1. sayfa
Zamanında dalgasını geçmiştik bu arabaları getirip burda satsınlar diye Neyle dalga geçsek yüzü yüze geliyoruz |
Tam da o haberin tweetinin Altına Emre Özpeynirci aşağıdaki yorumu yazmış. “Tamamen yanlış haber. Öncelikli olarak ithalat rejimine göre ancak o yılın otomobili ithal edilebilir, eski model gelemez. Ayrıca ABD’de bekleyen araçlar ki soruşturma bitmeden satış izni yok, 2 litre ve üzeri motora sahip. Son yanlış ise 100 binin %15’i 115 bin etmez.” |
Tam da o haberin tweetinin Altına Emre Özpeynirci aşağıdaki yorumu yazmış. “Tamamen yanlış haber. Öncelikli olarak ithalat rejimine göre ancak o yılın otomobili ithal edilebilir, eski model gelemez. Ayrıca ABD’de bekleyen araçlar ki soruşturma bitmeden satış izni yok, 2 litre ve üzeri motora sahip. Son yanlış ise 100 binin %15’i 115 bin etmez.” |
Burası Türkiye, burada her şey olur. Hiç olmadı DPF'i sökersin. |
arkadaşlar bir gazetenin bilmeden araştırmadan yazdığı habere herkes atlamış. yazdım yine yazayım, dizel motorlu audiler golfler bize uymaz. çünkü onların hiç biri 1.6 lt değil. ya motoru açıp, hacim küçültecekler, ya da 1.6 sandık motorla değiştirecekler. yani astarı yüzünden pahalıya gelecek. 1.6 lt golfler bile eşek yükü para iken, hanginiz 2.0lt golf'ü alabilecek durumda? |
Zamanında dalgasını geçmiştik bu arabaları getirip burda satsınlar diye Neyle dalga geçsek yüzü yüze geliyoruz |
gümrük vergisinden muaf olarak getirilecek anladığım kadarıyla, ancak volkswagen her zamanki gibi "biz bu araçlara gümrük vergisi ödemedik, maliyet çok düştü 80 bine golf satalım Türk Halkına faydamız dokunsun" demeyecek tabii ki.. şimdiden kaça satacaklar acaba diye merak ediyorum. |
Tam da o haberin tweetinin Altına Emre Özpeynirci aşağıdaki yorumu yazmış. “Tamamen yanlış haber. Öncelikli olarak ithalat rejimine göre ancak o yılın otomobili ithal edilebilir, eski model gelemez. Ayrıca ABD’de bekleyen araçlar ki soruşturma bitmeden satış izni yok, 2 litre ve üzeri motora sahip. Son yanlış ise 100 binin %15’i 115 bin etmez.” |
eğri oturup doğru konuşalım. Bize gelen VWler zaten avrupadan geliyor zaten gümrük birliği içindeyiz ve gümrük vergisi ödenmiyor. Demek ki ABD meksika Kanada Çin gibi ülkelerde üretilecek araçlardaki gümrük vergisi kalkacak. Bu da touareg gibi premiumlar olur sanırım. Kararnamede hacim sınırı yok. İlla 1600 altı düşünmeyin. Ehh illaki 3, 5 adet de olsa belli sayıda yüksek hacim araba getiriliyordur ve bunlarda gümrük vergisi olmazsa totalde bayağı ciddi indirim olmuş olur. Çünkü verginin vergisinin vergisini alan ülke olduğumuz için ilk verginin düşmesi etkili olacaktır diye düşünüyorum. Bir dakika Jetta hala meksikada mı üretiliyor ? Eğer öyleyse bu kararname jettaya özel düzenlenmiş demektir. Zaten jettaya özel vergi konmuştu şimdi de jettaya özel geri alınıyor. Bence pek sıkıntı yok. |
diyoruz 2.0 lt diye de sakalım yok ki sözüm dinlenmiyor |
haberden alıntı: "Buna göre getirilecek otomobil sayısı, teşvik belgesinde yer alan toplam otomobil sayısının yüzde 15'ini aşamayacak. Yani yüz bin otomobil üretilmesi halinde en az 15 bin otomobil, ABD'den gümrük vergisi ödemeksizin Türkiye'ye sokulacak. ayrıca dava sonuçlanmadan araçlar satılamaz demişsiniz ama Bloomberg'in haberinde abd ile yapılan anlaşma vs. diyor. Bloomberg haber alıntısı: "Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Volkswagen'in emisyon skandalı sonrası varılan anlaşmaya göre ABD'de 350 bin dizel aracı geri alırken, bu araçların bir kısmını ABD'nin farklı yerlerindeki devasa arazilerde tutuyor. Reuters haber ajansının gördüğü dava tutanaklarına göre şirket şimdiden bu geri alımlar için 7,4 milyar dolar harcadı. Bu tutanaklara göre şirket 335 bin aracı geri aldı, bunların 13 binini yeniden sattı ve 28 bine yaklaşık aracı hurdaya ayırdı. Geçen yılın sonu itibariyle şirket ABD'deki farklı yerlerde 294 bin aracı tutuyor. Şirket ABD'de geri aldığı bu araçları otoparklarla birlikte Detroit'in banliyölerindeki futbol stadyumu ve California'da çölün ortasındaki arazi gibi yerlerde tutuyor." Link:https://businessht.bloomberght.com/otomotiv/haber/1898205-skandalin-yarattigi-devasa-otopark EDİT : ilave |
Astarı yüzünden pahalıya gelecek dediğiniz şey nedir? Servislerde 10-15bin liraya değiştirilen farların üretim yapılan fabrikalardan birkaç yüz liradan fazlasına çıktığını mı sanıyorsunuz? |
|
|
|
Bazı arkadaşlar kanundan,gümrük rejiminden falan filandan bahsetmiş... Arkadaşlar; ucube bir başkanlık sistemi yönetiminde olduğumuzu unuttunuz sanırım... Bu dedikleriniz bir tane iki satırlık KHK'ya bakar... Önemli olan gelecek olan yatırım ve avantalar...Gerisi tırıvırı... |
Siz nasıl düşünce yapısına sahipsiniz ? Yıllardır bu adamların bir çivisi yok almayın demediniz mi ? Şimdi de diyorsunuz ki bu adamlar bize kakalayacak Ya kardeşim sen 1.4 litreden büyük araç alabiliyor musun ki emisyon kaybını senden çıkarsın ??? Senin bugüne kadar sokakta merhaba, günaydın veya aleyküm selam dediğin bir insanın bile 3.0 Tdi aracı olmamıştır zaten. |
Düzelteyim; ben demedim, Emre Özpeynirci demiş. Ben sadece haberi aktardım. Dizel skandalı ile ilgili Netflix yapımı Kirli Para’nın birinci bölümünü konuyla ilgilenen herkesin izlemesini tavsiye ederim |
fabrikadan önce çıkma yedek parça satıp fabrikayı beleşe getirecekler. tabela bu olacak sanırım.doğuş oto-vw çıkma yedek parça.her model vw çıkma yedek parça bulunur. |
O trollerin laflarına atlarlar şimdi eheheh |
Baştan sona saçmalık, işi bilen otomotiv ve ithalat mevzuatına hakim kişilere sorsa muhabirler bunun neden olamayacağını anlarlardı, kendilerini komik duruma düşürmüşler. 1- Bu araçlar euro 5 ve Türkiye'ye 1.1.2018 tarihinden sonra euro 6b ve 1.9.2019 tarihinden sonra euro 6d-temp araç ithal edilmesi zorunludur. 2- Bu araçlar amerikan otomotiv mevzuatı ve şartlarına göre üretilmiş amerika tip onaylı araçlar ve %99.9 bu raçların avrupa tip onayı yok, yani biz dahil avrupada bir ülkede satılamazlar. 3- Bu araçların ezici çoğunluğu bedelleri sahiplerine vw tarafından iade edilerek geri alınan ikinci el araçlar ve ülkemize 2. el araç ithalatı yasaktır. 4- Vw bu araçları özellikle tip onayı uygulamasının bulunmadığı afrika ve bazı güney amerika ülkelerine satabilmek için durduruyor ancak burada da açmazdalar. Uluslararası kamuoyundan gelecek ciddi tepki ve bu tepkilerin sadece vw değil amerika üzerinde de yoğunlaşacak olması sebebiyle ne vw bu saatten sonra bunu yapabilir ne amerika izin verir. Bu araçlar eninde sonunda hurdada preslenecek gibi görünüyor. 5- VW'e emisyon manipülasyonunun sadece amerikada maliyeti 18 milyar dolara yakın. Kabaca 13 milyar araç sahiplerine ödeme ve 5 milyar ceza şeklinde. VW 300 bin araç üretsin ve 45 bin aracı bu sayede gümrüksüz satabilsin. ortalama 15 bin euro araç fiyatı üzerinden ortalama %20 gümrük vergisi ile araç başı 3 bin euro ile yıllık 135 milyon euro para yapar. Yani emisyon zararının yanında bir kum tanesi olur sadece. 6- VW zaten Avrupa üretimi her aracını gümrüksüz olarak halihazırda satabiliyor, 45 araçtan gümrük vergisi alınmaması demek sadece Avrupa dışında ürettiği ve şu an satışını gerçekleştirmediği 1-2 modelinin daha ürün gamına girmesini sağlar sadece, bununla birlikte bu araçları Avrupada satmadığı için sadece bize özel bir uygulama olur ve bu araçlar için avrupa tip onayı alması gerekir ki bu da onlar için ilave maliyet demek. Ayrıca Avrupaya göre daha fazla nakliye masrafını da beraberinde getirir bu. Sonuç olarak bir muhabir maalesef cehaletinin kurbanı olmuş ve kendini komik duruma düşürmüş. |
1. sayfa
https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/iste-volkswagenin-turkiye-askinin-nedeni-5273877/
https://www.cnnturk.com/ekonomi/abddeki-col-volkswagen-ve-audi-mezarligi-oldu?page=1
https://onedio.com/haber/emisyon-skandali-pahaliya-mal-oldu-carpici-goruntulerle-volkswagen-in-dev-araba-mezarligi-815970
https://www.yenisafak.com/teknoloji/binlerce-volkswagen-ve-audi-curumeye-terke-edildi-3192075