Bu virüs işi boka sarıyor. |
Bence gayet dogru oldu. |
Şuan dünyada araba düşünen kim ? Yakın bir zamanda yiyecek ve içecek kıtlığı olma ihtimali bile var.Araba dan bahsediyorsunuz ?? Ayrıca bizde araba olmama nedeni farbikalar değil.A... |
Şuan dünyada araba düşünen kim ? Yakın bir zamanda yiyecek ve içecek kıtlığı olma ihtimali bile var.Araba dan bahsediyorsunuz ?? Ayrıca bizde araba olmama nedeni farbikalar değil.Araba satılmadığı bayiilere çok az kota verildi o sebeple araba yok bayiilerde. |
Sıkıntı büyüyor hayırlısı |
"İnşallah bizdeki fabrikaların üretiminde azalma veya durma olmaz da en azından buradab ekonomiye darbe vurmaz." Öğrenciler evde olucak anne babaları çalışacak virüsü kapacak ortamlardan. Eee ne anladık bu işten? Öğrenci niye evde duruyor o zaman? |
Yani inşallah bizde salgın boyutuna gelmez ve tedarik problemi de yaşanmaz anlamında yazdım. Lütfen altında başka şeyler aramayın. |
Bu virüs işi boka sarıyor. |
Okulların tatil edilmesi faydalı ve doğru olmadı bencede |
Her yer ergen dolu.cogu 6 şardan Şahinler de tur atiyor |
|
niye böyle düşünüyorsun ki? Sonuçta okulların tatil olmasıyla virüsün yayılma hızı azalacak. Bir öğrencide virüs olsa okulda bunu en az 30 kişiye daha bulaştırma potansiyeli var. Bu 30 kişi 30x30=900 demek. |
Bu iş bizim üreticilere sıçrarsa sen seyret o zaman araba fiyatlarını. İkinci el araçların fiyatları katlanır anında. Umarım böyle bir şey olmaz. |
Üretime 2 aya kadar ara verilebilir Küresel otomobil arzı %20 azalacak Toplu taşıma kullanmak istemeyenler otomobil talebini arttıracak Faiz alçaltma trendi devam edecek Fiyatların 2 ay içinde %30 artacağını öngörüyorum. |
reno fabrikasından geçenlerde açıklama olmuştu sanırım ya da biri kendi duyduğunu yazmıştı müdürün ağzından; üretim sekteye uprayacak çinden parça ekran lcd vs gelmiyor diye, bir ay daha üretiriz elimizdeki parçalarla ondan sonra yavaşlatırız diye. yurt içindeki fabrikalarda da sıkıntı var yani, henüz yansıması az gibi ama bir ay sonra üretimler durabilir de. o zamana kadar havalar ısınır virüs etkisi azalır çin üretime başlar ve hızlıca parça sevkiyatı yaparsa fazla sürmeyebilir etkisi ama bir etkisi olacağı kesin gibi. |
Dolayısıyla talep tarafında da ciddi düşüklükler yaşanacaktır. Ama yinede araçlara ciddi anlamda zamlar gelicek. 2 aya kadar insanlar virüsü unutur. Rutine döner. Hemen para harcama moduna girer. |
Uzakdoğudan parça temini Çin'de fabrikaların yeniden çalışmaya başlaması ve tayland, tayvan gibi ülkelere çok sert vurmaması ile düzelmeye başladı. Sorun uzak doğudan kaynaklanmayacak şu anda hatta Toyota, Honda, Hyundai gibi uzakdoğu markaları sorunsuz üretime devam edebilecek. Ancak ciddi sorun Avrupa tarafında şu anda İtalya ve İspanya'daki fabrikalar kapatılıyor ve muhtemelen bu süreç yayılacak. Ülkemiz açısından bu aşamada en büyük sıkıntı Tofaş için olacak gibi görünüyor, özellikle motor temini ciddi sıkıntı, üretimi durdurabilir. İthal araç temininde de sıkıntı olacağı aşikar, ancak bazılarının beklediği gibi bu sıfır araç fiyatlarını döviz bazında uçurmayacak, bunlar senelik milyon üretimi olan devler n11 kolonya satıcısı değil. Arzda sıkıntı yaşanacak tabi ki ama gözden kaçan nokta talepte ciddi gerileyecek ve hatta Avrupa için arz bunca şeye rağmen talebin üstünde kalacak çok yüksek ihtimal. Fiyatlarda döviz bazında herhangi bir değişim olmaz ancak birkaç aydır yaşadığımız sıfır araç teminindeki zorluktan dolayı devam eden balon ikinci el piyasası virüs olmasa nisan-mayıs gibi araç arzının bollaşması ile kırılabilecekti ancak bu süreç ertelenmiş oldu. Galerici, al-satçı terörüne biraz daha maruz kalacaksınız. Çinde ki süreci okumak lazım iç piyasada satışlar çinde %80 gerilerken üretim ancak %20 geriledi, yani bu gibi durumlarda arzı oluştursanız dahi zaten insanların önceliği araç alımı olmadığı için talep oluşmuyor. Bu sebeple telaş yapmadan, felaket tellallığı yapmadan, elde nakit varsa TL olarak tutmayarak süreci beklemek lazım. |
dediğiniz gibi nisan mayıs hattabaz markaların mh söylediğine göre haziran ayında araç bolluğu olup ikinci el fiyatları sıfırdan uzaklaşacaktı düşerek belki ama ben o arada sıfır fiyatları zamlanacağı için ikinci ellerin fiyat fiyat düşürmeden aynı seviyede kalarak sıfırla farkı açacağını tahmin ediyorum. yani bugün sıfırı 215 bin olan aracın ikinci eline 2 yaşında olanına 200 bin verilmez ama yarın o sıfırı 235 bin olduğu zaman iki yaşında ikinci el yine 200 bin bile kalsa makul gelebilir. |
Devlet Avrupadan 2. El otomobil isine girerse hic sasirmam. Madem sifir yok ikinci el getirir kdv otvsiyle satarim diye dusunebilir mi? |
Araba sıkıntısı olacaktır ama nakiti olanda elinde tutar acil araç ihtiyacı yoksa. Şu dönemde nakit kral. |
|
Bu umut boş yere. Ciddi diyorum, er ya da geç bulaşacak. |
Kaynak:http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/2952674-renault-nissan-ve-seatta-uretim-durdu/?detay=2