PS'nin oyunları çalıştırdığı görüntü kalitesinde PC'de oyun oynamak isteseniz, donanıma kaç bin tl harcamanız gerek onun bir matematiğini yapın. Konsolda kullanılan gpu pc donanımlarına göre vasat olsa bile optimizasyonla çok başarılı sonuçlar elde ediliyor.
Ayrıca PS'de performans modunda genelde 60+ fps'de çalışıyor oyunlar, 30fps'de değil.
Zaten konsollar maliyet odaklı olmasaydı, konsol üreticileri donanımlarına 2x RX 7900 XTX gpu koyup, oyunları da 2 gpu ile çalışacak şekilde optimize ettirirdi, aklınız çıkardı. Hem fiyat konusunda hem de performans konusunda... Bu AMD'nin başarısıyla alakalı değil, konsolun mantığına ters düşmesiyle alakalı bir durum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 9 Haziran 2024; 13:32:55 >
Nvidia oyuncu için GPU satışını bıraksa bile yapay zeka için ürettiği yeni GPU lardan yine ezer geçer milyar dolarlık firmalar. Sıraya girmiş o GPU ları ilk bize gönder diye. İsterse 1 tane rtx ekran kartı satmasın yine piyasanın içinden geçer. Üstelik o çöplerin 1 tanesi 30.000$ olması lazım piyasanın milyonlarca adet o çöpe ihtiyacı var
Şu haliyle 8K platform oyunu vs çalıştırır ancak, o işin göz boyama tarafı tabi. Ama 8K desteklemiyor da diyemeyiz, zira hdmi 2.1 ile geldiği için o çözünürlük mümkün, o çözünürlükte çalışacak oyunlar da mevcut.
Ama konsoldaki 30 fps ile AMD'yi ilişkilendirmeniz anlamsız diyorum. Döneminde AMD yerine başka bir firmayla anlaşmış olsalardı da yine AAA oyunlar 30-60 fps bandında çalışırdı çünkü önceki mesajımda da belirttiğim gibi tüm konu maliyet ve ulaşılabilirlik.
"Aklınız çıkardı" ifadesine de vurgu yaptığınız için açıklama gereği duydum. GPU'lar arasındaki performans farkını daha iyi nitelesin diye böyle bir ifade kullandım. PS5 oyunlarının grafikleri, atıyorum GT7, vay be dedirtiyorken; 2x AMD high-end gpu görsel şölen yapardı. Ama bu asla olmayacak bir durum çünkü konsolun büyük çoğunluk tarafından ulaşılabilir olması gerekiyor ve konsol mantığına aykırı.
Bu zamana kadar 10 tane gpu değiştirmişimdir sanırım, bunun da 4 tanesi AMD/ATI ydi. Çok net söylüyorum, problem yaşamadığım 1 tane kart olmadı. Ne zaman bu kez olmuş herhalde dediysem hepsinde yüzümü kara çıkardı.
En son kullandığım kartı servise gönderdim. Rastgele bsod'a neden olan gpu furmarkta bana mısın demiyor, dolayısıyla servis de haklı olarak donanımsal bir sıkıntı yok diyor. Abuk sabuk ne kadar tavsiye varsa hepsini denedim. Underclock yaptım, eski sürücülere döndüm, PSU bile değiştirdim; yok yok yok. Çektiğim çileyi ben bilirim.
Aynı donanımla Nvidia'ya geçince problemlerden eser kalmadı. O gün bugündür AMD gpu'lara mesafeliyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Haziran 2024; 10:12:24 >
Keşke problem marketing olsa... AMD'nin ciddi yazılımsal sorunları var. Ciddiden kastım kart performansı değil, stabilite problemleri.
Konsollarda tabiki bu sorun yok çünkü konsola özel gpu geliştiriyorlar ve fix bir donanıma sürücü sağlıyorlar. Ne zaman ki konu PC oluyor, donanım çeşitliliğiyle birlikte uyum ve stabilite problemleri boy göstermeye başlıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Haziran 2024; 10:20:9 >
6800 XT'nin sıfır fiyatına bakarak bu işlerden anlamadığınızı farkettim evet. Kutulu,faturalı,garantili 9-10 bin liraya bulunuyor bu kart 2. elde yani her halükarda benim dediğime çıkıyor sonuç.
Bir ekran kartının zaten olması gereken fiyatını kartın kötü olmasına bağlamak yerine fahiş kârlarla satılan bir kartın neden gerçek ederine satılmadığını sorguladığımız an atıyorum 500$'lık kartları 600-700$ yerine 500$'a almaya başlayacağız.
Benim evimde hem 4070ti super hem de rx6800 var. Ben işim gereği 4070ti super'i kullanıyorum kız arkadaşımın PC'de o sırf oyun oynadığı için rx6800 takılı. Şimdiye kadar rx6800 bize 4070ti super'den fazla problem çıkartmadı. En son hangi seriden AMD kartı kullandınız bilmiyorum ama 6000 serisi ve üstü kullanan tanıdığım kim varsa kartlarını sıkıntısız şekilde kullanıyorlar. Zamanında kullandığım rx580 ile ben de sıkıntılar yaşamıştım ama dediğim gibi rx6800'ü yaklaşık 1 yıldır kullanıyoruz ve henüz 2k çözünürlükte açamadığı oyun yok, şuan onun yerini 14-15k bandında 7700xt aldı. O fiyatlara gidip sırf oyun oynamak için olsa bile Nvidia tercih etseydik 4060ti falan almamız gerekecekti ve hem kas gücünde baya fark yiyen hem de 8gb VRAM'i olan o kart ile güncel oyunlar için yüksek ihtimalle 2k hayal olacaktı.
Tabii herkes kendi deneyimlerine göre ürün seçiyor, gayet anlaşılabilir ama ben yine de 4070 super ve üstünde bir kart alınmıyorsa sadece oyun için Nvidia tercih etmezdim. Özellikle 60 serisi fiyatlarına göre bence aşırı rezil kartlar ama dediğim gibi herkesin kendi seçimi, ben işim için kullanmasam şahsen oyun için 4070 super seviyesinin üzerinde kart bile almazdım.
Yani şu yazdığınızın benim söylediğimle hiç alakası yok hocam, kusura bakmayın ama ezbere bir yorum yapmışsınız. Zira ben hiçbir mesajımda bu gpu kötü, pahalı olan iyi demedim. Sadece arkadaşa dedim ki bu kartların fiyatları zaten yakınmış, o da dediki sen bu işlerden anlamıyorsun ikinci eli böyle.
Şimdi sizin aklınız sıfırı benzer fiyatlara olan ürünlerin ikinci elleri arasında uçurum olmasını alıyor mu? Ben anlayamadım, mantığını sordum. Bilginiz varsa buna siz cevap verin.
Yanlış olmasın şimdi, Rx560 dı sanırım kart. Aslında iş için kullanırım, arada CoD falan oynarım diye düşünerek almıştım. 1 yıla yakın süre bana kök söktürdü. Hani oyunu geçtim bsodlar yüzünden yaptığım iş gitti kaç kere. Ondan artık yoğurdu üfleyerek yerim.
Haklısınız hocam. Amd'yi severim lakin kime tavsiye etsem üç gün sonra bir sorunla dönüyor. Ben ekran kartı olarak kimseye tavsiye etmiyorum artık, nvidia alan mutlu mesut yıllarca kullanıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Impheatus -- 12 Haziran 2024; 2:24:26 >
Ayrıca PS'de performans modunda genelde 60+ fps'de çalışıyor oyunlar, 30fps'de değil.
Zaten konsollar maliyet odaklı olmasaydı, konsol üreticileri donanımlarına 2x RX 7900 XTX gpu koyup, oyunları da 2 gpu ile çalışacak şekilde optimize ettirirdi, aklınız çıkardı. Hem fiyat konusunda hem de performans konusunda... Bu AMD'nin başarısıyla alakalı değil, konsolun mantığına ters düşmesiyle alakalı bir durum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 9 Haziran 2024; 13:32:55 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @_GRKM_
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
O sırada PS kutusundan 8K ibaresi kaldırılır.
Aynen kardeşim isteseler yaparlar.
Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
Ama konsoldaki 30 fps ile AMD'yi ilişkilendirmeniz anlamsız diyorum. Döneminde AMD yerine başka bir firmayla anlaşmış olsalardı da yine AAA oyunlar 30-60 fps bandında çalışırdı çünkü önceki mesajımda da belirttiğim gibi tüm konu maliyet ve ulaşılabilirlik.
"Aklınız çıkardı" ifadesine de vurgu yaptığınız için açıklama gereği duydum. GPU'lar arasındaki performans farkını daha iyi nitelesin diye böyle bir ifade kullandım. PS5 oyunlarının grafikleri, atıyorum GT7, vay be dedirtiyorken; 2x AMD high-end gpu görsel şölen yapardı. Ama bu asla olmayacak bir durum çünkü konsolun büyük çoğunluk tarafından ulaşılabilir olması gerekiyor ve konsol mantığına aykırı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Haziran 2024; 09:43:55 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Kahya Yahya
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 10 Haziran 2024; 9:45:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En son kullandığım kartı servise gönderdim. Rastgele bsod'a neden olan gpu furmarkta bana mısın demiyor, dolayısıyla servis de haklı olarak donanımsal bir sıkıntı yok diyor. Abuk sabuk ne kadar tavsiye varsa hepsini denedim. Underclock yaptım, eski sürücülere döndüm, PSU bile değiştirdim; yok yok yok. Çektiğim çileyi ben bilirim.
Aynı donanımla Nvidia'ya geçince problemlerden eser kalmadı. O gün bugündür AMD gpu'lara mesafeliyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Haziran 2024; 10:12:24 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Impheatus
Konsollarda tabiki bu sorun yok çünkü konsola özel gpu geliştiriyorlar ve fix bir donanıma sürücü sağlıyorlar. Ne zaman ki konu PC oluyor, donanım çeşitliliğiyle birlikte uyum ve stabilite problemleri boy göstermeye başlıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Haziran 2024; 10:20:9 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Cheetosexe
Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
Tabii herkes kendi deneyimlerine göre ürün seçiyor, gayet anlaşılabilir ama ben yine de 4070 super ve üstünde bir kart alınmıyorsa sadece oyun için Nvidia tercih etmezdim. Özellikle 60 serisi fiyatlarına göre bence aşırı rezil kartlar ama dediğim gibi herkesin kendi seçimi, ben işim için kullanmasam şahsen oyun için 4070 super seviyesinin üzerinde kart bile almazdım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cheetosexe -- 10 Haziran 2024; 19:41:39 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
Şimdi sizin aklınız sıfırı benzer fiyatlara olan ürünlerin ikinci elleri arasında uçurum olmasını alıyor mu? Ben anlayamadım, mantığını sordum. Bilginiz varsa buna siz cevap verin.
Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @Cheetosexe
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Impheatus -- 12 Haziran 2024; 2:24:26 >
Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >