Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
30
Cevap
2008
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Araba Soğukta Çalışıyor ACİL Yardım Yoksa Satacağım
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar

Aracım 1997 Model HB Polo. Aracımın havalar soğumadan önce hiç bir problemi yoktu. Havaların soğumasıyla arabam marşa bastığımda böyle sanki arabayı zorluyolarmış gibi marş dönmeye çalışıyor dönemiyor gibi oluyor.Çalışması için baya bi uğraşmak gerekiyor fakat takviye atıldığında direk marş zorlanmadan basıyor.Aracımda sıralı sistem LPG Bulunmaktadır Buji Buji kabloları marş motoru değiştirdik aküde 3-4 Aylık bir akü. Daha önce benim gibi bu büyük sorunu yaşayıp çözen arkadaşlar var mı Yemin ederim arabadan soğudum. Araç bir defa çalıştıktan sonra böyle bir sorun olmuyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garip_dj -- 9 Ocak 2017; 21:43:32 >

B
7 yıl
Yarbay

G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: BekiRoRo

Boğaz kelebeği

Hocam başka bir boğaz kelebeğinin denendiği söyledi ama Boğaz kelebeği ile nasıl bir sorun olabilirki?



C
7 yıl
Yarbay

Alternator şarj ediyor mu ? Akü Bitmiş o Kesin, Akü çok büyük alınmış olabilir, Alternatör'ün belli bir kapasitesi vardır.



Alternatör bozuk da olabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Akü 72 Amper hocam Alternatörün şarj edip etmediğini nasıl anlayabilirim.




Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC
C
7 yıl
Yarbay

Mesela yolda giderken gaza aniden yüklendiğinizde aracın farları sönüp geri geliyor mu ?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Mesela yolda giderken gaza aniden yüklendiğinizde aracın farları sönüp geri geliyor mu ?

Hayır hocam böyle bir sorun olmuyor.



C
7 yıl
Yarbay

Alternator bozulduğunda yeterince şarj etmez alternatörün içinde diyotlar bozulursa dalga formunda bozulma olur ve sağladığı güç düşer, zaten 45 ya da 60Ah olması gerekli araca olduğundan büyük bir akü yüklenmiş, bu kapasiteyi alternator kaldırabiliyor mu onu da bilmiyorum.
Mavi siyah kırmızı ile yeşil doğru akım formu olusuyor ancak eğer diyotlar zamanla bozuldu ise diyot formu oluşmaz, elektrik sistemide ufak tefek kesintiler olabilir.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Yukarıda yazdıklarım en kötü ihtimal.

Akü yeni ama bozuk olma ihtimali de var.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 9 Ocak 2017; 22:38:11 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Alternator bozulduğunda yeterince şarj etmez alternatörün içinde diyotlar bozulursa dalga formunda bozulma olur ve sağladığı güç düşer, zaten 45 ya da 60Ah olması gerekli araca olduğundan büyük bir akü yüklenmiş, bu kapasiteyi alternator kaldırabiliyor mu onu da bilmiyorum.
Mavi siyah kırmızı ile yeşil doğru akım formu olusuyor ancak eğer diyotlar zamanla bozuldu ise diyot formu oluşmaz, elektrik sistemide ufak tefek kesintiler olabilir.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Yukarıda yazdıklarım en kötü ihtimal.

Akü yeni ama bozuk olma ihtimali de var.



Daha öncesinde araçta kullanılan aküde 72 Amperdi. Peki neden hava soğuk olduğunda çalışmıyor anlamadığım bu . Alternatörde sorun olsa sürekli aynı sorun olmaz mı?



C
7 yıl
Yarbay

Bu sayfayı bir inceleyin.

quote:

AKÜ KONTROLÜ; MARŞ YAPACAK KADAR GÜÇ YOK
Akü ömrünü tamamlamış şarj kabul etmiyor olabilir.Voltmetreyi DC 20 ye getiriyoruz. Motor çalışmaz durumdayken voltmetre yardımıyla akünün ölçümünü yaptığımızda Voltaj 12 - 12.6 civarında değer göstermesi gerekir.Değer daha düşükse ( 6 -7 -8 -9 -10 ) gibi değerler gösteriyorsa akü plakalarından birinin veya birkaçının bozulduğu anlaşılır.Akünün yenisiyle değiştirilmesi gerekir
Akü de 6 adet plaka bulunur. Her plakanın voltajı 2.1 değerindedir.Plakalardan birinin yada bir kaçının bozulması durumda voltaj değeri düşük çıkar.
Voltaj 12 civarını gösteriyorsa yapılacak kontrol;
Akünüz boşalmış olabilir. Akünün kullanılabilir durumda olup olmadığını basit bir testle anlaya biliriz.Arabayı çalıştıracak kadar gücü olmayan ve 12 voltu gösteren aküye, voltmetreyi bağlayıp DC 20 akıma ayarladıktan sonra marş yapılır.Voltaj 9.6 nın altına düşüyorsa akü ömrünü tamamlamış demektir.Voltaj 9.6 nın üstünde değer gösteriyorsa akü sağlam fakat akünün şarj edilmeye ihtiyacı olduğu anlaşılabilir.


http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2014/05/sarj-dinamosu-bakim-ve-ariza.html

Soru cevap kısmında sizin problem var


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Bu sayfayı bir inceleyin.

quote:

AKÜ KONTROLÜ; MARŞ YAPACAK KADAR GÜÇ YOK
Akü ömrünü tamamlamış şarj kabul etmiyor olabilir.Voltmetreyi DC 20 ye getiriyoruz. Motor çalışmaz durumdayken voltmetre yardımıyla akünün ölçümünü yaptığımızda Voltaj 12 - 12.6 civarında değer göstermesi gerekir.Değer daha düşükse ( 6 -7 -8 -9 -10 ) gibi değerler gösteriyorsa akü plakalarından birinin veya birkaçının bozulduğu anlaşılır.Akünün yenisiyle değiştirilmesi gerekir
Akü de 6 adet plaka bulunur. Her plakanın voltajı 2.1 değerindedir.Plakalardan birinin yada bir kaçının bozulması durumda voltaj değeri düşük çıkar.
Voltaj 12 civarını gösteriyorsa yapılacak kontrol;
Akünüz boşalmış olabilir. Akünün kullanılabilir durumda olup olmadığını basit bir testle anlaya biliriz.Arabayı çalıştıracak kadar gücü olmayan ve 12 voltu gösteren aküye, voltmetreyi bağlayıp DC 20 akıma ayarladıktan sonra marş yapılır.Voltaj 9.6 nın altına düşüyorsa akü ömrünü tamamlamış demektir.Voltaj 9.6 nın üstünde değer gösteriyorsa akü sağlam fakat akünün şarj edilmeye ihtiyacı olduğu anlaşılabilir.


http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2014/05/sarj-dinamosu-bakim-ve-ariza.html

Soru cevap kısmında sizin problem var



Şarj dinamosunun tamirinide yaptırdık ama kömürleri vs değişti. Bu arada yorumu aradım ama çok fazla olduğundan dolayı rast gelemedim



A
7 yıl
Yarbay

aldığınız akü yatmış olabilir. buda akünün boşalmasına neden olur. ayrca soğuk havada akünün marş basma gücü azalır ki buda sıcakta sorun yaşamamnızı açıklar. gidin bir elektrikçiye 7-8 saat şarj etsin aküyü. hiçbir şey kalmaz. boşuna masraf yapmışsınız.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
7 yıl
Yüzbaşı

Hocam burda sorunu bulman zor.bi ustaya git istersen


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: acr

aldığınız akü yatmış olabilir. buda akünün boşalmasına neden olur. ayrca soğuk havada akünün marş basma gücü azalır ki buda sıcakta sorun yaşamamnızı açıklar. gidin bir elektrikçiye 7-8 saat şarj etsin aküyü. hiçbir şey kalmaz. boşuna masraf yapmışsınız.

Hocam Elektrikci akşamdan başka bir akü taktığını sabah marşa bastığında yine aynı sorunun olduğunu söyledi ama bununla ilgisi olabilir mi?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: elk-elektronik8606

Hocam burda sorunu bulman zor.bi ustaya git istersen

Yaklaşık 1 Aydır Perişan olduk hocam adamlar bir çare bulamadılar belki forumda daha bilgili kişiler vardır diye düşündüm.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
7 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: garip_dj


quote:

Orijinalden alıntı: acr

aldığınız akü yatmış olabilir. buda akünün boşalmasına neden olur. ayrca soğuk havada akünün marş basma gücü azalır ki buda sıcakta sorun yaşamamnızı açıklar. gidin bir elektrikçiye 7-8 saat şarj etsin aküyü. hiçbir şey kalmaz. boşuna masraf yapmışsınız.

Hocam Elektrikci akşamdan başka bir akü taktığını sabah marşa bastığında yine aynı sorunun olduğunu söyledi ama bununla ilgisi olabilir mi?

hocam bu şekilde bir sorun yaşanabilir. sizin sorunda büyük ihtimal aküden. aldığınız yeni aküyü şarj edip tekrar deneyin.

şu aşağıdaki tabloyu bir inceleyin.



< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 9 Ocak 2017; 23:38:58 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
7 yıl
Yarbay

Başka aküde yapıyorsa marş motoru bozuk olma ihtimali var.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @garip_dj
G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Başka aküde yapıyorsa marş motoru bozuk olma ihtimali var.

Elektrikci Başka akü ile denediğini söyledi ama taktığı akü hakkında bilgim ve fikrim yok hocam. Belki oda tam şarj olan bir akü değildir bilemiyorum ama marş motorunuda gösterdik içerisinde kömür kalmamıştı kömür değişimi vs yapıldı. bir sorun olmadığını söylemişlerdi.



G
7 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: acr


quote:

Orijinalden alıntı: garip_dj


quote:

Orijinalden alıntı: acr

aldığınız akü yatmış olabilir. buda akünün boşalmasına neden olur. ayrca soğuk havada akünün marş basma gücü azalır ki buda sıcakta sorun yaşamamnızı açıklar. gidin bir elektrikçiye 7-8 saat şarj etsin aküyü. hiçbir şey kalmaz. boşuna masraf yapmışsınız.

Hocam Elektrikci akşamdan başka bir akü taktığını sabah marşa bastığında yine aynı sorunun olduğunu söyledi ama bununla ilgisi olabilir mi?

hocam bu şekilde bir sorun yaşanabilir. sizin sorunda büyük ihtimal aküden. aldığınız yeni aküyü şarj edip tekrar deneyin.

şu aşağıdaki tabloyu bir inceleyin.



< Resime gitmek için tıklayın >

Yarın elektrikciden alacağım aracımı. Transit var akünün birisi 72 Amper olmadı ben ertesi gün sabah bu aküyü takıp deneyim.



M
7 yıl
Binbaşı

Daha önceden buna benzer bir sorun babamında başına gelmişti. Aracın motor yağı kalındı ve sogukta çok zorlanıyordu. Akü şarj dinamosu falan herşey değişmişti. Ustanın biri söyledi en sonunda. Motor yağını değiştirince düzeldi. Tam emin değilim hangisi olur sizin araca ama olursa 5-40 motor yağı deneyin. olmazsa 10-40 falan. hatta benzinliklerde satılan yağlardan 40 50 tl ye alıp orada değiştin bi sonuç alabilecek misiniz
http://hangiaracahangiyag.com/?p=hangi-yag&model=29057#





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussti19 -- 9 Ocak 2017; 23:48:49 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.