VW'nin efsane motoru 1.9TDI PD, VR6 serisi ve EA888 2.0 TFSI'dır. mk6'lardaki EA100 serisi 1.4 tsi ise eh işte, mk7'lerdeki başarılı Ea211 1.4 tsi'lar ile hacim ve güç seviyesi harici alakası yoktur.
Bugüne kadar ki en iyi Golf 1974 mk1'dir, onu Mk4 takip eder, ancak arkadan mk5 veya 6 gelebilir.
Her motor bir öncekinden daha başarılı oluyor tabi. EA211 1.4 tsi de Golf 6'daki motordan daha başarılıdır fakat burada downsizing akımının öncü ve belki de en başarılı motorlarından biri olarak 1.4 tsi'yi yazdım ben. Bu motor adeta tüm piyasayı değiştirdi hem ülkede hem de Avrupa'da. İlk çıktığında herkesin "1.4 motor o kasayı kaldırır mı yaa" dediği ve bu gibi tüm tartışmaları başlatan motor. Gerçekten basarılıdır da. Hem tüketim hem de alt devirlerde canlılık açısından zamanının tüm motorlarının adeta üstüne çıkıp tepinmiştir. Geldiğimiz noktada artık bırakın 1.4 yeter mi sorusunu 1.0'ın bile yettiğini görebiliyoruz. MK1 Golf tabi ki bir efsane, fakat araba almayı düşünen arkadaş Golf VI ile Polo arasında kalmış. Ben de ona Golf VI'nın çok başarılı bir üretim olduğunu bildirdim, bu arkadaş çıkıp Golf mk1 mi arasın şimdi.
Her motor bir öncekinden daha modern olabilir ancak. Daha iyi-başarılı olacak diye bir kaide yoktur ki konumuz iyi-kötü olmak değil, efsane olmak. Zamandan bağımsız bir kavramdır bu. Otomotiv tarihi bir önceki motoru mumla aratan içten yanmalı motor enkazları ile doludur.
Downsizing akımının öncüsü bu makina değil, turbo+supercharger'lı Golf GT'deki 170hp versiyon.
1.4 tsi 122'lik versiyon da Polo'daki 1.4 FSI 90hp motorun turbo ve direkt enjeksiyonlu halidir. Günlük kullanımda 2.0 FSI'a kıyasla pek ekonomik bir tarafı yoktur ama çekişi güçlüdür. Zincir-enjektör-turbo arızaları yaygındır. Yani bu motorun efsanelik hiçbir tarafı yoktur, sadece düşük hacimli, torklu, dönemin Avrupa euro 5-6 emisyon standartlarının çevresinden başarıya dolaşıp diğer markalara da yol gösteren motorlar bunlar o kadar. Avrupada insanlar zaten az bir farkla 2.0 FSI 150hp motoru alabiliyorlardı geçmişte, sen belli ki Türkiye pazarında yaptığı etkiden yola çıkarak efsaneler falan diyerek uçtun. Evet Türkiyede bu motorların etkisi çok ciddi oldu, çünkü insanlar 1.6 atmosferik motorlara mahkumdu.
Ancak 1.9 TDI motorun efsane dayanıklılığı, torku, modlanabilirliği, döneminde 90'ların sonunda yaptığı etki, VR ailesinin aynı şekilde gücü, karakteristik sesi ve modülerliği, 2.0 TFSI'ın müthiş performans potansiyeli ve kalitesi bambaşkadır. 1.4 122lik Tsi'a gelene kadar 1.8T 20v ailesi vardır zaten.
Golf 6 bugüne kadar ki en iyi Golf demişsin, Golf 6'nın "çok başarılı bir üretim" olduğunu bildirmemişsin. İki beyan arasında fark var, ikincisini yazsan cevap yazmazdım. Ayrıca düşünmek suç değildir, Golf 6'nın en iyi Golf olduğunu düşünebilirsin bunlar yoruma açık konular. Ancak Golfçü camia veya konunun otoriteleri böyle düşünmez, bunu pek yaygın olarak dillendirmemeni salık veririm yani.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >