Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
144
Cevap
0
Tıklama
76
Öne Çıkarma
Otomobillerin ÖTV matrahı güncellendi: Yeni ÖTV oranları açıklandı

T theJuDGe_41 Konu Sahibi
2 hafta (7199 mesaj)



Otomobiller için merakla beklenen ÖTV matrah güncellemesi yapıldı. ÖTV matrahı arttı ve ara dilimler geldi. Matrah güncellemesi ve yeni ara dilimlerin etkisiyle otomobillere indirim gelecek. Bu düzenleme, A, B ve C segment pek çok otomobilin fiyatına indirim olarak yansıyacak.



Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyen otomobiller için yüzde 45,50,80 şeklinde üç farklı ÖTV oranı uygulanıyordu. Yeni kararla birlikte yüzde 45, 50, 60, 70 ve 80 şeklinde beş farklı ÖTV uygulanacak. Daha önceki düzende, yüzde 50'lik ÖTV oranı uygulanan otomobillerin yüzde 80'lik dilime geçmesiyle birlikte fiyata ciddi oranda zam geliyordu. Şimdi yeni ÖTV oranlarıyla birlikte fiyatlardaki ÖTV kaynaklı ani artışların önüne geçilecek



Ayrıca Bkz.Bakan Koca'dan çok tartışılacak PCR testi kararı



Motor silindir hacmi 1600 cm3'ün üzerindeki otomobillerin ÖTV matrahında ve ÖTV oranlarında herhangi bir değişiklik yapılmadı. Bu otomobillerde eski oranlar uygulanmaya devam edecek.



Yeni ÖTV oranları ve ÖTV matrahı
Motor silindir hacmi 1600cm3'ü geçmeyenler ÖTV Oranı
Vergisiz fiyatı 120.000 TL'yi aşmayanlar 45
Vergisiz fiyatı 120.001 TL - 150.000 TL 50
Vergisiz fiyatı 150.001 TL - 175.000 TL 60
Vergisiz fiyatı 175.001 TL - 200.000 TL 70
Vergisiz fiyatı 200.001 TL ve üzeri 80


 



Hibrit otomobiller için yeni ÖTV matrahı
Elektrik motor gücü 50kW'ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3'ü geçmeyenler ÖTV oranı
Vergisiz fiyatı 130.000 TL'yi aşmayanlar 45
Vergisiz fiyatı 130.000 TL ile 210.001 TL arası 50
Vergisiz fiyatı 21.001 TL ve üzeri 80


 



Eski düzenleme:






Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/01/20220113-2.pdf

 Haberi Portalda Gör

Bence oranlar çok düşük
1tl ve üzerine 500.000tl
2tl ve üzerine 1.000.000tl
3tl ve üzerine 1 trilyon dolar
vergi verelim. Yani bu küresel krizde trilyar...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Mariachi Vaquero - 2 hafta +160
Ben araba üreten ülke olsam Türkiye'ye araba satışını yasaklardım.
Yoruma Git
AtiMX4 - 2 hafta +99
200.000 bin 13k Euro yapsa ve bu fiyatın altına da araba olmazsa ki yok zaten %50 sınırı olan 150k TL hiç güncellenmeyip aynı kalması saçmalığı , %80 e vergiye sabitlenen araç piya...
Yoruma Git
Yorumun Devamı fukiii-41 - 2 hafta +69

S SlimShay
2 hafta (1022 mesaj)
Welcome to new Turkey !!



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


L LLithya
2 hafta (126 mesaj)
İkinci el piyasası düşüyor yeğenim sakın araç almayın. Sıfır arabalar ülkeye giriş yapıyor yeğenim sakın araç almayın. Yerli milli araba geliyor yeğenim sakın araç almayın. Cehape zihniyeti değil mi bu ya?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


H hakim bey
2 hafta (799 mesaj)
Vavacars vs firmaların son günlerde zararına satış yaptığını söylüyordu bazı arkadaşlar. Demek ki içeride adamları var zararın neresinden dönersek kar diyorlar. Peki vatandaş ne yapacak şimdi ? Umarım firmalar uyanıklık yapmaz da vatandaşa yarar bu güncelleme.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


B BraveHeart
2 hafta (4174 mesaj)
Valla göz ucuyla bir baktım da. Örnek Ibizanın en boş modelinde 30 bin, diğerinde 10-15 bin arası indirim olacak. A ve B sınıfı bazı hatta çok az sayıdaki arabalarda düşer fiyatlar, C sınıfı düzgün araçlarda indirim falan olmaz. Saçmalık





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BraveHeart -- 13 Ocak 2022; 2:36:15 >

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


A aceloq
2 hafta (761 mesaj)
Ara dilimlerin gelmesi guzel oldu. Gec bile kalinmisti. Keske matrahlar da arttirilsaydi. Yani B segmenti Polo Life'in bile net fiyati 192 bin TL iken, bu matrahlar dusuk kaliyor bence.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

F fhrstw
2 hafta (1338 mesaj)
Otomobil rallysi devam ediyor. Arkadaşların yazın bir yere küresel finans krizi geliyor. 1-2 yıl vakti var bence ne kadar geç olursa o kadar can yakacak aklınızda olsun.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


L landscapee
2 hafta (1819 mesaj)
Bir an önce herkes elindeki parasını harcasın altınını dolarını cıkarsın ekonomi canlansın.. dolarda 18 oldu nasılsa şimdi millette Para vardır..
Kiranız zamlandıysa ev alın... Akbile zam geldiyse araba alın...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi landscapee -- 13 Ocak 2022; 2:34:24 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


F fyilmaz
2 hafta (2062 mesaj)
Oranlar çeşitlenmiş bu iyi birşey araba fiyatı biranda 60 bin artmayacak üst dilime girdi diye bu sayede fırsatçılık ta biter inşallah



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


R revilationer
2 hafta (71 mesaj)
güzeel, hayırlı olsun. umarım doları fixleyebilirler de ikidebir matrah değiştirmek zorunda kalmazlar



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


N netcore
2 hafta (1149 mesaj)
Yıllardır beklediğim vergi dilimi oranları geldi. Bi anda vergi dilimi değişiyor diye 80k fiyat artma saçmalığı bitti. 5 dilim var artık.

Ama C ve üstü almak isteyen adamların hiç bi işine yaramadı. B sınıfı aracını satıp C almak isteyen adam şimdi daha fazla para ödeyecek (Kendi arabasının değeri düştü)

Sistemin saçmalığı şu; 5 tane vergi dilimi yapmışlar Polo otomatik baz paket %70 (4. dilimde). 8k zam yese en üst dilime geçiyor. 5 dilim hiç bi işe yaramıyor.

Clio/egea da ötv yi sıfırlasınlar. Kalan araçlarda %1000 yapsınlar da rahatlasalar.




B borayeris
2 hafta (119 mesaj)
Ak-baş görevde.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


F fukiii-41
2 hafta (38 mesaj)
200.000 bin 13k Euro yapsa ve bu fiyatın altına da araba olmazsa ki yok zaten %50 sınırı olan 150k TL hiç güncellenmeyip aynı kalması saçmalığı , %80 e vergiye sabitlenen araç piyasası. Doğru yalan söylemiyorlar yazık



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


B büdünün kaşı
2 hafta (1694 mesaj)
bu enflasyon ve tutulmaya çalışılan kur ile fırsat olur araç alacaklara. poloda 20 bin lira gibi indirim olacak sanırım. 8-10 bin zam gelse o da %80e çıkacak yine. kimsenin çok işine yarayacak bi şey gibi durmuyor. araç alacak olana fırsat olacak gibi. ytd. memlekette bi gecede değişiyor herşey.




Bu mesajda bahsedilenler: @aceloq

B buradan bir taytlı geçti
2 hafta (299 mesaj)
Yüzde 45 le başlayan ötv dilimi mi olur.
Avrupa böyle çatlar mı.
80 85 90 95 100 diye gitsenize.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Y yunusbeen
2 hafta (457 mesaj)
% 45 - % 80 ötv nedir arkadaş, Venezuela'da mı, Angola'da mı yaşıyoruz?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


U Ulan Musk
2 hafta (1580 mesaj)
Direkt 120k %45 -> 200k %80 yapsınlar. Vergi oranını linear interpolation ile hesaplayalım, sonsuz kademe ve ultra yumuşak zamlanma olsun.





D DH | equ*
2 hafta (11164 mesaj)
5 dilimin hangi dilimine kaç araç giriyormuş acaba? en ucuz vergi dilimleri işlevsiz süs niyetine koyulmuş o dilimde araba yok ki dgdfgfdgh





A AtiMX4
2 hafta (2633 mesaj)
Ben araba üreten ülke olsam Türkiye'ye araba satışını yasaklardım.



Bu mesaja 5 cevap geldi.