1. sayfa
Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur |
Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur |
1.3 multijet arkadan itişe uyacak mı? |
Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine m... |
Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine motor arkadan itiş. Nispeten basit bir sistem. Şanzıman motor boy farkını şaft ile tolere edebiliyorsun. Ancak önden çekişte motor, diferansiyel, şanzıman bir ünite. Üstüne direksiyon sistemi. Lastiklere göre motorun konumu hepsi sana problem yaratır. Önden çekişli araçlarda motor “swaplamak” daha zor. Ama uğraşılırsa 124 e BMW motoru takarsın daha kolay olur. Nitekim şahin veya doğan a bu tip boyuna BMW motoru takan vardı. Madem 124 işine girdin. O zaman güncel olması açısından 2001 model yıllarında çok nadir olan çok noktadan enjeksiyonlu şahin-doğan motoru “swaplayabilirsin”. Yalnız muayene ve yasallık durumu nasıl olur bilmem. Maalesef motor, boya değişimi gibi işler Amerika kadar kolay değil. Avrupa tipi çok katı kurallara bağlı. |
Olur mu olmaz mı işin teknik kısmını bilmiyorum ama o motor o kasayı uçurur |
Bence saçma sapan bir şey olurdu. |
motor değişimi oluyor 1.6 araca 1.6 motor olacak şekilde beygirdede belli oranı geçmeyecek iyi bilenler daha açıklayıcı yazar |
1.3 multijet arkadan itişe uyacak mı? |
Olmaz arkadaşım. En azından 124 e multijet olmaz. Çünkü birisinin motoru enine ve önden çekişli. Diğeri dikine arkadan itişli. Dikkat edersen adamlar hep aynı sistem. Dikine motor arkadan itiş. Nispeten basit bir sistem. Şanzıman motor boy farkını şaft ile tolere edebiliyorsun. Ancak önden çekişte motor, diferansiyel, şanzıman bir ünite. Üstüne direksiyon sistemi. Lastiklere göre motorun konumu hepsi sana problem yaratır. Önden çekişli araçlarda motor “swaplamak” daha zor. Ama uğraşılırsa 124 e BMW motoru takarsın daha kolay olur. Nitekim şahin veya doğan a bu tip boyuna BMW motoru takan vardı. Madem 124 işine girdin. O zaman güncel olması açısından 2001 model yıllarında çok nadir olan çok noktadan enjeksiyonlu şahin-doğan motoru “swaplayabilirsin”. Yalnız muayene ve yasallık durumu nasıl olur bilmem. Maalesef motor, boya değişimi gibi işler Amerika kadar kolay değil. Avrupa tipi çok katı kurallara bağlı. |
challanger o motor denilen canavarı taşıyacak bi araba. serçeye multijet motoru takarsanız büyük ihtimal ilk 2 viteste allahınıza kavuşursunuz. |
Benzinli araca dizel motor swaplanamaz ruhsata işletecekseniz yine benzinli motor olmak zorunda onda da belli bir güce kadar izin veriliyor örneğin tjet ya da multiair. |
Ayrıca orijinalde çok noktadan enjeksiyonlu kuş serisi araç yok, olanlar sonradan tempra/tipo ECU ve yakıt sistemi takılmış araçlar diye biliyorum. |
Enine veya yatay fatketmezsizin; Benzinli araca benzinli, aradaki beygir farkı Max %50 Dizele dizel, aradaki beygir farkı Max %30 Tork veya devirle alakası yok. Aracın en son hali de ruhsattaki Max. Ağırlığı geçmeyecek. Bütün bunlar tuv onaylı TSE ve TMMOB yetki verdiği, atölyede yapılacak. Uzun lafın kısası olmaz,yapma. |
Doğana 1.6 mjet olarak yapmayı düşündüğüm fantezidir ama 40 k civarına mâl olur ve motoru araca işletemem o yüzden eski bir bmw 520 e39 alıp 2.0 245 lik turbo motor fantezisi daha ağır basıyor. |
|
1. sayfa
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >