doğru tesbit. |
jant çapları büyüdükce fiyatlar ikiye üçe katlanıyor, mesela 15 lastik michelin 350 TL 22 jantı 3500 TL çok yakıyor bence büyük ebatlar, görsel nedenlerle tercih ediyorlar, heleki 50 70 km arası gidilecek yolda 135 12 lastikde yeterli |
Merhaba , 205 65 16 jant lastik takılı aracıma 235 55 17 jant lastik taktık, aracın performansı azaldı, hantallaştı ve yol sesi arttı, yakıt arttı. Tek artısı yol tutuş arttı. Aracın kapısının içinde etiket bilgisinde ki fabrika tarafından belirlenen ölçülerde yaptık bu işlemi, bilginize. |
biri jantların görünmediği bir araba tasarımı yapsada şu büyük pahalı ebatlardan kurtulsak iyi olur, |
İşin mühendisliğinde sıkıntı yok, jant büyütüp yanak küçültüyor, dış çap sabit kalıyor. Kullanıma gelince milletin görsel merakı var, satıcı da yapıyor. Ben kullanıcı olarak mümkün olan en küçük jant+ kapak jantı tercih ederim imkan olsa, yazlık-kışlık değişirken alaşım jant çiziliyor kapakta ise çizik içeride kalıyor, yeni lastik alırken de maliyet düşüyor. Toyota yeni corolla baz versiyona 15 inç jant taktı, baz modelin maliyetini düşürdü, alıcılar imkan olmsa fabrikayı taşlayacaktı |
Forumda yüksek makine mühendisi varsa aydınlatsın ama benim sınırlı mekanik bilgime göre arabanın hareket ve süspansiyon hareketlerinde büyük jant çok farklı anlamlar taşıyabilir: Araç ağırlıkları tüy siklet. Jant çapı arttıkça ağırlığı 2’ye katlanır ve dakikada yüzlerce kez dönen bu büyük bloklar fren mesafesi, virajda denge gibi pek çok şeyi de olumsuz etkileyebilir. Aracın ağırlığına “oranla” dönen parça ağırlığı çok artıyor. Lastik yumuşak ve hafif olduğundan farklı dinamiklere sahip. Jantta “ne kadar ağır o kadar iyi” denemez. Fren sistemleri aynı ölçüde güçlendiriliyor mu? Sanmıyorum. Firmalar şüphesiz bunları hesaplıyordur ama kullanıcıyla paylaşmıyorlar. Mühendislik matematiği bu konuyu destekliyor o yüzden forumda konuşulabilir diye düşündüm. |
böyle bir tasarımda büyük tekelere gerek yok < Resime gitmek için tıklayın > |
Hiç klasik araba almadım eski teknoloji motor ve çok sorun çıkarabileceği çok yakacağı için, ama böyle bir tasarım üzerinden yeni modern arabalar yapılsa alırdım < Resime gitmek için tıklayın > |
ben bir jant bayisi değilim, çok jant satmak için öneriyorlar bunları ben önermiyorum, yılda bir jant değişme ihtiyacı doğuyor büyük ebat alaşım jant kullananlarda vernik boya jant çizilir mutlaka ve sık sık jant değişen vardır bu nedenle, ve çok dayanmayan ince yanak pahalı lastikler |
Bu durumu ben de anlamakta güçlük çekiyorum. 1525kg, 1.6 114hp atmosferik subaru xv'ye 17jant koymuşlar. Lastikler de 225/55/17. Şimdi gidip buna 15" teneke jant, 65 yanaklı lastik koysam Performansım artacak Yakıtım azalacak Konforum artacak Olumsuz olarak da görüntü bozulacak. Artısı çok daha fazla değil mi? Gereksiz bir jant büyütme yarışı var markalarda. Yeni nesil suv/crossoverlar konfor konusunda zayıf. |
Aynen öyle subaru legacy 2.0 150hp 2006 model aracımda bile 215-45-17 vardı. |
Aracınız mpv veya suv değilse hiç 17-18 jantla uğraşmayın, büyük ebat lastik aşırı pahalı |
Suv kullanıyorum, 19 jant benim araç. Türkiye yollarında pek mantıklı değil ama görsel olarak çok farklı duruyor. |
Önceki aracım 18 inch ti şimdiki 16 Valla 16 inch uçan halı gibi. Görsel olsun diye araçlar gerginleşiyor. |
A6 opsiyon listesinde 21 inç bir jant var, aklınız durur. :) O arabayı o jant olmadan almazdım ben olsam. Motor da 2.0 dizel, ahım şahım bir gücü yok. İşin ilginç yanı 35 yanak lastikle, 21 jant ile nasıl makam aracı oluyor A6 anlamıyorum. Edit: Bir aracı gösteren iki önemli kısımdan biri jant diğeri de far bence. 18 jant opsiyonlu dizel 308 ile standart jant arasında dağlar var. Bu durum Megane ve Talisman opsiyon jantları için de geçerli. |
30 yanak lastik kullaniyordu babam 335’inde. 3 gunde bir falan lastigi yariyordu, dayanamadi arabayi satti en son. Ben de cok jant yamulttum,ulkemizde maalesef buyuk jant-lastik=eziyet. |
16inç bence çoğu araç için aşırı ideal bir lastik ebatı. 17 den sonrasına D segment ve altı için hiç gerek yok. Bu arada jant küçültürek aracın yere basan kısmını da daraltılıyor. Aracın yere yaptığı basınç önemli bence arabayı yükleyip hız yaptığınızda tehlike durumlar oluşabilir. Her zaman orjinallikten yanayım. |
Modifiye işiyle haşır neşir olanlar dışında standart kullanıcı jantı 205 55 16 olmalı bence. 17 bile çok fark ediyordu titreşimde |
Alanlar memnun mu? 120-150 beygir ve 1.3-1.5 litre motorlarla bu lastikler ne kadar verimli olabilir? Yakıt tüketimi zaten 7-8lt altına düşmüyor. Halbuki eskiden fındık motor atmosferik araçlar bile bu kadar yakıyordu.
Eskiden 20” jantı 6-8 silindir amerikan araçlarında görürdük. Şimdi 1.5 motora zevk için opsiyon yapmışlar. Bu işin bir mühendisliği yok mu?
Öte yandan lastiklerin ömrü dolduğunda ya da kış lastiği almak gerektiğinde küçük sürprizlerle karşılaşılacak. Lastik fiyatları x2 oluyor.
Ben yıllarca 17” binek ve suv yaz-kış lastikleri almış bir insan olarak 3’ün 5’in hesabını yapan insanların lastik alma günü geldiğinde ne yapacaklarını merak ediyorum.
Yollar bozuktu 13-15” lastiklerle gezdik. Yollar düzeldi jantlar büyüdü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >