Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
38
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Porya bilyası 2 ay içinde yine değişiyor! (2. sayfa)
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Lastikler ve jantlar sadece test sırasında değişti. Araç teslim sırasında ise lastiklerim ve jantlarım geri takıldı. Sorun lastiklermiş, yenisini almamı istediler...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 5 Eylül 2019; 22:11:28 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Ankara’da iseniz test yapabiliriz...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Polestar191
P
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Ankara’da iseniz test yapabiliriz...
2 haftaya kadar ankarada olucam yapabiliriz tabiki



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Tmm, geldiğinizde buluşalım...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Polestar191
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Bakım için başka bir yetkili servise gittim ve durumu anlattım; Porya bilyaları kontrol edildi ve sorun lastiğin sertleşmesi denildi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur
P
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Bakım için başka bir yetkili servise gittim ve durumu anlattım; Porya bilyaları kontrol edildi ve sorun lastiğin sertleşmesi denildi.
Evet hocam. Demiştim. Bu hamurlar çok çabuk sertleşiyor. Km pek önem arz etmiyor. Yaş, ebat ve hamur yapısı ana etken.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Eylül 2019; 13:48:13 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Onur hcm,
Bugün lastikleri ayrıntılı olarak inceledim. Lastiğin dış tarafındaki kanalların kanal derinliği 4-5 mm civarı iken, iç taraf kanalın derinliği 6 mm civarında ölçtüm. Ayrıca lastiğin taban yüzeyi bozulmuş, iç taraftan dış tarafa gelirken tümsekten iner gibi olmuş. Bunun sebebi ne olabilir?
Rotasyon ile düzebilir mi?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 24 Eylül 2019; 21:0:19 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 6 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur
İ
3 yıl
Yarbay

Porya bilyası değişince ses kesiliyor mu, devam ediyor mu? Devam ediyorsa diğer tarafın bilyasını da değişin.



L
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Onur hcm,
Bugün lastikleri ayrıntılı olarak inceledim. Lastiğin dış tarafındaki kanalların kanal derinliği 4-5 mm civarı iken, iç taraf kanalın derinliği 6 mm civarında ölçtüm. Ayrıca lastiğin taban yüzeyi bozulmuş, iç taraftan dış tarafa gelirken tümsekten iner gibi olmuş. Bunun sebebi ne olabilir?
Rotasyon ile düzebilir mi?
Benim aracımda da aynı model (pm3) farklı ebatta lastik mevcut (205-55-r16), yine sizin gibi 30.000 km civarında yol yaptım ve sizinde söylediğiniz gibi lastik içten dışa doğru tümsekten iner gibi bir iniş mevcut. Benimde durur halde park manevralarında direksiyon sertliği (elektrik desteği yok normal hidrolik direksiyon) ve düşük hızlarda aracın sertleşip konforu törpüleme şikayetlerim var, bu konforsuzluk 100-110 km/h gibi oluşmuyor. Acaba lastiğin değişim zamanı gelmiş olabilir mi? Sizinde bu tür şikayetleriniz var mıdır?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

En son gittiğim yetkili servis, lastik tabanlarımın bozulduğunu söyledi, bundan dolayı uğultu yaptığını söyledi. Rot ayarının bozuk olması da tabanların bozulmasına sebebiyet verebilmektedir. Bugün rot ayarı yaptırdım. Yapan usta lastiklerden dolayı uğultu yapıyor dedi ve rot ayarını yolda bir kez yaptır dedi. Aracımın direksiyonu her zaman sert idi, bu konuda bir yorum yapamayacağım. Ancak düşük hızlarda bile konforunuz (porya bilyalarınız sağlam olduğunu varsayarak uğultudan şikayet ediyorsanız) azalmışsa lastikten olabileceğini düşünüyorum, çünkü aynı sorunu yaşamaktayım.
Michelin primacy 3 ve 4’ te görülen uğultu şikayetlerini şikayet sitesinde inceleyebilirsiniz.
Lastiklerimi gelecek yıl kış-yaz lastik değişimi yaptığımda değiştireceğim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 25 Eylül 2019; 16:58:20 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Lacano
C
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Onur hcm,
Bugün lastikleri ayrıntılı olarak inceledim. Lastiğin dış tarafındaki kanalların kanal derinliği 4-5 mm civarı iken, iç taraf kanalın derinliği 6 mm civarında ölçtüm. Ayrıca lastiğin taban yüzeyi bozulmuş, iç taraftan dış tarafa gelirken tümsekten iner gibi olmuş. Bunun sebebi ne olabilir?
Rotasyon ile düzebilir mi?
Lastikleri iç dış yaptır. Biraz da böyle kullan eşit bir şekilde aşınsın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Lastikler outside, bu şekilde olabilir mi?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @CLİO SYMBOL
C
3 yıl
Yarbay

O zaman ön arka yer degiştirirsin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @evil2302
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Rotçu rotasyon artık fayda etmez dedi, ayrıca uğultuya katlanırsam
lastiklerim 10-15 bin km daha gider dedi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 25 Eylül 2019; 18:25:6 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @CLİO SYMBOL
C
3 yıl
Yarbay

Yani 38k lastikler için çok degil ama iş biraz maddiyata bakiyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @evil2302
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Ayrıca rotçum ve yetkili servisteki usta, Volvolar ağır otomobiller olduğundan dolayı lastiklerdeki yıpranmalar daha fazla olur dedi.
Ayrıca, neden rot balans ayarı bakım sırasında yapılmıyor?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 25 Eylül 2019; 18:24:10 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @CLİO SYMBOL
C
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Ayrıca rotçum ve yetkili servisteki usta, Volvolar ağır otomobiller olduğundan dolayı lastiklerdeki yıpranmalar daha fazla olur dedi.
Ayrıca, neden rot balans ayarı bakım sırasında yapılmıyor?
Servislerde rot balans makinası yok gibi birşey onlarda dışarıda yaptırıyor. Run flat lastik belki daha saglam_saglıklı olur. Siz istemedikce servis mudahele etmez.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

P
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: evil2302

Onur hcm,
Bugün lastikleri ayrıntılı olarak inceledim. Lastiğin dış tarafındaki kanalların kanal derinliği 4-5 mm civarı iken, iç taraf kanalın derinliği 6 mm civarında ölçtüm. Ayrıca lastiğin taban yüzeyi bozulmuş, iç taraftan dış tarafa gelirken tümsekten iner gibi olmuş. Bunun sebebi ne olabilir?
Rotasyon ile düzebilir mi?
Hocam bu tamamen sürüş alışkanlığı ve parkura bağlı. Asimetrik aşınma zor olsa da mümkün. Rotasyon yapılabilir. Çapraz rotasyonda düşünebilirsiniz ama bana kalırsa hamur yapısı ve ebatları nedeniyle daha sessiz başka lastikler kullanmanızı tavsiye ederim. Michelin bu konuda biraz leş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 27 Eylül 2019; 13:48:19 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Bütün tekerlere rot ayarı yaptırdım. Bakımda servise para bayılıyoruz ancak lastiklere bakım hiç yapılmıyor! Önerdiğiniz bir lastik var mı?
Çoğu kişi Michelin pilot Sport 4 öneriyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 27 Eylül 2019; 13:48:42 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.