basit kelebek temızlencek sonra bujılere bakılcak bujı kablosuna bakılcak bıde distribitöre bakılıcak |
|
o zaman muhtamelen o parcanın bır yada 2 delıgınde calısmama durumu var yanı bır yada ıkı bujı kablon vede dolayısıyla bujılerıne elektrık gıtmıyor banada olmustu bujı ve kablolar degıstı yınede motor sallanıp stop edıyordu dıstrıbıtor degıstı sorun cozuldu sen kendın bakabılırsın bujılerın kablolarını dıstrıbıtorden kendın cek dordunu sırayla cek zaten saglam olan bır yada ıkı tane vardır sen saglamı cektıgın an dırek stop ederse o zaman o parca arızalıdır cunku 4 cıkıstan bır yada ıkısını cektıgınde saglam ıseler stop etmez arıza tespıtı o kadar basıttır ben tamırcıyım vede hem motor hem elektrık ustası benı ıyı tanır bugunde klımacı bana ıs teklıfı ettı < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
|
benım usta arızayı dırek bulur ve yapar ama baska ustalar orayı burayı degısır yınede duzelmes bosuna masraf edersın atesleme sıstemı bujıye baglı duzenekte sorun olunca gazı bıraktıgın an stop eder zaten,gaza bastıkca tıtrer bırakınca stop eder |
LPG'li Focus1'in kronik sorunudur. Gaz Kelebeği temizlenmesi ile çözülmüyorsa sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor bu sorun, çözümü çok zor. |
|
Ateşleme bobinini değiştirin düzelecektir büyük ihtimalle. |
geçmiş olsun eski focus 1 aracımda da vardı ustam subaplardan dedi subapları değiştirdim sorun kalmadı 20bin km sonra sattım aracı |
|
Benim Focus1'de vardı, gaz kelebeği, rölanti valf itemizliği, vs. ne yaptıysak ayar tutmadı, düzelmedi. En son 265.000 km'de sübaplar iyice aşındığı için motorun çalışması tamamen bozuldu ve motoru full reketefiye yaptırdım. Rektefiyeden sonra bu sorun kalmamıştı. 2,3 sene sonra tekrar başladı ama bu defa gaz kelebeğinin temizlenmesiyle düzeldi. |
Gaz kelebeği üzerinde bir potansiyometre var, onu değiştirip bir deneyin, yoksa yeni bir orjinal gaz kelebeği ve potansiyometre ile deneyin. gaz kelebeğinin üzerinde ki vida vs. kısımları kesinlikle kurcalatmayın. https://mini.donanimhaber.com/images/upfiles/149692/f71ed964-3bd0-4d42-9c8e-e137bb1c18fa.jpeg |
Elektrik ile ilgili bir sorun bu. Gaz kelebeği bobin vs.daha bir ton parça değiştirsenizde bu sorun yeniden nükseder. Focus 1de kroniktir. Çözümü için denemenizi önereceğim şey ise araç sigorta kutusunda temizlik ve mümkünse bütün sigortaların değişimidir. Focuslarda düz bir rölanti ayarlayıcısı yok. Araç ecusu ile kordine çalışan bir sistem var. Elektrik akımındaki dalgalanmalar direk ecuyu ve dolayısyla rölantiyi etkiliyor. |
Ben bu arabayı alacaktım galerici insafa geldi o bile uzak dur demisti demekki bu yüzdenmis |
aracınızda lpg var mı, kaç yıldır kullanıyorsunuz, hangi şehirdensiniz belirtmemişsiniz. rolanti sorunu bence, ustaların bile işin içinden çıkamadığı en kötü sorunlardan biridir. sorun için 10 dan fazla neden sayılabilir. hiç ummadığınız yerden de kaynaklanabilir. - örneğin aracınızda lpg sistemine bağlı benzin kesme rölesi var mı? - oksijen sensörleri., -beyin -elektrik aksam -MAF sensörü -krank mili sensörü -motora temiz hava girişi ile ilgili tüm ekipmanlar ve bağlantıları -gaz kelebek ayarlarının bozuk yapılmış olması. -akü gerilimi -motor kısmının basınçlı suyla yıkanmış olması |
Boğaz kelebeği temizlenecek bobin buji buji kablosu sağlamsa yapacak bir şey yok buna lpg bu hale getiriyor bu motoru. Subaplar tam cortlayana kadar devam çelik subapa geçtikten sonra yapmaz. Hatta dikkat edin 4. Viteste giderken falan boşa alın yine yapmaz bekler 1000-1200 devirde Durmaya yakın yapar. |
Hocam benim motorda full rektefiye oldu. Ancak sorun devam etti düzelmedi |
Hocam denemek için sağlıklı çalışan focus 1 den potansiyometreyi söküp benim araca takmıştık düzelmemişti. O vidayla çok önce oynadık hocam geçici ayar tutturabiliriz diye maalesef. Bir süre iyiydi sonra tekrar yapmaya başladı |
https://www.youtube.com/watch?v=Oov1qC13w9w
bu da stop ettiği video.