Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
44
Cevap
30410
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Parayı faize yatırarak geçinmek
T
9 yıl (435 mesaj)
Teğmen
Konu Sahibi

İşin dini boyutuna girmiyorum sadece aklıma geldi mesela elimizde 500 bin tl var bunu faize yatırsak 5000 tl civarı bir aylık gelir oluyor. Ekonomi, banka işlerinden pek anlamam bunun önünde bir engel var mıdır ?



Senelik %8-10 civarı faiz alırsın en fazla 50.000TL faiz alırsın aylık 4.150-4.200 civarı para eder, 5 sene sonra enflasyondan bu zamana göre 250.000TL aylık 2.400TL gibi bir para kalır eline zam...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Derin Mavi - 9 yıl +19
Az vergi vermek için sahte gider gösteren adamlar gelip faiz haramdır diyor ya çok hoşuma gidiyor
Yoruma Git
adnansetek - 9 yıl +10
D
9 yıl (15451 mesaj)
Yarbay

Senelik %8-10 civarı faiz alırsın en fazla 50.000TL faiz alırsın aylık 4.150-4.200 civarı para eder, 5 sene sonra enflasyondan bu zamana göre 250.000TL aylık 2.400TL gibi bir para kalır eline zamanla erir para... Şu faiz olayını bir türlü kafanıza sokamadınız gitti...

Bu arada haksız faiz haramdır. Bunu da dini yorum yapan adamlar kafasına sokamadı gitti... Şu zamana göre ortalama senelik %2o faizden sonrası haram demeleri lazım. Yani haksız kazanç enflasyon oranından fazla olan kazançtır. Yoksa o paraya alacağın senelik faiz eksiktir bile, daha fazla alman lazım o fazlası bankanın kasasına giriyor. Her neyse... Okuyun araştırın öğrenin işte... Faiz çok yanlış anlaşılıyor memlekette... Adam mesaisiz, sigortasız işçi çalıştırıp cep ediyor parayı ona helal diyorlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 27 Haziran 2017; 2:33:13 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 yıl (3004 mesaj)
Binbaşı

ancak eflasyonu kurtarırsın



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
9 yıl (16614 mesaj)
Yarbay

Parayı başka şekilde değerlendirmiyorsan en azından faize yatırmak mantıklı. Enflasyonun parayı erittiğini falan söyleyenler var.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
9 yıl (3300 mesaj)
Yüzbaşı

güzel Türk Liramızda bu kadar değer kaybı yaşanıyorken zarar etmesi daha muhtemel




Bu mesajda bahsedilenler: @arslanbenzer
W
9 yıl (1512 mesaj)
Yüzbaşı

açıklarmısınız hocam şu enflasyon olayını


Bu mesaja 4 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Gurney5
G
9 yıl (16614 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: winchester34

açıklarmısınız hocam şu enflasyon olayını

Hocam inanın bu işleri pek bilmem o yüzden şimdi yanlış bir şey söylemeyeyim.



L
9 yıl (6270 mesaj)
Binbaşı

Dini boyutuna girmiyorum derken inançsız biri misin hocam? Yok eğer müslümansan faiz o kadar büyük bir günah ki işleyenler Allah ve peygamberine savaş açmakla tehdit ediliyor.



D
9 yıl (20205 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: winchester34

açıklarmısınız hocam şu enflasyon olayını

Atıyorum bugün 1 liraya aldığın ürün 1 sene sonra 2 lira oluyor, paran değersizleşiyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
9 yıl (16375 mesaj)
Yarbay

D
9 yıl (15451 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

< Resime gitmek için tıklayın >

Sen bozmuyorsun başkası bozuyor, saçmalamayın... Ne kadar kafasız adam var memlekette... Faiz de bir enstrumandır, devlet dahil sermayedar her birey bundan yararlanır. Keşke sermaye faiz yerine üretime aksa ama her zaman şartlar olgun olmuyor.



T
9 yıl (22331 mesaj)
Yarbay

Faiz olayı hazıra dağ mı dayanır gibi bir duruma gelmiş oluyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

L
9 yıl (670 mesaj)
Teğmen

Zaten senin o 500 bin liran yıllık faiz oranı kadar enflasyon yüzünden değer kaybedecek. Hatta daha fazla bile kaybedebilir. Faize para yatırmak akıl işi değil 500 bin lira ile gidip bir taksinin tekerini al akmaz kokmaz gittikçe de değer kazanır. Plaka fiyatları semte göre değişse de hiçbir zaman zarar ettirmez.



U
9 yıl (8081 mesaj)
Binbaşı

Turkiyede betona yatirim yapmak herzaman daha karlidir. Ozellikle uzun vadede.



W
9 yıl (4027 mesaj)
Yüzbaşı

Olmaz para erir. Gecinecek kadar kazaniyirsaniz parayi dolara cevirin bekletin illa artacak uzun vadede mesela buyuk para lazim oldu 10 bin falan o kadarlik dolar bozdurun .



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

C
9 yıl (9268 mesaj)
Yarbay

Bizim ülkede real faiz eksilerde kardeşim o yüzden millet paso ev alıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
9 yıl (29794 mesaj)
Yarbay

hhahah böyle diyiip diyip islami bankalarla milletin parasını ne soydular be




Bu mesajda bahsedilenler: @DaYWaLkeR
G
9 yıl (155 mesaj)
Onbaşı

Enflasyon nedir real faiz nedir



100 liran var bunu faize attın 1 yıl sonra 110 lira oldu buna faiz nedir



Ekmek 70 kurusu 75 kuruş oldu yaklaşık %7-8 buna da enflasyon nedir yani artik cebindeki 10 tl ile daha az sey Alican ekmek sadece örnekti atıyorum kırmızı et 35 dır 40 olur araba foyatı 40 dır 43 olur



Faiz oranın neydi %10 enflasyon oranın neydi %8 elinde kalan ne %2 buna da real faiz oranı denir yani sen bankadan 10 lira faiz elde ettin ama sana getirisi aslında %2 ki bu oran bazen eksiye bile düşebilir



Kısaca yapilmaz en temiz ı daire yada arsa almak ciddiyim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
9 yıl (1645 mesaj)
Yüzbaşı

Herkes enflasyon enflasyon demiş. Ben açıkçası çok katılmıyorum ona. Faizler enflasyon karşısında erir tabi ama sen aylık 5 bin faiz alıp 2 3 bin yiyip gerisini yine faize destek koyarsan faizdeki para sürekli artacağı için enflasyona karşı direnç oluşturursun. Ev aldın diyelim 10 sene sonra evinde fiyatı düşer sonuçta 0 ev ile 10 yıllık ev aynı fiyat olmayacaktır. Ayrıca ev kiraları aynı paradaki faizin yarısı kadar oluyor çoğu zaman. yani ev kirasından daha çok enflasyon yiyebilirsin. Ha ev iyi yerdedir 10 yılda değerlenir o ayrı bir konu. Ben açıkçası 200 300 bin gibi bir para yapıp faizden geçinmeyi yeterli buluyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
9 yıl (4109 mesaj)
Teğmen

O kadar para varsa arsa almak mantıklı. 30 - 50 bin varsa koyarsın faize



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >