Yurt disinda yasadigim icin forumlarda verilen COD2 serverlerinda iyi pingler alamiyorum, alsam da saat farkindan dolayi yogun zamanlari yakalamak zor oluyor. Yurt disinda yasayan COD2/BF2 oynayan Donanim Haber ciler varsa haberdar etsinler. Burdaki serverlarda coluk cocukla oynamaktan sIkIldIm. PM/mesajlarinizi bekliyorum. |
2 yildir ha aldi ha alacak derken, EA Isvec li tartismasiz gelmis gecmis en iyi Multiplayer FPS lerden Battlefield serisini gelistiren firma olan Dice'i tamamen satin aldi. Makalenin tamami Umarim EA otoritesini Battlefield takimi uzerinde kullanip, BF in ruhunu yok etmez. |
ilk PS3 unitesi test icin PSM3 dergisine gonderildi. PSM3 dergisi calisanlari hemen resimleri yayinmaya basladi tabi ki. Ilk izlenimler soyle: 1) Cok sessiz. 2) Cok agir. 3) Dis yuzei cok parlak. 4) Yeni PS3 controller cok hafif. 5) Yukleme zamanlari cok dusuk ve ilk acilis cok hizli. Dergi calisanlari oyunlari resimlerden cok daha iyi gorundugunu de ekledi PS3 severlere duyrulur < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Makalenin Tamami |
Crytek: Next Gen Consoles Are Too Weak for Crysis Bu sozler Crytek'in oyun tasarimcisi Bernd Diemer halen surmekte olan Liepzig Game Convention'da yaptigi konusmada, yeni jenerasyon konsollarin CRYSIS i yapimcilarin ongordugu bicimde calistirmak icin yeterli islem gucune sahip olmadigini belirtti. Buyuk saskinliga neden olan sozler, oyun dunyasinda yanki uyandirdi. Crysis' in asil gucunu Windows Vista Directx 10 ile gelecek API lerle ortaya cikacagini hatirlatan Diemer, Crysis'in DirectX 9 tarafindanda desteklenecegini sozlerine ekledi. < Resime gitmek için tıklayın > Ilginc haber. Eminim XBOX360 ve PS3 versiyonu cikacaktir ama buna gore bir high end PC kadar iyi olmayacak herhalde konsollarda. |
EA may acquire Far Cry developer EA interested in Crytek acquisition, reports German newspaper EA'in Fry Cry'in gelistiricisi Crytek'i almak icin girisimlerde bulundugu soyleniyor. Crytek'in kurucularindan FARUK YERLI, EA in girisimde bulundugunu dogrulamakla beraber Crytek'in halka acilabilecegini soyledi. Far Cry ve gelisim surecinde olan Crysis oyunlari ile Crytek in gelecek vaadeden bir firma oldugunu dusunuyorum. Umarim EA satin almaz. Cunku genelde EA'in satin aldigi firmalarda oyunlarin ruhunun burokrasi ve firma kurallari icinde kayboldugunu dusunuyorum. Bkz Westwood. Bkz Medal of Honor. Kurucularinin Turk asilli olmasi da cabasi. umarim Crytek de EA gibi buyuk bir firma haline gelir bir gun. Crysis i hatirlamayanlar oyun ici video icin burayatiklayabilir. Inanilmaz bir oyuna benziyor. |
Xboxhacker.net te cikan habere gore TheSpecialist adli hacker kopya diskleri modchip kullanmadan Xbox a okutmayi basardi. RalliSport Challenge adli oyundaki kopya koruma blogunu rip ettikten sonra, bu blogu firmware kullanarak DVD-ROM a yazdirdi. Boylece hangi disk koyulursa koyulsun, kopya koruma programina surekli icerideki diskin RalliSport Challenge oldugunu soyleyen blok okutuluyor. Gayet akillica! The Specialist firmware i henuz halka acik hale getirmeyecegini cunku bunun yaratacagi etkiden cekindigini belirtti. Kanimca 1-2 hafta icinde torrentlerde gormeye baslariz muhtemelen. Ayrintili Yazi Haberi Joystiq blogunda ve xboxhacker.net teki makalede okudugum icin post ediyorum. Bu iki sitede konusunda itibarli siteler ve muhtemelen haberin asli vardir. Ne diyelim hayirli olsun. (eger dogruysa) |
Bence sorun PC oyunculugunun olmesi veya olmemesi degil, sorun firmalarin oyunlarini daha fazla karlilik (veya surumden kazanmak) icin mumkun oldugunca fazla platformda cikarmak istemeleri. Platformlarin mimarisinin birbirinden cok farkli olmasi, platformlar arasi kalitenin sabit tutulmasini guc hale getiriyor.
- Gunumuzde en genis ve karli kitle Xbox 360 da. Bu yuzden oyunlarin buyuk cogunlugu Xbox temel alinarak dizayn ediliyor sonra diger sistemlere zaman dahilinde aktariliyor (port ediliyor). Son donemde buna cok ornek var: Mercenaries 2, Dead Space, Gears of War vs. Bu tip port oyunlarin buyuk cogunlugu daha ilk gunden kontrol, grafik veya oynanabilirlik-akicilik hatalari iceriyor.
- Her oyun firmasinin sabit sayida calisani var. Butun platformlari ayni zamanda bitirmeye calisan oyun firmalarinin insan kaynaklari yetersiz kaliyor. Sonuc olarak biz de ciktigin gun yamalanmasi gereken oyunlarla basbasa kaliyoruz PC de.
Bu durum ozellikle film tabanli oyunlarda vahim halde. Assagi yukari film tabanli oyunlarin buyuk cogunlugu iyi skorlar alamiyor.
- Baska bir sorunda, oyunlarin yapiminda kullanilar ses, video ve grafiklerin (texture, sprite vs.) zaman kazanilmasi icin oyunun her versiyonunda ortak kullanilmasi. Bu ortak kullanim mutiplatform oyunlardaki farkllari minimuma indiriyor. Konsol sahibi biri icin buyuk avantaj gibi gozuken bu durum, PC sindeki grafik kartina $500 dolar harciyan kullanici icin cok negatif bir durum.
- Son olarak, bir cok platformda oyun cikarma stresi altindaki oyun firmalari risk almaktan kaciniyor. O yuzden her piyasadaki oyunlari buyuk cogunlugu devam (sequel) oyunlari. GOW2, FIFA 2008, COD4 vs. Oyun firmalari yeni seyler denemektense, diger oyunlarda kanitlanmis ve begenilen elementleri kullanmaya ozen gosteriyor. Ornek: God of War ile baslayan tuslara dogru zamanda basma (button sequencing), Gears of War ile populer olan korunma (cover) sistemi ve BF2 ile baslayan COD4 ile standardlasan online silah upgrade sistemi.
Yukaridaki saydigim nedenler cogunlukla PC yi baz alarak uretim yapan Blizzard, Crysis, DICE ve Relic gibi firmalarin PC severlerin kalbindeki yeri buyuk. Bu tip firmalarin oyunlarini orjinal almali ve PC icin oyun gelistirmeye devam etmelerine yardimci olmaliyiz.