Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
63
Cevap
15994
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Yurtiçi Kargo Beni Yaktı Yardım Lütfen
D
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Selam arkadaşlar 07.04.2016 tarihinde n11.com dan konyalı bir satıcıdan babamın adına faturalı 3.758 tl tutarında bir bilgisayar satın aldım 8.04.2016 tarihinde saat 14.59 da kargocu ürünü eve teslim etmeye gelmiş evde annem vardı kargocu zili basıp ev kapısına ürünü bırakıp gitmiş annem imza atmamış teslim aldığına dair alıp kutuyu evin içine koymuş babam eve gelince kargonun geldiğini görüyor kutuyu açmadan kutuda hasar olduğunu görüyor direk şubeye götürüyor durumu anlatıyor kargocu babama teslim edildi diye sisteme giriş yapmış ama ne annem ne babam teslim tutanağına imza atmamış kargocu kendi imza atmış ürünü orda açıyorlar ürünün kutusunun hasarlı olduğunu ve laptopun üst kapağının ezik olduğuna dair hasar tespit tutanağı tutuyorlar ve sisteme bu defa teslim edilemedi yazıyorlar ve geri gönderiyorlar ama sistemde teslim alındığı yazdığı için satıcı kabul etmiyor babam imza atmadı kargo görevlisi kendi imza atmış n11 e iade için talep açıyorum satıcı n11 e ürün teslim alınmış ve tutanak tutturulmuştur tanzim işlemleri kendi şubesi tarafından yapılacaktır diye not düşerek red ediyor ne yapabilirim acaba şubede oralı olmuyor
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Reaver -- 12 Nisan 2016; 2:06:56 >

X
8 yıl
Teğmen

hocam savcılığa şikayet et. hatta şubedeki elemana söyle savcılığa gideceğim diye eğer zararını karşılamazlarsa git savcılığa. attığı imza evrakta sahteciliğe girer, 2-5 yıl arası hapis cezası ile yargılanır. (tabi imzanın ona ait olduğu vs kanıtlandıktan sonra)


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
8 yıl
Yarbay

ev kapısına ürünü bırakıp giden kargocu mu olur işinde ilk günü mü bu elemanın?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
8 yıl
Teğmen

Bir avukata gidip derdini anlatacaksın. İmzanında anne ya da babana ait olmadığını anlatacaksın.
Avukatın senin adına savcılığa suç duyurusunda bulunur, ilgili mahkemeye konuyla ilgili olarak davayı açar, ayrıca imza içinde kargocunun tutanağını adli tıpa gönderirler annenin ya da babanın imza atmadığı ortaya çıkar.
Bu işlemlerin masrafı o bilgisayarın parasından fazla tutar belki ama kazandığın takdirde masrafı karşı tarafa itelersin. Sende vekalet ücreti ödersin yalnız.
En azından hakkını aramış olursun.

İnşallah bunlara gerek kalmadan çözersin.



Y
8 yıl
Yüzbaşı

Bıraktığı eşya da bilgisayar,Allahtan çamaşır bulaşık makinesi getirmemiş :D

Direk verin mahkemeye tüketici mahkemesine gitsin.Sizin-annenizin-babanızın teslim alındığına dair imza attığınızı kanıtlamaları lazım haklı çıkmak için ama ellerinde mahkemeye göstermek için sizin imza atmış olduğunuz herhangi bir teslim tutanağı olmadığı için kanıtlayamayacaklarından dolayı sizden yana sonuçlanacaktır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @rockerboy-h
E
8 yıl
Teğmen

kargocuya git ilk iş olarak kargocunun imza atığı yerin resmini çek. ilerde çok işine yarayacak...



M
8 yıl
Yarbay

bu ne cesaret be baskasinin yerine imza atmak.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
_
8 yıl
Yüzbaşı

Adam kendini zeki sandı galiba. Sevmediğimiz PTT kargo bile kimliksiz asla vermiyor bana kargoyu. Adamlara bak


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
8 yıl
Yüzbaşı

sorunun uzun vadede çözülür.. eğer teslim alan bölmede atılan imzayı kanıtlayamazsa yurtiçi kargo bedeli öder.. teslim edilen şahıs kısmında kargocunun imza atıp atmadığı el yazısı uzmanlarınca kolaylıkla tespit edilir.. işler uzar ama lehine sonuçlanır sadece başın ağrıyacak.. çok geçmiş olsun..



Y
8 yıl
Yarbay

İyide yanlış işlem uyguluyorsunuz. Satıcı zaten teslim almaz. Siz hasar tutanağı tutacaksınız. Hasarlı ürünün parasını yurtiçi kargodan almanız gerekli. Bu durumda satıcı suçlu olmamasına rağmen hasarlı ürünü satıcıya itelemeye çalışmışsınız. Ürünü size teslim almasanız dahi hasarlı ürün için tutanak tutturmanız gerekli.

Mahkemeye vs. ye gerek yok. (En son çare olabilir.) Yanlış bilgi veriyorlar. Kargo şubesine gidip tutanak tutturun. Tutanağı dikkatle doldurun. Görevlinin de imzası gerekli. Daha sonra tanzim işlemlerini başlatmanız gerekli. Ben kargoda kırılan notebook um için UPS kargodan ekran ücretini tahsil ettim 1 hafta önce.

Tekrar söylüyorum satıcılık bir durum yok burda. Tamamen kargonun hatası. Tutanak tutturabilirseniz sorun çıkmaz, zararınız karşılanır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 12 Nisan 2016; 1:49:00 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
M
8 yıl
Binbaşı

Aslında böyle üç kağıtçı kargoculara karşı iyi bir ders vermek lazım. Biz kargoyu hiç teslim almadık deyip dava açmak lazım ama arkadaşın ailesi gidip hasarlı geldi diye başvuruda bulunmuş. İş biraz karışmış. Dava açılması sonucunda hasar tazmin ettirilir ama ...
Ama işte!
Geçmiş olsun.



D
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

İyide yanlış işlem uyguluyorsunuz. Satıcı zaten teslim almaz. Siz hasar tutanağı tutacaksınız. Hasarlı ürünün parasını yurtiçi kargodan almanız gerekli. Bu durumda satıcı suçlu olmamasına rağmen hasarlı ürünü satıcıya itelemeye çalışmışsınız. Ürünü size teslim almasanız dahi hasarlı ürün için tutanak tutturmanız gerekli.

Mahkemeye vs. ye gerek yok. (En son çare olabilir.) Yanlış bilgi veriyorlar. Kargo şubesine gidip tutanak tutturun. Tutanağı dikkatle doldurun. Görevlinin de imzası gerekli. Daha sonra tanzim işlemlerini başlatmanız gerekli. Ben kargoda kırılan notebook um için UPS kargodan ekran ücretini tahsil ettim 1 hafta önce.

Tekrar söylüyorum satıcılık bir durum yok burda. Tamamen kargonun hatası. Tutanak tutturabilirseniz sorun çıkmaz, zararınız karşılanır.

selam hocam bilginiz için teşekkür ederim durum ürürünün üst kapağında ezilme var içine çökmüş yurtiçi kargoya hasar tespit tutanağı tutturdum resimdeki gibi ne yapmam gerekiyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: KuzeyRüzğarı

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

İyide yanlış işlem uyguluyorsunuz. Satıcı zaten teslim almaz. Siz hasar tutanağı tutacaksınız. Hasarlı ürünün parasını yurtiçi kargodan almanız gerekli. Bu durumda satıcı suçlu olmamasına rağmen hasarlı ürünü satıcıya itelemeye çalışmışsınız. Ürünü size teslim almasanız dahi hasarlı ürün için tutanak tutturmanız gerekli.

Mahkemeye vs. ye gerek yok. (En son çare olabilir.) Yanlış bilgi veriyorlar. Kargo şubesine gidip tutanak tutturun. Tutanağı dikkatle doldurun. Görevlinin de imzası gerekli. Daha sonra tanzim işlemlerini başlatmanız gerekli. Ben kargoda kırılan notebook um için UPS kargodan ekran ücretini tahsil ettim 1 hafta önce.

Tekrar söylüyorum satıcılık bir durum yok burda. Tamamen kargonun hatası. Tutanak tutturabilirseniz sorun çıkmaz, zararınız karşılanır.

selam hocam bilginiz için teşekkür ederim durum ürürünün üst kapağında ezilme var içine çökmüş yurtiçi kargoya hasar tespit tutanağı tutturdum resimdeki gibi ne yapmam gerekiyor

Bilgisayarı hasar tutanağı fotokopisi ile servise gönderip fiyat isteyin. Size fiyat teklifini mail olarak atarlar. Müşteri hizmetleri ile görüşüp hasar tanzim işleminin nasıl yapıldığını öğrenin. Ben ups de yaşadığımı anlatayım.

Acer dan aldığım fiyatı UPS kargo müşteri hizmetlerinin bana gönderdiği hasar tanzim formuna ekleyip gerekli bilgileri girdikten sonra bana istedikleri mail adresine gönderdim. 1 hafta sonra istediğim tutar ödendi.


Yurtiçiden paranızı alıp bilgisayarınızın serviste hasar gören parçasını bu şekilde ücretsiz olarak değiştirtebilirsiniz. Cihazın sıfır olarak servise gitmesi pek hoşa gidecek bir durum değil aslında ama benim bildiğim başka bir yol yok.

Şöyle bir durum daha vardı. O mal ürünü size teslim etmeseydi siz tutanakla ürünü geri yollayacaktınız ve bu işle satıcı uğraşıp size yeni cihaz gönderecekti. Biraz şansızlık olmuş.


Daha bilgili biri varsa onunda görüşlerini alalım.

Bilgisayarın sıfırının ücretini ödeyeceklerini sanmam. UPS maksimum 700 dolara kadar ödeme yapıyordu mesela.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 12 Nisan 2016; 2:13:10 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
8 yıl
Yarbay

Hocam bir saniye. Tutanağı yanlış tutturmuşsunuz. Bu şartlarda size ödeme YAPILMAZ. Adamlar ambalaj yetersizliği yazmış. Öyle şey olur mu? Orjinal kutusunda değil mi ürün? Gidip düzelttirin onu. Yeniden tutanak tutturun. Sizi üçkağıda getirmiş yurtiçi. Nasıl bir OC tutmuş bu tutanağı. Gece gece sinirlendim. Aynı cihazdan bende de vardı. Dağdan yuvarlarsan bişey olmaz. Ambalaj yetersizliği nedir.


Orjinal kutusu yırtılmış ve delinmiş. Yazdırın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 12 Nisan 2016; 2:17:24 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
D
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Hocam bir saniye. Tutanağı yanlış tutturmuşsunuz. Bu şartlarda size ödeme YAPILMAZ. Adamlar ambalaj yetersizliği yazmış. Öyle şey olur mu? Orjinal kutusunda değil mi ürün? Gidip düzelttirin onu. Yeniden tutanak tutturun. Sizi üçkağıda getirmiş yurtiçi. Nasıl bir OC tutmuş bu tutanağı. Gece gece sinirlendim. Aynı cihazdan bende de vardı. Dağdan yuvarlarsan bişey olmaz. Ambalaj yetersizliği nedir.


Orjinal kutusu yırtılmış ve delinmiş. Yazdırın.

oraya taşıma kaynaklı ojinal kutu hasar almış diye yazdırsam yeterli olur mu birde kargo şubede bekliyor teslim alayım mı





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Reaver -- 12 Nisan 2016; 2:36:55 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
8 yıl
Teğmen

asusun yaptığı ambalaja ambalaj yetersizliği tanısı en uzman kişilerce bile konabilir. en ufak bir sünger destek parçası yok. incecik kutu içine incecik bir cihaz yuvası en güçlü noktası bile sadece 2 tane üst üste gelmiş incecik karton parçası. böyle bilgisayar ambalajımı olur. ben asus bilgisayar aldığım ilk kutuyu açtığımda şoka girdim. bu nasıl ambalaj böyle. bence bu ambalajı yapan adamlar bu sorumluluğu almalı. o tutanak ile servise gönderip bile paranı alabilirsin. köşelerden sünger ile tutturultutan sonra alt üst ön ve arkada cihazın en az 2 3 cm lik boşluk kalması lazım. cep telefonu kutular gibi aksesuarlar ile 3.5 4 kg cihaz ambalajlanır mı. eeyy asus. Allah cezanı versin doğa dostu olacağım ayağına ambalajlardan bile çalıp insanların başlarını ağrıtıp günahlarına giriyorsun. bu işe bir çeki düzen ver. ben 3. ayda cihazı iade edip kurtuldum bu geri zekalı beceriksiz firmadan. bi hp,dell,toshiba,sony cihaz alında gelen ambalajı görün. o değilde bu salak kutuya güvenip strece sarıp gönderiyor 50 lira kar ile satan ucuzcu esnaf bozuntuları. bilgisayar alacağınız zaman harici bir kutuya koymaz iseniz almayacağınızı söyleyin. ve öyle gelirse de gerçekten almayın. 5 liralık kutu için başa gelene bak.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
B
8 yıl
Yarbay

hasar tesbit tutanağı tutturduğun için suçu yurtiçi kargoya atmıssın. bu sayede paranı kurtarmıssın. yurtiçi kargo yetersiz ambalajlama diyerek suçu satıcıya atmış. satıcı da üreticiye atar. Zaten kargo firmaları elektronik esyayı sigorta kapsamına sokmuyor ve mesulıyet kabul etmiyorlar. Türkiyede böyle sistem olduktan sonra bu davanın sonucu biraz karısık. sonuçda olan tutanak tutturamayan alıcıya oluyor.

Edit: Burada mantıken satıcı tutanak tutturduğun için sana yeni laptop gönderip, tanzimi kendisi istemek zorunda diye biliyorum.Cünkü kargo ile kendi anlasması var. seninle alakaşı bir durum yok. sen satın almıssın ürün kırık gelmiş. tutanak tutturup geri vermissin. tüketici kanununu okumalısın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BuZ-MaViSi -- 12 Nisan 2016; 3:13:52 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
8 yıl
Binbaşı

geçmiş olsun olan olmuş ama, bunu gönderen adam hiç mi düşünmüyor içinde 3000tl lik mal var adam gibi ambalaj yapayım diye. kargocuların o eşyaları nasıl firlattığını herkes az çok bilir.

mahkeme savcılık falan en son iş, bence satıcıya baskı yap, ürün kırık ezik çıkınca nerede kargo tutanağı diye ötüp duruyorlar, fotosunu at satıcıya bakalım. iade kanunu falan hatırlat, olmaz ise tüketici hakem heyetine başvur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi

hasar tesbit tutanağı tutturduğun için suçu yurtiçi kargoya atmıssın. bu sayede paranı kurtarmıssın. yurtiçi kargo yetersiz ambalajlama diyerek suçu satıcıya atmış. satıcı da üreticiye atar. Zaten kargo firmaları elektronik esyayı sigorta kapsamına sokmuyor ve mesulıyet kabul etmiyorlar. Türkiyede böyle sistem olduktan sonra bu davanın sonucu biraz karısık. sonuçda olan tutanak tutturamayan alıcıya oluyor.

Elektronik esyayı sigorta kapsamına sokmuyor diye bir şey yok. Yanlış bir şey vermeyin. Orjinal ambalajında giden ürünler hasara karşı garantili gidiyor. Mesela benim cihazım zarar gördü. Parasını ödediler.



Y
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: KuzeyRüzğarı

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Hocam bir saniye. Tutanağı yanlış tutturmuşsunuz. Bu şartlarda size ödeme YAPILMAZ. Adamlar ambalaj yetersizliği yazmış. Öyle şey olur mu? Orjinal kutusunda değil mi ürün? Gidip düzelttirin onu. Yeniden tutanak tutturun. Sizi üçkağıda getirmiş yurtiçi. Nasıl bir OC tutmuş bu tutanağı. Gece gece sinirlendim. Aynı cihazdan bende de vardı. Dağdan yuvarlarsan bişey olmaz. Ambalaj yetersizliği nedir.


Orjinal kutusu yırtılmış ve delinmiş. Yazdırın.

oraya taşıma kaynaklı ojinal kutu hasar almış diye yazdırsam yeterli olur mu birde kargo şubede bekliyor teslim alayım mı

Siz yine teslim almayın. İnternetten takibe bakınca ne yazıyor? Teslim alındı yazıyor mu? Yazıyorsa teslim almış sayılırsınız. Sıkıntı.

Asus bu cihazı bu şekilde gönderiyorsa normal şartlarda taşınması halinde problem olmaz. Dediğim gibi aynı cihazdan bende de vardı. 2-3 kez servise gitti. Hiç bişey olmadı. Siz ürünü teslim almadığınıza dair kağıt gibi bişey alabilirseniz çok iyi olur.

Orada ambalaj yetersizliği yazmasında uygun bişeyler yazdırın. Orjinal kutusu ezilmiş ve yırtılmış yazılabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.