Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
22
Cevap
1347
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Araba alıyorum. Yardımcı olur musunuz?
Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba. Arkadaşım 1999 model Pejo 206 1.4 lpg li otomatik aracını satıyor. Benimde eşim için böyle bir araca ihtiyacım var. Araç 180bin de. Görünüşü yaşına göre iyi, performansı da yeterli. Zaten hız ile işimiz yok.

Bana 20bin tl ye bırakacak. 1 kazası var hasar kaydı belli değil. Aracı almaya epey niyetliyim.


Soruma gelirsek araç çok arıza yapar mı? Malum 20 yaşında otomatiği elimizde kalır mı? Pejolarda elektriksel problemler çok deniyor. Bu aracın kronik problemi var mıdır? Sadece şehir içi binilecek bir araç.



20 yasinda japon bile artik hakli olarak sorun cikartabilecek iken , fransizin sorun cikarmamasi mumkun degil kanimca.



Butcenizi biraz daha arttirip en azindan bir japon almanizi onerir...
Yoruma Git
Yorumun Devamı tasshelhoff - 5 yıl +5
L
5 yıl
Yarbay

Şanzıman sıkıntısı vardı sanırım bu modelin, yani birkaç yerde öyle okumuştum



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

T
5 yıl
Yarbay

20 yasinda japon bile artik hakli olarak sorun cikartabilecek iken , fransizin sorun cikarmamasi mumkun degil kanimca.



Butcenizi biraz daha arttirip en azindan bir japon almanizi oneririm.

Mesela 28-29 bine 2004 daihatsu sirionlar var, pazarlıkla daha da asagi duser, keza eski kasa mitsubishi lancerler var,

Suzuki swiftler de olabilir



Hayirli gunler





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 7 Ocak 2019; 17:5:36 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

7
5 yıl
Binbaşı

Yukarıdaki yorumu beğendim ve aynı fikirdeyim. Japon olsun hatta mümkün olsa da tek kişi kullanmış olsa ne de güzel olur. Otomatik vites söz konusu olduğunda Fransızlardan uzak durmak gerekir. Genel olarak otomatik vites kültürümüz olmadığı için en dayanıklı olanı öneriyoruz. Ama yine de alır almaz yağ değişimi yapmak lazım şanzımana... Hayırlı olsun şimdiden



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
5 yıl
Yarbay

Bence uxak dur forumda biraz araştır 206 ların alt takım elektroniği ve tabi ki şanzıman sorunlarıyla başa çıkamazsın gerçi otomatik alacaksan ikinci eldw her türlü kenarda 5 6 bin koy ya da 8 10 bin bütçeyi arttır getz al 180 200 bin km civarı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

C
5 yıl
Teğmen

Motorundan egzozuna, radyatör suyundan akslara kadar incelemek lazım. Özensiz kullanıcıları olduysa başınıza iş açar. Ciddi şekilde incelemenizi öneririm. 20.000TL az bir para değil.

Not: 20.000TL az diyen olursa birinden borç istesin yada bankadan çekmeye çalışsın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Cevaplar için teşekkür ederim. Aracı gösterebileceğim çok iyi bir ekspertiz de yok. En iyisi bu sevdadan vaz geçmek heralde



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Aslında 20bin banada uygun gelmişti ya



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @CeLLaT86
A
5 yıl
Binbaşı

2015 aralıkta 130 bin kmde 1.4 hdi olanından aldık. araba sürmeyi öğreniyim, ayağımı yerden kessin 2.5 yıl kullanır 150 160 binde satarız demiştik. hala kullanıyorum 198 bin kmye geldi.
öncelikle o kadar az yakıyor ki şu an güncel dizellerden belki clio ve 301 daha az yakabilir

çıkardığı sorunlara gelirsek ostimin tam ortasında(etrafta sadece iş dükkanı var) termostatı patladı, o soğukta ittire kaktıra avmnin otoparkına soktuk. sanayide 300 e yakın bi şey ödemiştik
50 ile çukura sağlam girdim, jantta lastikte bi şey görmeyince devam ettim 5 dakika sonra ses gelmeye başladı, 2 dk daha gittim araba durdu. sağ rot kırılmış, tabla gitmiş. çekiciyle götürmek zorunda kaldık. arka amortisörlerden biri de ölüydü 500 lira tuttu
antalya dönüşünde akseki virajlarını geçtikten sonra düzlükte biraz basıyım dedim 150 160 (zaten en fazla 180 yapıyor düzde) derken motor arıza ışığı yandı, benzinliğe girdik ordan duman çıkıyo mu sesi nasıl orası nasıl burası nasıl derken ankaraya 70 le 8 saatte geldik. bilgisayara bağladık hava akışmetresi bozulmuş, değiştirmezsek ne olur falan diyip değiştirmedik. şimdi fazla agresif sürmediğim için sıkıntı çıkarmıyor. toplamda 2 uzun yolda tam bastığım anlarda yandı, demek ki yüksek hızda gereken havayı motora basarken sıkıntı yaşıyor akışmetre. orjinali 400 yan sanayi 150 ydi.
sorun değil ama temmuzun ortasında erciyese çıkmak istedim yolu bulamadım %18 eğimli bi yola saptım 110 dereceyi gördüm hararette, araba soğutmuyor diye sanayisine gittim. iş bilmez dolandırıcı herifler bana arabada intercooler olmadığını belirtmeden radyatörümün tıkalı olduğunu söylediler ve temizlemeye 250 lira istediler. yaptırmadım herhangi bir sıkıntısını görmedim.

3 yılda bu kadar sıkıntı çıkardı, o zaman bütçem 25 e kadardı. punto, corsa, getz, fusion bakıyordum hatta mondeo bile bakmıştık. buna ilk baktığımda sevemedim bu ne lan kutu gibi falan demiştim sonra aklıma geldi filli reklamı aa bu araba falan diyip sempati duydum. şimdi gittiği yere kadar bende duracak diyorum, 15-16 şehir gezdik 40 yapmadan bırakmam


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam elektronik problemler neyse de otomatik vites elimde kalır mı diye endişeleniyorum. Arkadaş 2017 den beri sorunsuz biniyor. Elimde patlar mı acaba



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Aurorax
S
5 yıl
Yarbay

Şanzıman en son ne zaman yapılmış?Otomatik şanzıman servisine göstermeniz lazım. Şanzıman iyiyse 20bin iyi fiyat.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Hiç bilgim yok. Yetkili servise gitsem adam gibi bakarlar mı?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @serhatcn
A
5 yıl
Binbaşı

benimki manuel vites, otomatiği 4 ileri olması lazım. sıkıntılarına bakmıştım zamanında, solenoid problemi oluyormuş, spor ve kar modu ışıkları yanıp arıza veriyormuş ve geçişlerin sarsıntılı olduğu söyleniyor. tabi bunlar yaşansa bile en fazla 500 liraya çözülecek problemler


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
5 yıl
Yarbay

otomatik olduğu için tavsiye etmem arıza çıkması durumunda baya pahalıya patlar.



S
5 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Hiç bilgim yok. Yetkili servise gitsem adam gibi bakarlar mı?

Bakmıyorlar. Şanzıman yapılması gerekiyorsa 4000 lirayı bulur. Düzgün bir otomatik şanzıman tamircisine göstereceksiniz. Şanzımanı iyice ısıtıp test sürüşü yapın.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

B
5 yıl
Yüzbaşı

20bine otomatik pejo 206 bedava hiç kaçırmayın

önümüz ramazan bayramı 23 e satarsınız

pejo 206 da tam otomatik şanzıman var arıza yapmaz yapsa da çok dert çıkarmaz

pejo 206 otomatik çeyrek altın gibidir

kaçırmayın



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Y
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam siz 500tl.demişsiniz arkadaş 4bin den bahsediyor. Bunun ortası yok mu

Aslında almak. İstiyorum aracı ama yorumlar soğuttu beni.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Aurorax
W
5 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Hocam siz 500tl.demişsiniz arkadaş 4bin den bahsediyor. Bunun ortası yok mu

Aslında almak. İstiyorum aracı ama yorumlar soğuttu beni.
Şanzıman harici konuşacağım.
O yaştaki Peugeot ve Citroen modellerine sahip olmuştum. 106, 206 ve Saxo...
Bu araçların malzeme kalitesi düşüktür ve 20 yılda bu malzemelerin büyük bir kısmı elinizde kalmaya başlar. Benim gördüklerimin, denk geldiklerimin genelinde radyatör, elektrik aksamı ve direksiyon kutusu sorun yaşatıyor. Ben direksiyon kutusu sorununu hepsinde; radyatör ve yağ kaçırma sorunlarını 206 ve Saxo'da yaşadım. Elektrik aksamları da sıkıntılıdır ve eğer ki işten anlamayan bir usta tarafından müdahale edilmişse, bir daha hiçbir usta uğraşmak istemiyor.

Özetle; 20 yaşında bir araç alacaksam, Japon malı araçlar dışındaki araçlara bakmazdım. Biraz sabırlı olup, biraz daha birikim yapıp, sizi sanayideki ustalarla daha az haşır neşir edecek bir araç bakmanız bence daha iyi olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
5 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: webbie

Şanzıman harici konuşacağım.
O yaştaki Peugeot ve Citroen modellerine sahip olmuştum. 106, 206 ve Saxo...
Bu araçların malzeme kalitesi düşüktür ve 20 yılda bu malzemelerin büyük bir kısmı elinizde kalmaya başlar. Benim gördüklerimin, denk geldiklerimin genelinde radyatör, elektrik aksamı ve direksiyon kutusu sorun yaşatıyor. Ben direksiyon kutusu sorununu hepsinde; radyatör ve yağ kaçırma sorunlarını 206 ve Saxo'da yaşadım. Elektrik aksamları da sıkıntılıdır ve eğer ki işten anlamayan bir usta tarafından müdahale edilmişse, bir daha hiçbir usta uğraşmak istemiyor.

Özetle; 20 yaşında bir araç alacaksam, Japon malı araçlar dışındaki araçlara bakmazdım. Biraz sabırlı olup, biraz daha birikim yapıp, sizi sanayideki ustalarla daha az haşır neşir edecek bir araç bakmanız bence daha iyi olur.

Alıntıları Göster
Şanzıman içinse 20 yaşında illa otomatik olacaksa japon olmadı kore olsun.