şimdi bu konu dönüp dolaşıp malum markaya gelecek. izliyoruz. |
Ferrari'nin Türkiye Cumhuriyeti'nden öğreneceği çok şey var. Ferrari 1 koyup 3 alırken; bizimkiler öyle bir koyuyor ki, karşılığında 10 alıyorlar. |
Bizim devlet iyi koyuyor onu bunu bilmem. %160 ötv+kdv kral olan bizim devlet. |
Kaynak belirtsek, link koysak, yazan adama saygıdan ne güzel olur |
Total karı ne, kac adet satıyor yılda. Bu rakam fca ıle ılgılı hıcbır seyı gostermez |
Haklısınız,benim hatam. |
Araba basina kar bir sey gostermez. |
az satıyo öz satıyo demekki |
Guzel bilgiler. Ferrari nin en karli otomobil sirketi oldugu eskiden beri biliniyordu zaten. Artik Ferrari FCA`in bir parcasi degil bu arada, tek basina bir sirket oldu. Marchionne daha Ferrarinin en ust fiyatini test etmedik cok daha pahali satabilirz demisti. Yalniz ureticilere cok kar ediyor diyenler bu rakamlara bir baksin. arac basina 9000 Euro Bmw Mercedeste. Bu demektir ki alt modellerde kar daha az. Premium olmayanlarda daha da az. |
Ayrı şirket olması daha kolay değerlenmesi için yapılan bir düzenleme. FCA tarafından kontrol ediliyor.Hisseleri FCAya ait. |
Konun amacına ulaştı. |
Hıhı hıhı |
Sakıncası yoksa eğer. |
Bizimkiler koymadan direk alıyor |
adamlar auto'ya almış kendi kendimize koyuyoruz. |
Yapabileceğim birşeyse buyur hocam. |
Bunlar nasıl kâr oranları ya ? 3.000 eurolar 5.000 eurolar falan hemde koca koca dev alman otomobil firmalarının araç başına elde ettikleri kâr ha ? Bu firmalar nasıl bu kadar büyüyor ve her sene dahada lüks dahada premium arabalar çıkarıyolar ? Araç başına 15-20 bin eurodan aşağı düşünmezdim ben özellikle volvo bmw mercedes audinin istatistiği şaşırttı beni. 3-5 bin euro kâr nedir koskoca milyar trilyon dolarlık şirketin argesi, fabrikası, elektriği işçisi, üretim maliyetleri için ? Hayır kâr ettikleri rakamlar o kadar komikki 3-5 bin euroya 2002-2005 model bir e46 m3 bile alamıyorsunuz |
|
Son yıllarda genele hitap eden, ana akım otomobil üreticileri kârlılıklarını arttırmanın yollarını arıyor. Örneğin Nissan, Kuzey Amerika'daki üretiminin yüzde 20'sini durdurma kararı alırken, Ford Avrupa ve Güney Amerika pazarları için “çok büyük” değişiklikler planlıyor. Bir araştırma raporundan elde edilen bilgilere göre, büyük üretim rakamları ve yüksek kârlılığı aynı anda elde etmek mümkün değil.
Duisburg (Almanya) ekonomi profesörü Ferdinand Dudenhoffer tarafından yürütülen çalışma, Ferrari'nin yılın ilk altı ayında otomotiv endüstrisinin en kârlı markası olduğunu ortaya koyuyor. İtalyan süper otomobil üreticisi, satılan her yeni araçtan tam 69.000 € (yaklaşık 422 bin TL) işletme kârı elde ediyor. Örnek vermek gerekirse, Jaguar Land Rover’da bu rakam otomobil başına yalnızca 800 Euro (yaklaşık 4,900 TL).
Alman premium markalara bakıldığında ise Porsche'nin Mercedes-Benz, BMW ve Audi'den neredeyse iki kat fazla kâr oranına sahip olduğu görülüyor. Stuttgart merkezli spor otomobil ve SUV üreticisi, sattığı araç başına 17,000 Euro (yaklaşık 104 bin TL) kazanırken, diğer üç Alman firmasında bu rakam ortalama 9,000 Euro (yaklaşık 55 bin TL). Dudenhoffer’un çalışması, satılan her yeni Maserati'nin şirkete yaklaşık 5,000 Euro (yaklaşık 30 bin TL) kazandırdığını ve Volvo’nun kârlılığının da bunun biraz altında olduğunu ortaya koyuyor.
İlginç bir şekilde Bentley, sattığı araç başına 17,000 Euro (104 bin TL) zarar ediyor. Ancak şirket sözcüsüne göre bunun nedeni, firmanın ağırlıklı olarak elektrikli otomobil teknolojilerine yatırım yapması. Tesla’da ise araç başına kaybedilen rakam 11,000 Euro (yaklaşık 67 bin TL). Rolls-Royce ve Lamborghini gibi şirketler mali sonuçlarını kamuya açık tutmadıkları için araştırma raporunda yer almıyor.
https://www.google.com.tr/amp/s/tr.motor1.com/news/261652/en-cok-kar-eden-uretici-ferrari/amp/
Ooov FCA&Ferrari batıyor diyen arkadaş nerde?
Ferrari Elektrikli motorlara milyonlarca yatırım yapıyor bu arada.
Dediğimin her zaman arkasındayım.
FCA açık ara en değerli maden ama işleyenlerde icraat olmalı.
Jeep&Alfa&Maserati&Ferrari ve çıkacak olan suvları ile para basacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 9 Ağustos 2018; 16:11:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >