Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
38
Cevap
2043
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: ODTÜ MYP (2. sayfa)
G
11 ay (57 mesaj)
Er

Anladım hocam tşk sizce bana gelir mi bu sıralamada




Bu mesajda bahsedilenler: @Sadeceaytmatvefiora
S
11 ay (139 mesaj)
Er

Yökatlasa baktım, gelen ögrenci sayısı biraz fazlaymış fakat sizin sıralamanız gayet iyi duruyo. Gelmeme ihtimali düşük.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
11 ay (57 mesaj)
Er

Umarım gelir hocam teşekkürler hayırlısı artık




Bu mesajda bahsedilenler: @Sadeceaytmatvefiora
H
9 ay (6 mesaj)
Er

knk selam, bende odtü stat a başvurdum ancak en son bu açıklıyor, burayı beklersem diğer kazandığım yere kayıt yapamayacağım. arkadaşında geçmiş liste var mıdır, son iki senenin kazananlarını referans almak güzel olurdu. ben 31k (416 puan) yaptım 2021 de, o zaman odtü stat 45k (398 puan) yapmış.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Sadeceaytmatvefiora
S
9 ay (139 mesaj)
Er

Selam hocam, odtü myp'ler çok geç açıklanıyor ona yapacak bir şey yok. Arkadaşım zamanında kazandığı diğer yerlere kayıt olmayıp riske atıp gelmişti. Listede sıralama olarak yazmıyomuş sadece diğer adaylarla kıyasla kaçıncı sırada girdiğini görebiliyomuşsun. Ama tahminimce geçişinizde bir problem olmaz, çünkü her yılı kendi içinde değerlendiriyorlar. 2021 yılında kazanmış ve geçiş yapmak isteyen insan sayısı azdır.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
H
9 ay (6 mesaj)
Er

Bu myp sistemi çok saçma ve karışık, kimi üniversite Gebze gibi
Böyle yapmış
"Kontenjanlar belirlenirken 2024 yılı kontenjanlarının %30 u alınmaktadır. Bu oran her yıl ve her sınıf için ayrı ayrı hesaplanmaktadır.
Örneğin 2024 yılında Bilgisayar Mühendisliğinin 90 kontenjanı bulunuyor. 2025 yılı Ek Madde 1 için kontenjanlar belirlenirken:
2024 yılında ÖSYM sınavına giren öğrencilerin Hazırlık sınıfı için 27, 1. Sınıf için 27, 2. sınıf için 27, 3. Sınıf için 27, 4. Sınıf için 27 kontenjan belirlenir.
2023 yılında ÖSYM sınavına giren öğrencilerin Hazırlık sınıfı için 27, 1. Sınıf için 27, 2. sınıf için 27, 3. Sınıf için 27, 4. Sınıf için 27 kontenjan belirlenir. "
Kimi üniversite Hacettepe gibi
Sadece başvurulan sınıfı dikkate alıyor.
Yani Genel kontenjan 90 kişi alıyor olsun o sene Hacettepe 1. Sınıflara sadece 27 öğrenci alıyor.
Yks sınav yılına bakmaksızın.
Bu da şu sorunu ortaya çıkartıyor.
2021 de 480 puan yapmak için ilk 3 bine girmen gerekirken 2022 senesinde 30 bine girmen gerekiyor.
Sonuç olarak, 2022 de 30 bine giren kişi 2021 deki 3 bine giren kişiden daha yüksek puana sahip olduğu için myp kazanan sıralamasında 3 bine gireni geçiyor.
Ayrıca, ODTÜ nün 2020 listesini buldum orada da sıralamayı buna göre mi yaptılar bilmiyorum ama ekstra bir sütunda aldıkları puan ile sınava girdikleri seneki taban puanın farkını almış.
Anlaşılan standart bir uygulama yok. Absürt derecede saçma ve karışık uygulama esasları var. Yatay geçiş üniversiteden üniversiteye bu kadar değişiklik göstermemeli. Pazartesi YÖK ü, ve ODTÜ yü arayıp bilgi almaya çalışacağım. Sonuçları buradan paylaşırım başkaları da faydalanır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Sadeceaytmatvefiora
F
9 ay (1365 mesaj)
Er

Direkt öğrencinin sıralamasına göre yapsalar daha adil olur bence

Öğrenci yerleştirme sıralaması - Programın taban sıralaması

Çıkan sonucu da büyükten küçüğe sıralasalar daha iyi olabilir



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
H
9 ay (6 mesaj)
Er

ha ha sistem aşırı saçma.
Böyle mi oluyor diye sordum, evet dendi.

Tüm YKS yıllarından başvuran adaylar her sınıf için tek bir kontenjan havuzunda değerlendirilmekte ve sadece puan üstünlüğüne göre sıralanmaktadır.

yani zor sınav senesinde girdiysen myp den kazanmanı bile zorlaştırıyorlar.

İstatistik şuan 40 kişi alıyor, 1. sınıfa başvuranlar için toplam myp kontenjanı 12
2021 senesinde aldığım puanla da bu 12 kişi içinde olmam imkansız.

Maalesef ODTÜ hayalleri yalan oldu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
9 ay (342 mesaj)
Er

Sıralamadır o puan olamaz ya



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
G
9 ay (57 mesaj)
Er

umarım gelir odtü ama bence riske atma diğer kazandığın yer de kafana yatıyosa git derim çünkü stat ve ieye baya bi başvuru oluyo bir sürü red yiyen kişi oluyor




Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
H
9 ay (6 mesaj)
Er

İTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği kabul etti
Gebze Teknik Uçak Mühendisliği kabul etti
Osmangazi Uçak kabul etti
Eskişehir Teknik Bilgisayar kabul etti
Gazi Bilgisayar ve YTÜ (matematik mühendisliği ve kontrol ve otomasyon) henüz açıklamadı
YTÜ matematik mühün geleceğini sanmıyorum.

Aralarından daha yakın olduğum adı olan bir üniversite olmasından da kaynaklı İTÜ.
Ancak şuan üzerine çok düşünüyorum
Gebze Uçak mı İTÜ malzeme mi
Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

ODTÜ yü bekleme riskini almayacağım çünkü çok yüksek ihtimalle gelmeyecek piyango kazanmayı daha olası görüyorum.

Şuan ki bölümümden kurtulma hırsım :D


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
9 ay (6 mesaj)
Er

Buraya belge yükleyemiyor muyuz ileride bakmak isteyen olur diye bu sene itünün myp listesini atmak istedim. Çünkü siliyorlar geçen seneninkini bulamamıştım.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
9 ay (3111 mesaj)
Çavuş

web archieveden ulaşılması mümkün olabilir ben itüye falan bu şekilde ulaştım. görselini atabilirsin.




Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
S
9 ay (3111 mesaj)
Çavuş

İTÜ derim.




Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
G
9 ay (57 mesaj)
Er

maddi sorunun yoksa ben estü derim %100 ama pc seviyosan


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç
G
9 ay (68 mesaj)
Er

açık ara en kötü yeri önermişsin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @obg3
G
9 ay (57 mesaj)
Er

yazılımla ilgileniyosa bence en iyisi ha sevmiyosa ayrı


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @MathByte
G
9 ay (68 mesaj)
Er

Sen nereye yerleştin keke.




Bu mesajda bahsedilenler: @obg3
G
9 ay (57 mesaj)
Er

bence de yükle isteyen baksın da odtü'de sanırım sadece sen kazandın mı kazanmadın mı onu söylüyolar


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @hergünsuiç