Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
8
Cevap
1118
Tıklama
0
Öne Çıkarma
İşlemci-Ekran kartı kullanımı hakkında
V
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar aklıma takılan bir durum var. Sistemim basitçe rx 480, r5 1600,2x8 3200c14 ramden ibaret. İşlemci 1268v 4ghzde stabil,, 1175v 3.8ghzdede stabil. Kafama takılan soru şu işlemci ekran kartını besleyebildiği takdirde, yani 3.8de de gpu kullanımı %100, 4te de 3.5te de. Bildiğim kadarıyla fpsi veren ekran kartı. Ekran kartı tam beslendikten sonra işlemcinin frekansını arttırmak ekstra fps olarak yansır mı? Yani ekran kartı beslendiği taktirde en düşük voltaj değerleriyle stabilite yakalamak daha mı mantıklı?



D
4 yıl
Yarbay

gpu %99'daysa birebir tamamen aynı sahnede oyunun üstüne 9900k da fırlatsan 3900x de fırlatsan alacağın fps aynı kalır

bi ekran kartı bir sahnede 1440p ultra ayarında atıyorum 50 fps veriyorsa ve işlemci de o sahnede atıyorum 3 ghzde 50 kare renderlayabiliyorsa, böyle bir durumda işlemci olarak ne yaparsan yap o fpsyi almaya devam edersin

fpsi veren ekran kartıdır diye bir şey elbette yok, işlemci gpu beraber el ele yapıyolar işte. kimi oyun gelir işlemcin 3.5 ghzdeyken ekran kartın %80de çalışır ve %90+ya çıkmak için 4 ghza ihtiyaç duyarsın

sadece farklı oyunlarda da değil, aynı oyun içerisinde sahneden sahneye bile değişiklik gösterebilecek bişe bu. bu yüzden elindeki işlemcinin optimal vaad edilen hızı neyse oyunlarda o hızla oynamanı öneririm oyunlar doğaları gereği aşırı dinamiktir 10 sahneden 7'sinde belki 3 ghz ile %99 gpu görürsün ama bazı sahnelerde yetmez ve gpu düşer fps düşer bir şey olur tadın kaçabilir






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 4 Mart 2020; 20:16:3 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
J
4 yıl
Yarbay

gpu %99'daysa birebir tamamen aynı sahnede oyunun üstüne 9900k da fırlatsan 3900x de fırlatsan alacağın fps aynı kalır


ben de böyle biliyordum ama 2700x ile 2080'de %99 alırken 3700x takıp fps'nin arttığını gördüğümde kaç çekirdek olursa olsun bunun yanında tek çekirdek gücünün kartı daha da performanslı çalıştırdığını gördüm.tabi bu dediğim kartın ne olduğuna göre değişir gt730'a 9900k takacak halimiz yok.

https://forum.donanimhaber.com/ortaya-karisik-ryzen-karsilastirmasi-2700x-ve-3700x-icerir--139208580#139208580


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @yamaci1771
M
4 yıl
Yarbay

evet dostum bu konuda yamaci bence yanlış düşünüyor. 2700x ile benchmark alırsın ekran kartı sabit %99dur ve ortalama 120fps verir. sonra takarsın 3700x i ekran kartı yine %99dur ama ortalama 140fps verir. çünkü tek mesele gpu nun 99 olması değildir. tek çekirdek gücü de önemli..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Wilson Fisk
V
4 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Öncelikle değerli cevaplarınız için teşekkür ederim

Casual oyuncuyum şu an oynadığım bir oyun bile yok neredeyse arada bi girip re2 dark souls falan oynuyorum. Bu oyunların hepsinde işlemci kullanımı düşük gpu 99da. İleride bana sıkıntı yaratacak tek oyun cyberpunk olacak bunu da gpu değiştirip aşmayı düşünüyorum bu aşamada oc daha yararlı olacaktır değil mi? Şu an örnek verdiğim oyunlarda ocli ya da ocsiz aldığım fps hep aynı. Minimum voltaj ile maksimum frekansı yakalayıp daha serin kullanmak daha iyi olur diye düşünüyorum şimdilik siz ne dersiniz?

Ama şöylede bir sıkıntı var 1.175v 3.8de max 63derece gördüm 15dk primeda 1.268 4ghzde ise max 64e çıktı. Anakart asrock b450m pro4 vrm sensoru yok anakart sıcaklıklarını tam anlamıyla kontrol edemiyorum tek çekingem bu. Yeri gelmişken yabancı bir foruma açtığım konudaki SS'leri de uplayayım. Belki sizler bilirsiniz bu ne idüğü belirsiz değerleri

Auxiliary temp sürekli 85+ şeklinde CPU(PECI) ise sabit 40 sürekli. HWmonitorde gözüken xxxTIN değerleriyle alakalı hiç bir fikrim yok

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vip3r -- 4 Mart 2020; 21:38:46 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Wilson Fisk , @münşi , @yamaci1771
D
4 yıl
Yarbay

tamam belli noktalara değinildi ben de yanılmışım, doğrudur. kanıtlar da sunuldu ve evet, belli oyunlarda belli fps değerlerinde belli ki oynamalar oluyor

gelgelelim, ben niye bu düşünceye sahiptim? bu düşünceye sahib olmamın sebebi kendi gözlemlerimi yapmış olmamdı yoksa durduk yere farazaa laf uydurmam (asla yapacagım bişey değil)

benim gözlemlerime göre de kimi fps hedeflerinde ve kimi oyunlarda bu dediğim tutarlı olabiliyor

kısacası iki sav da kesin doğru olmamakla birlikte kesin yanlış da değil ve oyuna göre farklilik gösteriyor..

işte benim gözlemlerim;

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >




Bu mesajda bahsedilenler: @münşi
D
4 yıl
Yarbay

rdr2 gözlemi

dediğim gibi amacım muhalefet olmak değil ya da siz yalan söylüyorsunuz demiyorum sizler de testler ypamışsınız sizde de öyle çikmiş. oyun sonuçta bu yani ne benim dedigim kesin doğru olabilir ne de sizin dediğiniz muhtemelen belli başlı şartlar yerine geldiğince belli başli fps ve ayarlarda cpu ve gpu arasında yükler paylaştırılabiliyor (nvidianın threaded optimization dediği. amd ne yapıyor orada da vardır benzer şeyler)

ama genel olarak da benim gozlemlerim böyle. ağır gpu bound durumlarda gpuya ne takarsan tak aynı kareyi çıkartıyor, yeter ki işlemci de o kare oranınıı çıkarabilecek hızda olsun (bakınız 1.1 ghzden 3.8 ghzde 1 fps bile oynamadığını görebiliyorsunuz)

demek ki bu oyunlar 30 90 gibi görece dşük fps değerlerinde cpu ve gpu arasında fazla offload yapmıyor ve gpu tamamen kendi işine bakıyor (oyun halihazırda gpuya safi gpu yükü gönderiyor)

belki ekstrem fpslerde gpu boş kalacakken boş kalmamak adına cpudan belli başlı hesaplamaları devralıyordur (nvidia'da dediğim gibi, buna threaded optimizations deniyor. ne tür hesaplamalar bilmiyorum ama belli başli cpu hesaplamalarını eğer gpu aşırı derecede boşta kalırsa üstlenebiliyor)

ve evet, bu da "sahtemsi" bir %99 gösterebilir

ama safi ağr gpu bound durumunda genelde benim dedigim durum oluyor

irdelemek güzel olurdu da ama hangi oyunun neyi nasıl renderlayıp hangi saniyede hangi komutları çalıştırdığını bilemeyeceğimiz için bu konuda net bir sonuca ve kanıya varmak çok zor. gördüğümüz o anki gölgenin ekran kartının neresinden işlemcinin hangi payından geldiğini de bilemiyoruz. yani elbet bilenlr vardır beki çıkıp acıklarlar (melikulupınar gibi). o kadar detayını ben bilmiyom. ben gözlemciyim!



< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >

bu arada 2 fpslik fark kamera oynadıgı için geldi onu fark edememişim sorry. birebir aynı idi fpsler ama diğer ssde kameranın oynadıgını fark ettim . siz yine de ana fikri anladınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 4 Mart 2020; 22:21:39 >

G
4 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

gpu %99'daysa birebir tamamen aynı sahnede oyunun üstüne 9900k da fırlatsan 3900x de fırlatsan alacağın fps aynı kalır

bi ekran kartı bir sahnede 1440p ultra ayarında atıyorum 50 fps veriyorsa ve işlemci de o sahnede atıyorum 3 ghzde 50 kare renderlayabiliyorsa, böyle bir durumda işlemci olarak ne yaparsan yap o fpsyi almaya devam edersin

fpsi veren ekran kartıdır diye bir şey elbette yok, işlemci gpu beraber el ele yapıyolar işte. kimi oyun gelir işlemcin 3.5 ghzdeyken ekran kartın %80de çalışır ve %90+ya çıkmak için 4 ghza ihtiyaç duyarsın

sadece farklı oyunlarda da değil, aynı oyun içerisinde sahneden sahneye bile değişiklik gösterebilecek bişe bu. bu yüzden elindeki işlemcinin optimal vaad edilen hızı neyse oyunlarda o hızla oynamanı öneririm oyunlar doğaları gereği aşırı dinamiktir 10 sahneden 7'sinde belki 3 ghz ile %99 gpu görürsün ama bazı sahnelerde yetmez ve gpu düşer fps düşer bir şey olur tadın kaçabilir

Hocam ben 1660 kullanıyorum şöyle söyleyeyim ryzen 2600 ile 9900k arasında baya baya fark oluyor görünce bende şaşırmıştım ama cpu önemli yanlış düşünüyorsunuz olay sadece kartın beslenmesinde bitmiyor.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @yamaci1771
G
4 yıl
Yarbay

Benim bildiğim işlemci güçlü olursa daha fazla fps alabilirsin. Oyun optimizasonuyla da çok alakası var bu işin. Oyun grafik motoru çok çekirdek destekli olup bu çekirdekleri verimli kullanırsa bu sana fps olarak yansır. Ama oyun dx 11 gibi tek çekirdek destekli çöp apiyle (veya ona benzer) çıkarsa Intel işlemci Amd'yle oyunlarda eşitmiş veya daha iyiymiş gibi görünür oysa Amd normalde işlemci testlerinde daha kuvvetli gözüküyor. Yani sen 6 çekirdekli bir işlemci alıyorsun oynadığın bazı oyunlar bunu kullanmıyor bile neyse ki son 2 senedir piyasa daha iyi bir yere doğru gidiyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 4 Mart 2020; 23:49:12 >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.