Bir açıklama olmadan paylaşıyorum farkındayım. Amacım bu fonksiyonları adım adım anlatarak insanlara sıfırdan öğretmek değil, tam tersine belli bir bilgi birikimi olan insanların faydalanmasını sağlamak. Zaten bu fonksiyonlardan başlayarak sıfırdan anlatılmaz.
Unity'de oyun geliştirirken screentoworldpoint alıyordum onla ilgisi var mı bu kodların ? OpenGl bilmiyorum oyun geliştiriyorum ama framework ile geliştirdiğimden işin tam temeline hakim değilim.
Unity'de oyun geliştirirken screentoworldpoint alıyordum onla ilgisi var mı bu kodların ? OpenGl bilmiyorum oyun geliştiriyorum ama framework ile geliştirdiğimden işin tam temeline hakim değilim.
Evet. Screentoworld'ün yaptığı şey şudur. Oyunda iki farklı koordinat sistemi olduğunu düşünelim. Birincisi dünya koordinat sistemi(3 boyutlu). İkincisi ekran koordinat sistemi(2 boyutlu).
Anladım. Biz eğer Unity'de yazılan oyunu OpenGL'de yazarsak bu çok daha hızlı olur değil mi ? Fakat çok daha fazla kod,fonksiyon yazmamız gerekir diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın fazla kod yazmaya karşı değilim. Unity c#'ta günlerce uğraştığım problemi acaba OpenGL'de ne kadar da çözerdim kim bilir
Anladım. Biz eğer Unity'de yazılan oyunu OpenGL'de yazarsak bu çok daha hızlı olur değil mi ? Fakat çok daha fazla kod,fonksiyon yazmamız gerekir diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın fazla kod yazmaya karşı değilim. Unity c#'ta günlerce uğraştığım problemi acaba OpenGL'de ne kadar da çözerdim kim bilir
Eğer ki iyi derecede bilgiye sahipsen evet yapabilirsin, sonuçta unity genele hitap ediyor, senin yaptığın ise kendi oyununa özel olacak. Ama Unity gibi oyun motorları genel kullanıcıya hitap ettiği için bir sürü optimizasyon seçeneği oluyor. Çok fazla özelliği oluyor. Arayüz kullanımı vs basit. Bu yüzden oyunun büyüklüğüne bağlı olarak oyun motoru yazmak ayrı bir maliyet.
Bir açıklama olmadan paylaşıyorum farkındayım. Amacım bu fonksiyonları adım adım anlatarak insanlara sıfırdan öğretmek değil, tam tersine belli bir bilgi birikimi olan insanların faydalanmasını sağlamak. Zaten bu fonksiyonlardan başlayarak sıfırdan anlatılmaz.
https://requizm.blogspot.com/2019/08/opengl-world-to-screen-ve-screen-to.html
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi requizm -- 1 Ağustos 2019; 20:25:55 >