Limitör vardır araçta ondan olmasın? |
5. Viteste 180i geçiyor mu? |
180 km. yi geçse acaba kaça kadar çıkmayı düşünüyorsun ? neyse acaba niye bloklamışım diye düşünmediğim bir konu olmuş |
turbo hortumuna baktır. O kadar iyi bir torku varki aracın normal kullanımda hortum yırtılmasını farketmiyorsun ancak yüksek hızlarda nazlanınca farkediliyor. Yoksa mk4 2.0 tdci 230-240'ı düzde rahat görüyor. |
|
130-140 ile deneyince sorun olduğu anlaşılmıyor mu ? üstelik o değil de siz niye bundan rahatsız oldunuz ? pistte böyle bir şey denemiş olsa söylerdi ,evet bilebilirim çünkü 220 km. ve yukarısını savunan çok kişi gördüm bu ülkede hiç kimse trafiğe kapalı alanda araba falan test etmez ,ki etse ne olacak ? yarışlara katılan birisi de zaten buraya gelip böyle bir soru sormaz ben 140 km.yi hiç geçmedim (otobanda dahi) şimdi benim arabamın sorunu var mı yok mu bilemiyor muyum ? 35 yıldır araba kullanırım ,arabada sorun var mı diye dip gaz gitmenin şart olduğunu sizden öğreniyorum |
Velev ki trafiğe açık alanda yaptı diyelim bu hızı, yanlış kabul ama 140 km/sa hız da yanlış öyle bakarsanız. 120 km/sa hızı geçen her hız yanlış. Siz de kuralları çiğnemişsiniz. Ayrıca bölünmüş yolda ters yönde 90-100 km/sa hızla seyretmiş adamım. Pistte olmasına gerek yok, trafiğe kapalı yolun nerede karşınıza çıkacağını da bilemezsiniz. < Resime gitmek için tıklayın > |
Tüm hortumlar ve hava filtresini kontrol et |
aynı konuyu daha önce tartışmışsak o zaman iyi niyet olmadığı anlaşılmış demektir her merak eden dip gaz denerse zaten trafik kuralları boşuna konulmuş demektir 120 km. olan yollarda + % 10 fazlası kuralı vardır ,yani 132 km. ye kadar limit aşılmamış oluyor ama 140 km. olursa evet sınırı aşmışım demektir ve orada bir radar olsa bana ceza yazardı ve haklıydı zaten ancak insaf ölçüsü diye bir şey vardır ,benim dönüş yerini kaçırmamak için mecbur kalıp çok kısa süreliğine yapmış olduğum hata ile ,bunun çok üstünde olanlar aynı mı yani ? araç sollarken dönüşü kaçırma ihtimali doğduğu için yapmıştım ,aslında ne olursa olsun bir hataydı tabi ,ancak insanlar sıfır hatalı değildir ,bazen dalgınlığına gelip kırmızı ışıkta bile geçebilir ama asla yanlışlıkla aşırı hız yapamaz ,aşırı hızda kasıt vardır ,bilerek isteyerek yapılan bir eylemdir ve ben bunu asla savunmadım ,savunmam çünkü 8 km. sınırı geçmiş olsam dahi hatadır trafiğe kapalı alanda yapılanlar için bir şey söylemedim ,konu sahibi öyle bir yerde yaptıysa sorun olmaz ama hiç zannetmiyorum ben burada olması gerekeni söylüyorum ama otobanlarda 200 km. üzeri giden çok sayıda aracı bende çok gördüm ,yani otobanda denemiş olma ihtimali çok yüksek |
|
bak kendinizde diyorsunuz % 10 dan % 30 a kadar ,yani % 10 a kadar ihlal değil ,öyle olsa % 0 dan % 30 a kadar diye başlar ayrıca belirtmeye gerek yok ,çünkü ceza yoksa ihlalde yok demektir önünden dönmeye kalksam zaten 140 km. ye çıkmazdım ,geçtikten sonra mecburen emniyetli bir mesafe bırakmak gerektiği için o hıza çıktım ben asla başkasını tehlikeye düşürecek şekilde önüne kırmam ,gerekirse 50-60 km.(belki daha fazla) fazla gidip ilk dönüşü beklerim dalgınlık istenilen bir durum değildir ama insanlar asla yapmam dediği durumlara bazen düşebiliyor ,o nedenle ben ışıklarda mutlaka yan yoldan gelen aracı takip ederim ,ki bir defasında bana yeşil yandığı halde yan yoldan hızlı geldiğini ve duramayacağını tahmin ettiğim aracı bekledim adam sanki yeşil ışıkta geçmiş gibi önümden geçip gitti ,ileride çevirip sorsan büyük ihtimal kırmızıda geçtiğini hatırlamıyordur yani ben böyle yapınca yıldızlarım mı döküldü ,dikkat etmeyip yol benim diye yola çıksaydım ne kazanacaktım ? trafikte birbirimizi idare etmeliyiz ,hatasız insan yoktur ,ancak kasıtlı yapılma çok farklıdır ceza yasalarında dahi kazara yapılan ile ,kasten yapılanın cezası aynı değildir kırmızı ışıkta geçmeyi falan savunmuyorum ,aksine çok tehlikeli bir hareket olduğunu herkes bilir ,kasıtlı geçilmediği durumdan bahsediyorum (nadirde olsa) bizim yollarımız asla 200 km. ve yukarısı için yapılmış yollar değildir ,yapanların olması tehlikeli olmadığı anlamına gelmez üstelik bunlara biz karar vereceksek o zaman yasalara ne gerek var ? yasa yapıcı yasa yapar ,vatandaş ona uymakla mükelleftir ,ancak yanlış gördüğü bir şey varsa yetkili yerlere müracaat etme hakkı vardır bana göre ,sana göre ,ona göre diye bir kural ,kanun olamaz |
Trafik tabii ki de karşı tarafın hatalarını kapatmak gereken bir yerdir. Çünkü hata + hata = kaza diye bir denklem var. Tek hata ile kaza olmaz. Ancak hız konusunda da dalabilir insan o mantıkla. Kadrana bakmaz, kaptırır gider. Ceza yasalarında kazara ya da kasten diye geçmez. Kasıt vardır taksir vardır. Onlar da kendi içlerinde ayrılır. Kırmızı ışıkta geçmek ya da hız sınırlarını aşmak da bilinçli taksirdir. Kişinin olayın muhtemel risklerini öngörüp, yetekenklerine ya da şansına güvenerek, riskin gerçekleşmeyeceği kanaati ile hareket etmesidir. Olay ne zaman kasta döner? Size kırmızı yanıyordur, kavşağın diğer yeşil yanan ucundan vızır vızır arabalar geçerken, fren dahi yapmadan kavşağa dalıp kaza yaparsanız bunu dalgınlıkla, uykusuzlukla ya da bilerek ve isteyerek de yapsanız olay "Olası kast"a girer. Onun dışında kanunda hız yapmak ile kırmızıda geçmek "Bilinçli taksir" olarak geçer. Bu yüzden vatandaş kurallara uymakla mükelleftir. Hiç bir şekilde hiç bir kural ihlali yapmamalıdır ama insanız dediğiniz gibi. "Bir şey olmaz" diyerek çok riskler alıyoruz. Bu da onlardan birisi. |
son kez cevap veriyorum ; ihlal olan durumlarda ceza olur ,ihlal yoksa cezada yoktur buna ben karar vermiyorum ,böyle çünkü ismine ne dersen de ,kadran sapması vs. izin verilmiş demektir hız konusunda nasıl dalıp gidecek ,birisi 200 km. veya daha fazla hızla gittiğini fark edemiyorsa ,araba kullanması çok tehlikeli demektir ne demek geçmez yani ismi taksir olunca yine kasıtlı yapmış mı oluyor ? Taksir, ceza hukuku anlamında "dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırılık dolayısıyla, bir davranışın suçun kanunî tanımında belirtilen neticesi öngörülmeyerek gerçekleştirilmesidir". Ceza kanununda açıkça belirtilmediği sürece taksirli hareketle işlenen bir fiilden dolayı kimse cezalandırılamaz her şeyden öte bir insan olarak kasıt ile kazara olanı aynı tutmak insaf ötesi bir durumdur hukukta cezasının olmasından bahsetmiyoruz ,bir insan olarak herkesin kasıt olmadan hata yapabileceğinden bahsediyoruz ve asla ve asla aşırı hız ve makas atma gibi olaylar kazara yapılacak olaylar değildir ,bunu sende biliyorsun ama haklı çıkabilmek için konuyu başka taraflara çekmeye çalışıyorsun bir insan için vicdan bütün kanunlardan üstündür ,kanunlar her şeyi tam anlamıyla karşılamayabilir aşırı hız yaparken kaza yapıp zarar veren birisi ,yaaa düşük hızlarda da kaza oluyor gibi saçma şeyler söylüyorsa ,zaten ona hiçbir kanun yetmez aşırı hız yapmak kazara falan değildir ,kimse kendini yada başkasını kandırmaya çalışmasın ve araç kullanmak oyun yada oyuncak değildir ,gitsinler kendilerine başka oyun yada oyuncak bulsunlar (başkalarına zarar vermeyecek) dayanamayanlar ise gitsinler trafiğe kapalı pistlerde ölümüne hız yapsınlar ,bu kadar çok alem değiştirme merakı olana buralarda kimse bir şey demez olmuşken makas atmanında kazara olduğunu söyleyin tam olsun ,gerçi buna bile bahane bulanlar var ,neymiş efendim sol şeritte yavaş gidiyorlarmış da -da -da ,bahane çok |
Taksirle adam öldürmek fiilinden kimse cezalandırılamaz mı yani? Ben kasıt ve kazayı bir tutmuyorum. Kasıt ve kaza olarak değil; Bilinçli kast, olası kast, bilinçli taksir, bilinçsiz taksir olarak ayrılır. Ve evet kırmızı ışıkta geçmek de, hız sınırını aşmak da bilinçli taksire girer. Yani kaza yapacağım diye geçmiyorsunuz kırmızı ışıktan ya da kaza yapacağım diye hız sınırını aşmıyorsunuz. Kaza yapmama ümidi ile, güveni ile, düşüncesi ile kural ihlali yapıyorsunuz. Bunun adı bilinçli taksirdir. Bilerek, isteyerek kuralı ihlal ediyorsunuz ancak bunun getireceği sonucu istemiyorsunuz. Hız ihlali ile makas atmak aynı şey değildir. Hız ihlalini boş bir yolda etrafınızda kimse yokken yapıyorsunuz mesela. Ama makas atmak adı üstünde başka bir aracı makaslayarak, çok yakın geçerek yapılan bir olay. Makas atarken yapılan bir kaza bilinçli taksire veya olası kasta dahil edilebilir. Kazanın oluş şekli ile alakalı çünkü her makas bir öncekinden bağımsız değerlendirilir. Kazanın olduğu makaslamadan 20 önceki makasın bu kazaya ilgisi yoktur. Ayrıca ben "200 km ile gittiğini fark etmeyebilir" demiyorum. 110'luk yolda, ama rampa eğiminden ama başka bir sebepten bir insan hızını 110'un üstüne kaçırabilir. Zaten %10'luk pay bırakılmasının bir sebebi de budur. Sizin ya da bizim insanımızın yaptığı gibi 110'luk yerde 121'e sabitleyip gidin diye değildir. |
Japonya'da 180 limitli oluyo arabalar. Oylebirsey olabilir |
Yakıttan da olabilir.Geçen sene aracın son hızını denemeye karar verdim ve otobana çıktım; aracın son hızı 240 ama 225'i ve son viteste 3700 devri geçmedi.Birkaç gün sonra depoyu sıfıra yakın bitirip herzamanki kullandığım değil de başka bir yerden en pahalı yakıtı doldurup tekrar deneyince 240'ı geçti. |
konu sahibinin sorununun 250 yle gidememek olduğunu sanmıyorum. arabasında bi problem olup olmadığını merak ediyor belli ki. normal şartlarda o arabanın o motorla 180ni falan çok rahat geçmesi lazım rampa tırmanmıyorsa. nasılsa geçmicem diye sorunu görmezden mi gelsin? size katılmıyorum |
şanzıman selonoid valfleri yeni.
enjektör kontrol ve bakımı yapıldı.
baskı balata kavramada problem yok.
lastikler gayet iyi.
1-2-3-4-5 bu viteslerde 3.100 deviri geçiyor.
ancak 6. viteste 180 km hızı geçmiyor. bu da 3100 3200 devir aralığına denk geliyor..
fikri olan var mı