1. sayfa
ethernettende bak... %99 routerdan kablosuz ağdan kaynaklı... |
|
ont cihazınada dikkat et koptuğunda alarm ledi yanıyor mu? + ont ile HG253s arasındaki ethernet kablosunuda değiştir... |
Hocam postunuzu tamamen okudum ve aynısı bende de var iki kere modem değişti. Bugün yine geldiler yarın tekrar gelip kabloları değiştirecekler portu kontrol edecekler bakalım. Ben açıkcası modemden değil hatlardan olduğunu düşünüyorum. Çünkü huawei den sonda zyxel di sanırım ondan da taktilar hiçbirisi değişmedi |
2.5 yıldır sorunsuz kullandığım superonline 2-3 haftadır safari adres çocuğundan arama bile yapamaz oldu. Çoğu sitede açılamıyor bir kaç defa yenilediğimde belki açılıyor. 35mb Fiberin ki suanda 50mb hiç bir espiri kalmadı. Testte 50mb gösteriyor ama sanırım pinglerle alakalı birşey. Özellikle safari adres çubuğu google araması özellikle engellenmiş gibi. |
Ont'nin durumu şu şekilde:https://streamable.com/y7vut6 |
|
Yalnız bu yavaşlık sorununu hissettiğimde speedtest'te test yapacağım zaman en yakın konum olarak Kayseri'den bir server gösterip oradan test yapıyor Ankara'da oturmama rağmen. İşin uzmanı değilim ancak bağlantıyı biraz dolaştırıyor olabilirler. Bir de cgnat'a dahil ip bloklarında böyle sorunları yaşayanlar olduğunu okumuştum. Özellikle her gün kontrol ediyorum cgnat'a girip girmediğimi, şahsen gördüğüm kadarıyla cgnat'a da henüz dahil değilim belki sizde o durum olabilir, bir kontrol etmekte fayda var. |
LAN sönüyorsa router şüpheli... ethernet kablosunuda değiştir... modem için arızalı diye şikayet yaz baksınlar... |
Anladım hocam Bilgi için teşekkürler. Yarın Etherneti değiştirince de devam ederse artık tek çare ekip çağırmak olacak. Umarım hg253s’ten daha iyi bir cihaz bağlarlar. Tavsiye ettiğiniz bir Router var mı? |
Şu An için PORT değişti dün kontrol edemedim bugün gün içinde bakacağım. Akşama kadar test edip burdan yine bilgilendirme yaparım |
Bu bahsettiğiniz cgnat nedir nasıl kontrol edilir dahil olup olmadığımız? |
Hocam anladığım kadarıyla açıklayayım, ipv4 bloklarının az kalması ve tasarruf gibi sebeplerle cgnat denilen olayla birçok kullanıcıyı aynı ip üzerinden internete çıkartıyorlar. Bunu anlamanın yolu da modem arayüzünde gördüğünüz wan ip ile internete çıktığınız ip'nin aynı olup olmadığına bakmanız. Eğer wan ip'niz internete çıktığınız ip ile aynı ise bu olaya dahil değilsiniz. Ancak wan ip'niz farklı internette gördüğünz ip farklıysa bu olaya dahilsiniz demektir. İnternette bariz kalite düşüşü oluyor cgnat'a dahil kullanıcıların yorumuna göre. Modem arayüzünden wan ip'nize bakın. < Resime gitmek için tıklayın > https://www.whatismyip.com/ üzerinden ip'nize bakın. < Resime gitmek için tıklayın > Bende bu ikisi aynı olduğu için bu olaya dahil olmadığımı anlıyorum. |
Hocam sanırım ben bahsettiğiniz duruma dahilim ve internetim Hala kötü. Bu durumla ilgili ne tavsiye edersiniz? İzmirde yaşıyorum bina da Superonline kendi switch kutu ve hattı var. PORT değiştirmekten kasitlari yedek swifch demişim sözde. Asıl olana aldılar ethernet kablosunu bir alttan çıkarıp bir üste taktılar. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
Hocam şu konuyu bir araştırın, kimisi port yönlendirme ile çözmüş kimisi değişik şeyler denemiş vs. Ben yaşamadığım için bu konuda fazla bir tecrübem yok açıkçası. https://forum.donanimhaber.com/superonline-gercek-ip-alamama-sorunu-ve-cozumu-cgn-ip--119483888 |
Araştırdım anladığım kadarıyla Temsilciyede ilettim durumu. port numarasını 4 haneli istedi 5555 dedim ama bu sefer de ip istedi benden ? kafadan attığımız 2 ip de olmadı link vermiş oluğunuz konuda hiç ip den bahsedilmemiş |
1. sayfa
Evimde 35 mbps ont+router şeklinde olan eve kadar fiber ile hizmet alıyorum. Router olarak da HG253s var. Cihazın wlan kapsama alanı harici pek de sorunum olmamıştı bu zamana kadar.
Bahsettiğim çarşamba akşam eve gelip modemi açtıktan sonra işlerimi hallettim ve baktım ki router üzerindeki intrnet ışığı yanmıyor. Router'ı yeninden başlattım ışık geldi her şey çok iyi derken geri gitti ve müşteri hizmetlerine ulaşmaya çalışırken sürekli 30'ar saniye civarında ışık gelip gitti. Müşteri hizmetleri hiçbir problem göremedi ve modem resetletmek dışında da bir yol önermedi. Modem resetlemek de (her ne kadar ben istemesem de) yapıldı ve o da pek bir işe yaramadı ve sürekli kopma, drop, hız düşüklüğü ve hız yüksekliği (evet malesef o da var) gibi sorunlar olmaya devam etti. İnternet bir bakıyorum 100/100 simetrik hale gelmiş, bir bakıyorum hız 1 mbps altında bir bakıyorum internet komple gitmiş. Stabil bir bağlantı yok.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
MH'yi tekrar aradığımda da eve ekip gönderelim dediler ancak hem ortalık malum virüs dolu, eve pek yabancı insan sokmayı istemiyorum hem de gelecekeleri zamanı uyduramadığımız için gelemediler ancak o gece ont ve router'i fişten çıkarıp bir saat kadar sonra tekrar açınca dün (09.05.2020) öğlene kadar hiçbir sorunla karşılaşmadan kullandım ancak dün öğlen de yine drop sorunu almaya başladım. Sadece router'i açıp kapayınca internet ışığı benzer şekilde bir gelip bir gitmeye başlıyor. Ont ve router'ı çekip takınca biraz daha iyi olur gibi oldu ancak bu sefer de yine hız sorunu almaya devam ediyorum. Şu ana kadar devam ediyor, bir düzeliyor bir bozuluyor.
< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >
Router'ın log kayıtlarında sıklıkla tekrar eden parse fail isimli bir hata görüyorum.
Bir de bazen olan drop error hatası var.
Routerdan kaynaklandığı kanaatindeyim sizce sorun ne olabilir? Huawei routerlardan herkes şikayetçi, Hg253s'ten de şikayetçi olan çok ben de kapsama alanı gibi özelliklerinden memnun değildim ancak şu olay komple can sıkıcı bir hal aldı. Bu router'i alsalar da yerine en iyi ihtimalle hg255s verecekler ondan da memnun olacağımı düşünmüyorum. Kendime yeni bir router alıp malum yöntemlerle kullanıcı adı ve bilgilerimi edinip onu kullansam sorunu çözer miyim sizce?
Şimdiden yardım için teşekkürler.