|
Ya bıraktım oyun ekipmanlarının maliyetlerini falan, oyun oynayabilecek kadar boş zamana, stressiz kafaya sahip olabilmenin maliyeti asıl tavan yaptı. Yani demem o ki, artık çoğumuza bedava ... |
|
Ya bıraktım oyun ekipmanlarının maliyetlerini falan, oyun oynayabilecek kadar boş zamana, stressiz kafaya sahip olabilmenin maliyeti asıl tavan yaptı. Yani demem o ki, artık çoğumuza bedava en iyi pc, konsol vs de verilse, eskiden olduğu gibi ne rahatça oynayabilecek zaman var, ne de az zaman yakalansada bu kaos, stres ortamında adam gibi kafayı verip tadını çıkartabilecek kafa var. |
|
Katılıyorum. 98-2008 arası oyunları oynuyorum hala Sanırım yaşlandık |
|
Katılıyorum. 98-2008 arası oyunları oynuyorum hala Sanırım yaşlandık
|
| < Resime gitmek için tıklayın > |
| Ne alaka kardeşim global problem bu. |
|
Ya bıraktım oyun ekipmanlarının maliyetlerini falan, oyun oynayabilecek kadar boş zamana, stressiz kafaya sahip olabilmenin maliyeti asıl tavan yaptı. Yani demem o ki, artık çoğumuza bedava en iyi pc, konsol vs de verilse, eskiden olduğu gibi ne rahatça oynayabilecek zaman var, ne de az zaman yakalansada bu kaos, stres ortamında adam gibi kafayı verip tadını çıkartabilecek kafa var. |
|
Nintendo meydanı boş bulunca 80$ yaptı. Asıl bomba GTA VI ile geliyor. Fiyatlar 100$'a çıkacak. |
|
Hocam bunun adı ihtiyarlama 😀 Ben gençken derlerdi şimdi vaktin çok paran yok, sonra çalışmaya başlayacaksın paran olacak ama vaktin olmayacak. Aynen de öyle oldu, bilgisayar da var oyun da var ama iş, çocuk felan derken oyuna kim nasıl bakacak. |
| Eski oyunlar gibisi yok. Ne donanım yetmezliği, ne de yüksek fiyatlar söz konusu. Üstelik eski oyunların hissettirdiği eğlence kalitesi bugünkü oyunlarda yok. |
| eski oyun kalitesi var ya sanki zam yapıyor tokatçı .... lar |
| Oyun oynamaya artık vakit yok... |
|
Maliyetler artıyor ve oyunlar çok daha kapsamlı oluyor. Oyun makinaları talep karşısında daha karmaşık oluyor. Eskiden ekran kartı kaç watt çekerdi şimdi ne çekiyor ? Demek ki çok pahalılaşıyor. |
| KOF 98'e devam. |
|
Yüksek seviye değil, orta ölçekli masaüstü oyun bilgisayarım var, içindeki donanım parçalarının bazıları 8 yıllık, bazıları 3 yıllık, bazıları da yeni bu senenin parçaları. Bunların fiyat toplamını günümüz dolar kuruna çevirdiğimde inanılmaz 85.000 TL ye yakın yüksek bir rakam çıkıyor ortaya, yazık, orta ölçekli bir masaüstü oyun bilgisayarının maliyeti bu kadar olmamalıydı. Bu donanımı zaman içinde yavaş yavaş yenilediğim için çok para harcamamış gibi hissetmiş olsam da (masaüstü bilgisayar toplamanın artısı bu tabii) eğer bu donanım bileşenlerinin hepsini aynı anda bugün toplamaya kalksaydım alamazdım herhalde, ya da çok zorlanırdım. Enflasyonun acı sonucu. |
| Indie oyunlar 3A oyunları aratmamaya başladı. 3A seviyesinde de oyunlar gelmeye başlar... |
|
Öyle zaten, oyunculuk da eskiyi aratıyor maddi yönden. Bir oyun zevkimiz vardı onun da tadı kaçtı. Eskiden korsan oynardı millet, ucuzdu, şimdi korsanı bıraktı millet oyunlar ve pynamal daha da pahalı hâle geldi. Bir de ek paketler, DLC'ler bitmiyor artık. Ubisoft AC Valhalla'da aynı oyuna 2 ayrı DLC paketi sattı. Kozmetik satışları vs zaten gırla, hani oyunu aldın artık bitmiyor, oyunun ek paketlerine de yetişemiyorsun artık. Ayrıca haberde değinilmemiş Xbox'ı bilmem ama PS'nin online servis hizmetleri de pahalı hâle geldi: PS Plus'tan bahsediyorum. Buna Dolar zammı geldi tüm dünyada Trump'ın vergi tarifelerinden öncesinde hem de. Zam da bir şeyleri düzeltmedi verilen oyunların kalitesi artmadı. Özetle: donanım fiyatları arttı, konsol fiyatları arttı, oyun fiyatları arttı (halen daha artacak, firmaların ağlamaları bir türlü bitmiyor, firmaların ağlama tuzaklarına düşüp hak veren, tüketici olduğunu unutup şirketin haklarını savunan değişik bir kitle de mevcut) oyunların ek ıvır zıvırları çıktı ve arttı ve online hizmet servislerinin fiyatları da arttı. Konsolda online oynayacaksan mecburen buna para vermen gerekiyor. Oyun oynamanın en güzel, en az maliyetli ve kalite oyunların en çok ortaya çıktığı güzel dönemler maalesef geride kaldı. |
| Türkiye için geçerli bir haber değil. Türkiye'de oyunlar, donanımlar her zaman pahalıydı. Her ay oyunlara zam geliyor sw2 oyunları 7 bin liraya dayandı. |
| Bu ülkede balık tutmak bile pahalı bi aktivite millet nefes alabildiğine şükrediyor muz cumhuriyetinde siyasal islamcılar yüzünden. |
| o global problem dunya icin 1 bizim icin 41,18 somurge ulkesi olduk. |
Burada çok önemli bir noktaya değinmişsiniz. |
| gta6 fiyat konusunda örnek verilmemeli adamlar yüz milyonlarca dolar harcıyor 5-6 yıl boyunca oyun geliştiriyor 50-100 saat oynuyorsun sadece single hikayede multiside var o 100 doları bile hak eder diğerleri 5-10 milyon dolar harcıyor 1-2 yıla oyun yapıyor onlarında 80-100 dolar istemesi absürt |
| Doğru söze ne hacet... |
2020'nin Kasım ayında 500 dolara satışa sunulan Xbox Series X'in fiyatı bugün 600 doları bulmuş durumda. Aynı şekilde 500 dolara çıkan PS5'in fiyatı da 550 dolara çıktı. Bir yandan pandemi döneminden beri etkileri hissedilen küresel enflasyon, diğer yandan Trump'ın gümrük tarifeleri derken, bu konsollara muhtemelen ilk çıktıkları dönemden daha yüksek fiyatlarla veda edeceğiz.
Üstelik oyun konsolları bu konuda yalnız da değil. PC tarafında da benzer bir tabloyla karşı karşıyayız; özellikle GPU fiyatlarında. Eskiden çıkışının üzerinden zaman geçtikçe fiyatı düşen GPU'lar, şimdi uzunca süre aynı fiyattan satılıyor; Hatta zaman zaman (kur dalgalanmalarından bağımsız olarak) fiyatlarda artış bile olabiliyor. Son aylarda gidişat biraz iyileşmiş olsa da hâlâ 2020 öncesinde olduğumuz noktadan çok uzağız.
Sadece Oyun Donanımları Değil Oyunlar da Eskisinden Daha Pahalı
Ayrıca Bkz.Eylül ayında çıkacak en dikkat çekici 10 oyun
Tüm bunları üst üste koyduğumuzda, oyunseverler için oyun oynamak hiç olmadığı kadar maliyetli hâle gelmiş durumda. Özellikle yeni nesil konsollar ya da gelişmiş PC sistemleri gerektiren AAA oyunlar söz konusu olduğunda. Oyun konsolu alıp bir AAA oyunu oynamak isteyen oyunseverler birkaç yıl önce 560 dolar öderken, bugün 680 dolar ödemesi gerekiyor. Üstelik yeni nesil konsolların çıkışıyla birlikte bu rakamlar daha da yukarı çekilebilir.
Fiyatlardaki bu artışın oyun dünyası üzerinde nasıl etkileri olacağını bekleyip göreceğiz. Ancak oyuncuların son yıllarda AAA oyunlardan uzaklaşıp Steam gibi platformlarda geniş kitlelere ulaşan indie oyunları yöneliyor olması sürpriz değil. Bu yüzden artan bu maliyetleri, oyuncular kadar büyük stüdyolarının da düşünmesi gerekiyor.
Kaynak:https://www.techspot.com/news/109298-high-price-play-aaa-games-consoles-graphics-cards.html
Haberi Portalda Gör