S

Yarbay
29 Aralık 2003
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
6 üye
Görüntülenme (?)
30 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
S
6 yıl
Sony XBA-Z5 + MUC-M12SM1 İnceleme
Merhaba arkadaşlar,

Konuyu Techno-Fi de açmıştım yalnız eski donanimhaberli olduğum için aynı konuyu buraya da açmanın uygun olacağını düşündüm.

Hafta başında Türkiye'de tatil yaparken forumdan bir arkadaşın isteği üzerine Sennheiser IE800 ü sattım ve bugün Rusya'ya döndüğümde Sony nin yeni hybrid kulakiçi serisinin tepe modeli XBA-Z5 i aldım. Kutuyu açıp kulaklığı kulağıma taktığım gibi stock kablonun beni pek mutlu etmeyeceğini anladım ve ertesi gün gidip xba serisi için üretilmiş profesyonel kablo MUC-M12SM1 i aldım.

İncelememde Sony XBA-Z5 i son olarak kullandığım ve çok beğendiğim Sennheiser Ie800 ile kıyaslayacağım. Bu arada Sony XBA-Z5 e kadar kullandığım iemler arasında ses ve üretim kalitesi olarak beni en memnun eden kulaklığın IE800 olduğunu belirtmek istiyorum (Ie800 ü kulak üzerinden geçirerek kullanıyordum).

Kutu içeriği ve Aksesuarlar (7/10) - Kutu içeriğinde, 4 boy hibrid silikon tip + 3 boy köpüklü silikon tip + Balanced output kablo + Normal 3.5mm çıkış kablo + Suni deri taşıma çantası + Kablo tutucu ve klips bulunuyor. Çanta yeteri kadar kullanışlı. İçine küçük bir player ile kulaklığı rahatça koyabilirsiniz. Uçlar (tip) da yeterli sayılabilir ve içi köpüklü silikon ucu rahatlık ve izolasyon açısından beğendim. Kutu içeriği Sennheiser Ie800 den zengin ve çanta çok daha kullanışlı. Yalnız Shure ve Westone un üst seviye iemleri bu konuda daha iyiler.

Stok Kablolar (5/10) - Ürün MMCX jacklı değişebilir kablo yapısını kullanıyor yalnız bağlantı yeri normalden daha derin. Bu durumda custom kablonun bu girişe uygun olması gerekiyor. Ürün memory wireli biri balanced output biri normal iki kabloyla geliyor. Kabloları beğenmedim arkadaş. Üzeri dokulu plastik kaplı, oldukça ince ve jack çok narin duruyor. En giriş seviye iemlerde bile daha iyi kaplamalı çok daha sağlam kablolar bulunuyor. Bu yüzden hemen MUC-M12SM1 kablosunu aldım.

MUC-M12SM1 Kablo (8.5/10) - Sony nin XBA serisi için ürettiği bu kablo tam endüstriyel standartta diyebilirim. 8 tel örgülü ve gümüş kaplı oksijensiz bakır kabloyu çok güçlü bir şekilde kaplamışlar. 3.5mm jack ve kulaklık bağlantı yerlerinde metal kullanılmış ve inanılmaz sağlam duruyor. Sesinin de çok iyi olduğu söyleniyor ama ben ses farkını denemeden direkt eski kabloyu söküp bunu taktım. Kablonun bana göre tek dezavantajı kalın ve hantal oluşu. Yalnız benim kullanım şeklimi çok fazla etkilemediğini söyleyebilirim. Yalnız kulaklıktan sökülme avantajının dışında ben her şekilde Ie800 ün kablosunu tercih ederim. O incelik ve zarifliğe rağmen son derece sağlam ve işçilikli bir kabloydu.

Mikrofonik Etki (9/10) - Kulaklığın yapısına, kullanım şekline de bağlı olarak, her iki kabloda da (stok ve profesyonel) mikrofonik etki yok denecek kadar az.

Kasa üretim kalitesi (9/10) - Kulaklığın kasası komple magnezyum alaşımlı metal. Jack ve kulağa giren orta bölümü tutan iskelet mat dokulu, ön ve arka yüzeylere ise slr makinelerdeki gibi dokulu plakalar yerleştirilmiş. Kulağın içine giren kısımdaki metalin et kalınlığı da oldukça yüksek. Son derece sağlam ve şık görünen bir kasası var bence kulaklığın. Ie800 ün seramik ve küçük kasası da son derece sağlam ve şık duruyordu.

Konfor (8/10) - Kulaklık oldukça büyük ve nispeten ağır olmasına rağmen kulağa çok rahat oturuyor. Tiplerin alışmasını beklemeden en büyük boy köpüklü silikon tip ile kulağıma yerleştirdiğim gibi tam oturdu. Son derece hızlı takıp çıkarabiliyorum. Kulaklığı tam dikine tutup kulağınıza bastırmanız ile uç kulak kanalına yerleşiyor ve olduğu yerde kalıyor. Koşma, konuşma, çiğneme gibi aktivitelerde dahi kulaklık yerinden oynamıyor ve mühürü açılmıyor. Ie800 bu konuda son derece kötüydü. Bisiklet sürerken, koşarken, çiğnerken hemen kulaktan atıyordu yada mühür açılıyordu.

İzolasyon (6/10) - Kulaklık son derece iyi oturup kulağı tıkamasına rağmen izolasyonu fazla değil çünkü kasa üzerinde hava çıkış deliği bulunuyor. Kulak kanalına da çok derin girmediği için izolasyonu Shure SE535 vs gibi iemlerle kıyaslanınca zayıf kalıyor. Ie800 de de hava delikleri bulunmasına rağmen tam oturup yerinde durmayı başardığında Z5 ten bir nebze daha iyi izolasyonu vardı diyebilirim. :)

Ses Kalitesi (9.5/10) - Geldik en önemli kısıma. Elimden geldiğince, sade bir biçimde çok ince ayrıntıya girmeden beni etkileme derecesine göre bir değerlendirme yapayım.

Üründe bildiğiniz gibi 2 armatür 1 dinamik olmak üzere 3 sürücü bulunuyor. Ve bir crossover devresi ile frekanslar bu sürücülere ayrıştırılıyor.

Üründe inanılmaz bir bass detayı ve kalitesi var. Ayrıntılı, vücutlu, dokulu, gür ve temiz. Patlama şiddeti oldukça kuvvetli ve patlamadan sonra dağılma süresi tam kıvamında. Mid-bass ta ekstra bir tepe, gereğinden fazla bir vurgu hissetmiyorsunuz. Vurgulu çalgılarda her türlü ayrıntıyı ve uzantıyı son derece net duyabiliyorsunuz. Basslar midleri boğmuyor ve hiçbir frekans üzerine etki etmiyor. Bunda çok iyi ayarlanmış ayrı dinamik sürücünün etkisi büyük. Bass konusunda Ie800 ün hastası olmuşken Z5 resmen gözlerimi yaşarttı :)

Midler natural, açık, canlı yalnız çok parlak değil. Oldukça detaylı yalnız çok ön planda olduğu söylenemez. Her zaman enstrümanlar vokalden biraz daha ön planda hissi uyandırıyor. Sahne oldukça geniş, enstrümanlar, vokal herşey arasında yeterli mesafe var. Sahnenin bu derece geniş olması sese harika bir hava katıyor. Ie800 de ayrıntı çok iyi olmasına rağmen orta frekans ve vokallerde bir incelik hissediyordum. Sony tam aksine çok tok ve biraz daha kalın tonlu.

Tizler mikro detaylı ve uzantılı olmasına rağmen bass ve midlere göre hafif geri planda. Parlama ve sibilance yok. Ie800 ün tiz şiddeti Z5 e göre daha fazlaydı ve tizleri daha parlaktı. Bazı kaynak ve şarkılarda hafif sibilance yaptığı da oluyordu. Z5 in tizleri bana göre tam kıvamında. Her durumda Z5 in tizlerini Ie800 e tercih ederim.

Sonuç olarak ben kulaklığın ses kalitesini ve karakterini çok beğendim. Salt ayrıntı yerine müzikal, canlı, havalı bir ses elde edilmiş. Ve birçok müzik türü ile sorunsuz bir şekilde uyum göstereceğini düşünüyorum. Metal-rock, pop, jazz, techno denemelerim oldu ve benden tam not aldı.

Bu arada Ie800 için ses kalitesi puanım (8.5/10)

Kullanılan Kaynaklar :
Cambridge Dacmagic XS + Foobar2000 (Asio Mode)
Sound Blaster Z + Foobar2000 (Asio Mode)
Ipod Shuffle 4th Gen
Sony Nwz-638F + Hippo CriCri
Samsung Note 4 + Hippo CriCri + Neutron Player
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
S
8 yıl
Skyrim & Demon's Souls Karşılaştırması
Merhaba arkadaşlar.

2 gün önce playstation 3 sahibi oldum. Şuana kadar sürekli PC kullandığım için konsol dünyasında tamamen yeniyim.

Yeni bir RPG almaya karar verdim.

Demon's Souls hakkında birkaç incelemeye baktım. Aşırı zor olduğundan, bu zorluğun oyunun tadını kaçırdığından fln bahsedenler var.

Sorum şu:

Daha önce PC de Skyrim'i uzun süre oynayıp çoğu yan göreviyle birlikte bitirmiştim ve çok hoşuma gitmişti. Sizden Demon's Souls ile Skyrim arasında bir karşılaştırma yapıp, Skyrimden hoşlanan birinin Demon's Souls u nasıl bulacağı hakkında yorum yapmanızı istiyorum.

Şimdiden teşekkürler..
S
12 yıl
Stereo Amfi ve Hoparlör Tavsiyesi
Merhaba arkadaşlar.

Yakın bir tanıdığım için stereo bir set almak (amfi ve hoparlor seti) istiyoruz. Set sadece müzik dinlemek için kullanılacak. Ve genel olarak bütün müzik türlerine hitap edebilecek, sıcak, dengeli ve ayrıntılı sesi olan bir sistem almak istiyoruz.

Uzun zamandır piyasayı takip etmiyorum ve şuanda alınabilecek stereo sistemler hakkında pek fikrim yok. Bulunduğum ülkede net rezalet olduğu için ve yeterli zamanım olmadığı için etraflı bir inceleme de yapamıyorum.

Daha önce Harman Kardon HK 3490 i incelemişler amfi olarak. Bende netten baktığımda fiyatına göre iyi bir amfi olduğu yönünde yorumlar var.

Eğer bu amfi yeteri kadar iyiyse bunla iyi uyum içinde olabilecek 2x120W 8 ohm hoparlor seti tavsiyesi de alabilirim.

Toplam bütçe 1500-2000$ civarına kadar çıkabilir. Yeterki buna değecek bir sistem olsun. Bu arada sistem türkiyeden alınacak. Yani rahat bulunabilecek olması önemli. :)

Tavsiyelerinizi bekliyorum, şimdiden teşekkürler...
S
13 yıl
Yurt dışı kullanılmış Nokia 6680'i türkiyede nasıl kullanırım?
Slm arkadaşlar..

Cep telefonlarıyla ilgili bilgim kısıtlı olduğu için size birşey danışmak istiyorum. Halamın oğlu yurtdışından geldi ve kendi çok az kullandığı Nokia 6680 i bana hediye etti.

Yalnız, kayıt olaylarından dolayı bunu türkiye de kullanamıyorum sanırım.. Hatta kullanıp kullanmayacağım da belli değil ama en azından satmak için bunu Türkiye de imei numarasından kayıt ettirmem gerekiyor galiba.

Kayıt ettirebiliyor muyum ve ettirebiliyorsam nasıl olduğunu kısaca anlatırsanız sevinirim..

Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.. Teşekkürler.
S
13 yıl
Crysis için yaptığım küçük mod (8800GT SS)
Slm arkadaşlar. Bugün nihayet efsane oyunu aldım. Eve geldiğim gibi oyunu yükleyip denemelere başladım.

Bildiğiniz üzere Crysis çok esnek bir grafik motoruna sahip olup, config dosyaları ile, dx9 modunda High Details in üzeri bir kaliteye ulaşabiliyoruz. Hatta config dosyasındaki parametrelerle teker teker oynayıp Very High Details te bile olmayan bazı grafik ayrıntıları ekleyebiliyoruz.

Ben bugün imzamdaki sistem ile optimum kalite ve performans yakalayabilmek için küçük bir cfg dosyası oluşturdum. Oyun içinde tamamen high details seçili iken config dosyası ile birkaç önemli ayrıntı ekledim. Bu sayede high details e nazaran çok az bir performans kaybı ile, high details ten çok daha iyi bir görüntü kalitesine ulaştım.

Öncelikle karşılaştırmalı SS leri vereyim :

1440x900 Dx9 All High Details AA off

< Resime gitmek için tıklayın >

1440x900 Dx9 Custom High Details AA off

< Resime gitmek için tıklayın >

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1440x900 Dx9 All High Details AA off

< Resime gitmek için tıklayın >

1440x900 Dx9 Custom High Details AA off

< Resime gitmek için tıklayın >

Gördüğünüz üzere modifikason ile ciddi bir görüntü kalitesi elde ettim.

Config dosyasına eklediğim parametreler ve değerleri :

r_sunshafts = 1
e_detail_materials_view_dist_xy = 4096
e_detail_materials_view_dist_z = 256
e_cull_veg_activation = 70
e_vegetation_sprites_distance_ratio = 1.5
e_view_dist_ratio_vegetation = 50
r_TexturesStreaming = 0

Şimdi kısaca parametrelerin High Details in üzerine eklediği ayrıntılardan bahsedeyim :

r_sunshafts parametresi high details te 0 değerine sahiptir. Bunu 1 yaparak güneşin ağaç yaprağı gibi düşük yoğunluklu nesnelerin içinden süzülmesini sağlarsınız. Very High details te bu değer zaten 1 olarak ayarlanmıştır.

e_detail_materials_view_dist_xy parametresi high details ve very high details te 2048 değerine sahiptir. Bunu 4096 yaparak yatay doğrultuda uzaktaki nesnelerin, ayrıntıların daha net görünmesini sağlarsınız.

e_detail_materials_view_dist_z parametresi high details ve very high details te 128 değerine sahiptir. Bunu 256 yaparak düşey doğrultuda uzaktaki nesnelerin, ayrıntıların daha net görünmesini sağlarsınız.

e_cull_veg_activation parametresi high details ve very high details te 50 değerine sahiptir. Bunu 70 yaparak daha uzaktaki bitkiler için etkileşim sağlarsınız.

e_vegetation_sprites_distance_ratio parametresi high details te 1 değerine sahiptir. Bunu 1.5 yaparak bitkilerin sprite a dönüşme uzaklığını çok büyük ölçüde arttırırsınız. Bu sayede yaklaştıkca birden ortaya çıkan bitkilerden kurtulursunuz. Bu ayar benim favorim..

e_view_dist_ratio_vegetation parametresi high details te 31, very high details te 45 değerine sahiptir. Bunu 50 yaparak yaklaştıkca ortaya çıkan çimen ve çalıçırpıdan kurtulursunuz. Buda gerçekten harika bir ayar.

r_TexturesStreaming parametresi high details ve very high details te 2 değerine sahiptir. Bunu 0 yaparak dağ, tepe gibi uzak ve büyük yapıların keskinliğini arttırırsınız..


Sonuç olarak Crysis için bu şekilde yapılabilecek birsürü ince ayar var. Yalnız yapılan her ayarın performansı ciddi şekilde etkilediği de aşikar. Hepsini olabilecek maksimuma getirdiğimde(buna Ultra details diyelim), 8800GT ile 15-20fps lere iniyorsunuz AA kapalı olduğu halde. Ve bana göre bu çok ciddi bir kayıp.

Bu bakımdan görüntü özelliklerini bu şekilde ayarlayarak tatmin edici bir performansla kendim için en iyi olan görüntüyü ayarlamaya çalıştım.

Aynı ayarları yapmak isteyenler oyundan high details i seçtikten sonra, oyunun ana klasörüne autoexec.cfg dosyası oluşturup üstte verdiğim parametreleri içine kopyalayarak bu modu yapabilirler.

Herkese iyi oyunlar...

Aldığım bilginin kaynağı :http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=11614&p=1
S
13 yıl
ZOTAC 8800GT Amp Edition 8800Ultra'dan daha hızlı..
Slm arkadaşlar,

Nette gezinirken Fudzilla nın bir haberine rasladım. Yapılan 3dmark2006 testinde, 700/2000mhz hızlarında gelen ZOTAC 8800GT Amp Edition, Ultra hızlarına oc edilmiş(630/2000mhz) ZOTAC 8800GTX Amp Edition i geride bırakmayı başarmış..

< Resime gitmek için tıklayın >

Açıkçası durum beni şaşırtmadı. 8800GT nin mimarisi hakkında bilgi sahibi olanlar, bu durumun 8800GT nin GTX e göre artan Texture Adresleme Unitelerinden kaynaklandığını rahatlıkla kavrayacaktır.

Mimari değişiklikler hakkında fikir sahibi olmayanlar ise daha önce 8800GT nin teknik detayları hakkında açtığım topiği inceleyebilirler :http://forum.donanimhaber.com/m_18725857/tm.htm

Görünüşe bakılırsa, AF filtreleme kullanılmadığı durumlarda 8800GT nin TAU ve saat hızı avantajı bu kartı 8800Ultra nın önüne taşımayı başarıyor.

Gerçekten böyle bir kart için harika skor.

Kaynak :http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3955&Itemid=40
S
13 yıl
8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması
Slm arkadaşlar..

8800GT ile ilgili birkaç önemli ayrıntıyı paylaşmak istiyorum sizlerle..

Genel olarak nerdeyse hepimiz 8800GT de kullanılan G92 GPU sunun 8800GTX de kullanılan G80 in 65nm lik hali olduğunu sanarken, Nvidia bu çekirdekte birkaç önemli değişikliğe gitmiş. Nette araştırma yaparken yeni G92 çekirdeğinin 754M transistör içerdiğini farkettim. Oysa G80 681M transistor içeriyordu. Ekstra 73 milyon transistor farkı ne işe yarıyor diye ararken aşağıdaki tabloları buldum..

Karşılaştırma :

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Burada gözümüze çarpan en önemli özellik 8800GT nin texture adresleme ünitelerinin 56 ya çıkarılmış olması. Oysa 8800GTX de bile 32 texture adresleme ünitesi vardı. 8800GTS de ise 24 texture adresleme ünitesi vardı. Eğer G92, eski mimarinin revizyon görmemiş hali olsaydı 8800GT de de 28 texture adresleme ünitesi bulunması gerekiyordu.

Texture filtreleme sayıları ise tahmin ettiğimiz giği shader üniteleriyle orantılı olarak 8800GTX de 64, 8800GTS de 48 ve 8800GT de ise 56 adet.


Bu durumda 8800GTX in teorik texture doldurma hızı 36800Mtexel/s iken, 8800GT ile 67200Mtexel/s gibi bir değere ulaşılıyor. Daha önce verilmiş olan 3dmark2006 da fillrate-multi texture testlerinde 8800GT nin 8800GTS yi nasıl 2 ye katladığı şimdi belli oldu. (8800GT = 25018.213, 8800GTS = 12084.927)

Bunun yanında gördüğünüz üzere render sonlandırıcılar (ROP) 8800GTX te 24 iken, 8800GT de 16 ya düşürülmüş. Yine hepimizin bildiği gibi 8800GTX te 384bit olan ram veriyolu, 8800GT de sadece 256bit.

Durum bizim sandığımızdan farklı olunca, bütün bu teknik ayrıntıların performansa tam olarak nasıl bir etki yapacağını test yapmadan kestirmek güç oluyor. Fakat şimdi vereceğim testler benim gibi sizi de şok edecek.

8800GT nin bugün piyasaya çıkmasıyla yapılmış olan incelemelerden birkaç alıntı (8800GT vs 8800GTX) :

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Görüldüğü üzere birçok testte 8800GT nin default hali 8800GTX e inanılmaz yakın. Hatta mimari farklılıklardan dolayı Crysis ve Oblivion da belirli çözünürlüklerde 8800GT nin 8800GTX i çok küçük farklarla geçtiğini görüyoruz. Bir test haricinde tesler anandtech ten alınmıştır.

Kaynaklar :http://www.geforce9.com/article01.htm

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=9

http://vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review/5369-7.html
S
14 yıl
1Gb Sapphire HD2900pro Incelemem
Selam arkadaşlar.

Bugün itibari ile şok bir kararla 1Gb Sapphire HD2900pro almış bulunmaktayım.

Kart tamamiyle HD2900XT ile aynı. Kutu içeriğindeki farklılık ise half-life kuponunun çıkmaması ve 2 adet molex-pcie güç girişinin pakete eklenmiş olması..

Kutu ve kart :

< Resime gitmek için tıklayın >

Öncelikle şünü söylemeliyim ki HIS marka HD2900pro daki gibi bakır heatpipe ların sayısı 3 e çıkarılmamış. Yani klasik Sapphire HD2900XT de bulunan 2 heatpipelı bakır soğutucu kullanılmış. Fakat sebebini anlayamadığım bir şekilde kart idle da saat hızları aynı olmasına rağmen 10c daha düşük ısıda çalışıyor.. Yani aynı ortamda eski HD2900XT idle da 65-70c çalışırken bu kart 55-60c çalışıyor. Bu yüzden 2D de fan hızlandırması hiçbir şekilde olmuyor..

Asıl merak edilen konuya yani overclock kapasitesine gelelim..

Bilindiği gibi kartta 512Bit 1gb DDR4 ramler kullanılıyor ve kart default olarak 601/1850mhz de geliyor..

Ben kartı kutusundan çıkardığım gibi cat 7.9 sürücülerini yükleyerek rivatuner ile overclock yaptım.. Zaten kartın bütün voltaj değerleri HD2900XT ile aynı tutulmuş bü yüzden XT biosu yüklemeye gerek kalmıyor..

Ve değerler gerçekten çok sevindirici.. Hiçbir müdahalede bulunmadan yaptığım ilk denemelerde kart 850/2300mhz de sorunsuz çalışıyor..

< Resime gitmek için tıklayın >

3dmark06 skoru 11921. E4300 ve fazla kastırılmamış sistem için gayet tatmin edici bir skor değil mi? OC kapasitesi bakımından da eski HD2900XT den daha iyi çıktığını söyleyebilirim..

World In Conflict testi ekleyeyim.

Islemci 3012mhz + HD2900pro 1gb 850/2300mhz + 1280x1024 Very High Details (4xAA + 4xAF + Transparent AA)

< Resime gitmek için tıklayın >

Denemeye devam ediyorum. Gelişmeleri bu topicten bildireceğim.
S
14 yıl
World In Conflict Performansı (Ultra, GTX, XT)
Slm arkadaşlar,

nette gezinirken Guru3D nin yaptıgı World In Conflict performans testini buldum..

Dx9-Medium Quality(AA-AF off) ve Dx10-Very High Quality(4xAA-4xAF) olarak 2 kademe performans testi hazırlanmış.. Sonuçlar gerçekten ilgi çekici.

Test sistemi :

NVIDIA nForce 680i SLI mainboard

Core 2 Duo x6800 processor

Corsair Dominator 1142 MHz DDR2 memory

Windows Vista 32-bit

NVIDIA ForceWare 163.71

ATI Catalyst 7.9 (hotfix)


DX9 - Medium Quality AA-AF Off

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

AA kapalı ve dx9 da HD2900XT yine yapmış yapacağını.

DX10 - Very High Quality(max settings) 4xAA 4xAF

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Sonuçlar gerçekten ilginç. Özellikle 320mb 8800GTS için. Test editorü testi 3 kez tekrarlamış fakat GTS için sonuç değişmemiş. Ve bunun bir driver bug i olabileceğinden şüphelenmiş.

Bende konu üzerine bir inceleme yaptım. Gamespot yine 163.44 sürücüleri ile WIC performans testinde 8800GTX in 320mb 8800GTS yi perfomans olarak 3 e katladığından bahsetmiş. Görüntü ayarları very high dan high a düşürüldüğü zaman 320mb GTS performans olarak çok ciddi anlamda toparlanıyor.(7fps den 24fps ye çıkıyor) Yorum sizin...

Testin tamamını incelemek için :http://www.guru3d.com/article/Videocards/459/
S
14 yıl
Bioshock Performansı (HD2900XT vs 8800GTX OC)


Digital Report, son zamanların en iyi grafiklerine sahip oyunlardan biri olan Bioshock için mini bir test yapmış.

Testte ultra hızlarına sahip Evga 8800GTX ACS3 ile Gecube marka HD2900XT kullanılmış.

Test sistemine kısaca göz atmak gerekirse :

Xeon 3060 (Core 2 Duo E6600) @ 3600mhz

800mhz memory 3-3-3-8 timings

512mb HD2900XT 742/1650mhz

768mb 8800GTX ACS3 626/2000mhz

Testte ati için resmi cat 7.7 ve cat 7.8 kullanılırken nvidia için resmi 162.22 ile beta 163.44 sürücüleri kullanılmış.

Performans sonuçları (1680x1050 max details) :

< Resime gitmek için tıklayın >

Bu arada ati de dx10 için ciddi grafik hataları(artifact) ve stabilite sorunları ile karşılaşılmış ve testi yapan site, kötü performansın sebebinin bu grafik hatalarının olduğundan bahsediyor. Zaten oyunun readme sinde bu durumdan söz edilmiş..

Bu testten sonra ati bioshock taki dx10 sorunlarını gidermek için bir hotfix yayımladı.. Sürücü tüm dx10 grafik hatası ve stabilite sorunlarını gideriyor fakat ne derece performans iyileştirmesi yapıldığını bilmiyoruz.

Sürücüyü indirmek için :http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=29041

Default HD2900XT nin, Ultra hızlarında gelen 8800GTX e yakın performans vermesi gerçekten sevindirici. Yeni hotfix sürücüsü ile dx10 daki görüntü sorunlarıyla birlikte performansınında iyileştirildiğini tahmin ediyorum..

Testin tümünü incelerseniz, dx9 ile dx10 arasındaki grafik kalitesi farkı ve atide karşılaşılan grafik hatalarını görebilirsiniz.

İncelemek için :http://www.digitalreport.net/content/view/52/1/

Not : Şuan tatilde olduğum için oyunu alıp kendi makinemde deneyemedim ama prestijli sitelerden çok iyi not almış bu oyunu oynamak için sabırsızlanıyorum diyebilirim..
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.