style donanımda vazgeçilmez gördüğüm birtek kol dayama ve hız sabitleme var. Hız sabitleme serviste veya elektronikçilerde takılabilen bişey. Kol dayamayı bir sorun serviste montajı oluyormu? bir de ön arka fren diski yazmışlar fakat bu standarttır diye tahmin ediyorum |
Donanımlı Dizel al geç dostum, fark çok mu kabarıyor o şekilde ? |
Tamamen ihyaçlarınıza bağlı. Az km yapıyorsanız ve donanım önemliyde benzinli, yok donanım önemli değil az yaksın diyorsanız dizel. Bence benzinli, çünkü fazlalık donanımlar sadece konfor odaklı değil, güvenlik donanımlarıda var. Zaten aradaki farkı 25-30 binde amorti edersiniz. 2016 senesinde bomboş araba bana mantıklı gelmiyor |
62 bin lira mı toyota bile daha ucuz |
donanımlı dizeli 1.6 TDI Manuel / 115 HP 69.700 tl ama fiyat farkı 1.2 benzinliyle 8 bin tlyi buluyor. 1.4 tdi style donanım manuel yok maalesef. kişisel tercih olarak dsg veya başka otomatik vites düşünmüyorum. |
toyota nın hangi dizel modeli 62 bin tl den daha ucuz??? auris baz donanım active 76 bin tl.. benzinli active 65 bin tl |
Düz vites alacak olmanız fiyat konusunda avantaj sağlayacaktır , ben ülke şartlarında dizel almanın gerekliliğini savunanlardanım o yüzden önerim de bu ancak kullanım tarzınızı en iyi siz bilirsiniz ,eğer benzinciler ile arkadaş olacak bir yoğun kullanımınız yoksa dolu bir aracı almak keyifli olabilir be satarken de avantaj sağlar. |
Dizel Al derim |
dizel aracın psikolojik avantjı da var bence .. tek seferde aynı mesafede cepten cıkan para neredeyse yarı fiyata geliyor dizelde, ama dizel benzinli fiyat farkı 10-12 binleri bulunca işin rengi değişiyor, ancak benzinliyi ucuza alıp çok yakar endişesiyle gaza basmaya korkunca da sinir bozucu oluyor... arada fiyat farkı bu kadar az olunca donanımlar devreye giriyor. mesela dijital-manuel klima, bolero ekran, hız sabitleyici vs. bunlar çok gerekli mi, olmazsa olmaz mı, :)) |
Ben uzun süre benzinli araç kullanmakta ısrar etmiş biriyim lakin bir yerden sonra daha az para ödeyip, daha fazla menzil gidildiğini görmezden gelemeyerek dizele dönüş yaptım. Kesinlikle psikolojik olarak da maddi olarak da avantaj sağlıyor, eğer 3-5 yıl kullanırım diyorsanız aradaki fiyat farkını fazlasıyla çıkarırsınız ancak kısa soluklu kullanımlarda pek işinize gelmeyebilir bu durum, donanımlardan multimedya ekranı,dijital klima önemli ama mesela hız sabitleyiciyi hiç kullanan biri değilim.Bunlar olmazsa olmaz mıdır dersen elbetteki olmasalar da olur ancak olurlarsa da fena olmaz derim. |
Bence olmazsa olmaz, hız sabitleme çok önemli olmayabilir ama klimanın dijital olması bence çok önemli, manuel klimada sürekli klimayla oynamanız lazım, vay sıcak oldu ç, yav soğuk oldu, vay arayı bulamadım vs vs. Ama asıl önemli olanı ise perde hava yastıkları, 4 disk fren. Genede siz bilirsiniz. |
Bu kadar saçma ve bilgisizce bir yorum yaparak insanları yanlış yönlendirmeye çalıştığın için teşekkürler |
benzinliyi al ama rapidi alana kadar leon al, hem üst sınıf, hem daha ucuz. |
Hocam manuel de tercih ediyorsunuz neden skoda? 62.5 veriyorken tertemiz leon 1.2 tsi ve golf 1.2 tsi bulunur 55-60 bandında leonlar 65 civarında da 15.000'i görmemiş golfler var. Skodanın model skalasına tam hakim değilim ama rapid b sınıfı diye hatırlıyorum Octavia c diye hatırlıyorum, konfor farkı b ile c sınıfı arasında hissedilir düzeyde oluyor. |
Dostum mali durum iyi keyfe keder ise benzinli ama depoyu ne zaman fulledigini unutmak istersen dizel. |
Üslübumda sorun yok, yazdıklarınız tamamen bilgisizce yazılmış, 1- aynı kasaya sahip hiçbir dizel benzinlisinin 30 tl yaktığı kullanımda 10-12 tl yakmaz. İstediğiniz testi yapın, İstedinize sorun bunun böyle olmadığını öğrenirsiniz. Ne demek dizel benzinlinin 1/3 ü kadar yakacak, hemde benzinli olan az yakan turbo ünite. 2- hayal dünyasında olan ne yazıkki sensin, zaten yakıt tüketimi düşüncenle bunu ispat ediyorsun, 3- bu donanımlara gereksiz diyebiliyorsun ya helal olsun. Ayrıca kol dayama nasıl süs oluyor anlayamadım, uzun yolda bulunmaz nimettir. 4- bahsi geçen benzinli ve dizel arasında aşırı menzil farkı yoktur, hergün benzinliğe girmek ne alaka. Dizelle ayda 2 kere giriyorsan benzinliyle 3 kere girersin. 5- yokuşla ne alakası var, çekişi artıran dizel değil, turbodur ve tsi motor her türlü 1.4 dizelden iyi ve sorunsuz yürür. Yani insanları düzgün yönlendirmek lazım, bilip bilmeden konuşmakla olmuyor. |
evet tercihim manuelden yana zira otomatik vites sistemleri araç kullanma zevkimi sekteye uğratıyor :) (bence araba kullanmanın zevki vites değişimlerinde..biraz eski kafalıyım sanırım) izmir de yaşadığım için çok fazla trafik derdimin olmadığını düşünüyorum, bir diğer unsur dsg vs sistemlerin sorun çıkarma olasılığının yüksek olduğunu düşünüyorum. 2. el fiyatları çok uçuk seviyelerde, sıfırından yüksek fiyatlı 2. el araç ilanları var :) bu durumda sıfır almak daha mantıklı gibi :) |
az km çok km olayı benimde çok önem verdiğim birşey değil aslında, sorun km ne olursa olsun dizel-benzinli fiyatları arasındaki uçuk fark. şimdi böyle fiyat farkı çok az olunca işin içine donanımlar vs giriyor. bakım ücretleri bencede çok farklı değil. çevremde dizel ve benzinli aracı olan arkadaşlarlada konuşuyoruz. hemen hemen aynı servis ücretleri. ve tek seferde çepten çıkan yakıt parası da psikolojik etki yapıyor haliyle :))) |
elbette sıfır olacaksa en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. menzil e ücret konusunda diğer arkadaşlara da cevaplarımda yazdığım gibi psikolojik etki. bir yılda ne kadar yakıt ücreti verdiğimi hesaplamıyorum. ama A noktasından B noktasına gittiğimde ne kadar ödediğime bakıyorum :) |
AMBİTİON DONANIM
Sürücü ve ön yolcu hava yastıkları ve gergili ön emniyet kemerleri
Yan hava yastıkları
Arkada üç noktadan bağlı emniyet kemerleri - (üç yolcu için)
Sürücü emniyet kemeri uyarı lambası
Ön yolcu hava yastığı iptali
ABS + MSR + ASR + HBA
ESP (ABS + MSR + ASR + EDS + HBA)
Hill Hold fonksiyonu (yokuş kalkış destek sistemi)
Çoklu Çarpışma Freni
Lastik basınç kontrol sistemi
4.Nesil İmmobilizer, VIN kodlu etiket
Kaza anında kilitlerin otomatik olarak açılmasını sağlayan ve flaşörleri devreye sokan güvenlik sistemi
Kaza sırasında yakıt akışını kesme sistemi
Konfor
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektro-mekanik takviyeli direksiyon simidi
Küçük deri paketi - ( direksiyon simidi, deri vites topuzu ve deri el fren kolu)
Manuel klima
Swing 5" Dokunmatik Multimedya Ekranı
USB ve Aux-in bağlantı noktası
Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi
Elektrikli ön ve arka camlar - güvenlik sistemi ve çocuk güvenlik kilidi
Yıkayıcılı arka cam sileceği
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
Çok işlevli yol bilgisayarı
Maxi-DOT bilgi ekranı
Uzaktan kumandalı ve katlanabilir anahtarlı merkezi kilit
Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
Ön camda plastik bilet tutucu
Gözlük saklama gözü
Asimetrik olarak katlanabilen arka koltuklar (1/3 ve 2/3)
Arka koltuklarda ISOFIX özelliği
Tekstil halı paspaslar
6.0 J x 15” Jantlar (jant kapakları ile) + 185/60 R 15 lastikler
Renkli camlar
Gövde renginde tamponlar
Gövde renginde dış dikiz aynaları ve dış kapı kolları
Krom çerçeveli ön ızgara
Krom kaplama iç kapı kolları
STYLE DONANIM FARKI
Perde hava yastıkları
Ön ve arka tekerleklerde fren diskleri
Ön sis farları
Bolero 6.5" Dokunmatik Multimedya Ekranı
Klimatronik ( tam otomatik klima)
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Bluetooth
Arka yolcu bölümünde ekstra 2 adet hoparlör
Radyo ekranına entegre görsel destek özelliği olan arka park sensörü
Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
Aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü
Saklama gözlü ön kol dayama ünitesi
Koyu renk arka camlar
Otomatik kararan dikiz aynası
7.0 J x 16" Dione Tipi Alaşım jantlar + 215/45 R 16 lastikler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thormentor -- 19 Nisan 2016; 16:40:51 >