Bugun ekran kartimi yenisiyle degistirdim fakat simdi acilmiyor bilgisayar. Anakart uzerindeki 'start' yazan kirmizi dugme ve baska 2 tane daha isik 2snde bir yanip sonuyor anlik olarak. Bilgisayarci kesin kisa devre diyor. Nedir bu durum var mi yardim edebilecek olan? |
Merhaba DH Bilgisayarımı 2 sene kadar önce almıştım. 3ds Max çizimi yaptığım için en önemli olan parçalara fazla parayı yatırdım. Ekran kartı ise GTX 550Ti alabildim. Şimdi yeni bir ekran kartı almak istiyorum.. İşlemcim i7 980 (O.C 4.2 Ghz) Anakartım Asus Formula III Rampage Güç Kaynağım 800W 80+ (markasını hatırlayamadım) Ramlerim 3x2GB 1600 Mhz Corsair (Gerekirse bunları da değiştirebilirim) Bana yardımcı olabilecek var mı acaba? Butcem 1.200 tl |
Selam DH Loot 2.0'dan sonra ortaya çıkan Elemental Damege ve Skill Damage konusuna biraz göz atalım istedim. Görüyorum ki bir çok oyuncu hala eski kafa ile kıyafet ve enchant seçimi yapıyor. Bu yüzden biraz açıklama getirmenin kimseye bir zararı olmaz diye düşünüyorum.. ELEMENTAL DAMAGE Öncelikle bunun ne olduğunu açıklamama izin verin. Elemental damage sisteminde asıl konu kullandığınız yeteneğin ne çeşit hasar vereceğidir. Bunların çeşitleri vardır. Cold,Fire,Posion,Arcane,Holy,Physical ve Lightning Damage. Bu hasar tipleri yeteneklerin üzerinde bulunan açıklama kısmında hem grafiksel olarak hem de açıklamalı olarak belirtilir. Şöyle ki; < Resime gitmek için tıklayın > Gördüğünüz üzere yeteneklerin açıklamalarında tamamen yazıyor neyin ne olduğu. Artık hangi yetenek ve rune verdiğimiz hasarı hangi şekilde iletileceğini biliyoruz. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- SKILL DAMAGE Skill damage sisteminde ise asıl konu hangi yeteneği kullandığınızdır. Her class a ait yetenekler vardır. Bu yeteneklerin verdiği hasarı artırmak için de 2.0 Loot sistemiyle yeteneklerin verdiği hasarların artırılmasına olanak sağlanmıştır. Bunlarla ilgili örnek verecek olursak; < Resime gitmek için tıklayın > Bir Wizard yeteneği olan 'Arcane Orb' ve 'Black Hole' un verdiği hasarları artıran eşya örnekleri de bunlardır. Basit açıklamaları geçelim ve biraz daha detaya inelim istiyorum.. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- NEDEN DİKKATE ALMALIYIM ? Önceleri (Loot 2.0'dan önce) böyle bir sistem olmadığı için oyuncular karakter sayfalarında yazan 'Damage' e göre kıyaslanırdı. Şimdi ise işler değişti. Belli limitler içersinde sahip olduğunuz hasar,yanında elemental ve skill damage olmadığı müddetçe yarı yolda bırakabiliyor. Bu yüzden damage'i yüksek tutarken bir yandan da aynı önem ve özeni göstererek Elemental ve Skill Damage'i yüksek tutmalıyız. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DAMAGE - ELEMENTAL DAMAGE _ SKILL DAMAGE DÖNGÜLERİ Şimdili ortalama bir oyuncu olarak kendi karakterimi göz önüne alırsak; < Resime gitmek için tıklayın > Damage = 843.000 Arcane Orb'un verdiği hasar (bkz. Resim 1) %393 olarak belirtilmiştir. En düz mantıkla şu söylenebilir ki; Bu karakter Arcane Orb ile 843.000 x 3,93 = 3.3 Milyon gibi bir Cold Damage veriyor. Kıyafetlerden gelen Arcane Orb yeteneğinin hasarını artıran toplam %39 Bonusum mevcut. Eğer sadece bu değerle yola çıkarsam bu karakterin vereceği hasar 843.000 x 3,93 x 1,39=4.6 Milyon'a yükseliyor Eğer bu bonus (%39) olmasaydı bu karakterin Arcane Orb ile bu hasarı verebilmesi için karakter ekranında yazan 'Damage' değerinin 843.000 yerine 1.170.000 olması gerekiyordu. Diğer bir bonus ise Elemental Damage'ten geliyor ve bu da %34. Bu da demek oluyor ki eğer ben COLD hasar veren bir yetenek kullanırsam verdiği hasr 1,34 ile çarpılacak. Az önceki hesap : 843.000 x 3,93 x 1,39 = 4,6 M Şimdiki hesap : 843.000 x 3,93 x 1,39 x 1,34 = 6,16 M Eğer bu iki değer olmasaydı karakter sayfasında yazması gereken 'Damage' değeri 1.560.000 gibi bir değer olmalıydı. Yani bu hesaplardan şu sonucu çıkartabiriz. Bu karakter ile üzerinde hiç Elemental ve Skill damage olmayan bir karakter karşılaştırıldığında, Arcane Orb (Frozen Orb) ile benim verdiğim hasarı verebilmesi için Damage = 1.560.000 olması gerekiyor. 2 katına çok yakın.. İşte bu yüzden bu sistemlere çok özen göstermeliyiz. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- HANGİ HASAR TİPİNİ HANGİ SLOTTA BULABİLİRİM? Physical skills: +15–20% from Doombringer (1H weapon) Cold Skills: +10-15% from Frostburn (Gloves) +15–20% from Azurewrath (1H weapon) +15–20% from Utar’s Roar (1H Weapon) Fire Skills: +15-20% from Magefist (Gloves) +15-20% from Cindercoat (Chest) +15–20% from The Burning Axe of Sankis (1H Weapon) +15–20% from Devastator (1H Weapon) +15-20% from Maximus (2H Weapon) Lightning Skills: +10-15% from Thundergod’s Vigor (Belt) +10-15% from Odyn Son (1H Weapon) + 10-15% from Schaefer’s Hammer (2H Weapon) Poison Skills: +15-20% from Swamp Land Waders (Pants) Holy skills: +15–20% from Hallowed Barricade (Shield) +10-15% from Skycutter (1H Weapon) Any damage type: +15-20% from Andariel's Visage +5–15% from rare Amulets +10-20% from legendary Amulets +5–15% from rare Bracers +10-20% from legendary Bracers +15-20% from Stone Of Jordan (Ring) +15-20% from Lidless Wall (Shield) Bu yukarıda yazanlar eşyaların aldığı değerleri belirtmektedir. Diyelim ki Cold damage ağırlıklı bir buildiniz var. Bunun için bulmanız gereken silah mesela ya Azurewrath ya da Utar's Roar olmalı. Başka herhangi bir silahta bu hasar tipini bulmanız olanaksız. Eğer eldivende de istiyorsanız tek seçeneğiniz Frostburn'dur. Gibi yorumlanmalı bu liste. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- KARAKTERİME ÖZEL YETENEK BONUSLARINI HANGİ SLOTLARDA BULABİLİRİM ? DEMON HUNTER Cluster Arrow: +5-15% from Head, Boots, Quiver Multishot: +5-15% from Head, Boots, Quiver Elemental Arrow: +5-15% from Head, Boots, Quiver Strafe: +5-15% from Head, Boots, Quiver Chakram: +5-15% from Head, Boots, Quiver Rapid Fire: +5-15% from Head, Boots, Quiver Impale: +5-15% from Head, Boots, Quiver Companion: +5-15% from Shoulders, Chest Rain of Vengeance: +5-15% from Shoulders, Chest Sentry: +5-15% from Shoulders, Chest Spike Trap: +5-15% from Shoulders, Chest Fan of Knives: +5-15% from Shoulders, Chest; +30-40% from Sash of Knives (Belt) Grenade: +5-15% from Belt, Pants Evasive Fire: +5-15% from Belt, Pants Bolas: +5-15% from Belt, Pants Entangling shot: +5-15% from Belt, Pants Hungering Arrow: +5-15% from Belt, Pants BARBARIAN Whirlwind: +5-15% from Head, Boots Seismic Slam: +5-15% from Head, Boots Ancient Spear: +5-15% from Head, Boots; +35-50% from The Three Hundredth Spear (1H Weapons) Hammer of the Ancients: +5-15% from Head, Boots Avalanche: +5-15% from Shoulders, Chest Earthquake: +5-15% from Shoulders, Chest Overpower: +5-15% from Shoulders, Chest Rend: +5-15% from Shoulders, Chest Revenge: +5-15% from Shoulders, Chest Frenzy: +5-15% from Belt, Pants Cleave: +5-15% from Belt, Pants Bash: +5-15% from Belt, Pants Weapon Throw: +5-15% from Belt, Pants; +35-50% from The Three Hundredth Spear (1H Weapons) WIZARD Wizard (Skill Damage Bonuses) Meteor: +5-15% from Head, Boots, Sources Disintegrate: +5-15% from Head, Boots, Sources; +15-30% from Slorak's Madness (1H Weapon) Energy Twister: +5-15% from Head, Boots, Sources Arcane Torrent: +5-15% from Head, Boots, Sources Wave of Force: +5-15% from Head, Boots, Sources Arcane Orb: +5-15% from Head, Boots, Sources Ray of Frost: +5-15% from Head, Boots, Sources Black Hole: +5-15% from Shoulders, Chest Blizzard: +5-15% from Shoulders, Chest, Sources Familiar: +5-15% from Shoulders, Chest, Sources Explosive Blast: +5-15% from Shoulders, Chest, Sources Hydra: +5-15% from Shoulders, Chest, Sources Electrocute: +5-15% from Belt, Pants, Sources Spectral Blade: +5-15% from Belt, Pants, Sources; +15–30% from Fragment of Destiny (1H Weapon) Shock Pulse: +5-15% from Belt, Pants, Sources Magic Missile: +5-15% from Belt, Pants, Sources Fire Skills: +10-20% from Firebird's Eye (Source), +7-10% from Triumvirate (Source) Cold Skills: +15-20% from Winter Flurry (Source) Arcane Skills: +7-10% from Triumvirate (Source), +15-20% from Gesture of Orpheus (1H Weapon) Lightning skills: +15-20% from Storm Crow (Head), +7-10% from Triumvirate (Source) WITCH DOCTOR Witch Doctor (Skill Damage Bonuses) Acid Cloud: +5-15% from Head, Boots, Mojo Spirit Barrage: +5-15% from Head, Boots, Mojo Zombie Charger: +5-15% from Head, Boots, Mojo Sacrifice: +5-15% from Head, Boots, Mojo Firebats: +5-15% from Head, Boots, Mojo Fetish Army: +5-15% from Shoulders, Chest, Mojo Gargantuan: +5-15% from Shoulders, Chest Wall of Zombies: +5-15% from Shoulders, Chest, Mojo Grasp of the Dead: +5-15% from Shoulders, Chest, Mojo Haunt: +5-15% from Shoulders, Chest, Mojo Locust Swarm: +5-15% from Shoulders, Chest, Mojo Piranhas: +5-15% from Shoulders, Chest Summon Zombie Dogs: +5-15% from Shoulders, Chest Firebomb: +5-15% from Belt, Pants Plague of Toads: +5-15% from Belt, Pants, Mojo Corpse Spiders: +5-15% from Belt, Pants, Mojo Poison Dart: +5-15% from Belt, Pants, Mojo MONK Tempest Rush: +5-15% from Head, Boots Exploding Palm: +5-15% from Head, Boots Wave of Light: +5-15% from Head, Boots Lashing Tail Kick: +5-15% from Head, Boots Dashing Strike: +5-15% from Shoulders, Chest Seven-Sided Strike: +5-15% from Shoulders, Chest Mystic Ally: +5-15% from Shoulders, Chest Sweeping Wind: +5-15% from Shoulders, Chest Cyclone Strike: +5-15% from Shoulders, Chest Way of the Hundred Fists: +5-15% from Belt, Pants Crippling: +5-15% from Belt, Pants Deadly Reach: +5-15% from Belt, Pants; +40-50% from Staff of Kyro (2H Weapon) Fists of Thunder: +5-15% from Belt, Pants Lightning Skills: +15-30% from The Eye Of The Storm (Head); +15-25% from Won Khim Lau (1H Weapon) CRUSADER Falling Sword: +5-15% from Shoulders, Chest Heaven’s Fury: +5-15% from Shoulders, Chest Punish: +5-15% from Belt, Pants Blessed Hammer: +10–15% from Hammer of Vigilance (1H Weapon) Gibi bir listemiz var. Bu listeden karakterinize özgü yetenekler için hangi eşyaları elde etmeniz gerektiği yazıyor. Buradan bakarak karakterlerinizi geliştirebilirsiniz.. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EK KONU : CHANGE TO DEAL AREA DAMAGE Bazı eşyalarda 'Chance to deal %X Area damage on hit' özelliği bulunmakta. Biraz da bu konuya değinelim istedim. Aynı zamanda PARAGON bölümündeki 'Area Damage' in ne anlama geldiğini de bu konuda açıklamış oluruz Şimdi karakter ekranımızda şöyle bir satır bulunuyor. < Resime gitmek için tıklayın > Orada yazan şeyin türkçesi şu : Tüm saldırılarınız %20 ihtimalle hasarınızın %XXX ini 10 adım içersindeki düşmanlara iletir Bunun mantığı da şu ki diyelim 1.000.000 damage iniz var. Diğer tüm bonuslarla birlikte baz hasarınız ise 1.500.000 diyelim (%50 damage bonus gibi düşünün) Verdiğiniz her 5 adet hasardan 1 tanesi 10 adım çevreye sahip olduğunuz toplam 'Change to deal area damage' kadar hasar verir.. Yani yukarıdaki 1.5m hasarın %X i kadar. Eğer %20 bonusunuz varsa bu da 300.000 hasar yapar. Şahsi düşüncem tercih sıralamasında altlarda olan bir şey PARAGON kısmındaki Area Damage te aynı noktaya parmak basıyor. Zaten o kısma puanları verip denerseniz göreceksiniz.. Mesela ben şu resimde bir deneme yapıp göstereyim ; < Resime gitmek için tıklayın > Gördüğünüz gibi oraya verdiğim puan kadar Area Damage im artıyor. Bu şu anlama geliyor; Benim şu an toplam damage im 1.150.000 kadar (ingame damage). Her 5 vuruşumdan 1 tanesi 10 adım etrafına 575.000 hasar verecek demektir (%50 kabul ettim) Bir Arcane Orb ile 8.000.000 kadar hasar verdiğim için bana çok gerekli gibi gelmedi. Düz mantıkla 5 tane Arcane Orb attığımda 1 tanesinde etrafına 575.000 hasar verecek yani 5 Arcane Orb = 40.000.000 Damage 1 tane Area Damage = 575.000 Damage Toplam = 40.575.000 Artış = 115.000 (Her Arcane Orb bu kadar fazla vuracak gibi düşünülebilir) Bu da %1,43 Arcane Orb Damage artışına denk gelir.. Durum bundan ibaret ağalar beyler :) Eğer sormak istediğiniz bir şey olursa ister oyun içi ister buradan yanıtlayabilirim. İyi forumlar dilerim |
Reaper of Souls ile gelen yeni özellik olan Enchant Sisteminin açıklamasıdır. Kaynak : US BATTLE NET Ablamızın adı : Myriam Jahzia < Resime gitmek için tıklayın > Eve temizlik yapmaya gelen teyzelere benziyor. Ama çok iyi iş çıkartacağa benziyor Şu şekilde olan bir mekana sahip Myriam < Resime gitmek için tıklayın > ENCHANTING Daha önce neredeyse tüm statları mükemmel olan eşya sahibi olmuşsunuzdur. Ama ne var ki barındırdığı özelliklerden bir veya birkaç tanesi istediğiniz gibi olmayabiliyor. Ya da çok üzerine çok yakıştığını inandığınız bir eşyanız var fakat özellikleri dilediğiniz gibi değil. İşte tam da bu işler için Myriam bizlere yılların tecrübesiyle hizmet edecek. ENCHANTING NASIL ÇALIŞIR? 1. Oldukça basit.. Sadece Jahzia ile konuşun. Karşınıza şöyle bir pencere gelecek; < Resime gitmek için tıklayın > 2. Bu ekrandayken ortadaki boş kutucuğa bir eşyanızı koyun. Özelliklerin bir listesi hemen alt kısımda listelenecek. Bu listeden dilediğiniz bir özelliğe değişiklik yapma şansınız olacak. Size ne özellik katacağını öğrenmek içinse yanındaki soru işaretine tıklamanız yeterli olacaktır. < Resime gitmek için tıklayın > 3. Değiştirmek istediğiniz özelliği seçtikten ve gerekli malzemeleri topladıktan sonra (ki bunlar alt kısımda görünüyor) belli bir miktar gold karşılığında seçiminize kavuşmuş oluyorsunuz. < Resime gitmek için tıklayın > 4. Yer değiştirecek özelliğin yerine ne geleceğini de hemen sağ tarafta açılacak olan listeden seçebilirsiniz. < Resime gitmek için tıklayın > 5. Bir malzemeyi Enchantladıktan sonra tekrar geri dönme şansınız ya da başka bir şeyle değiştirme şansınız var. Tabi ki bu da belirli malzemeler ve gold karşılığında.. < Resime gitmek için tıklayın > Tabi ki bu bir şans meselesi. Sonuçta yer değiştirdiğiniz özellikler eskisinden daha kötü de çıkabilir. Yukarıda da belirttiğim gibi eşyanızı eski haline geri getirme gibi bir şansımız olacak. Şunu aklınızda tutun ki seçtiğiniz bir özelliği yeniden yapılandırırken diğer tüm özellikler kilitlenecektir ve bir daha asla yapılandırılamayacaktır. (Bir silahtan STR nin gitmesini istediniz ve yanında Vitality,Intelligent var diyelim. Eğer STRyi re-roll yaparsanız silahı eski haline alsanız dahi tutupta Vitality'e re-roll yapamıyorsunuz) Enchant yaptıktan sonra eşyanızı arkadaşlarınıza veremezsiniz. Account Bound (Hesaba bağlı) olacaktır. TRANSMOGRIFICATION (Modadan anlayanlara gelsin :P ) Beğenmiş olduğunuz bir eşya var diyelim. Özellikleri iyi fakat gorunumunu begenmediginiz bir eşya. Şu an da bu sistemin küçücük bir örneğini kullanıyoruz. Dye lar. Hani potların yanında satılan kırmızı,beyaz,altın rengi vb. Dye lar.. Bunun yerine tamamen yeni görüntüye sahip olabileceğiz. Bunun için yine yapmamız gereken yine Myriam ile konuşmak. Bu sistem nasıl çalışır? Tüm eşyalarınızı (Legendary ve Set eşyaları da dahil. Sanırım Dye ile boyama yapamıyoruz şu anda? Ben öyle hatırlıyorum. Yanlışsam düzeltin) yeni görüntülere kavuşturmak için önce onun kilidini açmanız gerekiyor (identify den bahsetmiyor) Kilidi açıldıktan sonra tüm karakterler için bu eşyanın kilidi açılmış oluyor. Beyaz,Mavi veya Sarı eşyaların görüntülerini değiştirmek için Mystic yeteneğinizi yeterli seviyeye getirmiş olmanız gerekiyor. Adımlar ise şu şekilde 1. Myriam ile konuşun ve şu pencereyi açın; < Resime gitmek için tıklayın > 2. Buradaki kutucuğa görüntüsünü değiştirmek istediğiniz eşyayı yerleştirin < Resime gitmek için tıklayın > 3. Yeni görüntü listesi alt kısımda oluşacaktır. Bunlardan herhangi birisini seçip sağ taraftaki pencerede üzerinizde nasıl duracağını görebilirsiniz. < Resime gitmek için tıklayın > 4. Beğendiğiniz görüntüye karar verdikten sonra gerekli goldu ödedikten sonra 'Transmogrify' e basarsanız yeni görüntülü eşyanız ile gezmeye devam edebilirsiniz.. EK DETAYLAR Aklınızda bulunması gereken bir kaç detay daha eklemişler 1. Softcore Mod da topladığınız eşyaların görüntüleri ile Hardcore Mod da topladığınız eşyaların 'görünüm değiştirme listesi' farklı olacaktır 2. Bütün eşyaların görünümü değiştirilebilmesine rağmen bazı özel eşyalardaki animasyonların da aynı olması gerekiyor (Mesela 2 elli bir sword ile 2 elli bir swordu, 1 elli bir balta ile 1 elli bir baltayı değiştirebilirsiniz) 3. Yeni bir eşyaya sahip olduğunuzda aynı görüntüye sahip olmak istiyorsanız gidip yeniden görüntüsünü değiştirmeniz gerekiyor. Bu değişiklik slota yapılan bir değişiklik değil (Silah bölümüne Transmogrify yapayım da bundan sonraki tüm silahlar hepsi aynı olsun olmuyor yani) 4. Görünümünü değiştirmiş olduğunuz eşyayı boyayabilirsiniz (Dye) Fakat eğer boyanmış bir eşyanın görüntüsünü değiştirirseniz o eşyanın boyası gidecektir. Yeniden boyamanız gerekiyor 5. Legacy eşyalar (2.0 dan önceki legend eşyalar) özgün görüntü kilidini açamayacak. Fakat bu eşyaların görüntüleri değiştirilebilecek. 6. Enchant gibi Transmogrify yaptığınız eşyalar Account Bound hale geliyor. Mystic yeteneğinizin mekan görüntüleri seviye atladıkça değişecektir. Hepimize hayırlı uğurlu olsun |
Forumdan mdede80 isimli arkadaşımızla birlikte üzerinde çalıştığımız Türkçeleştirme işlemi neredeyse bitti. Sadece Barbarian kaldı. Onun da çalışmalarına başladım zaten. Türkçeleştirme bana aittir. Hatamın olduğu noktaları söylerseniz düzeltirim. Herkesin işine yaraması ümidiyle. İyi oyunlar,iyi forumlar WIZARD 2.0.4 BARBARIAN 2.0.4 CRUSADER 2.0.4 DEMON HUNTER 2.0.4 MONK 2.0.4 WITCH DOCTOR 2.0.4 Forum resimleri göstermiyor nedense. Direkt linkten bakın şimdilik. |
Torment seviyesine göre belirli seviye legendary item düşme ihtimali artıyor yazıyor ama ne kadar arttığı belirtilmiyor. Matematiksel net bir hesap yapmak bu yüzden imkansız ama göreceli bir bakış açısıyla şunları söyleyebiliriz Diyelim bir karakteriniz var ve torment seviyesi seçimi yapacağız diyelim. Amacımız 2 yönlü olabilir. Birincisi EXP kazanmak,İkincisi ise Legend Item bulmak EXPERIENCE kazanmak için yapmamız gereken hesap oldukça basit aslında.. Blizzardın yayınladığı tabloya göre hesaplar şu şekilde; Baz aldığımız biz zombi mesela.. Bu zombinin bilgileri şu şekilde; HP:2500 Damage : 250 Gold : 50 EXP : 1000 Tablo şu şekilde oluşur; < Resime gitmek için tıklayın > Bizim bilgilerimiz ise şu şekilde olsun HP : 50.000 Damage per second : 25.000 (yazılı olan değil.DPS yani) Gold : 0 EXP : 0 Şimdi biraz varsayım yapmamız gerekiyor.. Bir mekan düşünün ki içersinde 100 adet zombi var ve bu zombileri herhangi bir seviyede öldürmek istiyoruz. Karakterimiz Normal,hard,expert,master ve Torment 1 seviyesinde tüm yaratıklara 1 defa vuracaktır. DPS i zombilerin HP sinin üzerinde çünkü. İlk 4 bölümü hesaba katmayalım(normal,hard,expert ve master) TORMENT 1 Zombilerin HP Toplamı : 2.047.500 HP Öldürmek için gerekli süre : 1,37 Dk Ölme ihtimali : %3,96 Gold Kazancı : 20.000 Gold (100x50 Gold) EXP Kazancı : 400.000 EXP (100x100 EXP) 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 2500 Gold : 500.000 EXP : 10.000.000 TORMENT 2 Zombilerin HP Toplamı : 3.277.500 HP Öldürmek için gerekli süre : 2,19 Dk Ölme ihtimali : %5,75 Gold Kazancı : 25.000 Gold EXP Kazancı : 500.000 EXP 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 1800 Gold : 450.000 EXP : 9.000.000 TORMENT 3 Zombilerin HP Toplamı : 5.242.599 HP Öldürmek için gerekli süre : 3,5 Dk Ölme ihtimali : %8,33 Gold Kazancı : 32.500 Gold EXP Kazancı : 650.0000 EXP 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 1300 Gold : 422.500 EXP : 8.450.000 TORMENT 4 Zombilerin HP Toplamı : 8.387.500 HP Öldürmek için gerekli süre : 5,59 Dk Ölme ihtimali : %12,08 Gold Kazancı : 45.000 Gold EXP Kazancı : 900.000 EXP 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 900 Gold : 405.000 EXP : 8.100.000 TORMENT 5 Zombilerin HP Toplamı : 13.422.500 HP Öldürmek için gerekli süre : 8,95 Dk Ölme ihtimali : %17,52 Gold Kazancı : 62.500 Gold EXP Kazancı : 1.250.000 EXP 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 600 Gold : 375.000 EXP : 7.500.000 TORMENT 6 Zombilerin HP Toplamı : 21.475.500 HP Öldürmek için gerekli süre : 14,32 Dk Ölme ihtimali : %25,4 Gold Kazancı : 85.000 Gold EXP Kazancı : 1.700.000 EXP 1 Saatlik Farm : -1dk Restart Süresi ilave- Öldürülen Zombi Sayısı : 300 Gold : 375.000 EXP : 5.100.000 Grafikler ise şu şekilde oluyor < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > LEGENDARY DÜŞME İHTİMALİNİ İSE ŞU ŞEKİLDE DEĞERLENDİREBİLİRİZ Öldürülen Zombi sayılarını yukarıda vermiştik Yinelersek; Torment 1 : 2500 Torment 2 : 1800 Torment 3 : 1300 Torment 4 : 900 Torment 5 : 600 Torment 6 : 300 Herşeyden önce şans faktörü tamamen göz ardı edilmiştir. Blizzard tarafından belirtilmemiş olan bir Legendary düşme ihtimali artışından bahsetmiştik yazımızın başında.. Normalde Legendary Item düşme ihtimali eskiden (1.0.8 patch zamanlarından bahsediyorum) NORMAL drop rateleri Legendary Eşya : %0,05 kabul edersek Sarı Eşya : %1 Mavi Eşya : %8 Beyaz Eşya : %25 gibi bir dağılım söz konusu olabilir Blizzardın zorluk seviyesi başına ne kadar artış ayarı yaptığını bilmiyoruz. Yine bir varsayım yaparsak; Zorluk seviyelerini Normal :1 Hard : 2 Expert : 3 Master : 4 T1 : 5 T2 : 6 T3 : 7 T4 : 8 T4 : 9 T5 : 10 T6 : 11 diye nitelendirirsek ve her bir zorluk derecesine katkısını % olarak koyarsak (ki Blizzard'ın bunun çok daha altında bir oran eklediğine neredeyse eminim. Hesapların sonunda göreceksiniz) HARD drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %10) Legendary Eşya : %0,055 Sarı Eşya : %1,1 Mavi Eşya : %8,8 Beyaz Eşya : %27,5 EXPERT drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %20) Legendary Eşya : %0,06 Sarı Eşya : %1,2 Mavi Eşya : %9,6 Beyaz Eşya : %30 MASTER drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %30) Legendary Eşya : %0,065 Sarı Eşya : %1,3 Mavi Eşya : %10,4 Beyaz Eşya : %32,5 T1 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %40) Legendary Eşya : %0,07 Sarı Eşya : %1,4 Mavi Eşya : %11,2 Beyaz Eşya : %35 T2 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %50) Legendary Eşya : %0,075 Sarı Eşya : %1,5 Mavi Eşya : %12 Beyaz Eşya : %37,5 T3 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %60) Legendary Eşya : %0,08 Sarı Eşya : %1,6 Mavi Eşya : %12,8 Beyaz Eşya : %40 T4 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %70) Legendary Eşya : %0,085 Sarı Eşya : %1,7 Mavi Eşya : %13,6 Beyaz Eşya : %42,5 T5 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %80) Legendary Eşya : %0,09 Sarı Eşya : %1,8 Mavi Eşya : %14,4 Beyaz Eşya : %45 T6 drop rateleri şu şekilde olacaktır (Extra %90) Legendary Eşya : %0,095 Sarı Eşya : %1,9 Mavi Eşya : %15,2 Beyaz Eşya : %47,5 Bu yüzdeler ışığında; 1 saatlik farmlar sonucu öldürdüğümüz mob sayısını hesap edersek elde edeceğimiz legendary eşyalar şu sayılarda olacaktır.. Torment 1 : 2500 zombi öldürmüştük. 2500x%0,07= 1 saatte 1,75 Legendary Eşya Torment 2 : 1800 zombi öldürmüştük. 1800x%0,075= 1 saatte 1,35 Legendary Eşya Torment 3 : 1300 zombi öldürmüştük. 1300x%0,08= 1 saatte 1,04 Legendary Eşya Torment 4 : 900 zombi öldürmüştük. 900x%0,085= 1 saatte 0,765 Legendary Eşya Torment 5 : 600 zombi öldürmüştük. 600x%0,09= 1 saatte 0,54 Legendary Eşya Torment 6 : 300 zombi öldürmüştük. 300x%0,095= 1 saatte 0,285 Legendary Eşya Bunun da grafiğini gösterirsek eğer; < Resime gitmek için tıklayın > Görünüşe göre T1 her zaman en yararlı zorluk derecesi oluyor. Tabi bu sonuç yukarıda baz aldığımız karakter için geçerli. Peki ben ne yapmalıyım diye soran olursa onu da şu şekilde hesaplayın; Yukarıdaki karakterin verileri şu şekilde : T1 : 166K / DK T2 : 150K / DK T3 : 140K / DK T4 : 135K / DK T5 : 125k / DK T6 : 85K / DK Burada asıl olan geçirdiğiniz sürede aldığımız EXP olduğu için (EXP/DK) diyelim ki siz T1i 2dk içersinde temizliyorsunuz ve her zombiye 1 kere vuruyorsunuz alacağınız XP her turda 400.000 T2yi de her zombiye yine 1 kere vurursanız geçen süre yine 2dk olacaktır. Alacağınız XP ise her turda 500.000 olacaktır T3 e geçtiğinizde her zombiye yine 1 kere vuruyorsanız geçen süre yine 2dk olacaktır. Alacağınız XP ise her turda 650.000 e yükselir. T4 e geçtiğinizde her zombiye 1,5 kere vurduğunuzu varsayarsak geçen süre 3dk olacaktır. Alacağınız XP ise her turda 900.000 T5 her zombiye 2,5 kere vurursanız geçen süre 5dk olur. Alacağınız XP her turda 1.250.000 T6 her zombiye 4 kere vurursanız geçen süre 8dk olur. Alacağınız XP her turda 1.700.000 olur yani sizin verileriniz şu şekilde olacaktır; T1 : 200K / DK T2 : 250K / DK T3 : 325K / DK T4 : 300K / DK T5 : 250K / DK T6 : 212K / DK sizin burada seçmeniz gereken zorluk seviyesi tabi ki en yüksek XP/DK oranı olacaktır. Yani bu tabloları kendinize göre değerlendirin demek istiyorum. Bir mekanı EN ZOR haliyle temizlemek her zaman EN KARLI olur demek değildir. Lafın kısası bu yani Okuyan herkese teşekkür ederim. EDIT NOTU : Ek bilgiler girilmiştir |
Akşamları 8 gibi online oluyorum ve 4 kişi takılmak için COTA grubu arıyorum. Varsa ilgilenen beni eklesin; RiddleSkull-2454 (150K+Damage) |
Zitac 760 ti ekran kartım var. Dün gece çalışırken birden elektriksel bir ses geldi ve bilgisayar kapandı. Ardından tekrar açılmaya çalıştı fakat açılmadı. Bunun peşinden bir yanık kokusu geldi. Elektrikten kesip yattım. Sabah ekran kartının 2 adet 6 diş güç girişini çıkarttım ve tekrar açtım. Fanlar tam hız dönüyor. Tekrar taktığımda ise hiç açılmıyor. Elektrik gelmiyor gibi. Problemi söyleyebilir misiniz?