Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
28
Cevap
16113
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!
U
17 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

...........................
.............................
................................
...................................
......................................


arkadaslar bi arkadasimda karburatorlu araba var.. neden karburatorlu arabalara 2.sinif muamele yapiliyor diyor..

yok sirali sistem takilmimaz..
yok cevreyi kirletir die dislanir..

vs vs vs vs


yokmu karburatorluler icin lpg sistemi?? bide tr de karburatorlu arac satisi artik yasak dimi?

< Resime gitmek için tıklayın >



Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!
Yoruma Git
sayınabim - 17 yıl +1
T
17 yıl
Binbaşı

Neden utanıyorsunuz anlamadım
Kuş serisinin %90 ı karbüratörlüdür yani araç satışı konusunda yanlış bilgiye sahipsiniz.
Sıfır araç diyorsanız üreticiler artık karbüratörü büyük ölçüde terk ettiler tüketimi kontrol altına almak açısından.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
17 yıl
Yarbay

ne demek istiysun anlamadım sayın ahmey beyfendi


Bu mesaja 2 cevap geldi.
T
17 yıl
Binbaşı

Efendim şöyle ki;
Karbüratörlü araç satışı yasak olsa dünyalar kadar araç var çöpe mi gidecek.. Ha arkadaş sıfır araç diyorsa eğer; zaten sıfır karbüratörlü araç kalmadı
ki bence yasakta değildir (yoksa öyle midir? )


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
17 yıl
Yüzbaşı

Ne alakasi var karburatorlu arac kullanmayla 2 sinifin? Yasak falan da degil. Oncelikle tuketimi artirdigi,volumetrik verimi dusurdugu ve zamanla kalibrasyonunu kaybettigi icin terkedildi.

Karburatorlu araclara da LPG takiliyor,neden takilmasin.Sirali sistem kastediyorsaniz icinde ECU olmayan bir araca nasil monte edilecek?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
17 yıl
Yarbay

suanda TR ye karburatorlu arac girisi serbestmi? yasakmi?


benim bildigim 2000 senesinden sonra karburatorlu arac girisi yasaklanmisdir... dogrumu?



T
17 yıl
Binbaşı

Neden yasak olsunki? Enjeksiyon sistemi sadece elektronik olarak kontrol altına alabilmek için yapılmıştır. Aksine karbüratör mekanik bir yapıya sahip olduğundan tamiride kolay olacaktır.

Bu arada, lpg sistemleri elbette oluyor ama elektronik sistemlerde çok daha ince kademelerle ayarlamalar yapılabiliyor, karbüratördeki dezavantaj bu. Ama neden olmasın 50 senedir taksiciler kullanıyor...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
17 yıl
Yarbay

Sanırım artık sıralı sistem karbratorlu araçlarada uygulanıyo şu topice bi bakın isterseniz...


http://forum.donanimhaber.com/m_11938060/tm.htm


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
17 yıl
Yarbay

Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
17 yıl
Binbaşı

efendim rica ederim
karburatölü araba sahibi olma yada araba
sahibi olmama utanılacak birşey degil,bilakis
fosil yakıt tüketimine katkıda bulunmadıkları
için alkışlanacak bir olay.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Q
17 yıl
Binbaşı

emisyon oranları yasalarla belirtilen değerlere uygun olduktan sonra kimse senin aracını çevreyi kirletiyor diye dışlayamaz

ayrıca sıralı sistem takılamaması teknoloji farklılığından kaynaklanıyor.yoksa kasti bir durum yok.sıralı sistem olmadığı zamanlarda da enjeksiyonlu arabalar mı dışlanıyordu

karbüratör bakım gerektiren bir parça olduğundan enjeksiyonlu sistemlere geçiş oldu.olumlu yanları olduğu gibi enjeksiyonlu motorlarında olumsuz yanları mutlaka vardır karbüratörlüye göre...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
17 yıl
Yüzbaşı

Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.

Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
17 yıl
Teğmen

quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.

Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.

aynen karbratorden utanmak nerden aklına geldı ya aga senın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
17 yıl
Yüzbaşı

Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
17 yıl
Binbaşı

allah utandıracak bir şey vermesin



*
17 yıl
Binbaşı

quote:

Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!


intaharı denedın mı
karbulatorlu arabanda olmaz o zaman
sorun kokten cozulmus olur


dostum oyle yada boyle bı arac sahıbısınız
arabası olmayanlar ne yapsın
toplumdan dıslanıp dag köylerınde mi yaşasınlar


Bu mesaja 1 cevap geldi.
@
17 yıl
Yüzbaşı

karbüratör olayı bir yakıt besleme sistemi arkadaşım ve yeni teknoloji nedeniyle artık üreticiler tarafından tercih edilmiyor. Lpg olayına gelinde ilk olarak karbüratörlü araçlara uygulandı lpg sistemleri. Evet karbüratörlü araçlara sıralı sistem lpg olmaz daha eski teknolojili mikserli sistemler uygulanır


Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
17 yıl
Yarbay

Cok anlamsız bir bakıs acısı. 94 model Hondanın 1.5 karburatorlu 16 valf motorlu ex model 91 bg aracım vardı. Tuketim ve performans oranı cok iyiydi. Kolay kolay arıza yapmaz bir motordur. Ustelik ilk calıstırmada kısın soguga gore rolanti ustunde cift ayrı devirde calısıyordu. Sonra 2001 enjeksiyonlu 1.6 16 valf motorlu astra aldım kagnı arabası gibi gelmisti. Toyota, honda, mazda gibi aracların 16 valf karburatorlu motorlarının ne kadar performanslı ve kaliteli oldugu bilinir. Bence o motorlar cok farklı, kaliteli uretimlerdi. Bugun uretilen ucuz 8 valf enjeksiyonlu motorlardan cok daha iyidir. Sahin, uno vb aracların karburatorlu motorları tabi vasat onları konusmaya gerek yok. Yani motoruna gore bakmak lazım olaya.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
17 yıl
Yüzbaşı

ben şahsen 2 tane weber karbüratörün çıkardığı sesi enjeksiyona değişmem ister benzini az yesin ister teknolojik olsun baba karbüratör


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
17 yıl
Binbaşı

ben enjeksiyondan çok memnunum. 50.000 e geldim hiçbir problem çıkarmadı. karbüratörlü arabaya biraz kalitesiz benzin al, rölantide zırt-pırt stop eder. enj. arabada çok zor, başıma geldi ama sadece 2 defa, o istasyonlardan da bir daha benzin almam.
karbüratör gerçekten baş belası. bıkmıştım yıllardır...

quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci

Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..


Bu mesaja 4 cevap geldi.