1. sayfa
| Baştan hata yaptılar 5060 - 5060 ti 12 gb ile gelecekti. 5070 serisi 16 gb olacaktı 5080 24 le başlamalıydı. |
|
8GB seçeneğinin olması bile hata zaten, ben kaç sene önceki GTX 1080'le 8GB kullanıyordum. Bu kartlar ondan çok daha güçlü kartlar ancak bellekler 8GB. Oyun har... |
|
8GB seçeneğinin olması bile hata zaten, ben kaç sene önceki GTX 1080'le 8GB kullanıyordum. Bu kartlar ondan çok daha güçlü kartlar ancak bellekler 8GB. Oyun harici kullanımda 12 bile kurtarmıyor artık zaten localde çalışan AI'ların birçoğu 12GB ile bile zor çalışıyor. |
| 32GB VRAM li başlangıç olmalı 512GB VRAM e kadar artmalı.. Yapay Zeka ve ML var artık... |
| Baştan hata yaptılar 5060 - 5060 ti 12 gb ile gelecekti. 5070 serisi 16 gb olacaktı 5080 24 le başlamalıydı. |
| nasılsa enayi çok çöp versek alırlar kafasındaydı nvdia ama fanboylardan akıllanıp bilinçli tüketici saflarına geçenler olmuş demek. hayırlısı |
| 8 gb ram nedir? 16GB VRAM li 5080 alin. |
|
8GB seçeneğinin olması bile hata zaten, ben kaç sene önceki GTX 1080'le 8GB kullanıyordum. Bu kartlar ondan çok daha güçlü kartlar ancak bellekler 8GB. Oyun harici kullanımda 12 bile kurtarmıyor artık zaten localde çalışan AI'ların birçoğu 12GB ile bile zor çalışıyor. |
| ParaNGİDİYA NVİDİYA diyoruz işte buna biz. 20gb 5080siz seri çıkartırsan bu olur. |
| Talep olmayınca kıstılar tabi... |
| 9060 Xt çıktıktan sonra zaten satamıyorki yanı bolca üretip 200 dolara satsalar anca |
| Rtx 5070 (Ti olmayan) 12 GB VRAM - RX 9070, XT olmayan versiyonu 16 GB VRAM AMD düz modeline 16 GB koyuyor ama Nvidia koymuyor burdan bile kimi tercih edeceğinizi söylememe gerek yok 8 GB Vram ile idare edebiliyorsan keyfin bilir hatırlatmak isterim RX 6000 serisinde bile sadece 3 tane modelde 8 GB var onlarda RX 6600, RX 6600 XT, RX 6650 XT gelipde bana rtx 5060 ile onların performansı ve teknolojileri aynımı demeyin şu üstte yazdığım Rtx 5070 12 GB ve 9070 16 GB aynı fiyatta satılıyor ve 9070 aynı performansın bir tık üstünü veriyor VRAM de VRAM diye ağladığımı düşünen insanlar geleceği hiç düşünmüyor yeni oyunlar daha fazla tüketiyor arkadaşlar örnek olarak wuchang fallen rtx 5060 8 GB versiyonunu YouTubeda test videoları ile aratın izleyin ama Nvidia sponsorluğunda olan yerleri izlemeyin |
| Herkes de evinde 20 milyar parametreli Llama çalıştırıyor zaten. 32 GB VRAM standart olursa 3K $ da başlangıç olur. 8 GB kartlar zaten ev kullancısı için değil internet kafe vb. yerler için. Tek seferde 100 tane kart alıyor belki. Ayrıca oyunu açsın yeter diyenler için gereksiz maliyet artışı oluyor 16 GB VRAM. Ekmek Köfte ilişkisi yani. |
|
Daha dün Steam donanım anket konusunda 5060'ın neden o kadar popüler olmadığının yazışmasını yapıyorduk, ben 4060 ile fiyat/performans farkının fazla değmemesine, başkası da MFG özelliğinin değmemesine bağlamıştı: https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/162051074 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/162051440 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/162051580 Eğer gene aynı konuda konuştuğumuz gibi 4xxx serisi - bilhassa 4060 - stok fazlası da varsa bu - en azından şimdilik - 5xxx'e dönük nispeten düşük taleple birlikte 5060 üretim azaltmalarını açıklar. |
|
Öncelikle hakkını vermeli aksi halde almamalıdır... AI token lar önemli. |
İlgili haber içerisinde de benzer bi' kısım var ama 3-4 ay öncesinde (hatta çok daha önceleri de) neden bu şekildeki GPU'ların geldiğine dair kısaca yazılmış bilgilendirme mesajlarımı ileteyim.
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161187860 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161380128 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161522485
|
| Kısaca diyorsun ki onlara yönelik tasarlamadığımız halde perakende müşteri tarafında da predatör olup daha fazla pazarlarız deyip o tarafta üretim miktarını tutturamadılar ve bundan dolayı stok fazlası gelişimiyle karşı karşıya kalınca üretimi kıstılar. Bu makul bir yorum olabilir çünkü perakende tarafında ortalık 4xxx serisiyle donanmış cihazlarla dolu. Çok nadir 5xxx serisinden taşıyanlara denk geldim. En azından fiziksel mağazalarda durum böyle. Hani gerçekten baştan perakende tarafı için düşünülmüş olsa 5060'lar herhalde gördüğümden daha yaygın olurdu. |
1. sayfa
Nvidia, 8GB GPU'ların üretimini azaltıyor
Kaçıranlar için her iki model de daha çok OEM üreticileri ve hazır sistemlere yönelik olarak piyasaya çıkmıştı. Ancak talebin beklenenden düşük kalması nedeniyle NVIDIA'nın üretim hattını farklı modellere kaydırdığı belirtiliyor. Buna göre RTX 5060 için üretim yüzde 30, RTX 5060 Ti 8GB için ise yüzde 15 oranında azaltılacak.
Aslına bakacak olursak, bu kararın küresel pazarda büyük bir etki yaratması beklenmiyor. Keza kartların halihazırda ciddi bir stok tabanı bulunuyor. Ayrıca raporda, kısıntıların yalnızca masaüstü kartlarını mı yoksa dizüstü sevkiyatlarını da kapsayıp kapsamadığına dair net bir bilgi paylaşılmadı. Ancak güncel satışlarda dizüstü sevkiyatlarının baskın olduğunu söyleyelim.
Ayrıca Bkz.RTX5080'li dizüstü almaya değer mi? ''AAA ve Rekabetçi oyunlarla sınadık!''
Hatırlayanlar olacaktır, NVIDIA, 8GB bellekli modelleri lansmanda özellikle öne çıkarmamıştı. Bu nedenle düşük bellek kapasitesine yönelik eleştirilerin etkisi satışlara da yansımaya başladı. Zira aynı segmentte AMD ve Intel'in Arc B serisi gibi rakip kartlar, benzer fiyat aralığında daha yüksek bellek seçenekleri sunuyor.
Kaynak:https://videocardz.com/newz/nvidia-reportedly-reduces-supply-of-rtx-5060-and-rtx-5060-ti-8gb
Haberi Portalda Gör