Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
6
Cevap
9396
Tıklama
0
Öne Çıkarma
ANTALYA VW ÖZEL SERVİS ÖNERİSİ ACİL
H
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar herkese iyi forumlar.
Öncelikle aracim golf 7 1.2 tsi comfortline ben aracima şunlari yaptirmak istiyorum
Orjinal park sensörü (ops)
Işık paketi
katlanir ayna
eğer antalyada yasayan varsa bana bi özel servis önere bilirmisiniz. Bugun sanayide gezdim bayaga her kafadan bir ses çıkıyor eğer yardımci olursaniz sevinirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Z
9 yıl
Yarbay

En sağlamı Yetkili



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 yıl
Binbaşı

İ
9 yıl
Teğmen

Emin Oto ve Diğer Maceralar...
Forumda yazılanlardan yola çıkarak Antalya’da VW Emin Oto özel servisine gittim(Gitmeden 3 gün önce telefonda görüştüm).
- Aracım Golf 4 AKL motor.Aracımda 1900 – 2300 devir aralığında hafif ama beni rahatsız eden bir silkeleme vardı.Bu silkeleme özellikle soğukken ve 2.-3. viteslerde daha net anlaşılıyordu, ancak motor ısındıkça farketmek zorlaşıyordu;bu silkeleme belirttiğim devirlerin öncesinde ya da sonrasında olmuyordu. Ayrıca direksiyon kutusunda boşluk vardı,tamir edilmesi gerekiyordu.Triger setinin ne zaman ve hangi km’de değiştiğini bilmediğim için triger seti de değişecekti.
Sabah 1,5 saatlik yolculuktan sonra saat 07:10’da özel servise vardım,ancak kimse yoktu. Yarım saat kadar sonra birkaç eleman geldi.Saat sekiz gibi başka bir çalışan geldi ve servisin kapıları açıldı. Saat 9’dan sonra Suat usta geldi (arabama binip deneme turuna giderken farkettim). Deneme turundan sonra, silkelemeyi farkedemedi sanırım;ama bir sorun olduğunu söyledi.Öncede söylediğim gibi silkelemeyi motor sıcakken anlamak zordu. Suat ustaya, bu konuda internette araştırma yaptığımı ve şanzımanda pimlerin olduğu ve bu pimlerin yerinden oynaması ya da kırılmasıyla böyle bir silkelemenin olabileceğini okudum,dedim. Evet,şanzıman yapabilir,dedi; ama kararsız kaldı. Ben ona o bana baktık ve şanzımanın indirilmesine karar verdi.Sonra da arabayı içeri aldılar.
Bundan sonra arabamı çırağı Önder’e teslim etti ve saat 10:00’dan sonra işlemler başladı . Direksiyon kutusu söküldü tamire gönderildi.Sonra şanzıman indirildi,şanzıman indirme işi uğraştırıcı ve zaman alan bir şeydi.Şanzıman indirildikten sonra dişlileri sökme-takma işlemi sırasında Suat usta da şanzımanın başındaydı. Şanzıman söküldükten sonra,şanzımanın daha önce de elden geçtiği anlaşıldı; içerden küçük bir kaynak yapıldığı ve bazı şeylerin yanlış takıldığı ortaya çıktı.Daha sonra difransiyeldeki pimler kontrol edildi ve az da olsa boşluk-oynama olduğu görüldü ve tornacıya gönderildi. Bundan sonra şanzımandaki parçalar temizlendi,yıkandı.Tornacıdaki iş bitince tekrar şanzıman toplanmaya başlandı.Bu sırada baskı-balata kontrol edildi ve bitmek üzere olduğu görüldü,değiştirilmesine karar verildi.Şanzıman yerine takıldı.
Sonra direksiyon kutusu gelmişti,bazı körükleri değiştirildi ve direksiyon kutusu yerine takıldı.Triger seti de değiştikten sonra, arabamı rot ayarına götürdü Önder.
Rot ayarından sonra Önder kontrol amaçlı tura çıktı, geldiğinde başka bir çırağı çağırdı(Adı Yahya). Sonra onunla da bir tur attılar. Bu durumda aklıma bir sorun olduğu geldi. İkinci turdan sonra arabadan inmeleri biraz zaman aldı. Ben de haliyle bir açıklama bekliyorum. Bir şey mi? Oldu diye merak ediyorum. Hayırdır, bir sorun mu var? Dedim.
Yahya: Giderken arabadan tık tık tık tık, ses geliyor dedi.
Bir de ben tur atayım, dedim.Hakikaten giderken, hızlanmaya çalıştığımda o ses(tık tık tık tık) geliyor.Ayrıca vites geçişleri öncekinden daha sertti. Tur attıktan sonra servise geldim.
Hem ses geliyor hem de vites geçişleri sertleşmiş.Ne olacak şimdi? Dedim.
Yahya: “Vitesteki sertlik zamanla geçer.”, diğeri için de “O ses şanzıman akislerinden olabilir,dedi.Arabaya birkaç hafta binin düzelme olmazsa gelirsiniz.” dedi. Ben 1,5 saatlik yoldan geldim,dedim. O da “Yakın zaten,yine gelirsiniz.” Dedi.
Neyse! Dedim.Süleyman abi,Önder ve Yahya ile tokalaşıp, çıktım yola, daha 1 km gitmeden Lpg göstergesinin ışıklarının yanmadığını farkettim ve geri döndüm. Servise döndüğümde kimse kalmamıştı.Ben ilgilenecek birini ararken, servisin karşısındaki kaldırıma oturmuş telefonla konuşan adını bilmediğim bir çırak(Kalın cam gözlüklü,kilolu,20’li yaşlarda biri) vardı. Hiç oralı olmadı. Neyse! Dedim içeri girdim,bakındım etrafa. Serviste sadece 2-3 çocuk vardı (O kısa zamanda diğerleri nereye gitti anlamadım.).Bunlardan büyük olanına durumu anlattım.Kaputu açtık ve baktık ki Lpg’nin aküye bağlanması gereken kablosunu takmayı unutmuşlar. Onu da taktıktan sonra akşam saat sekiz gibi evin yolunu tuttum ve saat 21:30’a doğru evime vardım.

Sonuç olarak söyleyeceklerim:
Suat usta; ukala olmayan,samimi biri. Daha çok şanzıman dişlilerini sökerken ve bunları toplarken şanzımanın başında bulundu. Diğer işlerde arada bir göz attı,nasıl gidiyor,diye. En son işler bittiğinde serviste göremedim. Suat ustaya özellikle ,o servise ondan dolayı gittiğimi, birkaç defa söyledim.Ancak bütün işler bittiğinde arabayı kontrol etmedi; sorunun çözülüp çözülmediğine, daha yapılması gereken bir şey olup olmadığına bakmadı.
Süleyman abi,daha çok hesap kitap işlerine bakıyor. İyi niyetli,samimi ve düzgün bir insan. Bir isteğiniz olduğunda çekinmeden söyleyebilirsiniz.
Önder, İşini titizlikle ve düzgün bir şekilde yapmaya çalışan, kendini işine veren biri.
Yahya ise biraz agresif, her an dalacakmış gibi bakış ve konuşmalara sahip, -Yine gelirsiniz,demesi-biraz da dalga geçer gibiydi.(Sadece ikinci tur sonrasında iletişimimiz oldu) .
Ayrıca , servisin yanlış hatırlamıyorsam 6 ayrı araç kaldırma-kriko makinaları var ve toplamda ortalama 10 aracın sığacağı yer, sınırsız çay ve sanırım 15-16 çalışanı var.Buraya Polo’dan Tiguan’a ,Audi A3’ten A6’sına kadar bir çok aracın geldiğini gördüm. Ancak çalışanlardan birinin, bir Audi A6’nın tamponuna terlikle basıp motorun üstüne oturduğunu,bir VW Tranporter’ın motor bölümünün içindeki kafanın üstünden sigara dumanının çıktığını, araçların üstüne herhangi bir örtü örtülmeden tamir yapıldığını ve koltuklara her hangi bir örtü-naylon geçirilmeden oturulduğunu gördüm.
Bunun dışında bir arkadaş(Başka bir yerde) yazmıştı,ona da katılıyorum.Servisle aynı mekanı paylaşan vw-audi parçacısı var ve fiyatlar yüksek, ayrıca parçacıdaki adamın iletişimi kötü. Helezon alacaktım ve helezon kutusunu incelemek istedim. Oradaki adam: ” Neyini inceleyeceksin,yazıyor işte hangi araçlar için olduğu…” gibisince afra tafra yaptı. Ben de almadım.(Zaten Coil Spring marka yay satıyorlar. Ben daha önce aldım ; ama şu an memnun değilim. Spor yay takmış gibi önler basık yere yakın, spor yayın tam aksine de yumuşak oldu ve beşik gibi yaylanıyor araba,yola tutunmasını azaltıyor. Şimdi internetten 4 tane Lesjöfors-İsveç malı- helezon sipariş ettim.)
Birkaç gün sonra 4-5 günlüğüne yolum Antalya’ya düştü ve Emin Oto’ya uğradım. 1. ve 2. Vites geçişleri sertti.Suat usta arabayla turladı geldi. Arabanın altından vites kutusuyla alakalı ayar yaptı. Tur atarken arabanın zorlandığını fark etmişti, daha sonra motorun yerini akünün olduğu yöne doğru kaydırdılar,gerçekten de araba rahatlamıştı.Sonra da oradan ayrıldım.
Vites geçişlerinde değişiklik olmadı,hala sertlik vardı.Ayrıca direksiyon kutusundan takır takır ses geliyordu.Antalya dönüşümde Emin Oto’ya tekrar uğradım. Suat usta,direksiyon mafsalında küçük bir boşluk olduğunu onun civatasını sıktığını söyledi. Şanzımanın yağına katkı maddesi eklendi ve şanzımanla vites körüğü arasındaki bağlantı parçalarına spreyle yağlama yapıldı.
Aradan 2 aya yakın zaman geçti, direksiyon kutusundaki boşluk devam ediyordu, ayrıca vites geçişi(1’den 2’ye,2’den 1’e) hala sertti.Ankara’da Aydoğdu Vw özel servisine gittim.Yahya usta direksiyon kutusunda boşluk olduğunu,yaptırdığım yere değişmesi gerektiğini söylersin ve vites için de şanzımanın indirilip bakılması gerekir, dedi. Birkaç hafta sonra tekrar Antalya Emin Oto’ya gittim.Gitmeden önce durumu anlattım,Suat usta “Gel,bakalım.Zaten garantili,gerekirse değiştiririz.” dedi.Gittim,baktı “Direksiyon kutusunda boşluk var.” dedi. Beni direksiyon kutusu tamircisine,Suat usta kendi çırağıyla birlikte gönderdi.Ancak tamircinin hazırda direksiyon kutusu yoktu. Tamirciyle başka bir tarih için anlaştık.Ne yazık ki,benim önceden aramama rağmen direksiyon kutusu tamircisiyle iletişime geçilmemiş ve ben boşu boşuna o kadar yolu gitmiş oldum.Tamirciyle anlaştığımız tarihte direksiyon kutusu değişimi yapıldı, herhangi bir ücret alınmadı.
Bu arada ön-arka takım Lesjöfors marka helezon aldım otocity’den.Almadan önce uzun uzun konuşmuştum,satış elemanıyla;şu anki helezonlar şöyle böyle,aynı şeyleri yaşamak istemiyorum diye.O da herhangi bir sıkıntı olmaz,olursa geri alırım filan demişti.Neyse,ben helezonları taktırdım,2 aya yakın kullandım;ama arabam hala eskisi gibiydi.Ankara Aydoğdu Vw özel servisi,Antalya Emin Oto Vw özel servisine de gösterdim ve onların yorumları:Bu yay bu araca uygun değil,oldu.Otocity satış elemanıyla iletişime geçtim.Antalya’da arkadaşım var o görsün,onun yanına git dedi.Antalya’daki arkadaşı, tanıdığı bir Vw özel servisine gösterdi,ustaya araba çok alçak der demez,”Helezonlar spor mu?” dedi.Otocity satış elemanı Vw ustasıyla görüştü,zar zor ikna oldu.İşi yokuşa sürmeye başladı.Sen helezonları getirdiğinde paranı arkadaşımdan alırsın,dedi.Kendi kendime,bir daha uğraşmayayım, gelmişken işi burada bitireyim,dedim.Antalya sanayisinde 1 saat orijinal çıkma helezon aradım;ama bulamadım.Ankara’da Ostim ya da Yıldız Sanayisi’nde olaydım,dakikasında bulurdum helezonu.Neyse,yapacak bir şey yok,dedim.Satış elemanının arkadaşını aradım,durumu anlattım.Sonra Antalya’dan ayrıldım.Daha sonra internetten çıkma orijinal helezon satın aldım. Aracımdan çıkan helezonları da otocity’e gönderdim,sağ olsun satış elemanı da paramı gönderdi.Sözün özü, eğer orijinal yükseklik için helezon değiştirecek olursanız kesinlikle orijinal helezon kullanın.

Masraflar aşağıdaki gibidir:
Ayna mahruti cıvata seti: 75TL
Şanzıman yağı(3Litre) : 75TL
Debriyaj seti(sachs) : 240TL
Aks Körük(2 adet) : 30TL
Triger Kayış(continental): 45 TL
Triger gergi : 80TL
V Kayış(Gates) : 40TL
Devirdaim : 75TL
Antifiriz : 20TL
Direksiyon Yağı : 15TL
Direksiyon Kutusu Tamiri: 400TL
Torna : 50TL
Rot Ayarı : 25TL
İşçilik : 500TL

Toplam 1670TL’ye mal oldu.

(Bu olay 2013 yılında yaşanmıştır.)



E
3 yıl
Onbaşı

konu eski ama tam yeri, Ant Ada Volkswagen Servis var Antalya Kepez' de. Onur Usta ve ekibi işini özenle yapan, kaliteye önem veren insanlar. Siteleri bu



S
3 yıl
Yüzbaşı

Arslan usta.
tamirhane diye bir you tube kanalı var.
Adres: Antalya, Akdeniz sanayi sitesi, 5051 sokak No.15 TAMİRHANE

Randevu için 09:00-19:00 çalışma saatler içinde: + 902422210252, No'lu telefon numarasını arayabilirsiniz



C
3 yıl
Yarbay

Tamirhane



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.