Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
134
Cevap
28212
Tıklama
145
Öne Çıkarma
Dolandırıcılıkta yeni yöntem - direkten döndüm - (enpara.com ve turk telekom içerir.)
J
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

merhabalar,

ilk olarak 12.12.2019 tarihi 12:30 civarı +9985022220010 numaralı telefondan arandım. havanın yağmurlu olması sebebiyle arayan numaraya odaklanamadan açtım ve konuşmaya başladım. enpara.com'dan aradığını adının burak olduğunu ve kredi kartımın (kart numaramı söyledi) ve hesap kartımın (kart numaramı söyledi) temassız özelliği olanıyla değiştirilmesi gerektiğini onar vermem halinde değiştirileceğini belirtti. onayladığımı belirttim bir kaç güvenlik adımı uygulaması gerektiğini söyledi ve mobil bankacılık şifremi tuşlamamı söyledi tuşlayıp kareye bastım sonrasında telefona gelen mesajı tuşlamamı söyledi. ( burada görüşme halinde olduğum için bankanın yeni bir cihazda oturum açıldığına dair olan mesajını görmedim, gelen son mesaj olan şifre mesajını gördüm.) bunu da tuşladım sonrasında yine güven tazelemek için sonrasında kartımın ev mi yoksa iş yeri adresime mi gönderilmesini istediğimi ( ev adresimi ve işyeri adresimi biliyor.) 2000 bin olan limitimin arttırılmasını isteyip istemediğimi söyledi. ( kart limitimi biliyor) ve son olarak güvenlik sorumun cevabını söylememi istedi. bu kısımda niyetin farklı olduğunu anladım ve yanlış bir cevap verdim, hemen görüşmeyi sonlandırıp müşteri hizmetlerini anlattım durumu anlatıp hesaplarıma bloke kartlarımı da iptal ettirdim. ertesi gün 2. güvenlik adımı olarak benden istenilenleri yapıp gizli sorumu değiştirip hesaplardaki blokeyi kaldırdım.

Tam rahatladım derken 24.12.2019 tarihi saat 21:27'de cep telefonuma enparadan kısa mesaj geldi " çözüm merkezimiz üzerinden bir para transferi yapmaktasınız. işlemlerinizi internet veya cep şubemizden daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz" hemen bankayı arayıp şüpheli işlem bildirimi yaptım hesapları blokeledim, şifremi değiştirdim ve -bu kısma dikkat- kayıtlı cep telefonum haricinde başka hiç bir telefon aramasında işlem yapılamasın talimatı verdim. 26.12.2019 tarihi saat 21:46' da turk telekomdan 2 mesaj aldım, ilki 9230'dan geliyordu; "değerli abonemiz, mobil hattınızda numara değişikliği işleminiz tamamlanmıştır yeni numaranız b001" ve turktelekom' dan gelen" sayä n abonemiz numaranä z 552******* olarak deä iå tirilmiå tir.b001" bu mesajdan sonra kısa bir şok sonrasına kendime geldim hemen bankayı aradım (hat sahibi ben değilim yakın akrabam üzerine kayıtlı ve bu numarayı yaklaşık 20 senedir kullanıyorum yani ben bile arasam bu işlemi gerçekleştiremem). hemen diğer telefondan yakınıma durumu bildirip turk telekomu aramasını istedim. hesaplara bloke koydurdum şifreler yine iptal vs hesabımı kapatacağımı belirtip şubeden işlem yapacağıma dair talimat yazdırdım, sonra turk telekomu arayıp 15 dklık menüler arası geçişten sonra bir müşteri temsilcisine bağlanabildim. böyle birşeyin nasıl olabileceğini rızamız ve bilgimiz olmadan böyle bir işlemi nasıl gerçekleştirebileceklerini, güvenlik adımlarının neden uygulanmadığını sordum. verilen cevap; " aynı numara üzerinden arandığı için güvenlik adımı uygulanmadığıydı ve yakınımın arayıp böyle bir işlem gerçekleştirebilmiş olabileceğini söyledi. öyle bir şeyin mümkün olmadığını böyle birşeyi yapmayacağını söyledim. bir kayıt açılmış olduğunu ve zaten hatların kapalı olduğunu - yakınım tarafından kapatıldı- inceleneceğini söyledi. telefonu kapattıktan sonra telefonuma enpara.comdan gelen uyarıda çok sayıda hatalı giriş denemesi yapıldığı için gizli sorumun ve cevabımın blokelendiğiyle ilgili uyarı mesajı geldi.

27.12.2019 sabah 9' da banka şubesindeydim. durumu anlattım gişede kahvaltısını yaptığı sırada şubeden işlem yapılamayacağını söyledi durumumu tekrar anlattım. email atıp gelen cevaba göre işlem yapabileceğini söyledi başladım beklemeye, bir yandan da enparayı arayıp şubede olduğumu işlem yapmak istediğimi belirttim saat 10 gibi işlem yapmaya başladık hesabımdaki bakiyeyi çekip savcılığın yolunu tuttum, dilekçemi yazdım. dolandırıcılardan, turk telekomdan ve enpara.com'dan şikayetçi olduğumu belirttim ifademi verip adliyeden ayrıldım. tekrar türk telekomu aradım herhangi bir gelişme olup olmadığını öğrenmek istedim. (bu sefer farklı operatörden arayıp bağlanma süresini en aza indirim.) durumu anlattım tekrar şahsi numaramda böyle bir talebin olmadığını söyledi ses kaydını dinlemek istediğimi söyledim kaydın bulunmadığını söyledi. bana tahsis edilen numarada değişiklik talebinin olduğunu söyledi. ( hala bu kısmı anlayamıyorum nasıl farklı bir numara talepte bulunarak benim numaramı değiştirebildi.) işin ciddi olduğunu yaklaşık 20 yıldır bu numarayı kullandığımı tüm işlemlerimde bu numaranın kayıtlı olduğunu belirtip sürecin hızlandırılmasını eski numaramı tekrar geri istediğimi söyledim. hızlı haliyle 2 gün içerisinde dönüş olacağı söylendi.

Elim kolum bağlı telefon hattım olmadan bekliyorum öylece. bu sabah geçmişte kullanmış olduğum -hatırladığım kadarıyla- bankaları arayıp durumu izah ettim internet bankacılığı işlemlerine kapattırdım. daha başka ne yapabilirim aklıma gelmiyor. sizlerden ricam lütfen ne yapmam gerektiği konusunda yol gösterin ve yeni bir dolandırıcılık yöntemi olduğu için dikkat edin.

Ekşisözlük yazarı olan biri oraya konu açmada yardımcı olabilir mi?

ekran görüntüleri:https://eksiup.com/p/37316974w4p6https://eksiup.com/p/ky3169757w5zhttps://eksiup.com/p/9a316976d2kc

02.02.2020 güncelleme: e devlete de giriş yapıldığını gördüm. bunun önüne geçmek için e devlet giriş yaptıktan sonra güvenlik ayarlarından internet bankacılığına kapatabilirsiniz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jorge -- 3 Ocak 2020; 9:38:47 >

Q
4 yıl
Teğmen

Geçmiş olsun, aynı durum arkadaşımın başına da geldi yakın zamanda. Bu bilgileri nasıl elde ettiler bilmiyorum, enpara da bununla ilgili bir şey söylemiyor.



_
4 yıl
Yarbay

Dolandırıcılık Aramaları

Kendilerini avukat, polis, savcı, bankacı olarak tanıtan veya sosyal medya/e-posta üzerinden arkadaşınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Bu kişilerin amacı size ait internet/mobil bankacılık şifrelerinizi, kimlik bilgilerinizi ya da erişim bilgilerinizi ele geçirerek dolandırıcılık faaliyetleri yürütmektir.

Şifre ve bilgi güvenliğiniz için;

Bankalar tarafından hiçbir koşul ve durumda müşterilerden sözlü veya yazılı olarak bu bilgiler talep edilmemektedir. Dolayısıyla, sizi arayan ve bilgilerinizi paylaşmanızı isteyen kişilere cevap vermemenizi önemle rica ederiz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
4 yıl
Yarbay

Hocam öncelikle geçmiş olsun 2 temel hataya düşmüşsünüz 1.si başkasının adına kayıtlı bir cep telefonu hattı kullanıyorsunuz 2.side sizin arayıp talepde bulunmadıgınız onların sizi aradıgı ve markanın temel müşteri hizmetleri numarası olmadıgı halde arayan hatta istenen bilğileri vermişsiniz öncelikle yapmanız gerekenler olarak telefon hattınızı kendi adınıza geçirin çünkü hat sahibinin verdiği açıklardan kimlik bilğileri-e devlet erişimi vb etkilenimlerden sizin numaranızda etkileniyor hatta kendi adınıza geçirtip başka bir operatöre taşımakta fayda var 2. Olarak online alışverişlerde sanal kart kullanımına dikkat etmek atm kullanımlarında ise mümkün mertebe bankaların içinde-önünde olan cihazları kullanmaya özen göstermek çünkü bu kart numaralarının büyük çogunlugunu atm cihazlarına yerleştirdikleri kart kopyalama cihazları ile elde ediyorlar ve bu atmlerdeki cihaz yerleşimini genelde bankalardan uzaktaki atmlerde gerçekleştiriyorlar atm kullanımı öncesinde kart haznesinde bir gariplik varmı diye hem gözle hemde elle kontrol etmekte fayda var birde tabiki internet sitelerindeki kart bilgilerinin sızdırılması-çalınmasıyla elde ediyorlar bu kzrt numaralarını , yeni kredi kartınızı alsanız dahi mail-order ile alışverişi kapatın orada sms onayı gerekmeksizin posta yoluyla alışveriş denen saçmalıkla para çekebiliyorlar farkına varmadan ufak ufak 50 100 50 100 çekebilirler dikkat edin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
4 yıl
Teğmen

Benimde enparada böyle bir durum olustu japonyada bir otelden 36 tl çekmişler hemen kartı kapattırdım.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
4 yıl
Binbaşı

bak dostum aynı olay başıma geldi yaklaşık 5-6 ay önce.. bana da neredeyse tüm bilgilerimi söyledi kart numarası vs. daha sonra kart şifremi tuşlamamı söyledi (ben burada çakozladım olayı).. arayan kişiye "sesli yanıt sistemine aktarın tuşlayayım" dedim. çat telefon suratıma kapandı.. tuşlama yaparsanız kart şifrenizi hediye etmiş olursunuz !

geçmiş olsun, daha uyanık olamaya bakınız.. zira kanunların ve uygulayıcıların bunlara karşı önlem almak yada engellemek gibi niyetleri yok !

bankalar şifre istemez, tuşlama yapmanız gerekirse sizi sesli yanıt sistemine aktarırlar, doğrudan anne kızlık soyadını istemezler belli sıradaki harflerini isterler...hele hele gizli güvenlik cevabınızı hiç istemezler o internet bankacılığı için !

bir kaç defa şikayet etmeye kalktım ama sonuç alamadım





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuzgun_ -- 30 Aralık 2019; 9:28:2 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
N
4 yıl
Yarbay

Enpara'da bir güvenlik açığı var anlaşılan, yıllardır severek kullandığım bankayı sanırım terk edeceğim bu kaçıncı olay. Benim de kart bilgilerim hiçbir güvensiz işlem yapmamış olmama rağmen çalınmıştı geçen ay.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
4 yıl
Yüzbaşı

Ya arkadaş heryerde söylüyorlar hic bir banka sizden şifrenizi sormaz diye siz hala nasıl dolandırılıyorsunuz akıl mantık işi değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
W
4 yıl
Yarbay

Geçmiş olsun hocam.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

J
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

teşekkür ederim.
1- hat sahibi soyadımın aynı olduğu çok yakın birisi o yüzden bir korkum endişem yok bu durumdan ötürü. ( turk telekom ile az önce görüştüm. hat sahibinin araması gerekmiyormuş hat kullanıcısı olduğunu beyan ederek işlem yapılabiliyormuş. ilk kayıt bıraktığımda aynı numaradan arandığı için güvenlik adımı uygulanmadı denilmişti. şimdi güvenlik adımlarının uygulandığını herhangi bir olumsuz durum olmadığını belirttiler.)
2- sanal kart kullansam bile -ki enparada sanal kart yok- kartım 3 aydır internet alışverişine kapalıydı. arayan kişide enparada hesap açarken verdiğim eski adresim bulunuyordu. iş yeri adresim de vardı. kart limitimi de biliyordu. sadece gizli sorumu bilmiyordu. onu da güvenlik adımı olarak değiştirirken bankaya kimlik resmini çekip bildirdim. (bilgilerimi buradan bulmuş olabilirler mi diye düşünüyorum şu anda.)

telefon ile para transferi yapmak istedikleri zaman kayıtlı numaram harici işlem yapılamasın diye talimat verdim sonrasında numaramı değiştirdiler. enpara da büyük bir güvenlik açığı var belli ki.

@Ele7en haklısınız bir anlık boşluğuma geldi fakat bir kaybım olmadı şu an için ama numaramı geri alamıyorum şu anda. ve uzun yıllardır kullanıyordum bu numarayı.

@kuzgun_ haklısınız siz ilk adımda bense gizli soruyu söylememi istediğinde uyandım. sonrasında blokleleri yaptım ama ne yazık ki kayıtlı numaramı değiştirdiler. tüm bankaları arayarak durumu bildirdim zaten bu saatten sonra çok zor işlem yapmaları ama bu zaman zarfında yaşadığım stres ve sinir harbini bir şekilde enpara.com ve turk telekomdan çıkartmam lazım. Dava ederek bir şekilde hafifletebilirim umarım. btk ve bddkya şikayet ederek ilk adımı atacağım.

@Whippoorwill teşekkür ederim.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @onr1818 @Whippoorwill , @Ele7en , @kuzgun_
K
4 yıl
Er

Cümlenin başını okuduktan sonra okumadım. Enpara veya herhangi bir banka sizi arayıp sizin kredi kartı numaranızı size söylemez ve enpara yı teslim alırken adamı dinleseydiniz telefonu kapatıp yolunuza devam ederdiniz. Size verilen ilk kartta isim yazmaz hatta nfc bile olmaz eğer siz isterseniz arayıp isimli ve nfcli kart talep edebilirsiniz diye size söyler. 4 yıldır kullanıyorum enparayı. Bir kez olsun hiç bir sıkıntı yaşamadım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
4 yıl
Yüzbaşı

Enpara.com’da harcama bildirimi olarak 50 kuruş seçtim, 3D açık, numaram kendi adıma, sanıyorum ben de farklı bir firmanın müşteri hizmetlerinde çalıştığım için hiç bir zaman bilginin tamamını aktarmıyoruz ya da bilginin tamamını sormuyoruz. İkinci üçüncü harfleri gibi sorulur hep, İVR sistemine aktarılır çoğu zaman temsilci güvenlik adımlarında tuşlamaları duymaz.

Büyük geçmiş olsun ben şirketleri rehbere kaydettim dolayisiyla aradıklarında isimleri çıkıyor çıkmazsa da ana numaralarından aramalarını rica ediyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

L
4 yıl
Yarbay

Bence enpara da ciddi açık var buradaki arkadaşlar bilgilerini soyleme demiş ama adamın limitini falan herşeyi biliyor bellki hesaptaki parayıda biliyor bu nasil olabilir



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

bilgi paylaşımı vs diyorlar ama 2. şüpheli işlemden sonra kayıtlı numaram harici aramalarda kesinlikle işlem yapılmasın talimatını verdim, 2 gün sonra turk telekom kanalıyla numaramı değiştirdiler. değişiklikten 2 saat sonra da mobil bankacılıktan hatalı girişlerden dolayı hesabım blokelendiği bilgisi geldi. zaten görsellerde de var.
ilk seferde bilgiyi paylaştım burada kabahatliyim bunu kabul ediyorum sonra fark edip tedbiri aldım bir kaybım olmadı da zaten. ama yaşanan süreç çok yıprattı.




Bu mesajda bahsedilenler: @Limonen
M
4 yıl
Yarbay

Ya ciddi açık var yada açık bankanın çalışanları. Kaç kişinin kartını patlattılar son birkaç aydır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

J
4 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

benim şansım şifreyi tuşlamama rağmen bir zarar uğramamış olmam. Zabıt katibi de şifreyi gelen kodu öğrendikten sonra boşaltırlar sizde gizli soruda kalmışlar dedi. İnat edip numarayı aldılar.

Ekleme: hattınızın operatörüne güvenlik sorusu oluşturursanız hat sahibi hariç hiç kimse bir işlem yapamıyormuş. Program aracılığıyla benim numaram görünecek şekilde müşteri hizmetlerini arayıp numara değişikliği yapmışlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jorge -- 30 Aralık 2019; 15:30:3 >


Bu mesajda bahsedilenler: @rapidos
S
4 yıl
Yarbay

Valla bende düşünüyorum kapamayi. Zaten is bank var bende havale eft ve masrafsizligi için duruyorum. Ya cepteteb ya kuveyt düşünüyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Nakahella
G
4 yıl
Yarbay

Resimler görünmüyor.Linkler ölmüş.
Bu tip bir yaz yazarken yazıyı birkaç paragrafa bölün.Okunması çok zor oluyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D50B08F8B -- 31 Aralık 2019; 2:53:32 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.