Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
5
Cevap
1002
Tıklama
0
Öne Çıkarma
İnternetin kesilmesi ve hızın 4mpbs görünmesi
J
5 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar merhaba,

Yaklaşık 3 haftadır aniden internet kopuyor. Modeme baktığımda dsl ışığının gittiğini ve modem arayüzüne girdiğimde değerlerin sıfıra düştüğünü görüyorum. ilk hafta restart, switch kullanma ve kabloyu takıp çıkarma ile 10-15 dk uğraşdıktan sonra geliyordu. Bunun için türknete kayıtda açtım fakat dün teknik ekip geleceğini söz vermesine rağmen gelmedi. İki gündür ise sorun aşırı arttı interneti düzgün bir şekilde kullanamıyorum.

Normalde modem arayüzünde max attaniable rate 25mbps (benim kullandığım ise 16mbps) fakat bu sorun yaşandığında restart atıp tekrar bağlandığımda 4mpbs görünüyor. daha önce switchi takıp yada çıkarıp tekrar bağlandığımda tekrar 16 alıyordum fakat bugün 7-8 kere restart ettim hatta modemi fabrika ayarlarına döndürdüm fakat bir kere 1mpbs kalan tamamında 4mpbs gösterdi. Birde 4mpbs gösteritor fakat daha çok bazı yerler blocklanmış gibi çalışıyor googlea bile girmesi 5sn sürüyor. youtube da hiç videoyu bile açmıyor.

Sorun düzeldiğindeki değerler:
					adsl: ADSL driver and PHY status
Status: Showtime
Last Retrain Reason: 1
Last initialization procedure status: 0
Max: Upstream rate = 1363 Kbps, Downstream rate = 24185 Kbps
Bearer: 0, Upstream rate = 800 Kbps, Downstream rate = 16383 Kbps


============================================================================
ADSL Training Status: Showtime
Mode: ADSL2+
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 0 minute
============================================================================
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.808 Mbps 16.412 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.800 Mbps 16.383 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 21.8 dB 17.6 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 10.1 dBm 18.8 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB
Attainable Net Data Rate: 1.363 Mbps 24.185 Mbps


Sorun yaşadığımdaki değerler:
					adsl: ADSL driver and PHY status
Status: Showtime
Last Retrain Reason: 100000
Last initialization procedure status: 0
Max: Upstream rate = 72 Kbps, Downstream rate = 4966 Kbps
Bearer: 0, Upstream rate = 57 Kbps, Downstream rate = 4469 Kbps


============================================================================
ADSL Training Status: Showtime
Mode: RE-ADSL2
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 1 minute
============================================================================
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.064 Mbps 4.501 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.057 Mbps 4.469 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 10.1 dB 8.1 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 10.4 dBm 19.5 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB
Attainable Net Data Rate: 0.072 Mbps 4.966 Mbps


    ADSL Training Status:   Showtime
Mode: RE-ADSL2
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 1 minute
============================================================================
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.051 Mbps 1.187 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.042 Mbps 1.155 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 10.0 dB 12.8 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 10.4 dBm 18.9 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 0.0 dB
Attainable Net Data Rate: 0.049 Mbps 2.245 Mbps



Benzer sorunu yaşayan oldu mu? Aynı hat yeniden bağlandığında neden farklı gösterir bilginiz var mıdır? Kayıt açarken sorun nedense onunla ilgili açayım yoksa ilgilenmiyorlar hızı artırıp azaltmaktan öteye gitmiyorlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juba09 -- 14 Temmuz 2019; 11:46:28 >

V
5 yıl
Teğmen

otudugunuz bina eskimi tesisatında ek varmı eğer tesisatında ek ve kablolarda sıkıntı varsa hız etkiler tesisat yeniyse telekom kaynaklıdır akşam yoğun saaatlerde bendede aynı sıkıntı oluyordu saha dolabı kaldırmıyordu malesef





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Villenoire -- 16 Temmuz 2019; 10:7:28 >

J
5 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

evet bina eski fakat geçen sene eve gelip kontrol yaptılar herhangi bir sorun çıkmadı. kısa sürede bu şekilde değişim göstermesi normal gelmedi bana 16 mbt yerine 4 ve 1 özel bir durum var gibi. sizde aynı şekilde internet kesilip yukarıdaki değerler mi görünüyordu? ortak port kullanımından şüpheleniyorum onu değiştirmeleri için talepte bulunacağım.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
V
5 yıl
Teğmen

arıza kaydı bırakın paket kaypı sorunu var sanırım saha dolabında port arızalı olabilir




Bu mesajda bahsedilenler: @juba09
C
5 yıl
Teğmen

geçmiş olsun. hiç uğraşma sorun servis sağlayıcıda . istersen altın kablo döşe yine aynısını yapar. yapacağın şey ,eğer telekom değil diğer kiralayıcılardan alıyorsan telekoma geçmek. çünkü telekom bunlara hem bozuk portları veriyor hemde arızalarda ilgilenmiyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @juba09
R
5 yıl
Er

Valla kardeşim bende aynı sorunu yaşıyorum Türk Telekom Kullanıcısıyım bir haftadır internetim gidip duruyor bi türlü bağlanamadım adamları arıyorum dedikleri bizde bi sorun görünmüyor arıza kaydı açamıyoruz modem firması ile görüşün dediler modem firmasını aradım onlarda modemde sorun yok diyorlar ttneti arayıp arıza açtırın dediler aradım geri ama açmıyorlar 50 tl ye evin içindeki tesisata bakacaklarmış bir kere baktırdım onlara eski dediler tesisatı 0 taktım şimdi yine tesisat diyorlar bana anlamadım çözersen bzide bilgilendir



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.