aktif olmaması sebebiyle çok fazla ilgilenemez oldum. Oyun içi oynama sürem 86 Saate dayandı. Bu süre içerisinde M.A.M. olan keşfetmelerin çoğunu tamamladım. Petrolü bulup çıkartıktan sonra Tier 5 ve 6'da tamamlayıp 7 ve 8 için gerekli materyelleri hazırlamaya başladım. Bu süre içerisinde belki de en çok keyif aldığım zaman da üstteki resimdeki yeri hazırlamak oldu. 5x Pure ve 4x Normal Maden'i bağlayıp standart materyaller için hazırlıkları tamamladım. Başlangıç için Jeneratör tercihim biomass oldu. Hali hazırda Kömür Jeneratör'ünü aktif edebileceğim halde Fuel için beklemede kalıyorum.(aralarında güç olarak 2 kat fark var. 75'e 150) Sonuç olarak Temiz bir alan oluşturmanın keyfini yaşıyorum. Fuel ile beraber 2. Kata çıkıp Tier 7 ve 8 için gerekli materyalleri hazırlayacağım. |
Oyunu 20 gündür oynuyorum. Her şey çok güzel gidiyor ama bir sorunum var. Tren istasyonlarım yükleme-indirme yapmıyor. Bu bir bug mı yoksa yanlış bir şey mi yapıyorum? 3 istasyonum var, hepsinde elektrik var. Tren rayları dairesel bir hat, 1 tur atıp başladığı yere dönüyor. Makas vs yok. Redditte de sorulmuş bu ama oraya verilen cevaplar çözüm olmadı. Yardımcı olabilecek var mı? |
Herkese Merhabalar, Oyun hakkında Türkçe kaynak konusunda yaşadığım zorluktan ötürü elimden geldiğince hem yardım etmek hem de yaşadığım tecrübeleri paylaşmak istedim. (23 Mayıs 2020 Tarihiyle oyunda 30 Saatlik sürem var. Bu oyun için bu süre başlangıç seviyesi olarak görüyorum.) Aldığım notlar ve yeni güncellemeleri sayfanın en başında paylaşmaya, Bunun dışında oyun içi etkileşimi sağlayacak birkaç uygulama ve başlıkları da sayfada yer vermeye çalışacağım. Başta söylediğim gibi oyun hakkında tecrübelerim %25 civarında olduğu için yeni başlayan arkadaşlar için şu an gittiğim yollardan bahsedebiliyorum. Zamanla yaşadığım tecrübeleri elbette paylaşmak isterim.
Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız
Güncellemeler
https://update3.satisfactorygame.com
Soru Cevap
https://questions.satisfactorygame.com
Linkler
Temel özellikler
* Oyun Açık Dünya ve Simülasyon Oyunu olarak adlandırabiliriz.
* Oyun içi kaynaklar ile, birleşenler oluşturarak bunlarla bina ve ek yardımcı ürün inşa ederek otomatik olarak gelişme kaydedebiliyoruz.
* Üretim için oluşturduğumuz binalar için ekstra olarak performans arttırma ihtimalimiz mevcut. Bu da daha fazla enerji tüketimi olduğunu belirtmek isterim.
* Oyun içi kaynakları kolay erişmek için kamyon ve tren mevcut, elbette bu oyunun ilerleyen zamanlarında yer alıyor.
* Keşif ve kaynakları sömürmek için çok geniş bir dünya mevcut
Videolar:
Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ooohhh!!! -- 7 Temmuz 2020; 16:25:41 >