Hiç kimse dememiş ki direk testinde mercedes e den daha yüksek puan almış. Egea çöp değil. İyi bir araç. |
Bu benim fikrim değil ki katılasınız. Bunlar Euroncap'in teknik datalarının yazılı olduğu, sitelerinden indirilebilen pdf'lerde yazılı olan şeyler. |
Sen kafayı yemişsin heralde :)) Ben hayatımda Suberb, E segmenti diyen birini görmedim ve de öyle bir yazı, inceleme de okumadım. Kendi hayal aleminde otomobilleri segmentasyona ayırıp şizof... |
Sen kafayı yemişsin heralde :)) Ben hayatımda Suberb, E segmenti diyen birini görmedim ve de öyle bir yazı, inceleme de okumadım. Kendi hayal aleminde otomobilleri segmentasyona ayırıp şizofren gibi kendinle mi tartışıyosun anlamadım ama konumuz Egea ve o da C segmenti bir otomobil, istediğin kadar ağla istediğin kadar zırla bu değişmeyecek ne yazık ki ? C segment otomobillerden küçük dedin öyle olmadığını da gösterdim haliye şimdi acizce iihs'ye girsin göreceğim onun segmentini falan diyorsun. Sen ciddi misin şaka mısın anlamadım ama bu gibi teknik bilgilerde oldukça yetersiz olduğun hemen hemen her konuda belli oluyor. Bu arada bir otomobilin iihs'ye girmesi önce ABD pazarında satılması gerekir. |
Geçen 2011 ibiza 5 yıldız almıs eke eke diyordu adam. Simdi girse 3-4 yıldız alır. |
Güzel anlatmışsın ,bakalım yeni modeller kaç yıldız alacak 👍 |
Ezber bozan senmisin? |
Sistem değişmese Egea 6 yıldız bile alırdı |
o zaman şahinin egeadan fazla yıldız alması gerektiği gerçekten doğru |
Şu fiatı ve reno yu aklamak için atmadığınız takla kalmadı yeter yavv. |
2016'da ncap testine girip 3 yıldız alan 2 araç var fiat tipo ve suzuki baleno. (ticari araçlar hariç, oradada hilux var) |
Kısaca AEGEA 5 yıldız alamadııııı.Öyle veya böyle alamadıııı.Sen ne kadar kıvransan da sistem ne kadar değişse de 2014-2015-2016'da teste giren AEGEA ile aynı paraya olan C segmenti araçlar aldı ama AEGEA alamadıııı.Kabullen şunu artık. |
Dediğiniz gibi olsa egea nın güvenlik donanımlı ve güvenlik donanımsız araçlarının ncap puanlaması arasında yolcu, yaya ve çocuk puanlarının farklı olması gerekmez miydi? |
Yazınızı sonuna kadar okudum, emek sarfetmişsiniz teşekkürler. Ancak katılmıyorum çünkü, teste alınan araç donanım içerisinde güvenlik ekipmanlarini standat sunmamışsa veya hiç bir şekilde öyle bir opsiyon yoksa bu o markanın problemidir. Kendi düşen ağlamaz. Kısacası 3 liralik araba yapipta 5 yıldız almayı beklememek lazım. Bunu zaten yapsa yapsa ezberbozan yapar. Yapti da. |
Daha dün üretilen bir marka, ne ara bu kadar fanatik topladı etrafına. 2007 deki araç girse, şu olsa bu olsa nedir? Varıyla yoğuyla 4 yıldız işte. %82 gibi sınır bir puan aldı işte. Çocuk güvenliği son 5 yılın en düşüğü. Renault scenic babalar gibi almış 5 yıldızını. Hala daha, hoca anlatmadığı yerden sordu hezeyanı neden? Fiat' ın ortağı mısınız? Egea' nın muazzam bir tarihi mi var? http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/golf-4-door-hatchback/2016 Bu şimdi ncap testine girse 3 yıldız mı alacak nedir? |
Gerekmezdi. Çünkü Egea'da yaya algılama sistemi yok. Şehir içi fren sisteminden de puan alamamış. Çarpışmadan kaçınma sistemleri çocuk puanını etkilemiyor. |
Okuyayım da iki bilgileneyim, cahilliğim gitsin yok. Tek yapılan sağa sola saldırmak. |
Hadi fiat'ı anladım da reno nasıl girdi o araya? Çatır çatır 5 yıldız alıyo adamlar. |
Şimdi altıma 206 dan sonra otomatik bir egea verseler seve seve biner her gün şükrederim. |
İyide egea c segment degilki |
1 aktif güvenlik puanı 2 pasif guvenlik puanı diye 2 ye ayrılmalı bence. Donanımlı mesela şerit takip kör nokta vs ama carpisma puanı düşük bir araç . Donanimsiz ama çarpışmada daha stabil bir araçtan daha çok yıldıza sahip olabiliyormu yani. |
Bizim forumun anlamadığıda biraz inceleseler mesela megane bu yıl yapiyorlarsa seneye bir daha yapiyorlar |
Konuyu açan arkadaş araban egea mi |
Euroncap'in en çok üzerinde durduğu konulardan biri, eski ve yeni tarihli testlerin değerlendirilmesi noktasında, her sene güncel koşullar Euroncap'in değerlendirme sistemine eklendiği için karşılaştıramayacağı yönündedir. Mesela 2001'de çocuk güvenliği yoktu, 2007'de güvenlik ekipmanı diye bi alan yoktu. 2012'de otonom kazadan kaçınma sistemlerinin derecelendirme üzerinde bu kadar etkisi yoktu.
Aslında eskiyle yeni arasında en büyük farkı yaratan güvenlik ekipmanları üzerinden bir değerlendirme yapmak lazım. Bunu da 2016 Nisan'ından sonra uygulanmaya başlayan en güncel koşullarda yapalım.
Güvenlik alanı ekipmanı altında emniyet kemeri hatırlatıcı, şehirdışı otonom fren, hız yardımcısı, şerit takip asistanı puanlanıyor. Bunlardan her birinden maksimum 3, toplamda 12 puan toplanabiliyor. 12 puan toplayan araba %100 alır. Puan azaldıkça bu yüzde de azalır. Mesela burada yazılı ekipmanlardan sizin aracınızda sadece emniyet kemeri hatırlatıcı varsa, o da sadece ön koltuklar içinse bu kriter için toplayacağı puan 2. Yani aracınız 2016 standartlarına göre Güvenlik ekipmanı değerlendirmesi üzerinden 12 puan üzerinden sadece 2 puan toplayabildi. Son aşamada güvenlik ekipmanı yüzdeniz %17
İşte şimdi geliyoruz esas noktaya. Euroncap'in her yıldız seviyesi için her kriterde belirlediği bir alt limit vardır.2016 ve 2017'de uygulanacak yıldızlandırma tekniğinde güvenlik ekipmanı alt limitleri
5 yıldız: %50
4 yıldız: %40
3 yıldız: %25
2 yıldız: %15
1 yıldız: %10
Hatırlayalım şimdi; yukarıda sayılanlardan sadece ön yolcular için emniyet kemeri ikazı olan arabamız sonucu neydi? %17. Hani arabamızı 5 yıldız aldı diye överken, 3-4 yıldız alan arabaları eziyoruz ya; bunu yapabilmeniz için arabanızı 2016 koşullarında değerlendirmeniz gerekmekte. Yoksa bir karşılaştırma yapamazsınız. Yani bizim arabamız 2016 değerlendirme koşullarına göre 3 yıldız için gereken alt limit olan %25'i toplayamadı ve bu nedenle diğer kıstaslarda aldığı puan hepsi için isterse %90 olsun, arabamızın sonuç olarak ödüllendirileceği yıldız 2. yani senin 2007'de 5 yıldız aldı diye övdüğün aracın Aslında 2 yıldız.
Bu yeni arabalar için de uygulanabilir bi kriterdir. Benim satın aldığım arabada bu güvenlik donanımlarının hepsi üst donanımda ya da opsiyonel olarak satın alınabiliyor olabilir ve arabam da bu donanımlarla euroncap'e girip 5 yıldız almış olabilir. Ama benim aldığım araba baz donanım ve benim arabamda yine sadece emniyet kemeri hatırlatıcısı var. Yeni araba bunda arkada da vardır. Bu nedenle 3 puan toplayabildik ve sonuç yüzdemiz %25. Yani yine diğer alanların puanı ne olursa olsun Bizim kullandığımız araba 3 yıldız.
Euroncap'te aslında bu nedenle 2'li değerlendirmeye geçerek bu yanılgıyı ortadan kaldırıyor. 2 araba teste girecek, bunlardan biri her Avrupa'da bu modelin her versiyonunda bulunan standart güvenlik donanımıyla, ikincisi ise alınabilecek bütün güvenlik donanımlarıyla değerlendirilecek.
Umarım artık benim arabam şu yılda bunu aldı, bu 2016'da şunu almış değerlendirmeleri biter.
Diğer bölümlerde de tonla değişiklik var, kısaca özet geçeyim;
-şehir içi otonom fren yoksa arabanızın yetişkin koruma yüzdesinden %9 düşün. Çünkü bu donanımın yetişkin koruması puanlamasında oranı %9 olan 3 puan.
-aracınızda yaya algılama sistemi yoksa yaya koruma yüzdesini %14 düşürün. Çünkü bu da artık hesaplanıyor ve puanı toplamda %14. Düşürün diyorum çünkü aracınızda yoksa bu kıstastan 0 puan alacak arabanız.
-Çocuk korumada da puan düşeceğiniz çok şey var ama bu çok uzun ve madde madde yazılması lazım o yüzden uğraşamayacağım. Ama eski arabanızın puanı düşecek. Bundan emin olun. Çünkü eklenen baya şey var bu alana.
vs.. Konu çok kapsamlı, özet geçmeye çalıştım. Euroncap'in şartları sertleşti ve daha da sertleşiyor. Şunu söyleyim; 2018'de çarpışmadan kaçınma sistemlerinden 1 tanesi bile eksik olsa, araç en fazla 4 yıldızla ödüllendirilecek.
Euroncap sizin için çalışıyor valla. Hadi iyisiniz.
Ha bu yazıya inanmam ben diyen varsa da açsın euroncap'in sitesinden teknik ayrıntıların paylaşıldığı pdf'yi, kendi gözüyle görsün ne diyeyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 31 Ekim 2016; 1:07:35 >