| Aynen karanlık güçler araba ile giderken camdan izmarit, şişe vb... çöplerini attırıyor bizim ülkede. Karanlık güçler ormanlarda mangal yaktırıyor bizimkilere. S... |
| Aynen karanlık güçler araba ile giderken camdan izmarit, şişe vb... çöplerini attırıyor bizim ülkede. Karanlık güçler ormanlarda mangal yaktırıyor bizimkilere. Sürekli suçluyu dışarıda aramak ne güzel bir şey ya çok rahatlatıcı olmalı. |
|
Bu kadar yangının küresel ısınma ile çıkacağını sanmıyorum ve inanmıyorum. Küresel ısınmada bence uydurma, karanlık güçler dünyanın doğal dengesi ile oynuyor ve doğal... |
|
Bu kadar yangının küresel ısınma ile çıkacağını sanmıyorum ve inanmıyorum. Küresel ısınmada bence uydurma, karanlık güçler dünyanın doğal dengesi ile oynuyor ve doğal iklim koşullarını değiştiriyor, buda benim düşüncem. Bu yangınlar hep sabotaj. |
| @aschil |
|
@aschil büyük ölçüde insanlar tarafından çıkarılsa dahi orman yangınlarının küresel ısınmayla ihtimalinin arttığı, çoğaldığı, orman yangın sezonlarının sürelerinin uzadığı ve yangınların yayılma alanlarının genişlediği yerleşik bilimsel gerçekler. Eylemsizlik, yerçekimi, evrim, suyun dünya atmosferi koşullarında 100 santigratta kaynaması kadar yerleşik olgular hem de. İnternette çok kısa bir araştırmayla bile bu konuda bolca kaynak ve veri bulunabilir: Dahası yangınlar sera gazı emisyonunu artırarak bir geri besleme döngü mekanizmasına vücut veriyor: https://www.c2es.org/content/wildfires-and-climate-change// https://www.epa.gov/climate-indicators/climate-change-indicators-wildfires https://joint-research-centre.ec.europa.eu/system/files/2020-09/09_pesetaiv_wildfires_sc_august2020_en.pdf https://science.nasa.gov/earth/explore/wildfires-and-climate-change/ Bu verilere ve somut göstergelere inanmayıp orman yangını ve küresel ısınma ilişkisini hatta küresel ısınmayı bile yadsıyanlar, bunları bir tür komplo olarak algılayanlar kişisel görüşlerini özgürce beyan ettiklerini söyleyebilirler ama bu görüşlerinin hiçbir bilimsel temeli olmadığı ve yalnızca keyfi bir sübjektivitenin ürünü olduğu hakikatini değiştiremezler. Dahası başka çalışmalar kanıtlar ve verilerle temellendirilmiş makul açıklamalar yerine komplo teorisyenliği yapma veya komplo teorilerine inanma eğiliminin bilişsel beceriler ve zeka düzeyiyle ters korelasyonlu olduğuna işaret ediyorlar. Diğer bir deyişle bilişsel beceriler ve zeka seviyesi düştükçe çeşitli komplolara, şarlatanca izahlara inanma ve küresel ısınma yangın ilişkisini, küresel ısınmayı reddetme eğilimi çoğalıyor. Zekan ve bilişsel kabiliyetlerin yükseldikçe bu tarz şarlatanca açıklamalara karşı bağışıklığın artıyor. Zeka da G-Faktörü gibi çeşitli teorilerle değerlendirilen son derece karmaşık bir kavram ve olgu olup iki ayaklı değerlendirilebilir, birisi doğuştan, genetik ve nörolojik altyapıyla ilgili (klasik şekilde "nature/doğa" başlığı altında değerlendirilir), öbür ayak ise çevre, kültür ve bilhassa da eğitim (klasik şekilde "nurture/yetiştirme" kategorisi altında toplarlar, "kültür/culture" hatta iyicene genel biçimde "çevre/environment" olarak da genellenebilir ve genellenmektedir). Zeka üzerindeki diğer (genetik, kültürel, psikolojik vb) olumsuz faktörleri minimize etmek için eğitim düzeyini arttırmak bence kritiktir. |
|
Bu kadar yangının küresel ısınma ile çıkacağını sanmıyorum ve inanmıyorum. Küresel ısınmada bence uydurma, karanlık güçler dünyanın doğal dengesi ile oynuyor ve doğal iklim koşullarını değiştiriyor, buda benim düşüncem. Bu yangınlar hep sabotaj. |
| Aynen karanlık güçler araba ile giderken camdan izmarit, şişe vb... çöplerini attırıyor bizim ülkede. Karanlık güçler ormanlarda mangal yaktırıyor bizimkilere. Sürekli suçluyu dışarıda aramak ne güzel bir şey ya çok rahatlatıcı olmalı. |
| Bu yazdığımdan bunu mu cikardiniz? Ben büyük yangınların lazer ile çıkartıldığına inanıyorum ister komplo teorisi diyin ister başka bir şey. Umrumda değil. |
|
Kaç kişiyi yangın çıkartırken görüntülediler. Benzinlikten benzin alıp yangın çıkartmaya çalışırken yakalanan oldu. Kime ne masal anlatıyosun? Yanan alanları yeniden yeşillendirmek yerine, imara açıp otel dikilmesinden belli neden yakıldıkları. Devlet neden bir tane yangını söndürmekten aciz bırakıldı? Sekreterler çıkıyor "bilmem kaç yangın söndürüldü, kontrol altına alındı" diye masal yazıyor. Yanacak bir şey kalmayınca sönen yangını "biz söndürdük" diye şov yapıyorlar. O kadar yangın çıkarken ve sürerken, devletin bunu kontrol altına almak için tek bir adım attığını gördün mü? Niye yangınla mücadele envanterlerini genişletmiyorlar? Niye daha fazla yangına müdahale personeli almıyorlar? Diğer ülkelerden niye yardım istemiyorlar? Türkiye'nin olmayan karizması mı çizilir? Deprem olur, devlet yok. Salgın olur, devlet yok. Yangın çıkar, devlet yok. Tarikatlerde, cemaatlerde, vakıflarda çocuklar taciz edilir, devlet yok. Sokakta 100 sabıkalı insanlar dolaşır, devlet yok. Ama devlet ne zaman var biliyor musun? İsmi lazım değil ve partisine laf söyle, anayasal haklarından birini kullan, sabah 5'te şafak baskını için kapına dayanır. |
|
Öyle olsaydı daha çok yangın çıkardı, benim yaşadığım yer de yanardı. Yanıyor mu? Hayır. O yüzden iddianız bence çöp. |
Copernicus İklim Değişikliği Servisi, NASA ve Dünya Meteoroloji Örgütü: Evet, uydurma!? https://www.birgun.net/haber/kuresel-sicaklik-artisi-tarihi-seviyelere-ulasti-641827 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Copernicus_Program%C4%B1 |
| İnsan kaynaklı etkenler hep vardı, bir yıl önce 10 yıl önce hatta 5.000 bin yıl öncede ateşin insan kontrolüne geçtiği zamanlarda da orman yangınları vardı. Buradaki insan kaynaklı yangınları 'varsayılan' etken olarak görmek lazım. Amacım sizlere farklı bir yönden bakmanıza olanak sağlamak. |
| Neye inanmak istiyorsan inanabilirsin eprius. |
|
Linklerdekileri bilgileri anlamanızı geçtim, okudunuz mu? Hayır. Bilgilenmek ya da İnanmak. İşte bütün mesele bu... Bloklama Kategorisi: 2 |
| Bir şeyin doğruluğunu kanıtlamak için sizin doğrudan deneyimlemenize gerek yok. |
| Buna tamamen katılıyorum söndürmek istemiyorlar ki🙂 |
| Doğru, herkesin oturma organı var nasılsa. |
| Hali hazırda sürekli çıkan yangınların boyutunu ciddi anlamda arttırıyor. Ormanlar kendini yenilemesini engelliyor bu sebeble de uzun vadede çölleşme veya kuraklaşma oluşuyor. Sabotaj ve insan faktöründen bağımsız olarak söylüyorum. İnsan faktörü daha küçük ölçekteyken, iklim krizi bunu büyüterek makro ölçeğe çekiyor. |
| Karabük Akdeniz mi mesela?! sövdürtmeyin artık bir tarafınıza yeter. Yazın ortasında bile soğuk olan yerde yangın çıktı. Bursa'da benzinle sabotaj yapan adam görüldü. |
|
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161814453 Konuyu insan faktörüne saplantılı bir şekilde bakan, bakış açısına alternatif olsun diye açtım. Terbiyesizleşmeye gerek yok, sakin. |
| Küresel güçler niye böyle bir yangın çıkarıyor, zaten hükümetler imzalıyor şartları. Halkı ikna etmek için mi yangın çıkartıyorlar. Sizin gibileri ikna etmek çok mu önemli? |
Öncelikle, Kızılçam ormanlarının sıcağa karşı yanmaya son derece elverişli olduğunu belirtmek gerekir. Akdeniz bitki florası yanmaya oldukça yatkındır. İnsan müdahalesi olmasa bile aşırı sıcaklar nedeniyle yangın çıkması mümkündür.
Asıl tehlike ise yangının çıkması değil, ormanların kendini yenileyememesidir. Karadeniz bu konuda avantajlıdır; ormanlar denizden başlar ve iklim elverişlidir. Ancak Akdeniz bölgesinde küresel ısınma ve insan yerleşimlerinin etkisiyle ormanların kendini yenilemesi oldukça zor hale gelmektedir.
Videoyu izlemek için tıklayınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 1 Ağustos 2025; 18:36:53 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >