Bu sene hakkında bilgi bulabilen var mı? Kimi siteler olacak diyor ve tarih veriyor (13-24 Nisan) kimileri de belli değil diyor. Her 2 senede bir düzenleniyordu, yani bu sene normal şartlarda olması gerek. Ancak aşırı derecede azalan araç satışlarının etkisi olur mu?
Sektörde durgunluk varken ya bu sene fuar yapılmaz, ya da birçok firma katılmaz. Nitekim bir önceki fuara baya firma katılmamıştı. Bu sene yapılırsa bu daha da artabilir. Fuarın bir çekiciliği kalmaz.
şuanki ekonomik koşullarda yapılmaz bence ve bazı firmalar katılmaz .eskisi gibi olmaz.kiralama ücreti ve oraya yapılan masraflar kurtarmıyor.internette herşeyi görebiliyoruz bundan dolayı fuar sektörü eskisi gibi olmaz.
1) Türkiye'de otomobil piyasası şu an bitik durumda. Böyle bir pazar için çoğu marka kılını kıpırdatmaz. Yani fuar falan kısa zamanda çok zor.
2) Artık büyük fuarların dönemi kapanıyor. Bırak İstanbul'u; Cenevre, Paris, Frankfurt, Shangai, Detroit gibi dev fuarlara bile katılmayan büyük markalar var. Onların yanında İstanbul fuarı devede kulak.
3) Günümüzde internetin artık herkesin bırakın evine girmesini, cebine bile girmesi nedeniyle çoğu marka otomobil tanıtımlarını internet üzerinden yapmayı tercih etmekte. Eskiden dergiler, otomobil gazeteleri yahut sayfalarından takip ediliyordu otomobil haberleri. Bu nedenle fuarlar büyük önem arz etmekte, firmalar çok ciddi çalışmalar yapmaktaydı. Çünkü bunun dışında yenilikleri paylaşma yolu yoktu. Günümüzde ise artık basılı medya dönemini kapatmakta. Sürüyle otomobil sayfası, Youtube hesabı, otomobil forumu var. İnsanlar çok rahat bir şekilde otomobil haberlerine, yeniliklerine ulaşabiliyor. Bu nedenle fuarlar eskiye çok daha basit, gösterişsiz ve sıradan geçiyor.
4) Günümüz dünyasında ekonomi belirsizlik içinde. Sadece ülkemiz değil, dünya pazarlarının çoğunda geçen yıllara kıyasla satışlar düşüş gösterdi. Koca koca firmalar işçi çıkarıyor, maliyet kısıyor. Bu nedenle fuarlar için ek bütçe de ayırmak istemiyor markalar.
Sonuç olarak dünyada bile fuarlara ilgi düşerken, dünya ticaretindeki genel sıkıntı ortadayken, Türkiye'nin durumunu da düşünürsek, bu ekonomik durumda, pazarın çok büyük miktarda daralması nedeniyle, Türkiye'de üretim yapan firmaların dışında herhangi bir markayı fuar yapacağız gelin diye ikna edemezsin. Kısaca İstanbul Fuarı diye bir şey kısa vadede imkansız.
Gün gelecek VR ile birlikte auto showlarda araçlara binip, dokunduğumuzda hissedeceğiz.
Ancak hiçbir zaman babamla beraber gittiğimiz fuarlar gibi olmayacak. Fotoğraf makinesi ile film biter diye idareli şekilde fotoğraflar çektirmek gibi olmayacak.
Ayrıca buradan da AUDI'ye sesleniyorum kapıları açmayacaksan getirme arabalarını. Zaten artık millet alamıyor hiç getirme
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @tartekin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @BigMuffin
Kendi ülkenizde yoksa dışarıda var...Mesela Cenevre Otomobil fuarı...Siz de oraya gidin fakirler...
2) Artık büyük fuarların dönemi kapanıyor. Bırak İstanbul'u; Cenevre, Paris, Frankfurt, Shangai, Detroit gibi dev fuarlara bile katılmayan büyük markalar var. Onların yanında İstanbul fuarı devede kulak.
3) Günümüzde internetin artık herkesin bırakın evine girmesini, cebine bile girmesi nedeniyle çoğu marka otomobil tanıtımlarını internet üzerinden yapmayı tercih etmekte. Eskiden dergiler, otomobil gazeteleri yahut sayfalarından takip ediliyordu otomobil haberleri. Bu nedenle fuarlar büyük önem arz etmekte, firmalar çok ciddi çalışmalar yapmaktaydı. Çünkü bunun dışında yenilikleri paylaşma yolu yoktu. Günümüzde ise artık basılı medya dönemini kapatmakta. Sürüyle otomobil sayfası, Youtube hesabı, otomobil forumu var. İnsanlar çok rahat bir şekilde otomobil haberlerine, yeniliklerine ulaşabiliyor. Bu nedenle fuarlar eskiye çok daha basit, gösterişsiz ve sıradan geçiyor.
4) Günümüz dünyasında ekonomi belirsizlik içinde. Sadece ülkemiz değil, dünya pazarlarının çoğunda geçen yıllara kıyasla satışlar düşüş gösterdi. Koca koca firmalar işçi çıkarıyor, maliyet kısıyor. Bu nedenle fuarlar için ek bütçe de ayırmak istemiyor markalar.
Sonuç olarak dünyada bile fuarlara ilgi düşerken, dünya ticaretindeki genel sıkıntı ortadayken, Türkiye'nin durumunu da düşünürsek, bu ekonomik durumda, pazarın çok büyük miktarda daralması nedeniyle, Türkiye'de üretim yapan firmaların dışında herhangi bir markayı fuar yapacağız gelin diye ikna edemezsin. Kısaca İstanbul Fuarı diye bir şey kısa vadede imkansız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ancak hiçbir zaman babamla beraber gittiğimiz fuarlar gibi olmayacak. Fotoğraf makinesi ile film biter diye idareli şekilde fotoğraflar çektirmek gibi olmayacak.
Ayrıca buradan da AUDI'ye sesleniyorum kapıları açmayacaksan getirme arabalarını. Zaten artık millet alamıyor hiç getirme
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >