Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
34
Cevap
2611
Tıklama
1
Öne Çıkarma
gameekstra cayma hakkını kullandırmıyor dikkat ediniz.
M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

n11 üzerinden aldığım 144hz asus monitörde ölü piksel ve kabul edilemeyecek düzeyde bulutlanma var orta kısımda. paketleyip geri yolladım fakat sanki chat arkadaşına yazar gibi elektronik ürünlerde cayma kapsamına girmediğinden dolayı açıldıgı takdirde ikinci el statüsüne düşmektedir ve sadece teknık servıs raporu ıle ıadesı kabul edılmektedir diye bir gerekçeyle iadeyi reddettiler. ilk defa thh gideceğim, daha önce webdenal'dan aldığım monitörde de aynı sorun vardı fakat adamlar sorgusuz sualsiz iade almışlardı. monitör vb ürün almayı düşünüyorsanız bu kurumdan uzak durmanızı tavsiye ederim.

Not: THH gittim. Yaklasik 6 ay sonra lehime karar cikti. Vermis oldugum evraklardan ve firmanin bana olumsuz donus yaptigi ekran goruntusunden acikca belli oldugundan cayma hakkini kullandirilmadigi gerekcesiyle paramin iadesine karar verdi ve parami firmadan aldim. Cayma hakkini kullandirmadigindan urunun incelenmesine gerek duymamis THH. Karar sonrasi para iadesinde zorluk cikarmadilar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marxx -- 26 Ekim 2017; 12:14:49 >

N
8 yıl
Yarbay

Bu siteyle bende sorun yaşamıştım, boşuna beni 1 hafta oyalamışlardı.



F
8 yıl
Binbaşı

benzer durumu ereyon adlı site ile yaşadım, sorunlu bir laptop aldım teknik servis onayı olmadan iade almadılar. teknik servis ve ücret iade süreci 1 ayı buldu.

maalesef küçük ve orta ölçekli işletmeler bunu yapıyor. asus ile görüşün olmazsa tüketici hakem heyetinden başka çare görünmüyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
8 yıl
Yarbay

aldım kara listeye, teşekkürler bilgilendirme için.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

ilk etapta thh başvuracağım. kusur olmasa dahi iade almaları gerekiyor kanunda bu tür elektronik ürünlerle ilgili bir kısıta rastlamadım. thh kararına uymazlarsa icra dairesine veya tüketici mahkemesin gideceğim. n11 zaten hiçbir sorumluluk kabul etmiyor tek avantajı indirimli almamız. bundan sonra monitörü amazondan alacağım. türkiyede ortalamadan ucuza monitör bulduysanız bilin ki ya ölü piksellidir ya aşırı bulutlanma vardır.

not: gameekstra'yı aradığımda ilk başta "14 günü geçti dedi" ancak ben kargoladığımda 13. gün idi, 14. gün ürün ellerindeydi ayrıca n11 üzerinden 11. gün iade talebimi iletmiştim. sonradan ağız değiştirip ürünü açtığımızda "iadeye uygun olmadığını gördük" dedi. oysa ki bütün aksesuarları ile eksiksiz yolladım. yalnızca ekranın çerçeve jelatinini sökmüştüm ve bu da iadeyi ret için sebep değil kanunen. farketseydim aynı gün iade ederdim ancak hatalı piksel yalnızca siyah ekranda belirgin. tam göbekteki bulutlanmayı bir şekilde sindirmiştim. telefondaki arkadaş açıkça ürünün yeniden satılamayacağından iade kabul edilmediğini ima etmeye başlamıştı. hani kablo paketini yırtıp açmasam çerçeve jelatini de üzerinde olsa koliyi bantlayıp tekrar satışa sunacaklardı demek ki.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marxx -- 16 Şubat 2016; 18:19:28 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
8 yıl
Yüzbaşı

İlk önce n11'e mesaj atın iade sürecini de başlatın yine n11 üzerinden onaylamadıysanız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

sanırım otomatik onaylanmıştı. n11 üzerinden ret edildi gameekstra tarafından. n11 böyle durumlarda aradan çekiliyor. satış sözleşmesinde de iade kargo ücreti satıcıya ait olduğu halde gameekstra alıcı ödemeli kargo kabul etmiyor. thh kararı lehime sonuçlanır da mahkemeye varırsa kırtasiye masraflarına kadar talep edeceğim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @simerazzı
Y
8 yıl
Yarbay

Dert edecek bir şey yok. Kargo tutanağı ile kargonun kargonun teslimat zamanını gösteren çıktıları alın. 14 günü geçmemiş olduğunu kabul ediyorum. THH ne verin. Bu süre içerisinde de monitörünüzü mis gibi kullanın. Zaten karar %99 lehinize çıkar.

Adamlara son kez ikazda bulunun THH ne veriyorum, 3 ay kullanır geri itelerim size diye. Razılarsa itele gitsin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @marxx
M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Dert edecek bir şey yok. Kargo tutanağı ile kargonun kargonun teslimat zamanını gösteren çıktıları alın. 14 günü geçmemiş olduğunu kabul ediyorum. THH ne verin. Bu süre içerisinde de monitörünüzü mis gibi kullanın. Zaten karar %99 lehinize çıkar.

Adamlara son kez ikazda bulunun THH ne veriyorum, 3 ay kullanır geri itelerim size diye. Razılarsa itele gitsin.

eskiden ihtarname vardı sanırım şimdi öyle bir şey yollamıyoruz değil mi firmaya ? zaten n11 iade başvurusunun ve reddinin ekran görüntülerini aldım tabii kargo firmasının sitesinden de çıktıları aldım, yolladığım tarihteki kargo belgesi de var. adamlar muhtemelen bana geri kargoladılar ürünü. kullanmam sıkıntı olur mu yasal olarak ? monitörsüz kalmayayım diyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marxx -- 16 Şubat 2016; 19:54:47 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: marxx

quote:

Orijinalden alıntı: yusuf24

Dert edecek bir şey yok. Kargo tutanağı ile kargonun kargonun teslimat zamanını gösteren çıktıları alın. 14 günü geçmemiş olduğunu kabul ediyorum. THH ne verin. Bu süre içerisinde de monitörünüzü mis gibi kullanın. Zaten karar %99 lehinize çıkar.

Adamlara son kez ikazda bulunun THH ne veriyorum, 3 ay kullanır geri itelerim size diye. Razılarsa itele gitsin.

eskiden ihtarname vardı sanırım şimdi öyle bir şey yollamıyoruz değil mi firmaya ? zaten n11 iade başvurusunun ve reddinin ekran görüntülerini aldım tabii kargo firmasının sitesinden de çıktıları aldım, yolladığım tarihteki kargo belgesi de var. adamlar muhtemelen bana geri kargoladılar ürünü. kullanmam sıkıntı olur mu yasal olarak ? monitörsüz kalmayayım diyorum.

n11 de iade reddi nasıl oluyor?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

iade talebi oluşturuyorsun kargoya veriyorsun. ürünü satıcı aldığında kararını verip gerekçesiyle ret veya onay veriyor n11 sitesinden.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @yusuf24
S
8 yıl
Yarbay

gameekstra uzak durun arkadaşlar. alacaksanız ufak tefek şeyler alın.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: ScriptKidie

gameekstra uzak durun arkadaşlar. alacaksanız ufak tefek şeyler alın.

Hiçbir şey almayın. Batsın böyleleri


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
8 yıl
Yarbay

ölü piksel konusunda standar yok muydu ? hani firma olursa olsun ilk önce yan çizer, yan yana 5 tane farklı bölgede 3 tane vs gibi şartlar var o olayda.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Y
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: SPaCeLoRD

ölü piksel konusunda standar yok muydu ? hani firma olursa olsun ilk önce yan çizer, yan yana 5 tane farklı bölgede 3 tane vs gibi şartlar var o olayda.

Kalktı o. Şu an öyle bir şey yok(2010 dan beri yanlış hatırlamıyorsam). Tabi itelemeye çalışıyorlar millete.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
8 yıl
Yarbay

xxxxxxxxxx





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huhuq -- 3 Mayıs 2020; 21:39:4 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
8 yıl
Yüzbaşı

Bende bir monitör almıştım iade sürecinde baya bir sıkıntı yaşamıştım arkadaşlar uzak durmak en iyisi 100 lira fazla verin kurumsal bir firma ile çalışın



M
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Uzun zaman once kalkti o. Firmalar varmis gibi kime yutturabilirse soyluyorlar... Sebep belirtmeksizin iade edilebiliyor artik yeter ki kutu icerigi ambalaj vs eksiksiz olsun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @SPaCeLoRD
E
8 yıl
Çavuş

THH 14 gün içinde iade sürecini başlattığınız için %99 lehinize karar verecektir.

Fakat olurda alehinize sonuç çıkarsa o zamanda ölü piksel sebebiyle servise başvurabilirsiniz. Servis değişim kararı vermezse de bu sefer ayıplı mal olduğu için THH'ne gidersiniz.
Bu durumda dayanak olarak kullanacağınız maddeler:

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 8'inci maddesi:
Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
Bu maddeden üründe sadece 1 ölü piksel olsa bile ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğini anlıyoruz.

Aynı Kanun'un 10'uncu maddesi:
"Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir."
Bu maddeden de ürününün ayıplı olmadığını satıcının ispat etmesi gerektiğini anlıyoruz.

12'inci maddesi:
“Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.”

Son olarak lütfen servisin veya satıcının söylediği "Ürünü değiştirmemiz için en az şu kadar ölü piksel bulunmalı" gibi laflara itibar etmeyiniz. Parasını verip aldığınız sıfır ürünü ayıplı olarak kullanmak zorunda değilsiniz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekinox67 -- 19 Şubat 2016; 13:01:47 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
8 yıl
Yüzbaşı

Şu ürünün kutusu açıldığında ikinci ele düşmesi durumu yeni bir kanun mu yoksa N11 in politikası mı bilemiyorum. Ben de 1 hafta önce tablet pc aldım, dik kullanımda soft key ler çalışmıyordu, n11 üzerinden iade işlemi başlattım ama kargo kodu vermiyordu bu yüzden de kargo şirketi benden kargo ücretini talep ediyordu. N11 i aradım "Ürününüz elektronik ürün olduğundan kutusu açılması halinde ikinci el durumuna düşer, bu yüzden iade alamıyoruz" gibi bir şey söyleyince ufak bir şok yaşadım (ilk defa böyle bir şey duydum). Bunun üzerine site üzerinden yazıp cevap beklemek yerine internette bir araştırma yapıp satıcının telefon numarasına ulaştım. Durumu anlattım, satıcı "n11 size iade kodu gönderecek, gönderin bir bakalım" dedi, tamam dedim. Ama öyle bir kod yok. Yine N11 i aradım, kod e-posta adresinize gönderilmiştir deyince tamam diyerek kapattım ama ne göreyim yine iade kodu yok. Yine N11 i aradım bu sefer satıcıyla iletişim kurun diyerek yine başlarından savma girişiminde bulununca sesimi yükseltmek zorunda kaldım. Bu sefer "biraz hatta bekleyin biz satıcıyla iletişime geçelim" diyerek yaklaşık 4-5 dakika hatta bekletildikten sonra satıcının ismini kargo şirketine not olarak verin öyle gönderin dediler. Nihayet kargoyu gönderebildim. Satıcı aldığı gibi de iadeyi onayladı.

Nitekim satıcı ve n11 arasında yaklaşık yarım saat süren 4-5 telefon görüşmesi ve 1 saat içinde 3 defa kargo şirketine gidip gelmem bana kar kaldı. Ayrıca tüm bunlarla uğraşırken telefon konuşma dakikalarımın bittiğini ve yaklaşık 8₺ ek masrafın da girdiğini her şey bitince farkettim. Teşekkürler N11 !!! (Yine D grubu yine mağduriyet)