Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
47
Cevap
2270
Tıklama
10
Öne Çıkarma
Popüler zayıflama ilacı Ozempic, beyinde kritik değişiklikler yapıyor
L
2 hafta (2836 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Popüler zayıflama ilacı Ozempic, beyinde kritik değişiklikler yapıyor
Başta Ozempic olmak üzere, kilo vermeye yarayan GLP-1 ilaçlarının kullanımı son birkaç yılda hızla artmaya başladı. Başlangıçta diyabet tedavisi için geliştirilen bu ilaçlar, iştahı baskılayıp kilo kaybını hızlandırmaları sayesinde kısa sürede dünya çapında milyonlarca kullanıcıya ulaştı. Ancak bu ilaçlar yaygınlaştıkça, ilk bakışta öngörülemeyen yan etkilerine dair endişeler de artıyor. Araştırmalar, bu ilaçların etkilerinin yalnızca metabolizma ve sindirim sistemiyle sınırlı olmadığını gösteriyor. Üstelik yapılan son bir çalışma, GLP-1 ilaçlarının beynin çalışma şeklini de değiştirebileceğine işaret ediyor. Hatta bazı bilim insanlarına göre bu ilaçlar, insan beynini yeniden şekillendiriyor olabilir.



Bu alandaki en dikkat çekici çalışmalardan biri Colorado Üniversitesi Anschutz Tıp Kampüsü'nde görev yapan araştırmacılar tarafından gerçekleştirildi. Araştırma ekibi, yumurtalıkları etkileyen hormonal bir rahatsızlığa sahip genç kadınlar ve ergenler üzerinde GLP-1 ilaçlarının etkilerini incelerken beklenmedik bir bulguyla karşılaştı. Katılımcıların tedavi öncesi ve sonrası beyin görüntülerini karşılaştıran ekip, yalnızca birkaç ay içinde beyindeki bazı sinir ağlarında kayda değer değişimler yaşandığını tespit etti.



Araştırmacı Allison Shapiro'nun aktardığı bilgilere göre özellikle dikkat ve öncelik belirleme süreçlerinde önemli rol oynayan "salience network" (önem ağı) adı verilen beyin ağındaki bağlantılar belirgin şekilde arttı. Üstelik bu değişim araştırmacıların başlangıçta beklediği bir sonuç değildi. Shapiro, gözlemlenen değişimlerin ne anlama geldiğinin henüz tam olarak bilinmediğini ancak bulguların oldukça dikkat çekici olduğunu söylüyor.



Bilim İnsanları Hâlâ Bu Değişimin Nasıl Gerçekleştiğini Anlamaya Çalışıyor



GLP-1 ilaçları, vücutta doğal olarak üretilen ve yemek sonrasında salgılanan bazı hormonları taklit ederek çalışıyor. Bu hormonlar açlık hissini, kan şekerini ve sindirimi düzenliyor. Ancak araştırmacılar zamanla bu hormonlara ait reseptörlerin yalnızca bağırsaklarda değil, kalpte ve beynin farklı bölgelerinde de bulunduğunu fark etti. Bu da ilaçların sinir sistemi üzerinde doğrudan etkileri olabileceği ihtimalini gündeme getirdi.



Buna rağmen bilim insanları hâlâ bu etkinin tam olarak nasıl ortaya çıktığından emin değil. Çünkü semaglutid ve tirzepatid gibi GLP-1 ilaçlarının ne ölçüde kan-beyin bariyerini aşabildiği net olarak bilinmiyor. Bu yüzden araştırmacılar iki farklı ihtimal üzerinde duruyor. Birinci senaryoya göre ilaçlar doğrudan beyindeki reseptörleri etkiliyor. İkinci senaryoda ise vücuttaki iltihaplanmayı azaltıp metabolik sağlığı iyileştirerek dolaylı yoldan sinir sisteminin çalışma biçimini değiştiriyorlar. Pek çok uzman her iki mekanizmanın da aynı anda devrede olabileceğini düşünüyor.



Ayrıca Bkz.Yeni araştırma, “az alkol sağlığa faydalıdır” diyen uzmanları haksız çıkardı: Riski büyük



Ozempic benzeri ilaçların beyinde yol açtığı bu değişimler bu ilaçları geliştiren şirketlerin de ilgisini çekiyor. Çünkü yapılan testler, bu tarz ilaçların alkol ve uyuşturucu bağımlılığı gibi bazı rahatsızlıkları baskılamada da işe yarayabileceğini gösteriyor. Bu yüzden bu ilaçların bu "yan etkisinin" farklı amaçlarla kullanılıp kullanılamayacağı da araştırılıyor.



Ancak bu durum beraberinde bazı soru işaretlerini de getiriyor. Çünkü beynin ödül mekanizmasını baskılayan bir ilacın yalnızca zararlı dürtüleri değil, insanların normal yaşamdan aldığı keyfi de azaltabileceği düşünülüyor. Son dönemde bazı kullanıcılar sosyal medyada daha az motive hissettiklerini, hobilerine olan ilgilerinin azaldığını ve hatta cinsel isteklerinde düşüş yaşadıklarını dile getiriyor. Bu da Ozempic gibi ilaçların henüz tam olarak anlaşılamadan kullanıldığı için uzun vadede farklı sorunlar yaratabileceğine dair endişeleri alevlendiriyor.



Bu son araştırma, GLP-1 ilaçlarının henüz tam olarak anlaşılamayan yapısının hem ciddi riskler barındırdığını, hem de muazzam bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. İlaç şirketleri işin potansiyel kısmına odaklanıyor olsa da özellikle kullanıcıların riskler konusunda daha bilinçli olmasında fayda var.




Kaynak:https://www.yahoo.com/news/science/articles/ozempic-may-be-reshaping-the-brain-scientists-say-155708563.html

 Haberi Portalda Gör

Saç düzleştiriciyle çok iyi oluyor
Yoruma Git
gecceanduana - 2 hafta +14
Bi arkadaş bul iki ucundan pense ile tutup çekiştirin.
Yoruma Git
xSHUJx - 2 hafta +7
G
2 hafta (1600 mesaj)
Binbaşı

Bağışıklık sisteminizi baskılıyor bu ilaçlar hatta mahvediyor. Her gün yeni bir yan etkide çıkıyor. Önce bağırsakların düzeltilmesi gerekiyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
2 hafta (1713 mesaj)
Binbaşı

Bağırsaklarımız nasıl düzelecek ki, kıvrımlı bir yapı sonuçta.



Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gecceanduana
G
2 hafta (1600 mesaj)
Binbaşı

Saç düzleştiriciyle çok iyi oluyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @camelon
C
2 hafta (1713 mesaj)
Binbaşı

(şakaydı bu arada)



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gecceanduana
G
2 hafta (1600 mesaj)
Binbaşı

Anladım hocam merak etme 😁



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @camelon
X
2 hafta (529 mesaj)
Yüzbaşı

Bi arkadaş bul iki ucundan pense ile tutup çekiştirin.





Bu mesajda bahsedilenler: @camelon
A
2 hafta (321 mesaj)
Teğmen

Valla onu bunu bilmem %100 işe yarıyor.Bu iğne sayesinde 1 Ayda 8 kilo verdim fakat yan etkisi çok fena hastanelik Acillik olma garantili kimi insanı öldürebilirde ben Acillik olduğumda anında bırakdım İşe yarıyor ama risk çok yüksek vucut nasıl tepki verir bilemessiniz.Tekrar kullanmak istiyorum ama korkuyorumda çünkü inanılmaz güzel hiçbirşey yemiyorsun ve acıkmıyorsun bu harika birşey bence ama sakın risk alıp kullanmayın.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
2 hafta (438 mesaj)
Yüzbaşı

reis kaç kilodan kaça düştün de kullanıyorsun onun yerine açlık bastıran dogal takviyeler var hastalığın yoksa boşuna vücuduna eziyet etme



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @AykutT291
K
2 hafta (4720 mesaj)
Yarbay

Celal Şengör kullanmaya başlamış. 50 kg vermiş ama bildiğin çökmüş gibi bir ruh hali var



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

N
2 hafta (12337 mesaj)
General

İnsanoğlunun sırf bir fonksiyonu yerine getirebiliyor diye birçok şeyin üzerine sonuçlarıyla beraber tam anlamadan üzerine atlama huyu var.



A
2 hafta (321 mesaj)
Teğmen

Hocam 85 kilodan 76 ya düşdüm.Yok be hiçbiri işe yaramıyor kullanmadığım birşey kalmadı hepsi hikaye birtek bu işe yaradı ama sporla desteklenmesi şart evet kilo veriyorsun ama kasda gidiyor Yani Sporla ve dietler birilikde kullanıldımı hızlı ve çok iyi sonuç verir.Fakat işde yan etkisi var yok değil mide bulantısı çok fena.Endokrona gitsem yazmaz bana heralde çünkü aslında baktığında 85 kilo biri için kullanılması uygun değil gitsem yazmaz heralde.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AykutT291 -- 1 Haziran 2026; 10:11:42 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @RTXberat
T
2 hafta (3001 mesaj)
Yüzbaşı

Aslında bunlar zayıflama ilacı değil tam tersi daha büyük bir hastalığa karşı önlem alınma gibi avantajlarından yada pozitif yararlanım açısından kilo verme durumu gözleniyor.

Daha büyük hastalık dediğim de tip-2 nin tip-1 e dönüşmesi gibi kaba tabirle.

İlla ki yanetkiler vardır, aynı etkiyi sibutiramin de yapıyordu hatta o da aynı mantıktı ama bakıldığın da üreme organlarında sıkıntı çıkarıyordu hadi erkekler de iyi kötü toparlanıyor ama kadınlar üzerinde araştırma pek görmemiştim. Çok kullanıldı sonra yasaklandı vs. beyin de illa ki oynama yapıyordur , Serotonin ve Noradrenalin Geri Alım İnhibisyonu muhabbeti olabilir.

Aynı etkiyi 90-00 lerden beri stressiz, sağlıklı beslenen, kan şekerini sabit tutan, belli bir yaşam kalitesi olanların ilaçsız eriştiği ulaşabildiği durumlar.

Ve şu kadar kilo verdiyor diye aklınız da kalmasın adam/kadın 1.7 boyunda 200 kilodur yüksek yağ oranı kitle indexi yüksektir onun vereceği kilo ile 1.7 boyunda 90 kilo ortalama yağ oranı ve kitle indexine sahip olan kişinin vereceği kilo farklıdır. Diğer söylemler prim amaçlı.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T-Dog -- 1 Haziran 2026; 10:16:29 >

T
2 hafta (3001 mesaj)
Yüzbaşı

Maddi durumunu ve yaşantını bilmiyorum.

Spor, düzenli ve kaliteli beslenme, belli bir seviye yaşam standartı, düzenli ve kaliteli uyku ile zaten yakalayabiliyorsun. Sadece 1-3 ay içinde olmaz da 6-12 ay içinde olur mesela gibi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @AykutT291
A
2 hafta (321 mesaj)
Teğmen

Hocam spora gidecek enerjim yok çalışma saatlerim dengesiz birde yalan yok tembel yapılı bir insanım Spora bahane uydurmadan çok insan vakit ayırabiliyor yani gerekirse akşam 8 den sonra bile gidiyorlar insanlar gece 12 ye kadar sporla vakit geçiriyorlar ben onu yapamıyorum işde eve gidip direk duş alıp yatasım geliyor.Çok denedim olmadı bu arada çok yazıldım spor salonuna gidecek irade olmadıkca paran boşa gidiyor.Onun için irade ve disiplin şart yorgunlukdan ölünsede gidip yapılması gerek.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @T-Dog
T
2 hafta (3001 mesaj)
Yüzbaşı

Eskiden yapardım ama şuan 40 yaşımdayım ve sorumluluklarım var gençken yapabildiklerimi şimdi yapamıyorum desem yeridir.
O yüzden senin durumunu çok iyi anlıyorum.




Bu mesajda bahsedilenler: @AykutT291
D
2 hafta (9064 mesaj)
Yarbay

kullanan arkadaslarda gozlemledigim bir durum. donuklasip ruhsuzlasiyorlar, cevrelerine olan ilgileri neseleri azaliyor. vucudun calisma sekline dogrudan ilacla mudahalenin kacinilmaz olarak yan etkileri olacaktir lakin dunyada tehlikeli sekilde hastalik seviyesinde obez olan yuzmilyonlarca insan var, o asiri kilolarin yarattigi saglik riskleri yaninda ozempic in yan etkileri cok miniskul kaliyor. agir obez pek cok insanin yasam kalitesini artirip omurlerini 10-20 yil uzatabilecek bir tedavi.



Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
2 hafta (39964 mesaj)
Yarbay

Ozempic hakkında fazla bilgi bulamadım. Pahalı bir şey. 10 bin tl civarında görünüyor. Ama kutusunda kaç tane var ve hangi aralıklarla doz alınıyor anlayamadım. Yani kilo vermek amaçlı Ozempic kullanmak isteyene 1 aylık maliyet ne oluyor onu da bulamadım.
Sgk zaten karşılamıyormuş bedelini.



S
2 hafta (14452 mesaj)
Yarbay

Bu yada buna benzer iğnede var ismini hatirlamiyorum.Bunu veren doktor safra kese ultrasonu istiyor.Ona göre tavsiye ediyor.Bu o ilaç mi.? Abim sana alicam diyor.Birşey olmazsa bende kullanirim diyor:)) Hastanedeki sekretere sordu piyasa da yok cok talep var diyolar





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 1 Haziran 2026; 11:38:24 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @AykutT291