Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
11
Cevap
1276
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Murat 124 1.3 Multijet
O
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Az önce gas monkey garage izleyip gaza geldim ve buraya yazıyorum. Adamlar 1970 model Dodge Challenger kasasına 2015 model kazalı Challenger'dan çıkan motor, şanzuman ve difransiyeli takmışlar nostaljik görünümlü ama modern teknolojiye sahip hoş bir araç olmuş. Acaba biz de bu mantıkla Murat 124 kasasına 1.3 Multijet motor ayarlasak nasıl olurdu hem nostaljik hem yakıtta makul olurdu bence sizce nasıl olurdu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur
Yoruma Git
Yorumun Devamı PatlıcanMusakka - 4 yıl +6
1.3 multijet arkadan itişe uyacak mı?
Yoruma Git
predator93 - 4 yıl +5
Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine m...
Yoruma Git
Yorumun Devamı f.gulteki - 4 yıl +5
P
4 yıl
Yarbay

Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
4 yıl
Yarbay

Bence saçma sapan bir şey olurdu.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

M
4 yıl
Yarbay

motor değişimi oluyor 1.6 araca 1.6 motor olacak şekilde beygirdede belli oranı geçmeyecek iyi bilenler daha açıklayıcı yazar



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

P
4 yıl
Yarbay

1.3 multijet arkadan itişe uyacak mı?



F
4 yıl
Yüzbaşı

Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine motor arkadan itiş. Nispeten basit bir sistem. Şanzıman motor boy farkını şaft ile tolere edebiliyorsun. Ancak önden çekişte motor, diferansiyel, şanzıman bir ünite. Üstüne direksiyon sistemi. Lastiklere göre motorun konumu hepsi sana problem yaratır. Önden çekişli araçlarda motor “swaplamak” daha zor. Ama uğraşılırsa 124 e BMW motoru takarsın daha kolay olur. Nitekim şahin veya doğan a bu tip boyuna BMW motoru takan vardı.
Madem 124 işine girdin. O zaman güncel olması açısından 2001 model yıllarında çok nadir olan çok noktadan enjeksiyonlu şahin-doğan motoru “swaplayabilirsin”. Yalnız muayene ve yasallık durumu nasıl olur bilmem. Maalesef motor, boya değişimi gibi işler Amerika kadar kolay değil. Avrupa tipi çok katı kurallara bağlı.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
4 yıl
Yarbay

challanger o motor denilen canavarı taşıyacak bi araba. serçeye multijet motoru takarsanız büyük ihtimal ilk 2 viteste allahınıza kavuşursunuz.



R
4 yıl
Yarbay

Benzinli araca dizel motor swaplanamaz ruhsata işletecekseniz yine benzinli motor olmak zorunda onda da belli bir güce kadar izin veriliyor örneğin tjet ya da multiair.



O
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: f.gulteki

Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine motor arkadan itiş. Nispeten basit bir sistem. Şanzıman motor boy farkını şaft ile tolere edebiliyorsun. Ancak önden çekişte motor, diferansiyel, şanzıman bir ünite. Üstüne direksiyon sistemi. Lastiklere göre motorun konumu hepsi sana problem yaratır. Önden çekişli araçlarda motor “swaplamak” daha zor. Ama uğraşılırsa 124 e BMW motoru takarsın daha kolay olur. Nitekim şahin veya doğan a bu tip boyuna BMW motoru takan vardı.
Madem 124 işine girdin. O zaman güncel olması açısından 2001 model yıllarında çok nadir olan çok noktadan enjeksiyonlu şahin-doğan motoru “swaplayabilirsin”. Yalnız muayene ve yasallık durumu nasıl olur bilmem. Maalesef motor, boya değişimi gibi işler Amerika kadar kolay değil. Avrupa tipi çok katı kurallara bağlı.
1993+ model tofaş kuş serisinde kullanılan motor tempra ve tipo araçlarda da kullanıldı. Tempralar da önden çekişli ve motoru yatay konumda ama aynı motor kuş serisinde dikine ve arkadan itişli olarak kullanılabiliyor. Mazda 3 araçlarında 1.5 L skyactiv motoru var ve önden çekişli, aynı motor arkadan itişli mazda mx-5 aracında da var. Önden çekişli Mini Cooper ve BMW 2 serisi araçları da arkadan itişli BMW modelleri ile ortak motoru kullanıyorlar. PSA grubunun önden çekişli araçlarında kullanılan dizel motorları BMW'nin arkadan itişli araçlarında da kullanılıyor. Önden çekişli Renault Megane ve talisman modellerinde kullanılan 1.6 dci motoru arkadan itişli mercedes c200d modelinde de kullanılıyor. Yani önden çekiş için üretilmiş bir motor arkadan itişe de uyarlanabilir.

Ayrıca orijinalde çok noktadan enjeksiyonlu kuş serisi araç yok, olanlar sonradan tempra/tipo ECU ve yakıt sistemi takılmış araçlar diye biliyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orkunkurun -- 24 Nisan 2020; 13:59:58 >

A
4 yıl
Yarbay

Enine veya yatay fatketmezsizin;
Benzinli araca benzinli, aradaki beygir farkı Max %50
Dizele dizel, aradaki beygir farkı Max %30
Tork veya devirle alakası yok.
Aracın en son hali de ruhsattaki Max. Ağırlığı geçmeyecek.
Bütün bunlar tuv onaylı TSE ve TMMOB yetki verdiği, atölyede yapılacak.

Uzun lafın kısası olmaz,yapma.



K
4 yıl
Yüzbaşı

Doğana 1.6 mjet olarak yapmayı düşündüğüm fantezidir ama 40 k civarına mâl olur ve motoru araca işletemem o yüzden eski bir bmw 520 e39 alıp 2.0 245 lik turbo motor fantezisi daha ağır basıyor.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

J
4 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur
albea'yı bile iyi götürüyordu linea'da traktör gibiydi...



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.