Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
64
Cevap
4179
Tıklama
10
Öne Çıkarma
Downsizing(Hacim Küçültme) vs Yüksek Hacim Trendi (Teknik Konu)
M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba,

Kıyamet kopma ihtimalini göz önüne alsam da bu konuyu açmak istiyorum. Öncelikle bu bir TEKNİK tartışma konusu. Bu sebeple altını çizerek söylüyorum: (çünkü boş konuşan trollerden sıkıldım)

"MTV den dolayı arabayı almak/almamak, kişisel tercih yapmak size kalmış. Tartışılan konu vergi de değil. Şunu alın, bunu almayın demeyeceğiz. Türkiye'de satılmayan motorlar üzerine de konuşulabilir."


Genel olarak turbo motorları "şu hacimdeki tork ve güç verisini sağlar" şeklinde pazarlarlar. Bir yandan genel olarak endüstri, küçük hacim turboşarj motorlara doğru gitse de, diğer yaklaşım motor hacmini arttırıp, verimini arttırma yönüne doğru gidiyor. (Atkinson veya yüksek sıkıştırmalı atmosferik)

Internette gezerken enteresan bir örnek geldi gözümün önüne. Onu karşılaştıracağım. Elbette başka motorları karşılaştırmak isteyen arkadaşlar da yapabilirler.

İki tane C segmenti hatchback araç: Mazda 3 2.0 Skyactiv-G 120 PS ve VW Golf 1.0 TSI 110 HP. Şanzıman faktörünü elimine etmek adına ikisi de manuel olsun. Her iki araç da benzer ağırlıklarda.

Öncelikle performans:

< Resime gitmek için tıklayın >
http://www.zeperfs.com/duel6774-5867.htm

Yakıt tüketimi:

Mazda 3 2.0 şehiriçi 6.5 litre, şehir dışı 4.3 litre.
Vw golf 1.0 tsi şehiriçi 6 litre, şehir dışı 4.2 litre.

(Ülkemizde çok önemli görülmese de Avrupa ve Amerika'da ciddi sıkıntı olarak) Emisyon:

Mazda 3 CO2 119 g/km, NOx 0.008 gr / km
VW golf 1.0 tsi CO2 109-112 g/km, NOx 0.033 gr / km !


Aynı modellerin daha güçlü versiyonlarına bakalım.

Mazda 3 skyactiv-g 2.0 165 ps VS VW Golf 1.5 tsi 150 ps.


Performans:

< Resime gitmek için tıklayın >
http://www.zeperfs.com/duel4845-6658.htm

Yakıt tüketimi:

Mazda 3 2.0 şehiriçi 7.5 litre, şehir dışı 4.8 litre.
Vw golf 1.5 tsi şehiriçi 6.3 litre, şehir dışı 4.4 litre.

(Ülkemizde çok önemli görülmese de Avrupa ve Amerika'da ciddi sıkıntı olarak) Emisyon:

Mazda 3 CO2 135 g/km, NOx 0.008 gr / km
VW golf 1.5 tsi CO2 116 g/km, NOx 0.034 gr / km !


Kişisel yorumum şudur: Mevcut şartlar içerisinde, geçmiş yıllara kıyasla içten yanmalı motorların verimliliğini arttırmak için YEGANE yol "downsizing" değildir. Daha atkinson çevrimiyle çalışan motoru da karşılaştırmaya dahil etmedim. Sonuçlar çok ilgi çekici olacaktır.

Son olarak aktarma organı maliyeti(kullanıcıya bakımı vs hariç, sadece üretim) bakımından karşılaştırma yapılmış. Fotoğrafı aşağıda paylaşacağım linkin içinde var.

Genel sonuç şöyle: "Turbocharged 3-cylinder engines as well as naturally aspirated 4-cylinder engines with larger displacements are both suited to achieve low CO2 emissions"

Yani "Turboşarj 3 silindirli motorlar gibi , dört silindirli yüksek hacimli atmosferik motorlar da düşük CO2 emisyonu elde edebilirler"
http://magazine.fev.com/en/fev-investigates-the-optimal-si-engine-for-hybrid-powertrains/





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 11 Mart 2018; 17:49:34 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Fena fikir değil de, bana gelmez. Honda'nın çöpü bile çok para ediyor Türkiye'de. Çıkma honda parçaları toplamak falan, astarı yüzünden pahalıya gelir. Bu saatten sonra da "proje" için kaçakçılık yapmam. Yoksa al ABD'den ikinci el, sok bizim kevgire dönmüş gümrüğümüzden içeri... Bunu zorunlu hallerde yaparım. Ne bileyim, Legacy'nin şanzıman dağılır, o zaman yaparım.

Akü fiyatları ucuzlasa, doğrudan elektrikli araba projesine dalasım var da, aküler pahalı... 72V, 60 amper'lik bir takımı hakkıyla kurmak 1450 Euro + kargo + gümrük tutuyor. Ki, performans isteyen biri için, CRX vari hafif bir arabada bile gereken takım 144V. Ek olarak her bir hücre için 3 euro balancer, tüm sisteme bir tane de 30-40 euro'luk battery management kartı lazım. 72V sistemde 24, 144V sistemde 48 akü hücresi var... Pahalı iş özetle...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Huseyin-ZST - 6 yıl +6
Çok güzel konu. Bilgiler dolu. Sorular akılcı. Verilen cevaplar akılcı... Forumda görmeyi özlediğim bir kalite söz konusu şu ana kadar.
Yoruma Git
Yorumun Devamı Huseyin-ZST - 6 yıl +3
Şu anda 1.2tsi unite kullaniyorum. Memnun muyum? Evet.

Turkiyede degil de vergi olaylarinin olmadigi bir yerde yasiyor olsaydim kesinlikle 2500cc ustu atmosferik bir uniteye sahip araca binmek isterdim. Veya e320 cdi v6 bir merso da fena olmazdi.
Yoruma Git
Yorumun Devamı tafo0911 - 6 yıl +2
T
6 yıl
Yarbay

Yalnız ben şunu merak ettim:

Mazda'nın 2.0 motorunda veya Skyactive motorunun teknolojisi de iyi yani üstüne baya düşünülmüş bir AR&GE'ye sahip. Öyle ki sıkıştırma oranı da Otto motorlarında görmediğimiz bir oran 14:1.

Peki normal bir atmosferikte 2 litre olsun ve Sıkıştırma oranı da 9 veya 10 diyelim aynı verim tutturulabilir mi ? Verimden kastım Turboya göre emisyon, yakıt tüketimi, nispeten performans





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Mart 2018; 17:0:48 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: TheCaliph_

Yalnız ben şunu merak ettim:

Mazda'nın 2.0 motorunda veya Skyactive motorunun teknolojisi de iyi yani üstüne baya düşünülmüş bir AR&GE'ye sahip. Öyle ki sıkıştırma oranı da Otto motorlarında görmediğimiz bir oran 14:1.

Peki normal bir atmosferikte 2 litre olsun ve Sıkıştırma oranı da 9 veya 10 diyelim aynı verim tutturulabilir mi ? Verimden kastım Turboya göre emisyon, yakıt tüketimi, nispeten performans

Ben direkt atmosferik yüksek sıkıştırma vs atmosferik düşük sıkıştırma olarak bakayım:

Termodinamik açıdan hayır Fakat motorun pratiği farklı işliyor. Skyactiv motorunun verim kaybettiği başka bir alanı bulur düzeltirsen, bu verime yaklaşabilirsin diye düşünüyorum.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
6 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin


quote:

Orijinalden alıntı: TheCaliph_

Yalnız ben şunu merak ettim:

Mazda'nın 2.0 motorunda veya Skyactive motorunun teknolojisi de iyi yani üstüne baya düşünülmüş bir AR&GE'ye sahip. Öyle ki sıkıştırma oranı da Otto motorlarında görmediğimiz bir oran 14:1.

Peki normal bir atmosferikte 2 litre olsun ve Sıkıştırma oranı da 9 veya 10 diyelim aynı verim tutturulabilir mi ? Verimden kastım Turboya göre emisyon, yakıt tüketimi, nispeten performans

Ben direkt atmosferik yüksek sıkıştırma vs atmosferik düşük sıkıştırma olarak bakayım:

Termodinamik açıdan hayır Fakat motorun pratiği farklı işliyor. Skyactiv motorunun verim kaybettiği başka bir alanı bulur düzeltirsen, bu verime yaklaşabilirsin diye düşünüyorum.

Birçok Avrupa şehri içten yanmalı motorları köşeye sıkıştırıp hatta şehrin içine giremeyecek lafına kadar getirdi. Hani bunun olduğu yerde de firmalar bunların teknolojisi için milyar euro yatırmazlar artık diye düşünüyorum.

Elektrikli araçlara doğru yöneliyorlar gittikçe artan şekilde pastadaki paylarını kaybetmeyip arttırma maksadıyla.

Yalnız bizim gibi ülkelerde hem motor hacmi vergisi var hem de emisyona göre de gelecek diyorlar. Yani motor hacminden yırtıp 1.5 alsan bu sefer emisyondan yine kitleniyorsun ne Golf aldırıyorlar ne Mazda. Tabi bu konuda dediğin gibi vergiler falan arka planda.

Nissan'ın Değişken sıkıştırma oranlı motoru da ele alınabilir mesela Turbosuz atmosferik şekilde.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Mart 2018; 17:24:41 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

S
6 yıl
Binbaşı

1 litreli arabaya bagaj dolu 4 kişi bindiğinizde at iken beygire döner. Ayrıca yakıtı çok yakar.

2 litre araç agırlıktan etkilenmez. Yakıt ve çekiş düşmez. Rampada vites düşürmez.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
6 yıl
Yarbay

Car and Driver'ın downsizing vs hacim serisi, Mazda 3 2.5 ile Golf 1.8T örneğin,
https://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

Hem nesnel hem öznel anlamda Mazda'nın üstünlüğü ortada. Fakat bu seride düşük hacim turbo'nun yüksek hacim atmosferiğe üstün geldiği testler de var, Honda'da sonuç böyle olmuyor mesela. Bence önemli olan motorun ne kadar kaliteli üretildiği, mühendisliği ve modernliği.

Hiç kimsenin değinmediği, konusu bile geçmeyen karanlıktaki mevzu ise yıllar geçtikçe, 150-200bin km'ler devrildikçe bu motorların hangisinin sağlam, sorunsuz, ilk günkü performansında kalacağı. Tahmini olan var mı?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 11 Mart 2018; 17:35:35 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Sleeper

1 litreli arabaya bagaj dolu 4 kişi bindiğinizde at iken beygire döner. Ayrıca yakıtı çok yakar.

2 litre araç agırlıktan etkilenmez. Yakıt ve çekiş düşmez. Rampada vites düşürmez.





Özgül yakıt sarfiyatı, 1 kW gücü bir saat boyunca üretmek için motorun harcadığı yakıttır.

Küçük motorların özgül yakıt sarfiyatı yüksektir. Yani atıyorum 1 ton ağırlığı , %10 eğimli rampadan yukarı 80 le çıkarmak için x kW güç üretmen gerekiyor. Kamyon motoruyla çekersen örneğin 220 gr yakıt tüketir, araba motoruyla 280 gr.

İçten yanmalı motorların genelde minimum özgül yakıt sarfiyatı, %75-80 yük bölgesinde gözlemlenir.

Büyük hacim motorun minimum özgül yakıt sarfiyatı değeri nispeten düşük olduğundan, yüke bindirdiğinizde turboşarjlı motordan az yakar aynı gücü üretirken.

Bunun sebebi de, turboşarjlı motorun içerisindeki hava fazla ısınır. Motor ile hava arasındaki sıcaklık farkı artınca, iş almanız gereken havadan doğrudan egzoza veya motor bloğuna, oradan suya ve radyatöre ısı kaybı artar. Termik verim düşer. Büyük motor fazla ısınmaz, termal kayıp minimize edilir.

Turboşarj zaten yüksek tork var diye motora nefes aldırmadan asıl diye konmaz. Amacı, hem düşük yüklerde motor hacmi düşüklüğünden az yakıt tüketimini sağlamak, hem de aynı anda ani hızlanma isteğinde güç vermek. "Bak nasıl çekiyor ehuehue" diye gaz pedalına yüklenmek için değildir turboşarj motorlar.



Çekiş mevzusuna gelirsek, kalibrasyon önlemi gereği motoru fazla ısıdan korumak adına, yağ sıcaklığı, hava emiş sıcaklığı, egzoz sıcaklığı veya motor suyu sıcaklığı dörtlüsünden biri fazla yükselirse, turbo basıncı düşürülür. Sanayi dilinde "turbo şişti" denir. Aslında motor kendini korumaya alır. Gerçi almasa da bu sefer yüksek ısı kaybından gücü düşecek.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 11 Mart 2018; 17:43:39 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

A
6 yıl
Binbaşı

Hocam "downsizing, atkinson", bu terimlerin de karşılığını parantez içinde yazabilirmiyiz bilgi sahibi olmamız açısından?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: alcohol06

Car and Driver'ın downsizing vs hacim serisi, Mazda 3 2.5 ile Golf 1.8T örneğin,
https://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

Hem nesnel hem öznel anlamda Mazda'nın üstünlüğü ortada. Fakat bu seride düşük hacim turbo'nun yüksek hacim atmosferiğe üstün geldiği testler de var, Honda'da sonuç böyle olmuyor mesela. Bence önemli olan motorun ne kadar kaliteli üretildiği, mühendisliği ve modernliği.

Hiç kimsenin değinmediği, konusu bile geçmeyen karanlıktaki mevzu ise yıllar geçtikçe, 150-200bin km'ler devrildikçe bu motorların hangisinin sağlam, sorunsuz, ilk günkü performansında kalacağı. Tahmini olan var mı?

Az çok tahminler belli de,

Kendi işlerine gelince arabayı üreten firmanın hangi ülkeden olduğunu belirtmek bile yeterli kanıt geliyorken, arabaya bir laf söylediğinde bin dereden su getirip kırk tane kanıt isteyen, kanıt yolladığında da attığın kanıtları çözümleyebilecek kapasitede olmayan tiplerle uğraşmak istemediğimden, işin o kısmını dile getirmedim.

Fakat bir avantajı oldu bu durumun. Bunun gibi insanlarla uğraşa uğraşa baya şey öğrendim ve onlar bıraktığım yerden ileri gitmiş gibi durmuyorlar, kafalarındaki kalıpları kıramadıkları için

Biliyorsunuz o insanları. Forumu da takip ediyorsunuz. Onca teknik konu açtım, bir tanesinin elle tutulur cevabını görebildiniz mi ? Başkalarının konuları altında denk gelince çamur atmaktan başka bir şey yapamıyorlar, çapları yetmez.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: anaconda41

Hocam "downsizing, atkinson", bu terimlerin de karşılığını parantez içinde yazabilirmiyiz bilgi sahibi olmamız açısından?

"Downsizing" e ekledim ama atkinson maalesef. Özel isim çünkü.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

E
6 yıl
Yüzbaşı

Böyle teknik konuları daha sık görmek dileğiyle



Dayanıklılık konusunda ise yorumum bir yılda binlerce mil yapan Amerikanlar boşuna yüksek hacimli atmosferik üniteleri tercih etmiyolardır diye düşünüyorum. Sonuçta turbo benzinli daha kompleks bir yapı. 200 bin km de turbosu patlayan yada çeşitli olarak bir sürü arıza çıkartan araç dayanıklı olmuyor maalesef. Hele ki emisyon sıkıntısı da atmosferik ünitelerin lehine dönmüşken atmosferik her daim candır.



Benim merak ettiğim konu ise wankel rotary engine kısmı. Aslında bilindiği üzere bu motor günlük kullanımdan daha çok motorsporları için biçilmiş kaftan. Ama bi gelişme var mı, emisyon olayı çözüldü mü, daha kullanılabilir ve dayanıklı hale geldi mi acaba.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
6 yıl
Yarbay

Güzel konu.Ama görüldüğü gibi üst viteste Turbo beslemeli daha esnek.Bu bile almak için yeterli sebep.Atmosferik motorlu araç uzun ömürlülüğü ve düşük arıza çıkarma potansiyeli için alınır orası ayrı.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
6 yıl
Yarbay

sorun şu ki downsizing ilk başladığı dönemlerde mazdanın skyactive motoru yoktu.
skyactive motoru bu alanda çok önemli bir yenilik oldu.
dizelin kalkması durumunda rekabet turbolular ve skyactive benzeri yüksek sıkıştırma oranlı atmosferiklere kalacak.
bu karşılaştırmalar da daha sık yapılıyor olacak.

fakat bu gün için ben yinede turboluyu seçerdim. zira turbonun torku düşük devirde verme özelliği hala skyactive de yok.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: emirhanardgn

Böyle teknik konuları daha sık görmek dileğiyle



Dayanıklılık konusunda ise yorumum bir yılda binlerce mil yapan Amerikanlar boşuna yüksek hacimli atmosferik üniteleri tercih etmiyolardır diye düşünüyorum. Sonuçta turbo benzinli daha kompleks bir yapı. 200 bin km de turbosu patlayan yada çeşitli olarak bir sürü arıza çıkartan araç dayanıklı olmuyor maalesef. Hele ki emisyon sıkıntısı da atmosferik ünitelerin lehine dönmüşken atmosferik her daim candır.



Benim merak ettiğim konu ise wankel rotary engine kısmı. Aslında bilindiği üzere bu motor günlük kullanımdan daha çok motorsporları için biçilmiş kaftan. Ama bi gelişme var mı, emisyon olayı çözüldü mü, daha kullanılabilir ve dayanıklı hale geldi mi acaba.

Wankel motorda maalesef mazda bile havlu attı gibi görülüyor. Bu katı emisyon kurallarında , binek araçlarda çok zor. Motorsporlarında da haksız rekabet diye istemiyorlar.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

E
6 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: redbul_540


Güzel konu.Ama görüldüğü gibi üst viteste Turbo beslemeli daha esnek.Bu bile almak için yeterli sebep.Atmosferik motorlu araç uzun ömürlülüğü ve düşük arıza çıkarma potansiyeli için alınır orası ayrı.

Esnek derken hocam? Atmosferik üniteler devir çevirmeye daha yatkın diye biliyorum ben.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
6 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: emirhanardgn


quote:

Orijinalden alıntı: redbul_540


Güzel konu.Ama görüldüğü gibi üst viteste Turbo beslemeli daha esnek.Bu bile almak için yeterli sebep.Atmosferik motorlu araç uzun ömürlülüğü ve düşük arıza çıkarma potansiyeli için alınır orası ayrı.

Esnek derken hocam? Atmosferik üniteler devir çevirmeye daha yatkın diye biliyorum ben.

Her devir bandında performans alabiliyor olmaktan bahsediyor. Esneklikten kastı bu.

2500 devir altı için pek tercih etmesem de, üstü için mantıklı bir gerekçe.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
6 yıl
Binbaşı

Büyük spor otomobil markaları ne peki hocam? Lambo olsun, Ferrari olsun. Onlar atmosferik mi, turbolu mu?

Atmosferikse neden atmosferiği tercih ediyorlar, turboysa neden? Zaten v8, v12 motorlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
T
6 yıl
Yarbay

Amerika'yı bu işin dışında tutmak lazım bence. Neden derseniz adamların çevreymiş emisyonmuş umrunda değil ki VAG olayında da ben hala olayın emisyon olduğunu düşünmüyorum. Amerikan pastasını Avrupalılara yedirmek istemiyorlar olay bu.

Yani şunu düşünün siz emisyon takıntısı olan bir insansınız ama ülkenizde 6 bin motorlu Ford pickuplar cirit atacak yılda milyonlarca satacak siz de emisyona takıntılı olacaksınız böyle bir şey mümkün mü ? Amerika, Dünya'yı en çok kirleten ülkelerden ilk 5 'te gizli deneyleri de açıklansa ilk 3'te yer alan ülkedir.

Neyse bunu geçelim adamların atmosferik turbo derdi olduğunu da pek sanmıyorum 4 litre 5 litre hadi 3.2 litre olduktan sonra Turboya gerek var mı ? Bence yok. Olursa tatlı olur olmazsa da pek umrumda olmazdı benim.

Amerikalıların, Avrupa ile rekabeti olmasa daha 6 otomatik vitesi yeni göreceklerini düşünüyordum oysa şu an 10 ileri otomatiğe sahip SUV lara sahipler ortalama tüketimleri de şehir içi 20 litre. Şimdi bu adam bana gelse dese ki ama Dizel dünyayı kirletiyor diye e kardeşim senin benzinli aracın 100 km de kaç gram CO2 salıyor ? CO2 çok mu yararlı bir gaz ? Yararlıysa evin içine salsın o zaman



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
6 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin


quote:

Orijinalden alıntı: emirhanardgn


quote:

Orijinalden alıntı: redbul_540


Güzel konu.Ama görüldüğü gibi üst viteste Turbo beslemeli daha esnek.Bu bile almak için yeterli sebep.Atmosferik motorlu araç uzun ömürlülüğü ve düşük arıza çıkarma potansiyeli için alınır orası ayrı.

Esnek derken hocam? Atmosferik üniteler devir çevirmeye daha yatkın diye biliyorum ben.

Her devir bandında performans alabiliyor olmaktan bahsediyor. Esneklikten kastı bu.

2500 devir altı için pek tercih etmesem de, üstü için mantıklı bir gerekçe.

Anladım hocam turbolu ünitelerin geniş tork bandını kastetmiş hocam. Siz 2500 altı için neden tercih etmiyorsunuz peki?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
6 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: anaconda41

Büyük spor otomobil markaları ne peki hocam? Lambo olsun, Ferrari olsun. Onlar atmosferik mi, turbolu mu?

Atmosferikse neden atmosferiği tercih ediyorlar, turboysa neden? Zaten v8, v12 motorlar.

Hocam Lambo'nun suv modeli Urus dışında turbo şarjlı otomobili yok diye biliyorum. Ferrari de ise hiç turbolu model duymadım. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.



Özellikle Huracan Performante modeli çok etkileyici. Hem Nürburgring rekorunu kırmış olması hem de atmosferik bi makinenin neler yapabileceğini göstermiş olması aşık etti beni kendine



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >