1. sayfa
| Sadece bu haberle bu cahilce yorumu yapabilmek 😐 |
|
"Dıramp ehomıyı badhırazak" "dönyayı cöhüşe göthürezek yeghenım" "ilon muzk zıplahamaya divam edzün" ne solcu ümitleri vardı ama liberallerin |
| Sadece bu haberle bu cahilce yorumu yapabilmek 😐 |
| ağlamaya devam edebilirsin :D Amerika'nın sonraki başkanı muhtemelen Elon olacaktır. |
| Konuştukça batıyorsun sonradan vatandaşlık alan hiçkimse ABD başkanı olamaz sen en iyisi git biraz daha oku çocuğum derslerine iyi çalış. |
|
ulan kendin de bilmiyorken :))))))))))))) ingiltere gibi değil mi abd? commonwealth ülkelerden biri olunca şansı var sanıyordum. ilginç. masonlar her ihtimali düşünmüşler. |
| Ben neden aglayayim. Trumpin aptalliklarina butun dynya birlikte aglayacak maalesef. |
| seversin sevmezsin ama adam ülkesi için yapıyor. putin de aynı. keşke bizdekiler de böyle olsa idiler de başakaları ağlasaydı. |
|
Ülkesini seveyim knk Herkes kendi ülkesini düşünecekse özellikle büyük devletler, Bizim zekamızın olması boşuna. Kendimizi zeki varlıklar olarak tanımlamamız komik olur. |
| 11 kasım 1938 den beridir amerika'nın kucağındayız. yani çok mu iyiydi de şimdi kötü oldu? ben pek anlayamadım. |
1. sayfa
TSMC'nin ABD'ye dev yatırımı
Dünyanın en büyük yonga üreticisi olan Tayvan merkezli TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company), geçtiğimiz ay ABD'deki çip üretimi için 100 milyar dolarlık yatırım planını açıklamıştı. Ocak ayından bu yana Arizona’daki tesiste 4nm sürecine dayalı çipler de üretiliyor. Şirketin hedefi, on yıl bitmeden daha gelişmiş olan 2nm teknolojisinin ABD’ye taşınması. Ancak muhtemelen Tayvan’daki tesisler bu sürece daha erken geçecek.
Teksas’ta süper bilgisayar üssü kuruluyor
Nvidia’nın ABD planları sadece çip üretimiyle sınırlı değil. Şirket, elektronik devleri Foxconn ve Wistron ile iş birliği yaparak Teksas’ta iki ayrı süper bilgisayar üretim tesisi kurmaya hazırlanıyor. Yapılan açıklamaya göre, bu tesislerde seri üretim (muhtemelen DGX Spark ve DGX Statio) önümüzdeki 12 ila 15 ay içinde hız kazanacak.
Ayrıca Bkz.Nvidia RTX 5060 Ti performansı netleşti: RTX 4060 Ti’dan yüzde 20 hızlı
Nvidia’nın bu adımı, Amerika’nın yarı iletken teknolojilerinde dışa bağımlılığı azaltma hedefiyle örtüşüyor. Çin ile süregelen ticaret gerilimlerinin gölgesinde, kritik teknoloji altyapılarının ülke içinde inşa edilmesi giderek daha büyük bir önem kazanıyor. Özellikle Trump yönetimi üretim süreçlerinin ABD’ye taşınması için baskıyı artırıyor. Bu, aynı zamanda dolaylı olarak maliyetlerin ve dünya genelinde fiyatların artmasına da neden olabilir.
Kaynak:https://www.engadget.com/computing/nvidia-is-going-to-make-ai-chips-and-supercomputers-in-the-us-213534618.html
Kaynak:https://blogs.nvidia.com/blog/nvidia-manufacture-american-made-ai-supercomputers-us/
Haberi Portalda Gör