| Yökatlasa baktım, gelen ögrenci sayısı biraz fazlaymış fakat sizin sıralamanız gayet iyi duruyo. Gelmeme ihtimali düşük. |
knk selam, bende odtü stat a başvurdum ancak en son bu açıklıyor, burayı beklersem diğer kazandığım yere kayıt yapamayacağım. arkadaşında geçmiş liste var mıdır, son iki senenin kazananlarını referans almak güzel olurdu. ben 31k (416 puan) yaptım 2021 de, o zaman odtü stat 45k (398 puan) yapmış. |
| Selam hocam, odtü myp'ler çok geç açıklanıyor ona yapacak bir şey yok. Arkadaşım zamanında kazandığı diğer yerlere kayıt olmayıp riske atıp gelmişti. Listede sıralama olarak yazmıyomuş sadece diğer adaylarla kıyasla kaçıncı sırada girdiğini görebiliyomuşsun. Ama tahminimce geçişinizde bir problem olmaz, çünkü her yılı kendi içinde değerlendiriyorlar. 2021 yılında kazanmış ve geçiş yapmak isteyen insan sayısı azdır. |
|
Bu myp sistemi çok saçma ve karışık, kimi üniversite Gebze gibi Böyle yapmış "Kontenjanlar belirlenirken 2024 yılı kontenjanlarının %30 u alınmaktadır. Bu oran her yıl ve her sınıf için ayrı ayrı hesaplanmaktadır. Örneğin 2024 yılında Bilgisayar Mühendisliğinin 90 kontenjanı bulunuyor. 2025 yılı Ek Madde 1 için kontenjanlar belirlenirken: 2024 yılında ÖSYM sınavına giren öğrencilerin Hazırlık sınıfı için 27, 1. Sınıf için 27, 2. sınıf için 27, 3. Sınıf için 27, 4. Sınıf için 27 kontenjan belirlenir. 2023 yılında ÖSYM sınavına giren öğrencilerin Hazırlık sınıfı için 27, 1. Sınıf için 27, 2. sınıf için 27, 3. Sınıf için 27, 4. Sınıf için 27 kontenjan belirlenir. " Kimi üniversite Hacettepe gibi Sadece başvurulan sınıfı dikkate alıyor. Yani Genel kontenjan 90 kişi alıyor olsun o sene Hacettepe 1. Sınıflara sadece 27 öğrenci alıyor. Yks sınav yılına bakmaksızın. Bu da şu sorunu ortaya çıkartıyor. 2021 de 480 puan yapmak için ilk 3 bine girmen gerekirken 2022 senesinde 30 bine girmen gerekiyor. Sonuç olarak, 2022 de 30 bine giren kişi 2021 deki 3 bine giren kişiden daha yüksek puana sahip olduğu için myp kazanan sıralamasında 3 bine gireni geçiyor. Ayrıca, ODTÜ nün 2020 listesini buldum orada da sıralamayı buna göre mi yaptılar bilmiyorum ama ekstra bir sütunda aldıkları puan ile sınava girdikleri seneki taban puanın farkını almış. Anlaşılan standart bir uygulama yok. Absürt derecede saçma ve karışık uygulama esasları var. Yatay geçiş üniversiteden üniversiteye bu kadar değişiklik göstermemeli. Pazartesi YÖK ü, ve ODTÜ yü arayıp bilgi almaya çalışacağım. Sonuçları buradan paylaşırım başkaları da faydalanır. |
|
Direkt öğrencinin sıralamasına göre yapsalar daha adil olur bence Öğrenci yerleştirme sıralaması - Programın taban sıralaması Çıkan sonucu da büyükten küçüğe sıralasalar daha iyi olabilir |
|
ha ha sistem aşırı saçma. Böyle mi oluyor diye sordum, evet dendi. Tüm YKS yıllarından başvuran adaylar her sınıf için tek bir kontenjan havuzunda değerlendirilmekte ve sadece puan üstünlüğüne göre sıralanmaktadır. yani zor sınav senesinde girdiysen myp den kazanmanı bile zorlaştırıyorlar. İstatistik şuan 40 kişi alıyor, 1. sınıfa başvuranlar için toplam myp kontenjanı 12 2021 senesinde aldığım puanla da bu 12 kişi içinde olmam imkansız. Maalesef ODTÜ hayalleri yalan oldu. |
| Sıralamadır o puan olamaz ya |
| umarım gelir odtü ama bence riske atma diğer kazandığın yer de kafana yatıyosa git derim çünkü stat ve ieye baya bi başvuru oluyo bir sürü red yiyen kişi oluyor |
|
İTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği kabul etti Gebze Teknik Uçak Mühendisliği kabul etti Osmangazi Uçak kabul etti Eskişehir Teknik Bilgisayar kabul etti Gazi Bilgisayar ve YTÜ (matematik mühendisliği ve kontrol ve otomasyon) henüz açıklamadı YTÜ matematik mühün geleceğini sanmıyorum. Aralarından daha yakın olduğum adı olan bir üniversite olmasından da kaynaklı İTÜ. Ancak şuan üzerine çok düşünüyorum Gebze Uçak mı İTÜ malzeme mi Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? ODTÜ yü bekleme riskini almayacağım çünkü çok yüksek ihtimalle gelmeyecek piyango kazanmayı daha olası görüyorum. Şuan ki bölümümden kurtulma hırsım :D |
| Buraya belge yükleyemiyor muyuz ileride bakmak isteyen olur diye bu sene itünün myp listesini atmak istedim. Çünkü siliyorlar geçen seneninkini bulamamıştım. |
| web archieveden ulaşılması mümkün olabilir ben itüye falan bu şekilde ulaştım. görselini atabilirsin. |
| maddi sorunun yoksa ben estü derim %100 ama pc seviyosan |
| açık ara en kötü yeri önermişsin. |
| yazılımla ilgileniyosa bence en iyisi ha sevmiyosa ayrı |
| bence de yükle isteyen baksın da odtü'de sanırım sadece sen kazandın mı kazanmadın mı onu söylüyolar |
Bu mesajda bahsedilenler: @Sadeceaytmatvefiora