Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
5
Cevap
8756
Tıklama
0
Öne Çıkarma
akü ve şarj dinamosu problemi
C
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

(aracım 2006 cordoba 1.4 16v 100 hp)
arkadaşlar akü ve şarj dinamosu ile ilgili sorun yaşıyorum, olayın hikayesi uzun, bu nedenle çok uzatmamaya çalışarak ama önemli detayları atlamadan anlatmaya çalışacağım.

öncelikle öğrenmek istediğim bir takım teknik bilgiler var, birçok yerde araştırma yaptım fakat bizim toplumda ağzı olan, bilen bilmeyen herkes bir şey yazdığı için, muhakkak yanlış şeyleri de doğruymuş gibi hafızamıza not ediyoruz veyahut doğru olduğunu bildiğimiz şeyden şüphe etmeye başlıyoruz. özetle doğruyu bulana kadar akla karayı seçiyoruz.

şimdi bildiklerim şunlar;

1- sağlıklı bir akü boştayken, yani kontak kapalı, araç çalışmıyorken en az 12.4 v değerini vermelidir ve ayrıca aküde gösterge kısmı varsa o kısımda yeşil renk olmalıdır.

2- bir akünün şarjı kullanılan cihaza bağlı olarak 10-12 saattir.

3- sağlıklı bir şarj dinamosu, araç çalışırken aküyü 13.8 v ile 14.8 v aralığında şarj eder.

özet geçersem, akü 10 gün öne değişti (muhtemelen iyi aküyü yediler, ben arabayı 40-45 gün önce aldığım için saf gibi inandım) ve ardından sıkıntı devam etti. bu defa başka bir yerde şarj dinamosunda bir parça, sanırım adı alternatör regülatörü değişti , (resimdeki parça)

< Resime gitmek için tıklayın >

ve şarj dinamosundan aküye giden kabloyu güçlendirdik dediler ve aküyü 1 saat şarja taktılar.

ve elimde çakmaklıktan ölçüm yapan bir alet var. sadece voltaj gösteriyor.
akşam yaptığım denemede çıkan sonuçlar,

1- araç çalışmazken 13.2 civarı gösteriyor ve normal bir değer.

2- araç rölantide çalışıyor, farlar kapalı iken 13.7 ile 13.8 civarı

3- araçla giderken; kısa far açık, teyp açık iken 13.8 civarı
(ilginç bir şekilde bu değer başka denemelerimde 14v veya 13.5 ölçtüğüm de oldu, çok stabil değil)

4- araçla giderken, kısa far açık, teyp kapalı, klimayı açtığım anda 13.2 lere kadar, hatta 13 volta kadar düştüğüne şahit oldum.

işte en ciddi sorun (bilmiyorum belki de sorun değildir) burda, size sormak istediklerim,

1- klima açınca bu kadar düşer mi akü voltajı? bu bir sorun mudur?

2- akü 10 günlük ve bugün elektrikçiye gittiğimde göstergesi siyahtı yani iyi durumda değildi, bu durumdaki aküyü sadece 1 saat şarja taktı ve gösterge yeşil olunca, "bak işte artık iyi yeşil oldu" dedi. 1 saatte akü yeterli düzeyde şarj olur mu?

3- klima değeri 13.2ye kadar düşürdüğü için, klimadan kaynaklanan bir sebep olabilir mi? (araç 45 gündür bende, aktif olarak klimayı kullanıyorum ve görünür bir problem yok klimada)

4- ısrarla orjinal parça takın dedim ve orjinal parça getirdiler fakat nerden geldi bilmiyorum. orjinal ayağnda çakma yan sanayi satıyorlar, parça böyle bir parçaysa bundan kaynaklı olabilir mi?
(bu arada dinamodan çıkardığı parçayı aldım şuan bende ve hiçte öyle eski görünmüyor)

kısacası ne yapmalıyım arkadaşlar? çok sinirlendim yaptıkları işe, yahu hep mi beni bulur düzgün iş yapmayan adamlar? sadece 1 yıldır bu şehirde olduğum için aslında tanıyıp bildiğim oto elektrikçi yok. broadway vardı geçen yıl ve 1 yılda sadece 3 kere yağ değişimi oldu. başka hiçbir şekilde sorun çıkmadığı için sanayide kimseyi de tanımıyorum.
burda 4-5 yıldır kalan abim var, onun gittiği oto elektrikçiye gittik ilk olarak, onun yüzünden muhtemelen sağlam olan aküm gitti. onu direk banladım süresiz olarak, daha dükkanının önünden geçmem.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capslocksmith -- 19 Ağustos 2015; 1:33:30 >

O
9 yıl
Er

Alternatör regülatörü dediğiniz parça ya da diğer adıyla konjektör, şarj dinamosunun ürettiği alternatif akımı doğru akıma çeviren ve araçta bulunan elektrik ekipmanlarını besleyen ayrıca aküyü şarj eden parçadır. Bunu değiştirmelerinin nedeni de aküyü şarj etme yönüdür. Sizin sorununuz klimada veya başka bir aksamda bulunan normalden fazla akım çekilmesine neden olan bir arıza olabilir. Yani ufak çapta bir kısa devre gibi. Bu yüzden gerilimin yanısıra akım ölçümleri de yapılmalı. Şarj dinamosundan aküye giden kabloda herhangi bir arıza olmadığı halde güçlendirdik dedilerse biraz mantıksız iş yapmışlar. Kablolarda herhangi bir arıza yoksa zaten o kablolar yeterli akımı taşıyacaktır o kabloların her biri gerekli hesaplar yapılarak yeterli çapta seçilmiştir zaten. Verdiğiniz degerler normal. Klima açıkken 13.2 ye düşmesi konusunda birşey diyemeyeceğim bu araçlara göre değişebilir ama bence o da anormale benzemiyor. Aracı boşta uzun süre bıraktıktan sonra gerilim seviyesini ölçmenizi de tavsiye ederim.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
9 yıl
Yarbay

Voltmetre almakla iyi yapmışsınız. Belirli bir fikir oluşuncaya kadar kullanmak faydalı olur bence. Eski arabamda akü lambası yerine voltaj göstergesi vardı, bu sayede elektriğin huyunu öğrendim.

Akü bir saatte doğru düzgün şarj olmaz. Akü bir defa boşaldıysa bir hafta kadar, fazla aksesuar açmadan kullanınca düzene oturması beklenir. Boşalmış akü kısmen zarar görür, tam kapasitesine geri dönmesi ise bir kaç haftadan biraz daha uzun sürer. Bu zamana kadar biraz çabuk bitebilir, yani 60 Ah'lik akü 50 Ah (amper x saat) gibi davranır. Ama bir hafta kadar kullanınca artık siyah göstermemesi lazım.

Klima sistemi zorluyor gerçekten. Eskiden mesela kilimasız modellerde 55 A şarj dinamosu varsa, klimalı modellere 65~75 Amper kapasitede şarj dinamosu olurdu. Klima açıkken sürekli iç ve dış fan açık oluyor. Radyatör fanı 40-60 Watt, iç fan hızına göre 15~40 Watt çekebilir. Kompresörün kuplajı, basınç switchleri falan da derken 100 Ampere yakın akım çekebilir klima. Bu sırada akü tarafında 13.2 V gerilim normal bence.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

teşekkürler, takip ediyorum voltajı. 3-5 gün geçsin burada tekrar size bilgi veririm.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capslocksmith -- 20 Ağustos 2015; 1:34:42 >

M
6 yıl
Binbaşı

Sonuç?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
6 yıl
Yarbay

Deniyor hala



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mertce
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.