Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
84
Cevap
3329
Tıklama
4
Öne Çıkarma
Orman yangınları küresel ısınma kaynaklı
A
11 ay (1276 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Evet, başlığı okuyunca "Hadi oradan" diyorsunuz, biliyorum. Ancak politize olmuş yaşama biraz ara verirseniz ne demek istediğim daha net anlaşılacaktır.

Öncelikle, Kızılçam ormanlarının sıcağa karşı yanmaya son derece elverişli olduğunu belirtmek gerekir. Akdeniz bitki florası yanmaya oldukça yatkındır. İnsan müdahalesi olmasa bile aşırı sıcaklar nedeniyle yangın çıkması mümkündür.

Asıl tehlike ise yangının çıkması değil, ormanların kendini yenileyememesidir. Karadeniz bu konuda avantajlıdır; ormanlar denizden başlar ve iklim elverişlidir. Ancak Akdeniz bölgesinde küresel ısınma ve insan yerleşimlerinin etkisiyle ormanların kendini yenilemesi oldukça zor hale gelmektedir.

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 1 Ağustos 2025; 18:36:53 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

Aynen karanlık güçler araba ile giderken camdan izmarit, şişe vb... çöplerini attırıyor bizim ülkede. Karanlık güçler ormanlarda mangal yaktırıyor bizimkilere. S...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Jose_Gökhan - 11 ay +6
Bu kadar yangının küresel ısınma ile çıkacağını sanmıyorum ve inanmıyorum.
Küresel ısınmada bence uydurma, karanlık güçler dünyanın doğal dengesi ile oynuyor ve doğal...
Yoruma Git
Yorumun Devamı lightning70 - 11 ay +5
@aschil
Yoruma Git
Yorumun Devamı Nat Alianovna - 10 ay +5
L
11 ay (1233 mesaj)
Yüzbaşı

Bu kadar yangının küresel ısınma ile çıkacağını sanmıyorum ve inanmıyorum.
Küresel ısınmada bence uydurma, karanlık güçler dünyanın doğal dengesi ile oynuyor ve doğal iklim koşullarını değiştiriyor, buda benim düşüncem. Bu yangınlar hep sabotaj.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 4 cevap geldi.
J
11 ay (4336 mesaj)
Binbaşı

Aynen karanlık güçler araba ile giderken camdan izmarit, şişe vb... çöplerini attırıyor bizim ülkede. Karanlık güçler ormanlarda mangal yaktırıyor bizimkilere. Sürekli suçluyu dışarıda aramak ne güzel bir şey ya çok rahatlatıcı olmalı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @lightning70
L
11 ay (1233 mesaj)
Yüzbaşı

Bu yazdığımdan bunu mu cikardiniz? Ben büyük yangınların lazer ile çıkartıldığına inanıyorum ister komplo teorisi diyin ister başka bir şey. Umrumda değil.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lightning70 -- 29 Temmuz 2025; 14:2:3 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Jose_Gökhan
A
11 ay (6915 mesaj)
Binbaşı

Kaç kişiyi yangın çıkartırken görüntülediler. Benzinlikten benzin alıp yangın çıkartmaya çalışırken yakalanan oldu. Kime ne masal anlatıyosun? Yanan alanları yeniden yeşillendirmek yerine, imara açıp otel dikilmesinden belli neden yakıldıkları. Devlet neden bir tane yangını söndürmekten aciz bırakıldı? Sekreterler çıkıyor "bilmem kaç yangın söndürüldü, kontrol altına alındı" diye masal yazıyor. Yanacak bir şey kalmayınca sönen yangını "biz söndürdük" diye şov yapıyorlar.

O kadar yangın çıkarken ve sürerken, devletin bunu kontrol altına almak için tek bir adım attığını gördün mü? Niye yangınla mücadele envanterlerini genişletmiyorlar? Niye daha fazla yangına müdahale personeli almıyorlar? Diğer ülkelerden niye yardım istemiyorlar? Türkiye'nin olmayan karizması mı çizilir?

Deprem olur, devlet yok. Salgın olur, devlet yok. Yangın çıkar, devlet yok. Tarikatlerde, cemaatlerde, vakıflarda çocuklar taciz edilir, devlet yok. Sokakta 100 sabıkalı insanlar dolaşır, devlet yok.

Ama devlet ne zaman var biliyor musun? İsmi lazım değil ve partisine laf söyle, anayasal haklarından birini kullan, sabah 5'te şafak baskını için kapına dayanır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
11 ay (13187 mesaj)
Yarbay

Öyle olsaydı daha çok yangın çıkardı, benim yaşadığım yer de yanardı.
Yanıyor mu? Hayır.
O yüzden iddianız bence çöp.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
11 ay (2732 mesaj)
Binbaşı

quote:

Küresel ısınmada bence uydurma


Copernicus İklim Değişikliği Servisi, NASA ve Dünya Meteoroloji Örgütü:

Evet, uydurma!?

https://www.birgun.net/haber/kuresel-sicaklik-artisi-tarihi-seviyelere-ulasti-641827

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Copernicus_Program%C4%B1



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @lightning70
A
11 ay (1276 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

İnsan kaynaklı etkenler hep vardı, bir yıl önce 10 yıl önce hatta 5.000 bin yıl öncede ateşin insan kontrolüne geçtiği zamanlarda da orman yangınları vardı. Buradaki insan kaynaklı yangınları 'varsayılan' etken olarak görmek lazım. Amacım sizlere farklı bir yönden bakmanıza olanak sağlamak.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @AccUssEdGR
L
11 ay (1233 mesaj)
Yüzbaşı

Neye inanmak istiyorsan inanabilirsin eprius.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lightning70 -- 29 Temmuz 2025; 14:3:43 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Epirus
K
11 ay (1565 mesaj)
Yüzbaşı

Yangınları söndürememek akp kaynaklı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
11 ay (2732 mesaj)
Binbaşı

Linklerdekileri bilgileri anlamanızı geçtim, okudunuz mu?

Hayır.

Bilgilenmek ya da İnanmak. İşte bütün mesele bu...

Bloklama Kategorisi: 2



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @lightning70
A
11 ay (1276 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Bir şeyin doğruluğunu kanıtlamak için sizin doğrudan deneyimlemenize gerek yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Colda
L
11 ay (1233 mesaj)
Yüzbaşı

Buna tamamen katılıyorum söndürmek istemiyorlar ki🙂



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @KimYon.Reyiz
C
11 ay (13187 mesaj)
Yarbay

Doğru, herkesin oturma organı var nasılsa.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @aschil
A
11 ay (1276 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Hali hazırda sürekli çıkan yangınların boyutunu ciddi anlamda arttırıyor. Ormanlar kendini yenilemesini engelliyor bu sebeble de uzun vadede çölleşme veya kuraklaşma oluşuyor. Sabotaj ve insan faktöründen bağımsız olarak söylüyorum. İnsan faktörü daha küçük ölçekteyken, iklim krizi bunu büyüterek makro ölçeğe çekiyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @lightning70
F
11 ay (8637 mesaj)
Yarbay

Karabük Akdeniz mi mesela?! sövdürtmeyin artık bir tarafınıza yeter. Yazın ortasında bile soğuk olan yerde yangın çıktı. Bursa'da benzinle sabotaj yapan adam görüldü.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
11 ay (8637 mesaj)
Yarbay

https://x.com/bpthaber/status/1950137862776553923?s=19



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
11 ay (1276 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/161814453

Konuyu insan faktörüne saplantılı bir şekilde bakan, bakış açısına alternatif olsun diye açtım. Terbiyesizleşmeye gerek yok, sakin.




Bu mesajda bahsedilenler: @Fulton
J
11 ay (4336 mesaj)
Binbaşı

Küresel güçler niye böyle bir yangın çıkarıyor, zaten hükümetler imzalıyor şartları. Halkı ikna etmek için mi yangın çıkartıyorlar. Sizin gibileri ikna etmek çok mu önemli?




Bu mesajda bahsedilenler: @lightning70