Manuel araç kullanmak daha kolaymış |
Tüm zeminlerde. Frene bas arabayı durdur. N ye al El frenini Çek Freni bırak Tekrar frene bas P ye al Motoru kapat. |
Kitapçıkta yazan çok ilginç hocam sizin yaptığınız yöntemde yük el frenine biner, en doğrusu sizin yaptığınız |
Kitapçıkta yazan çok ilginç hocam sizin yaptığınız yöntemde yük el frenine biner, en doğrusu sizin yaptığınız |
kullanma klavuzunda yazan gibi yaptığınız zaman P konumundan vitesi çekmek YOKUŞLU yerlerde sıkıntı düz yolda sorun yok. ilk arabamda bunu görmüştüm (2000 clio) bende sizin gibi vitesi boşa alıp el freni... 3 yıldır herhangi bi sorun yaşamadım. |
Araç markası nedir acaba? |
Bende önce el frenini cekip Araci P moduna alirdim |
El freni-vitesi P ye almak-Stop tuşuna basıp motoru durdurmak.Bildiğim kadarıyla en doğrusu bu şekilde. |
Kullanım klavuzunda yazanın doğruluğunu tartışmıyorum ama sizin yaptığınız gibi yapmak ömür açısından daha iyi olduğunu düşünüyorum ve kendim de bu şekilde kullanıyorum herhangi bir sorunla karşılaşmadım |
Durdur derken stop et diyor Vitesi p ye al El frenini çek Motoru kapat |
Bende aracı durduruyorum, vitesi boşa alıyorum, sonra el frenini çekiyorum ve kontak kapıyorum. Doğru mu bilmiyorum. Bu arada bende P yok. |
düz zeminde. 1) -dur -frene basılı tut - Pye al - elfreni çek - motoru kapa 2) -dur -frene basılı tut - elfreni çek - Pye al - motoru kapa 1 ve 2 arasında fark yok deniyor. Ben yine de önce P sonra elfreni yapıyorum. Asla Dde iken elfreni çekmiyorum. Yokuş aşağı veya yukarı parklarda N ye alma denenebilir. - dur - frene basılı tut - N'ye al - elfreni çek - P ye al - motoru durdur |
Herkes el frenini çekiyormuş ben de park a alıp el freni çekiyorum. Yok mu şunun en doğrusunu bilen ☺ |
Manuel araç kullanmak daha kolaymış |
Tüm zeminlerde. Frene bas arabayı durdur. N ye al El frenini Çek Freni bırak Tekrar frene bas P ye al Motoru kapat. |
Kullanım kılavuzu sizi servise erken çağırmayı amaçlamış herhalde |
Manuelde kontak kapattıktan sonra bile vites değiştirmek mümkün. Gözünü seveyim manuel |
Önce el freni sonra vites diye okumuştum bir yerde ayrıca önce vitesi p ye alınca eğimli yerlerde arabayı tekrar d ye alında bariz zor geçiyor vites ve ses çıkarıyor |
Ben dsg ile yapiyorum direk p'ye alip el frenini cekiyorum. Bozulunca konu acarim ogrenmis oluruz |
Astra K aracımın klavuzunda önce el freni sonra P modu yazıyor. |
Ehliyet alalı 10 sene oldu, bugüne kadar hep otomatik araç kullandım ve aracı stop ederken pederde bende aşağıdaki gibi sıralama yapıyoruz
1) vitesi boşa al
2) el frenini çek
3) ayağını frenden çek yük el frenine binsin
4) Vitesi parka (P'ye) al
5) Aracı durdur
aracın kullanma kılavuzunu okurken kitapçıkta yazan sıralama
1) Vitesi Park'a al
2) Aracı durdur
3) El frenini çek
Kitapçıktaki sıralamaya göre aracın yükü şanzımanın Park konumuna biniyor.
Aynı zamanda aracı tekrar çalıştırdığımda yük P'ye bindiği için D veya R'ye zor geçiyor.
Fakat kitapçıkta bu şekilde yazmasıda beni kıllandırdı.
Sizler otomatik araçta duruken sıralamayı nasıl yapıyorsunuz?