İkinci el sifirdan pahali durumda o yuzden gücünüz yeterse sifir alin derim mesela cok satan fiyati emsallerine gore mantikli olan esinizin de kullanabilecegi yakiti dusuk sanzimani sorunsuz olarak yepyeni kasa cllio 5 1.0 turbo cvt viteslere bakabilirsiniz yada 0.9 turbo motor clio 4 olabilir 👍 |
Motor hacmının kucuk olması uzun yol seyahatlerınde veya dıyelım 4 5 kısının aynı anda bınmesı durumunda sıkıntı yaratmaz dımı açıkcası taksıt durumları nasıl bılmıyorum ama nıyetım var yanı sıfır almak çünkü temıze bakıyosun 70 80 kredıyle oluyo 90 ee bu kadar veren adam az daha verıp sıfırını alır dıye dusunuyorum her zaman |
|
|
|
Demin sıfır araç alım konusunda aynı soru vardı, 1.2 70 hp corsa e kullanmış biri olarak yazayım. Şehiriçi performansla ilgili hiç sorun yok, şanzıman zaten şehiriçine göre ayarlanmış. Uzun yolda ise yeterli ancak yokuşta diğer araçların bir vites düştüğü yerde bu araç iki vites düşüyor, ileriyi iyice görmeden sollamaya çikmamak gerekiyor. Alıştıktan sonra sorun olmuyor. Yakıtı şehiriçinde de uzun yolda da 6-6.5 litre yakıyordu (uzun yolda devirli gittiği için düşmüyor) |
2020 sandero stepway EasyR automatic 118.750 https://www.dacia.com.tr/kampanyalar/satis-kampanyalari.html |
Hocam o 1.2 motor çok kişi binince çatlar yorumunu kim yaptı ya vallahi neşem yerine geldi |
O kadar fazla para vermeye gerek yok Alınacak araçlar: Dacia sandero stepway 0.9 turbo Renault clio 2019 model sıfır 0.9 turbo Bu araçları sıfır km olarak 90/95 arasına alıp geçin. |
Hocam Corsa 1.2 modelı cok hosuma gıden bı arac dedım bı arastırayım bı sayfada gordum şok oldum yav nasıl dedım 120 degıl 100 e duser ama koskoca fırmalar markalar 1.2 0.9 motor bıle uretırken buna 5 kısı bınerı akıl etmıstır heralde dedım ama yınede ınsan bı sormak ıstıyo :D |
Corsa benımde cok sevdıgım bı arac eşimde cok begendı 1.2 modelını benzınlı acıkcası kafamda o var ama tabı odeme planları pesınat durumları nasıl oluyo gormem gerekıyo su vırus muhabbetı bı bıtse bı bakmak ıstıyorum |
Benim eş adayı dıyım düğün ertelendı malum sebeplerden oturude abısının ılk arabası clıoydu hep gozu onlarda caktırmıyo ama o arabayıda oda cok sevıyo oyuzden dusunmuyo degılım clıo otomatık aldımmı oda kullancagı ıcın en sonunda hanımcılıga dogru gıdıyoruz |
hanım üzerine araç alma |
Ya benım kafamda hep oturmus bazı modeller vardı corsa polo veya golf bırde ılk ehlıyet aldıgım araba clıoydu zamanında bu modellere ek olarak bıde İ10 İ20 eklendı kafama o yuzden cokta kafamı degıstıremez ama onume 2 anahtar koysalar corsa ve clıo corsayı alır gıderım babam bıle engel olamaz :D |
|
Artık düşük hacimli motorlara güzel ülkem alıştı, eski düşünceye sahip olumsuz yorumlara aldırış etmeyin. Evet yüksel hacimli motor olursa güzel olur ama düşük hacimlide kötü denilemez. Bana göre sadece düşük hacimli motor yakıtı kısmi fazla yakar. Misal 200 metrelik yokuş düşünün. Yüksek hacimli motor 190 metrede tıkanmaya başladıgında yokuş bitmiş olur. Düşük hacimli motorda 160 metrede tıkanır gerikalan 40 metreyi gaza yüklenerek çıkmak zorunda kalcak. Hal böyle olunca yakıt tüketimi artacaktır. Ayriyetten ilerleyen yıllarda, bunu sıfır alan görmez. Düşük hacimli motor kullanıma baglı yüksel hacime göre daha fazla sıkıştırıp fazla devir çevircegindem motor ömrüde kısa olur. 350 bin kmlik motora anahtar degmemiştir. Düşük hacimlide 250 binde anahtar degmeye başlat. Yazdıgım örnekler anlaşılması açısından kesin net degildir.. Sıfır alma düşünceniz olması gerektiği gibi, çogun insan 2. Elde fiyat ve araca bakım yapılacak parayı düşününce sıfıra yaklaşıyor. Otomatikmen sıfıra yöneliyorsunuz. Bende bu şekilde aldım. 2. El 65-70 lik arabalara bakınıyordum. 5-6 bin masraf bakım yaptıgında 75 binlere uzanıyordu. 10 bin fazla verdim sıfır sıfır focus aldım. Bendeki durum tamamen mantık üzerineydi zaten 2. Elde de boş arabalara bakıyordum. Benim kaybım yok donanımda. Sıfır almanızı tavsiye ederim. 2. El olcaksa biraz bütce yükseltip fiesta 1.0 turbo otomatik titanyumlara bakılabilir. Yada 2018 1.6 benzinli tredx focus. Lpgli alma. İ10 lara bakma zor satılır. İ20 kısmi piyasası daha iyi. |
1.4 CRDi i20 derim ben. Gerçi son nesil pejo kardeşler ile Clio'yu daha kurcalayamadım onlar hariç. 1.4 crdi i20 ile tıkanması çatlaması hatta kalkarken stop etmesi imkansıza yakın. Deli fişek bi motor. 4 çam yarması + bagajda 5 tane kum torbası ile hill holder'ını test etmek için istanbulda tepesinden asfalt atılmış bir rampada durup test ettim. Muhteşem. Rampada kalkabilmemiz için yanımdaki arkadaşın camı açıp kapıya oturması gerekti önümüzü görebilmemiz için Daha dik bir rampa ile de karşılaşma ihtimaliniz de olmaz. Karşılaşsanız da sıkıntı yaşamazsınız. Aynı i20'nin 1.4 benzinli otomatiğini ise hiç tavsiye etmem. Alırsanız direk kaldırımdan parke taşı söküp gaz pedalına koyun 1 tane. Şu ana kadar kullandığım en en ağır araba. Hayat belirtisi bile yok o kombinasyonda. |
Otomatik şart değilse özel seri var hayalet ekran vs geliyor özel seride liste fiyatı 125 bin ama bayilere de sormak lazım |
Sizlerin benım yakzdıklarıma tavsıyeleri ve arac almayı dusunenlerın aldıgı marka model ve fıyat teklıflerını yazarsanız farklı model ve markalarıda arastırabılırım.