Oyunu 64 saatin ardından lvl 109'da bitirdim. Plus yenilemediğim için yardıma gitme, yardım çağırma imkanım yoktu o yüzden tek başıma oynadım. Co-op yapılsa bu süre biraz daha ... |
Oyunu 64 saatin ardından lvl 109'da bitirdim. Plus yenilemediğim için yardıma gitme, yardım çağırma imkanım yoktu o yüzden tek başıma oynadım. Co-op yapılsa bu süre biraz daha kısalabilir, yapımcı ekip co-op oyunu kolaylaştırıyor demişti, ki bunda da son derece haklılarmış. Oyun tek başına bile oldukça kolay diyebilirim. Bunun dışında son iki bölgedeki yan görevleri yapmadım, hani her şey yapılsa, trophy kovalansa diğer bir yandan 80 saati de zorlayabilirsiniz. Küçük bir bilgi vereyim, oyunun NG+ versiyonu twilight görevlerden ibaret değil, bitikten sonra ayrıca bir NG+ açılıyor ve tüm görevlerin seviye yükseliyor. Ayrıca oyunda hikaye yok gibi bir şey, Japonya'daki klan savaşlarının gölgesinde geçen çok yüzeysel bir iyi kötü mücadelesi anlatılıyor. Biraz şaşırtıcı olacak belki ama ilerledikçe oyun bende hayal kırıklığına dönüştü, pek beğenmedim. Yazı da spoiler yok, uzun olmasından ötürü görüntü kirliliği yaratmaması için spoiler içine aldım. Öncelikle verilen puanlar fazlasıyla aldatıcı olmuş, birçok inceleme yüksek not verdi hepsi mi tesadüf diyen olabilir, tesadüf değil ama incelemelerin yetiştirilmesi gereken kısıtlı bir süresi olduğu için, oyunu da o süre zarfında oynadıkları ile değerlendiriyorlar. Muhtemelen tüm incelemeler 10 ile 20 saatlik bir deneyimin ürünü, daha fazla oynayan yoktur. Ben de bir inceleme yapsaydım kesin 90 verirdim ama aldatıcı kısım da burası aslında çünkü oyunun ilk 20-30 saati, ki bu da aşağı yukarı yarısına denk geliyor çok keyifli, fakat geri kalanı da bir o kadar sıkıcı ve monoton bir hal alıyor. Oyunun bence gerçek değeri 70, fazlası değil.
-En büyük sorun kötü mekan tasarımları, demosunu oynadığımda da eleştirmiştim. Bölüm seçerek ilerlemek riskli bir iş, eğer bu sistem kullanılacaksa o kadar başarılı bölüm tasarımları yapmak gerekiyor ki sürükleyicilik hat safhada kalmaya devam etsin. Nioh'da ise bu durum kısa ve kaba tabir ile aynı bkun mavisi gibi; küçük, merak ve gizem unsurunun olmadığı, tasarıma dair etkileyici çizimlerin yer almadığı, çizgisel basit mekanlar. Bir müddet sonra ana görevler dahi yan görev gibi hissettiriyor. Özellikle sonlara doğru artık bu mekan tasarımı olayı iyice amatörce bir hal alıyor, yani yeni, etkileyici bir şeyler çizmek yerine en ucuz yöntemi tercih ederek, basit tasarımlarla daha önce kestiğiniz boss'ları karşınıza çıkarıyorlar. -Yan görevler ise diğer bir sıkıntı. Sayıları az değil ama üç ya da dört farklı mekan var yan görevlerin geçtiği, siz Japonya'nın farklı bölgelerine dahi gitseniz bu görevler aynı yerde oynanmaya devam ediyor. Ya tek bir boss kesiyorsunuz ya da kısa bir mesafeye sıralanmış düşmanları öldürüp bitiriyorsunuz. Ödülleri çoğu zaman işe yaramıyor, oynamak için cezbedici bir yanı yok. -İkinci en büyük sorun düşman çeşitliliğinin olmayışı. İnsanların dışında yanlış hatırlamıyorsam altı tip Yokai var. Lvl 10'da karşınıza çıkan Yokai, lvl 100'de de karşınızda duruyor. 60 saat boyunca aynı düşmanı kesip duruyorsunuz. Bu durum sadece oyunun sıkıcı olmasına sebep olmuyor aynı zamanda zorluğu da düşürüyor. Başlarda kesmek için kırk takla attığınız yaratığı 50 saatin sonunda gözü kapalı kesiyorsunuz çünkü tüm hareketleri ezberleniyor. Bir incelemede okumuştum oyunun %75'i aynı diye, bu kesinlikle doğru bir söylem. -Düşmanlarla ilgili başka sıkıntı da kendi dövüş tarzlarının olmayışı, yapımcı ekip bununla neredeyse hiç uğraşmamış. Nasıl ki biz kullandığımız silahın stili neyse ona göre dövüşüyorsak düşmanlar da aynı şekilde kullandığı silahın hareketleri ne ise onu yapıyor. Örneğin balta kullanan insanla, balta kullanan Yokai arasında dövüş stili açısından hiçbir fark yok. Bu durum öyle kötü bir noktadaki, bazı boss'ların dahi hareketleri sıradan bir npc ile aynı. -Genel lvl dengesi de ne yazık ki ayarlananamış. Karakter lvl, item lvl ve görev lvl arasındaki dengede saçma tercihler mevcut. Mesela oyunun son iki görevinin lvl aralığı 130-150. Ben bu görevleri 100-109'da yaptım. Ancak normal şartlarda 109'un 150 için yeterli olmaması gerekiyor, fakat ekibin garip bir tercihi buradaki dengeyi alt üst ediyor. Şöyle ki, karakter lvl ve silahların item lvl'ı arasında hiçbir kısıtlama yok. Yani karakter lvl'ınız 85 diyelim, bulduğunuz item lvl 120 olan bir silahı ek bir şart gerekmesizin takıp kullanabiliyorsunuz. Bir diğer örnek, sondan bir önceki göreve ilk girdiğimde lvl 102'dim, lvl 165 olan bir revanant'dan item lvl'ı 145 olan bir kılıç düşürdüm. Bir anda görevin seviyesinin üzerine çıkmış oldum. Aslında zırhlar için gerekli stat'ı geliştirme şartı koymuşlar, yine giyebiliyorsunuz ama bonuslardan yararlanamıyorsunuz. Silahlarda niye bir kısıtlama getirmemişler anlamadım, bu durum oyunu hem kısaltmış hem de kolaylaştırmış. -Revenant demişken, oyunun aslında en sevdiğim sistemlerinden biriydi. Ölen diğer oyuncuyu kaldırıp dövüşmek ve eşyalarını elde etmek gerçekten keyifli, hani DS'de de keşke olsun dediğim bir sistemdi ama ilerledikçe oyunun yapısını bozan bir şey olduğunu düşünmeye başladım. Çünkü istisnasız her görevde, o görevin seviyesinden yüksek oyuncuların cesetlerini bulabiliyorsunuz. Her ne kadar gerçek oyuncuların cesetleri olsa da kaldırıldığında npc oluyorlar, bu sayede de kolay yeniyorsunuz ve adamın eşyalarını elde ediyorsunuz. Bu revenant sistemi yüzünden sürekli görevlerin üzerinde item lvl ortalamınız oluyor hali ile her görev normalden daha kolay bir hale geliyor. -Oyun sanıldığı kadar zor değil, DS-BB ile karşılaştırılıyordu ama bunlar bir yana Ninja Gaiden bile birkaç gömlek daha zor bir oyun. Söylediğim sebeplerden ötürü mobları zaten bir müddet sonra elinizin tersi ile itiyorsunuz. Ancak üzücü kısmı boss'lar da çok kolay. Oyunun en zorlandığım boss'u ilk boss o da zaten oyuna yeni başlamamdan, mekaniklere alışma evresinden ötürü. Hiç abartmıyorum boss diye karşınıza gelen bazı tipler var ki, DS'de anca basit bir mob olurlar. -Twilight görevler de ne yazık ki kendisinden bekleneni veremeyen mekaniklerden biri. Aslında kağıt üzerinde çok başarılı duruyor ama uygulama da çökmüş. Oynadığım 60 saatlik süre içerisinde sadece iki kez görevimin üzerinde twilight denk geldi. Buna ek olarak yapımcı ekibin bazı tercihleri de yine twilight görevlerinin suistimal edilmesine sebep oluyor. Misal bir tanesine girdiğiniz elde ettiğiniz xp, eşyalar bunları alabilmek için görevi tamamlamak zorunda değilsiniz. İstediğiniz kadar kalıp ardından Himorogi Branch ile menüye döndüğünüzde, tüm topladıklarınız siz de kalıyor. Bu da oyunun mekaniğini baltalayan ve kolaylaştıran kötü tercihlerden biri. Uzuuun lafın kısası, ilk yarısı itibari ile gerçekten beğendiğim bir oyundu ama bir müddet sonra sürekli aynı şeyleri yaptığınız, bayık bir oyuna dönüşüyor ve bahsetmiş olduğum bazı kötü tercihler ben de hayal kırıklığı yarattı. Ben arkadaşımla beraber aldığım için verdiğim para zaten oyunlar için ideal bir miktar, bir de öyle ya da böyle 60 saat oynamışım bu dönemde RPG'ler dışında bu kadar süre başında tutan bir oyun artık pek yok. Ancak 180-200tl verilecek bir oyun bence değil, ucuzlamasını beklemek çok daha mantıklı. |
Arkadaşlar bloodborne un kendi konusu mevcut... |
Melkor23 yazısı Her stat bir silah tipine bonus veriyor. Kullanacağın silahın ana statları ne ise onu geliştirmen gerekiyor. Eğer onlar içerisinde Heart yoksa ek olarak bunu da geliştirm... |
Melkor23 yazısı Her stat bir silah tipine bonus veriyor. Kullanacağın silahın ana statları ne ise onu geliştirmen gerekiyor. Eğer onlar içerisinde Heart yoksa ek olarak bunu da geliştirmen lazım. Bunlara ek olarak, Ninjutsu ve Onmyo'da bazı konularda oldukça fazla önem arz ediyor. Ninjutsu, elixir sayısını, Ki tüketimini azaltmayı, daha hızlı koşmayı sağlama gibi yetenekler veriyor. Onmyo'da gold, amrita kazanımını, elixir'in verdiği sağlığı, şansı artıran ve Yokai Realm'lere karşı direnç kazandıran yetenekler veriyor ve bu söylediklerim hakikaten oyunu daha kolay oynamayı sağlayan faktörler. Yani, iki kılıcının ana statı, bunlar dışında Heart, Stamina ve söylediğim sebeplerden ötürü Dex ile Magic en önemliler. Benim stat dağılımım Heart, Stamina, Str üçlüsü üzerineydi, 20 lvl'de Dex ile Magic basmıştım. Body (HP)- Mızrak Heart (Stamina) - Kılıç, Yay Stamina (Endurance) - Cannon Strength - Balta Skill (Dexterity) - Çift kılıç, tüfek Dexterity (Dex ve Faith) - Ninjutsu, Kusarigama Magic - Onmyo büyüleri |
bosslar süper oyun klasik hack&slash gibi duruyor rpg ögeleri varmıdır bilinmez bilgi az beklemek lazım dipnot : yaw bu adamların hayal gücüne bayılıyorum inşallah batıya uğrar oyun |
Harika duruyor.Umarım şöyle ninja gaiden 2 tadında bi oyun gelirde ryu babayla coştuğumuz gibi coşarız. |
O ruh gibi şey kılıca girdiği an aklıma shaman king geldi :) |
Geralt ? |
Aklıma Onimusha mıydı ne o geldi bir an. |
Etkilendim aşıkçası umarım güzel bir oyun olarak gelir karşımıza. |
Deep down gibi patlamasında |
Valla oyun güzele benziyor.Onimusha/Ninja Gaiden karışımı birşey sanki |
Oyun baya hoşuma gitti, inşallah yanıltmaz. |
Cok iyi ya ps4 de bu tarz bir kan lazimdi zaten :) |
güzel duruyor. aksiyon rpg - hack and slash karışımı gibi sanki. |
Hack and Slash candır, yeni görüyorum bu oyunu, alet oyun cenneti mübarek |
Onimusha - Bloodborne karışımı geldi bana,oynanır |
Bloodborne gibiyse uzak durmak lazim |
Yeni oyunici video geldi harika gozukuyorhttps://www.youtube.com/watch?v=wMLzou_1cAE |
Japon oyunları neden bu kadar uyduruk oluyor? Arcade havadan bir türlü sıyrılamıyorlar. |
Nioh - Alpha Demo - Duyuru Fragmanı | PS4 Videoyu izlemek için tıklayınız |
Geliştirici : Takım Ninja
Yayıncılar : Sony Interactive Entertainment
JP : Koei Tecmo
Yönetmenler : Fumihiko Yasuda , Yosuke Hayashi
Yapımcı : Hisashi Koinuma , Masaki Fujita
Tasarımcılar : Hiroyuki Nishi , Hidehiko Nakajima
Programcı : Yuta Yamazaki
Sanatçılar : Hirohisa Kaneko , Tsutomu Terada
Yazarlar Fumihiko Yasuda , Makoto Shibata , Masaki Fujita , Katsuyuki Shiga
Besteci : Yugo Kanno
Platform : PlayStation 4
Yayın tarihleri
NA : 7 Şubat 2017
PAL : 8 Şubat 2017
JP : 9 Şubat 2017
Tür : Eylem rol yapma
Mod : Tek oyuncu, çok oyunculu
NIOH
William Adams'ı Tanıyalım
Nioh'daki ana karakter, gerçek hayatta olan bir figüre, William Adams adında bir denizciye dayanıyor. O, 1598'de Hollanda Doğu Hindistan Şirketi için bir gemi'de yelken açarken,Japonya'da bir adaya düşen ilk gelen İngiliz olmuştur. İngiltere'ye geri dönemeyen Adams, Japonya'ya yerleşerek ilk kez bir "Batı Samurai" olmuştur.
Onun ilginç geçmişi ve ön bilgisinden dolayı William, Japonya için ilk batı filosunun inşasında yardımcı olan ve diğer Asya ve Avrupa ülkeleri ile yabancılar arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yardım eden, şogun Tokugawa Ieyasu'nun danışmanlığını yapmıştır.
Nioh ile ilgili wiki yazısı
Nioh (Japonca: 仁王 Hepburn: Nio ?, "hayırsever kral"), Team Ninja tarafından PlayStation 4 için geliştirilen ve rol yapma oyunudur. Şubat 2017'de dünya çapında piyasaya sürüldü ve Sony Japonya ve Koei Tecmo tarafından yayınlandı. Oyun, gezinme seviyeleri etrafında dönen ve bir bölgeyi istila eden canavarları yenerek oynanır. Nioh, Japonya Tokugawa şubesinin yükselişinden önce iç savaşın ortasında iken Sengoku döneminin hayali bir versiyonu boyunca 1600'lü yılların başında gerçekleşir. Düşman arayışında olan William adlı bir denizci, Japonya'ya geldi ve Tokugawa Ieyasu'ya ya hizmet eden Hattori Masanari tarafından savaş kaosunda gelişen yokai'yi yenmek için görevlendirilmiştir.
2004'te, tamamlanmamış bir Akira Kurosawa'ya dayanan bir multimedya projesi olarak geliştirmeye başlanmış olan Nioh, sekreter genel yapımcı Kou Shibusawa'nın sonuçtan memnun kalmadığı için, sekiz yıl içinde çok sayıda revizyon gerçekleştirilmiştir. Proje Team Ninja'ya verildi ve sonraki gelişme dört yıl sürdü. Hikaye, doğaüstü unsurlarla süslenmiş olmasına rağmen tarihi Batı samurayı William Adams'ın hayatına dayanıyordu. İlk önce gelişmeye başladığı yıl ilan edilen bilgi, 2015 yılına kadar sporadik bir hale geldi ve PlayStation 4'e özel olarak yeniden piyasaya sunuldu.
Ghesty arkadaşımızın Nioh'daki karakterler hakkındaki yazısı :
Nioh'daki gerçek Hayat Şahısları İçin Bir Bilgilendirme
Nioh tarihi ayarı ile çok fazla özgürlük ister ancak yine de ünlü savaş ağalarının, samurayın, kâşiflerin ve ninja'nın büyük bir dökümünü tutar. Her birinin bir hikayesi var. İşte, tarihin bize bu kişiler hakkında ne söylediğini anlatan hızlı bir şahıs bilgilendirmesi.
Tarihi kurmaca eserleri hep beni büyülemiştir ve Nioh, en ilginç dönemlerden biri olan Japon tarihinin Sengoku veya "Savaşan Devletler" döneminde ortaya çıkmıştır. İki klan arasındaki küçük bir anlaşmazlık, tüm ulusun katılımını sağladı ve 1467'den 1615'e kadar savaşa daldı. Birçoğu Nioh'da olan bir dizi kahraman yarattı. Bunlar en önemli bazılarıdır.
NOT : Oyunla ilgili spoiler vardır bazı karakterler ile nasıl karşıldığı yazar.
Belirli yerlerden alıntı yapılmıştır bazı yerlerde sorun olabilir malesef karakterler hakkında Türkçe bilgi bulunmuyor.
William
< Resime gitmek için tıklayın >
Oyunun ana kahramanı William. Bu tasvir büyük ölçüde kurgusal ama gerçek hayat William Adams'a dayanıyor. Adams, Japonya'ya seyahat eden ilk İngiliz olarak algılanıyor. 1600 yılında, Hollanda Doğu Hindistan şirketinden tek bir gemi Kyushu, Japonya'ya geldi. Adams, hayatta kalan dokuz mürettebattan biriydi.
Milletvekili olduğu zamanlarda, Tokugawa Ieyasu ile defalarca görüştü. Ieyasu, Edo'nun efendisi ve Japonya'nın gelecekteki şogandı. Adams, Ieyasu'ya yakın bir mutabakat haline geldi ve sonunda bir samuray ilan edildi. Japonya'yı terk etmek yasaklanmış ve Miura Anjin ismi verilmiştir. Geri kalan hayatını Japonya'ya geçirerek ticareti teşvik etmeye ve Güneydoğu Asya'ya seferler düzenlemeye yardımcı oldu.
Adams 16 Mayıs 1620'de 56 yaşında öldü. Ölüm nedeninin ne olduğu açık değil.
Edward Kelley
< Resime gitmek için tıklayın >
Kelley, Nioh'daki başlıca muhaliflerden biridir. Gerçek hayatta, Kelley büyüleyici bir ayna kullanarak ruhları çağırıp iletişim kurabileceğini iddia eden İngiliz okültisti ve simyageriydi. Ünlü filozof ve Queen Elizabeth I'in danışmanı John Dee ile yakın çalıştı. Dee'nin hizmetindeyken, metali altına dönüştürmek için sihirli kırmızı bir toz kullandı.
Dee ve Kelley yakından çalıştı ve meleklerin sözde rehberliğinde eşleri paylaştı. Bir gün, Kelley gizemli bir şekilde Dee ile yollarını ayırdı. Yıllar sonra, bir adamı bir düelloda öldürdüğü için tutuklandı. 1597'de bir kaçış girişimi sırasında maruz kaldığı yaralanmalardan dolayı hapishanede öldü.
Okugawa Ieyasu
< Resime gitmek için tıklayın >
Japonya'yı birleştiren ve Sengoku dönemini sona erdiren adam. Başlangıçta Matsudaira Takechiyo adında gençliğini Imagawa Klanının rehinesi olarak geçirdi. Serbest kaldıktan sonra akıllı bir askeri zekayı kanıtladı. Imagawa'dan bağımsızlığını ilan etti ve ünlü Oda Oda Nobunaga ile birleşti. O ve Nobunaga araziyi birleştirmek için çalıştılar ve Nobunaga'ya bir astın ihanete uğramasına kadar iyi bir ilerleme kaydedildi.
Bunu takiben, Ieyasu savaş ağası Toyotomi Hideyoshi'yi durdurdu ve vasili olmayı kabul etti. Hideyoshi, felaket bir kampanyada Kore'yi istila etmeye kalkıştığında güç göndermese de, efendisi Japonya'yı birleştirmek için ittiği gibi Hideyoshi'ye hizmet etti.
Hideyoshi öldükten sonra, Ieyasu'nun birikim fazlası onu Japonya'da liderlik etmek için kolaylaştırdı. Sekigahara savaşında rakibi İshida Mitsunari'yi yenip şogun ilan edildi. Oğlu tutumu bırakmadan iki yıl önce hizmet etti. 1616'da öldü.
Ieyasu'nun sabrı efsaneviydi. Sengoku döneminin en önemli figürleri hakkında bir şiirde, bir kuş onun için şarkı söylemezse ne yapacağını sorduğunda, sadece "bekle" cevabını verdi.
Hattori Hanzo
< Resime gitmek için tıklayın >
Hanzo, tarihin en ünlü ninjası ve büyük oranda Tokugawa Ieyasu'ya hizmet ettiği için biliniyor. En ünlüsü, Tokugawa, savaş muhabiri Takeda Shingen'le savaştan sonra çekilmek zorunda kaldığında, düşmanın tehlikeli bir kumarbazın bir parçası olarak geri çekilmesine yardım etti. Ieyasu, görevde kaldıkları kalenin kapısını açık tutmalarını emretti. Takeda bunun bir tuzak olduğuna inanıyordu. Ieyasu'nun kalesinde sadece beş mücevher vardı, ancak Hanzo ve bir ninja kuşkusu Takeda kampına saldırdı. Ortaya çıkan karışıklık Takeda'yı geri çekilmeye zorladı.
En meşhur kan davası, Akechi Mitsuhide tarafından ihanet edilen Oda Nobunaga'nın ardından gerçekleşti. Hanzo savunmasız Ieyasu'yu sadık bir şekilde güvenli bölgeye yönlendirdi. Tarih, Toktugawa Ieyasu'nun ulusu birleştirmeden önce Hattori Hanzo'nun hastalığı nedeniyle öldüğünü ancak bazı efsanelerde, üzerinde bulunduğu geminin ateşe verildikten sonra bir deniz savaşında öldürülmesini sürdürdüğünü söylüyor.
Ishida Mitsunari
< Resime gitmek için tıklayın >
Mitsunari, Oda Nobunaga tarafından silinen Azai ailesinin bir vasalıymış. Toyotomi Hideyoshi ile hizmet buldu ve değerli bir hizmetkar oldu. Hideyoshi öldükten sonra, Hideyoshi'nin oğlu Hideyori'yi korumak için kendine kaldı. Bu onu Tokugawa Ieyasu'nun düşmanı yaptı.
Muhalefet güçlerini Sekigahara Savaşı'nda yönetti. Nioh'da Edward Kelley, Ieyasu'ya karşı yürüttüğü savaşa yardım etmek için onu yokai bir güçle desteklemektedir. Gerçek hayatta böyle bir desteği yoktu ve savaşı kesin olarak kaybetti, ancak kaçıyordu.
O uzun sürede ayakta kalamadı. Tokugawa güçleri tarafından yakalandı ve boynuna kadar kumta gömüldü. Sonra, iyi niyetle, başını kestiler. Bununla birlikte, bir efsane, Ieyasu'nun aslında hayatından kurtulduğunu ve yaşlanıncaya kadar saklanmasına izin verdiğini ileri sürmektedir.
Shima Sakon
< Resime gitmek için tıklayın >
Shima Sakon, Ishida Mitsunari'nin sadık bir hizmetkârdı. Sekigahara Savaşı sırasında tüfek ve toplarla donanmış büyük bir gücü emretti. Nioh'da, William ile bir patron savaşı yürütür. Bu muhteşem bir düello. Gerçekte, kaderi daha az cazibeli.
Mitsunari'nin geri çekilişini korumak için durdurma eyleminde bulundu ve savaştan sonra bir daha asla görülemedi. Bazı kaynaklar, silahsız ateşle öldürüldüğünü söylüyor.
Oda Nobunaga
< Resime gitmek için tıklayın >
Nobunaga, Tokugawa Ieyasu ve Toyotomi Hideyoshi'nin yanında Sengoku döneminin üç büyük lordundan biridir. O mükemmel bir askeri zihindi. Okehazama Savaşı sırasında, üstün stratejilerin kullanılması yoluyla yalnızca 3.000 askeri birlikteliğiyle 25.000 kişilik bir gücü yendi. Fakat aynı zamanda kadınları ve çocukları öldüren ve düşmanlarına az çeyreklik gösteren acımasız bir adamdı.
Ieyasu ve Hideyoshi ile birlikte, bir astına kadar neredeyse birleşti; Akechi Mitsuhide, ona ihanet etti ve Nobunaga bir tapınakta dinlenirken saldırdı. Nioh'da Edward Kelley, William ile savaşmak için ruhunu çağırıyor ve o asil bir figür olduğunu kanıtlıyor.
Yine de öfkesi, bir kuş şarkı söylemezse ne yapılması gerektiği konusunda Ieyau'nun hastanın cevabının aksine Nobunaga'nın cevabı, kuşu derhal öldürmektir.
Tenkai
< Resime gitmek için tıklayın >
Tenkai, Tokugawa şogunlarından birkaçının danışmanlığını yapan üst düzey bir Budist keşişti. Tek başına, bu dikkat çekici değil, ancak bazı efsaneler, Tenkai'nin Oda Nobunaga'ya ihanet ettikten sonra yeni bir hayat bulan Akechi Mitsuhide olduğunu savunuyor.
Mitsuhide'in neden onun lorduna ihanet ettiğine dair çok fazla spekülasyon var. Çoğu bunu iktidar için bir kap olarak algılar. Ancak bazıları, Mitsuhide'nin yemek takımından bir havuza attığı için Nobunaga'ya karşı yürüttüğü kin yüzünden olduğunu söylüyor. Daha romantik bir efsane, Nobunaga'nın hırsının kendisine acımasız davranmasına neden olacağı için Mitsuhide'ye kendisini öldürmesini söylediğini iddia ediyor.
Mitsuhide'nin son günleri belirsizdir. Görevden ayrılmadan 13 gün önce şogun pozisyonunu elinde tuttu. Tarih, bir bambu mızraklı bir köylü tarafından yolda öldürüldüğünü gösteriyor. Nioh efsaneleri tam anlamıyla alıyor ve Tenkai'yi reforma tabi bir Mitsuhide olarak gösteriyor.
Okatsu
< Resime gitmek için tıklayın >
Tarihsel olarak, Okaji no Kata, Ieyasu'nun cariyelerinden biriydi. Muhteşem bir zekası vardı ve bir efsane, Sekigahara Savaşı sırasında Ieyasu'yu savunmak için bir erkek gibi giyindiğini söylüyor.
Nioh'da, Okatsu'nun arka planı büyük oranda bir kurgu eseridir. O, kardeşini öldürdükten sonra kaçan Ieyasu'nun kızı ve onu yerel bir efendiyle evlendirmeye çalıştı. Bir ninja eğitimi aldı ve William ile dostça bir ilişki kurdu.
Ieyasu'nun oğlu öldürmediğini belirtmek gerekir. Gerçekte, karısı ve oğlu, Oda Nobunaga'ya suikast girişiminde bulunmakla suçlandı. Nobunaga, Ieyasu'nun karısını öldürttü ve oğlu Matsudaira Nobuyasu, seppuku taahhüt etti. Nioh'da Tokugawa'nın karısı ruhunu sarsarak canını sıktı ve William'ın patron savaşında öldürdüğü kötü niyetine dönüştü.
Yasuke
< Resime gitmek için tıklayın >
Yasuke, Oda Nobunaga'ya hizmet etmiş bir Afrika samimi idi. Bazı kaynaklar Mozambik'ten olduğunu söylese de doğum adının ne olduğu ve nereden geldiği belli değil.
Nobunaga'ya sadakatle hizmet etti ve birlikte konuşmayı biraz sevdikleri söyleniyor. Nobunaga ihanet edildiğinde, Yasuke Honno-ji tapınağında savaştı ve daha sonra Nobunaga'nın oğlu Nobutada için savaştı. Sonunda kılıcını Mitsuhide'nin güçlerine çevirdi ve ölümden kurtuldu ve bir Cizvit misyonerine gönderdi. Daha sonra? Hiç kimse Yasuke'ye olanları gerçekten bilmiyor.
Saika Magoichi
< Resime gitmek için tıklayın >
Magoichi, Saika Ikki'nin lideri idi. Lordların egemenliğine karşı çıkan Ikko-ikki grubuydu. Ikko-ikki, daimyo'ya karşı savaş açan çiftçiler, rahipler ve papazlardan oluşan militan gruplardı. Rahibe rahip olsa önemli; Ikko-ikki temelde militan Budist güçlerdi.
Saika Magoichi'nin adı, az ya da çok zaman Saika Ikki'yi şimdiye kadar kimin başına getiren bir unvandır. Özellikle, Suzuki Sadayu, Saika İkki'nin lideri, Ishiyama Hongan-ji'nin tapınağına saldırdığında Oda Nobunaga'ya karşı savaştı. Çoğunlukla askerlerinin tüfek ve arbebekler konusunda eğitilmesi ile bilinir. Ishiyama Hongan-ji'de, en az 600 tüfek kuvvetine komuta etti.
Nioh'da Magoichi, bir çeşit paralı asker olarak Fushimi Kalesine yapılan bir saldırıyı yönetiyor. Bu muhtemelen Sadayu'nun oğlu Suzuki Shigetomo olması gerektiği anlamına geliyor. Ishida Mitsunari'nin güçlerini destekledikten sonra, sonunda Tokugawa Yorifusa'ya koruma görevlisi oldu. 63 yaşında doğal nedenlerle öldü.
Dergi Taramaları
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
Ekran Görüntüleri
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Yayınlanan Bazı Videolar
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Amrita
Nioh'daki Amrita, düşmanları öldürmekten ve çeşitli etkinlikler yapmaktan toplamakta olduğunuz enerji / para birimidir. Amrita'yı kullanarak yeni şeyler satın alabilir veya Tapınakta seviyeye çıkabilirsiniz.
Amrita düşmanları yenerek, kavanozları tahrip ederek elde edilir. Ölerseniz, dua ettiğiniz son tapınakta tekrar canlanırsınız ve 0 Amrita'ya sahip olursunuz, ancak öldüğünüz yere geri giderek Guardian Spirit'inizi alabilir ve kaybettiğiniz Amrita'yı geri alabilirsiniz.
Not: Amrita'nızı ruhunuzun korunduğu yerden geri getirme yolunda ölürseniz, yolda kazanılan Amrita'nın yanı sıra ilk ölümünüzde elde ettiğiniz Amrita'yı da kaybedersiniz ve Guardian Spirit'e geri dönersiniz.
Status Effects
Fire
Zamanla hasar verir.
Lightning
Saldırı hızını ve hareketi / stil şansını yavaşlatır.
Earth
Ki maliyetini arttırır.
Water
Fiziksel Savunmaları azaltır ve elementel birikim yığını yapar.
Wind
Zehirler, Zamanla hasar, Ki'yi ve hareketleri etkiler.
Poison
Zamanla hızlı hasar.
Paralysis
Etkisi aşıncaya, bir öğe kullanılıncaya veya çarpı vurulana kadar eylem önlenir.
Weapon Information - Silah Bilgisi
Familiarity
Bir öğeyi ne kadar çok kullandığınızı gösterir. Familiarity ne kadar yüksekse, Smith Amrita'yı sökerken de bulma şansı o kadar iyi.
Proficiency
Belli bir silah sınıfıyla yeterliliğinizin arttırılması size yeni Beceri puan kazandırır.
Attack
Silahınızın düşmanlarda ne kadar hasar oluşturduğunu etkiler.
Status Effects
Maddeye ek olarak bonus verebilecek ek durum etkileri.
Attack Multiplier
Saldırı gücünden etkilenir.
Change to Attack
"Change to Attack (Stat adı)" aslında silah / maddenin statik ölçeklendirmesidir. Adlandırılmış statin saldırıyı ne derecede etkilediği derecedir.
Break
Düşmanın muhafızlarının ne kadar ciddi bir şekilde kırıldığını etkiliyor. Rakam ne kadar yüksek olursa, düşmanların bloklarını kırma şansı da artar.
Parry
Bir düşmanı bloke ederken Ki'nin (stamina) ne kadar kaybolacağınıı etkiler.
Silah Kategorileri
Katana
Dual Katana
Spears
Axes
Hammers
Bows
Guns
Cannons
Armor Information - Zırh Bilgisi
Oyuncuların zırhı tahsis edebilecekleri 5 yuva vardır: Head Armor, Torso Armor, Arm Guards, Leg Guards and Foot Guards. Ekipmanın her bir parçası, ekipmanın uygulayabileceği ek durum etkileri dışında bir seviye, ağırlık, dayanıklılık ve kendisine atanmış çarpanı içerir. Zırh nadir olarak renklerle kodlanır: Common, Uncommon, Rare, One of a Kind.
Zırh parçasını etkili bir şekilde donatmak, belirli İstatistiklerde minimum bir değeri gerektirir. Amrita'yı Tapınaklar'da geçirerek minimum gereksinimi karşılayacak istatistikleri seviyelendirebilirsiniz. Zırhınızı donattığınızda, savunma özelliklerii için asgari gereklilikleri karşılamıyorsanız taktıklarınız pasif olacaktır.
Zırh Setleri
Head Armor
Torso Armor
Arm Guards
Leg Guards
Foot Guards
Blacksmith Information - Demirci Bilgisi
Buy & Sell
Soul Match
Re-Forge Equipment
Style Swap - Stil Değiştirme: Bir maddenin görünümünü diğerine yapıştırın. İstatistikler etkilenmez.
Accessories
Nioh'daki aksesuarlar, oyuncuya saldırı, savunma, düşüş oranları vb. Için pasif bonuslar sağlar. Bunlar kaliteyle değişir ve düşmanlardan rasgele düşerler. Bir seferde en fazla 2 Aksesuara sahip olunabilir.
Items
Nioh'daki itemler, istenen efekti elde etmek için bir kez kullanabileceğiniz sarf malzemeleridir.
Guardian Spirits
Nioh'daki Guardian Spirits, oyuncuyu pasif menfaatler sağlar, oyuncuya benzersiz Yaşam Silahları sağlar ve oyuncunun Amrita'sı öldüğünde korurLiving Weapon, sayaç dolu olduğunda △ + O tuşlarına basarak kullanılır.
Guardian Spirits'ler
Kato
"Ateş elementi, efsaneye göre, gebeliğin ilk ayında bir atış yıldızının çarptığı bir kurt, bir Kato doğuracak ve bu yangın köpeklerinin yıldırım çarpması sonucu ortaya çıkan orman yangınlarına neden olduğu söyleniyor. Ev yangınları ve diğer talihsizlikler, Kato Ateş Tanrısının hizmetkârı olarak saygı görüyor."
Isonade
"Su elementi, EE-soh NAH-day "ismi," denizi okşadı "anlamına gelir.İsonade, avının aranması için yüzeyin hemen altında, kuzey deniz kanadından sonra yüzüyor ve mağdurları dolaştırmak için güçlü kuyruğunu kullanıyor dalgaların altında ... En ufak bir rüzgâr hissettiğiniz zaman, çok geç. "Kaba denizlerin karıştırılmasından sorumlu olduğuna inanan yerel denizciler, Isonade'ye sakin denizcilik için dua teklif ediyorlar."
Daiba - Washi
"Rüzgar elementi" DIE-bah WAH-shee "ismi" at arabası şahidi "anlamına gelir.Bu yüzden de rüzgarın kırbaçlandığı ve atların aniden öldüğü gizemli bir fenomen çağırılır Gözlemciler, onu etrafındaki parlayan iğnelerin kıvrımları olarak tanımlarlar Hayal kırıklığına uğramış hayvanı atın önündeki havayı bir kılıçla kıvırarak saptırır Diğer taraftan bazıları da Daiba-Washi'yi saygı görürler ve bu özelliklerin tehlikeden korunduğuna inanırlar."
Raiken
Yıldırım elementi, kutsal yere yıldırım çarpmasıyla vurulan tresspassers aslında bu canlılar tarafından cezalandırılıyor. , Nadiren de olsa insanlarla arkadaş olduklarında efendilerine sadıklar Normal köpekler gök gürültüsünden korkarlar, ancak Raiken aktif olarak ustalarını korumak için onu düzenler.Her Raiken'in bir arkadaşı vardır ve onların gerçek gücü, eşleştiklerinde ortaya çıkar.
Fuse - Ushi
"Fuse-Ushi, müminleri talihsizliğe karşı koruyan bir boğa ruhu ... Sığırlar uzun süredir insanları yanında görev yapıyor ve tarımdaki gücünü tarımda ve diğer yollarla hayatımızı destekleyecek şekilde sağlıyor Bu nedenle, bazı medeniyetler aslında et tüketimini yasaklıyor ve onlara saygı duyuyor.
Mizuchi
Belli bir açıklama olmadığı için boş bırakılmıştır.
Onmyo Magic
Onmyo Magic, Talismans gibi elemental ve manevi temelli sanatlardır ve her bireysel beceri bir Jutsu olarak bilinir. Her Jutsu'nun Onmyo kapasitesine giden maliyeti vardır. Ninjutsu kapasitesinden daha düşük veya daha düşük toplam maliyeti olan jutsusları donatabilirsiniz.
Ninjustu
Nioh'daki Ninjutsu oyunu boyunca kullanabileceğiniz ve Dexterity'den etkilenen Ninja Becerilerini etkiliyor.
Ninjutsu, Shuriken ve Powders gibi silah temelli sanatlardır ve her bireysel beceri bir Jutsu olarak bilinir. Her Jutsu'nun maliyeti Ninjutsu kapasitesine doğru gidiyor. Ninjutsu kapasitesinden daha düşük veya daha düşük toplam maliyeti olan jutsusları donatabilirsiniz.
Çevrimiçi Bilgisi
Bloody Grave
Diğer oyuncuların cesetleri dünyada görünecek ve onlara meydan okuyabilir , yağma ve deneyim için onlar ile dövüşeilirsiniz. Başka bir oyuncunun cesedi, kanlı bir mezar olarak adlandırılan ve etrafında dönen kırmızı bir duman / ateş ile çevrili katana şeklinde görünecektir. Bunu, oyuncunun seviyesini, oyuncunun kimliğini, nasıl öldüğünü inceleyebilirsiniz.
Co-Op
Herhangi bir Tapınakta size yardımcı olması için başka bir oyuncu çağırabilirsiniz. "Summon Visitor" seçeneğini seçin ve bir Ochoko önerin. Hiçbir oyuncu çağırılmazsa Ochoko'yu kaybetmezsiniz, ancak başka bir oyuncuya olmadan çağıramazsınız. Bunu yaptıktan sonra, otomatik olarak çağrı toplama işlemi devam ederken oynamaya devam edebilirsiniz.
PvP
Team Ninja, diğer oyuncuların intikamına karşı savaşa ek olarak, küçük bir alanda doğrudan PvP'yi dahil etmeyi düşünüyor.
Yönetmen Fumihiko Yasuda'nın verdiği röportaja göre, William'ı ana karakter olarak kullanma kararı aşağıdaki gibidir:
1600'lü yılların başlarında Japonya'ya gelen ve sonunda tarih boyunca çok nadir bir olay olan bir Samuray olarak eğitilen İngiltere'den bir korsan olan William Adams adında bir gerçek hayat hikayesine dayanıyor. Hikayesinden etkilendiği için NIOH hikayesinde ana karakterimiz olarak kullanmak istedik. Oyun bu kadar hikayeye dayandığından özel bir karakter yaratmamaya karar verdik.
Gelecekte göz önüne alacağımız bir şey, çevrimiçi oyun için yüz özelleştirmesidir. Zırh özelleştirmesine zaten sahibiz, bu nedenle şu an online oyuncular arasında çeşitlilik sağlamalıyız. "
Kullanılan İtemler
Travel Amulet : Güvenli Seyahat Tanrısı tarafından kutsanmış bir muska. Sizi güvence altına alarak dua ettiğiniz son tapınağa geri gönderir.
Kayaku-dama : Japon kağıdına sarılmış barut bir yük. Fırlatıldığında, bölgedeki tüm düşmanlar patlar ve zarar verir.
Horoku-dama : Barut ile doldurulmuş seramik bir top. Güçlü patlama ve seramik şarapnel, bölgedeki tüm düşmanlara büyük zarar verir.
Nikawa Glue : Hayvan kemiği ile yapılmış, donanımlı zırhların dayanıklılığını % 50 oranında yükseltir.
Elixir : Sağlığa kavuşturulduğu andan itibaren ruh sağlığını iyileştirir.
Sacred Water : Bu suyu içmek, kısa bir süre Ki iyileşmesini hızlandıracaktır.
Spirit Stone : 500 Amrita almak için kullanılır.
Small Spirit Stone : 100 Amrita almak için kullanılır.
Whetstone : Donanımlı bir silahın familiarity seviyesini 150 yenilemektedir.
Stone : Düşmanları kendinize çekmek için kullanılır.
Fire Amulet : Yangın gücüyle silahınızı güçlendirir.
Ochoko : Coop oynamak için dünyanıza oyuncu çağırır.
Key to Residence : Balıkçı köyü liderinin ikamet anahtarı.
Himorogi Fragment : Amrita'nızın tümünü kullanır, ancak bir görevden çıkıp başlangıç noktasına dönmenizi sağlar.
Himorogi Branch : Görevden ayrılmanızı ve herhangi bir Amrita'yı kaybetmeden başlangıç noktanıza dönmenizi sağlar.
Uchiko Powder : Geçici olarak familiarity yükseltir.
Yokai Incense : Yokai'yi cezbeder. Normal olarak tütsü havayı arındırır, ancak bu tütsü bir Yokai'nin kendisine dönüşebilecek kadar yaşlı bir ağaçtan yapılmıştır, bu nedenle ters etki yapmaktadır. Kullanıldığında, Yokai sana gelecektir.
Signpost Talisman : Yolunuza devam etmeniz gereken yol gösteren pusulanızın üzerinde bulunduğunuz yere bir tabela yerleştirir.
Raven Tengu Tokko : Hasarlardan gelen hasarı azaltır ve rüzgar saldırılarına direncini arttırır.
Moment Talisman : Düşmanlarına kısa bir süre saldırmak için bir Guardian Spirit çağıran büyülü bir tılsım.
Sacred Brush : Onmyo ürünlerini % 30 oranında geri getiren ritüel olarak temizlenmiş bir fırça.
Hykotto Mask : Kullanıldığında, ağzından alev püskürür.
Shinobi Box : Ninjitsu öğesinin % 30'unu geri yüklemek için kullanın.
Book of Reincarnation : Amrita'nızı ve beceri puanlarınızı sıfırlar.
Harakiri Sword : Bu öğeyi harakiri yapmak için kullanın. Her şeyi kaybedeceksin. (Tüm Amirita'yı kaybedersiniz ve en yakın Tapınak'a geri dönersiniz.)
Sacred Salt : Online oyuncuları oyuna geri gönderir. (Sınırsız kullanımlar)
Famed Samurai's Locks : Samurai beceri puanı kazanmak için kullanılır.
Famed Ninja's Locks : Ninja beceri puanı kazanmak için kullanılır.
Famed Onmyo Mage's Locks : Onmyo Beceri puanlarını elde etmek için kullanılır.
Shingiku Medicine : Sağlığınızı tamamen düzeltir.
STATLAR
+1 Heart Bonus
< Resime gitmek için tıklayın >
+1 Skill Bonus
< Resime gitmek için tıklayın >
+1 Body Bonus
< Resime gitmek için tıklayın >
+1 Stamina Bonus
< Resime gitmek için tıklayın >
+1 Dexterity Bonus
< Resime gitmek için tıklayın >
Seviye 5'de, puanlarınızı nerede harcadığınıza bakılmaksızın, 2 ninjutsu beceri puanı ve 2 samuraylık puan kazanırsınız.
Her ek 5 seviye için 2 samuraylık beceri puanı kazanırsınız.
Body veya Stamina seviyesine çıkarsanız, seviye başına 10 HP, ek HP elde edersiniz.
BODY
< Resime gitmek için tıklayın >
Body, hayatınızı , zehirlenmeyi ve felçe karşı direnişinizi etkilemektedir.
Body Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Primary Stat for Spear Weapons
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
HEART
< Resime gitmek için tıklayın >
Heart, maksimum Ki'nizi etkiler.
Heart Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Maximum Ki
Ki Pulse
Primary Stat for Sword & Bow Weapons
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
STAMINA
< Resime gitmek için tıklayın >
Stamina, maksimum yaşam ve ekipman ağırlığını etkilemektedir.
Stamina Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Maximum Equipment Weight
Primary Stat for Cannon Weapons
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
STRENGTH
< Resime gitmek için tıklayın >
Strength, Heavy Weapons and Armor'u donatma yeteneğini etkiler.
Strength Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Maximum Equipment Weight
Ki Pulse
Primary Stat for Axe Weapons
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
SKILL
< Resime gitmek için tıklayın >
Skill, Dual Katanas gibi teknik silah ve zırha donanımını kullanma becerinizi etkiler.
Skill Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Ki Pulse
Primary Stat for Dual Katanas & Gun Weapons
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
DEXTERITY
< Resime gitmek için tıklayın >
Dexterity, Ninjutsu'nun Kapasitesinin etkililiğini belirler.
Dexterity Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Ninjutsu Power
Ninjutsu Capacity
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
MAGIC
< Resime gitmek için tıklayın >
Magic, Onmyo Magic'in ve Kapasitenin etkililiğini belirler.
Magic Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Onmyo Power
Onmyo Capacity
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
VS. Yokai Realm
SPIRIT
< Resime gitmek için tıklayın >
Spirit, Guardian Spirits'in gücünü etkiler.
Spirit Stat'ındaki puanları arttırmak, aşağıdakilerin değerlerini iyileştirir:
Maximum LIFE
Defense
Guardian Spirit Bond
Samurai, Ninja, Onmyo Skill Points
VS. Yokai Realm
Savaş Bilgisi
Savaş Karşılaşmaları
Bir duruş seçmek, donanımlı silahınızın yönünü değiştirecek ve yapabileceğiniz saldırıları değiştirecektir. 3 farklı duruş var:
High Stance:
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu tutumdan gelen saldırılar, ağır Ki tüketimi pahasına hasarın artmasına neden olur. Yüksek Durum, saldırı gücü ve saldırganlığı vurgular. Diğer duruşlardan daha fazla Attack ve Break gücü sağlar, ancak engelleme nispeten sınırlıdır.
Mid Stance:
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu duruşun saldırıları, savunma ve saldırgan özellikler ile özellik desteği becerileri arasında dengelenir. Engellemede mükemmel. Orta Stance savunma için iyidir ve kullanımı kolaydır, ancak saldırı gücü High Stance ve Low Stance arasında bir yere düşer. Bu duruştan rakibinizin arkasına gelmek zordur, bu nedenle kapalı olmanız, her hareketinize hızlı tepki verebilmeniz için en iyi seçiminizdir.
Low Stance:
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu duruşun saldırıları hızlı ve düşük hasar gibi düşük Ki tüketir. Kaçamak harekete odaklanır ve gruplara karşı etkili olur veya bir durumdan kaçar. Düşük Duruş, kaçmak için en iyisidir. Birincil odak noktası, hızlı bir şekilde kaçmanızı, rakibinizin arkasında durmanızı ve saldırmanız için kaçınma hareketi.
Ghesty arkadaşımızın Nioh'daki Kİ PLUSE hakkındaki yazısı :
Kİ PULSE NEDİR VE NE KADAR ÖNEMLİDİR
Kİ öncelikle bizim oyundaki saldırı yaptığımız zaman yorulma değeridir. Pek Kİ PULSE nasıl yapılır öncelikle aşağıdaki fotoğrafa bi göz atalım.
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu fotoğrafta saldırdıktan sol tarafta ki yerinde kırmızı olması gereken yer mavi olmuştur peki sebebi nedir öncelikle düşmana saldırı yaptığınız zaman sonuna kadar vurmak Nioh gibi bi oyunda pek akıllıca bir hareket değildir. Onun yerine bize oyun bu özelliği vermiştir belli derecede vur ve kaçın ki pulse burda devreye giriyor işte fotoğraftaki düşmana saldırı yaptıktan sonra belli bi saniye sonra kırmızı olması gereken bar mavi oluyor eğer orası mavi olduğunda R1 YADA X' e basarsanız yani doğru zamanda kaçınırsanız oyun size vurduğunuz ki'lerin bir kısmını size geri veriyor ilk başta çok başarılı olmasanız da zamanla elinizi alıştırırsanız hiç bir şekilde Ki sorunu çekmediğinizi görürsünüz.
Dediğin olayı uyguladım ama hala bi eksik var çok fazla Ki gidiyor diyorsanız o zaman sorun sizin taktığınız ekipmanlarda.
< Resime gitmek için tıklayın >
Yukarıdaki fotoğrafta kırmızı ile işaretli olan yer sizin taktığınız ekipmanların toplam ağırlıdır bu yüzde ne kadar çok olursa bi o kadar fazla Ki harcar peki ne yapılması gerek ve nasıl zırhlar kullanılmalıdır. Kendim şuan Sanada ve Red Demon seti kullanıyorum. Peki bu zırhları nerde bulabiliriz ve değerleri nasıldır Sanada setinde değer %40 kadar düşürülebilir. Red Demon da ise bu değer %30 kadar düşebiliyor ve buda çok iyi bir değerdir sizin daha hızlı ve daha sağlam vuruşlar yapıp kolayca kaçmanıza olanak sağlar. Şimdi gelelim setlerin nerde bulunduğuna Sanada bildiğim kadarı ile oyunu ön sipariş vermiş insanlara veriliyor şuan. Red Demon ise 3 haritada ve yine 3 harita ve üzeri haritalarda Bloody Grave kestiğiniz zaman veriyor. Red Demon seti bir süre sonra level gereği ileri zamanlardaki haritalarda işlevini yitirse de yine de hız konusunda oyundaki en iyi zırhlardan bi tanesidir.
Konuyu özetlemek gerekirse benim anlattığım iki zırha sahipseniz yada toplamak istiyorsanız en hafif zırhlardır onun dışında oyunda gördüğünüz %50 %55 geçmeyecek bir ağırlıktaki zırhı kullanırsanız sizin yararınıza olucaktır.
Gestures
Pray
< Resime gitmek için tıklayın >
Prostrate
< Resime gitmek için tıklayın >
Sorry! – Üzgünüm!
< Resime gitmek için tıklayın >
Why? - Neden
< Resime gitmek için tıklayın >
Oh No! – Oh Hayır!
< Resime gitmek için tıklayın >
Whistle - Islık
< Resime gitmek için tıklayın >
Taunt - Alay
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh “Ah” Pose
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh “Un” Pose
< Resime gitmek için tıklayın >
Tapınak Bilgisi
Tanrıların toplandığı kutsal yerlerdir. Doğru saygı gösterilmesi, bir oyuncunun yükünü çok rahatlatabilir. Bir şövalyeye dua ederken bir oyuncunun yapabileceği eylemler şunlardır:
Level Up - Seviye atlamak
Oyuncular Amrita'yı kullanarak Tapınak seviyesine çıkabilirler. İyileşme ve istatistiklerinizi geliştirmenizi sağlar.
Call Back - Geri Çağırma
Guardian Spirit'inizi geri çağırabilirsiniz. Ancak bunun yapılması amirata mezarını ortadan kaldırılacak ve tüm öğeler kaybolacaktır. Geri aramak için, gerekli miktarda "Ruh" almanız gerekir.
Summon Visitors - Coop
Ochoko itemi kullanarak diğer oyuncular ile buluşarak coop oynayabilirsiniz.
Make Offering - Teklif Yap
Birçok teklif yapmak size hediyeler kazandırabilir.
Change Guardian Spirit - Guardian Ruhunu Değiştir
Mevcut Guardian Ruhunu değiştirir.
Ready Jutsu - Hazır Jutsu
Bir Jutsu seçin ve kullanmak için gerekli ekipmanı hazırlayın. Jutsus, Shuriken, Tozlar ve Talismans gibi destekleyici öğeler ve yeteneklerdir. Bunlar 2 kategoriye ayrılır: silah temelli sanat Ninjutsu ve temel ve ruhani alan sanatları olan Onmyo Büyüsü. Her Jutsu'nun maliyeti Ninjutsu kapasitesine ve Onmyo kapasitesine yöneliktir. Sadece toplam maliyeti kendi kapasitelerine eşit veya daha düşük olan jutsusları donatabilirsiniz.
Ninjutsu Ninja Becerileri bölümünden öğrenilir ve Ninja Beceri Puanlarını öğrenir ve onmyo Magic Onmyo Magic Becerileri bölümünden öğrenilir ve öğrenmek için Onmyo Magic Beceri Puanlarına mal olur.
Receive Kodama Blessing - Kodama Blessing'i al
Bir Kodama'yı keşfedip tapınağa geri gönderdikten sonra kullanmak için bir Kodama seçin.
Olası Kodamalar şunlardır :
Oracle Blessing
Alınan Amrita miktarını % 5 arttırır - % 25
100 Gold
Swordsman Blessing
Silah düşürme oranını % 5 artırır - % 25
100 Gold
Warrior Blessing
Zırh düşürme oranını % 5 artırır - % 25
100 Gold
Healer Blessing
Elixir düşürme oranını % 5 arttırır - % 25
Hunter Blessing
Malzeme düşürme oranını % 5 artırır - % 25
Blacksmith
Nioh'daki Demirci, oyuncuların Silah, Zırh ve Eşya Alma, Satma, Geliştirme ve El İşi Alma Yeridir. Demirci, Görevler arasında erişebileceğiniz dünya görüş ekranında bulunur.
Senji Tome demircidir ve bazen size alt görevlerde ihtiyaç duyduğu şeyleri gönderir ve bu da hizmetlerindeki diğer seçenekleri açar. Ayrıca, hizmetlerinden yararlanarak, hizmetlerini kullanırken bazı ikramiyelere neden olacak düzeylerinin kilidini açacaksınız.
Buy and Sell
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh'da Satın Alma ve Satma, bir oyuncunun dünya haritası ekranında bulunan Demirci takımında erişebileceği bir özelliktir. Sadece misyonlar arasında satın alabilir ve satabilirsiniz. Oyuncular Silah ve Zırh'ı satın alabilir veya eskilerini Altın için satabilirler. Oyuncular ayrıca, istenmeyen Silahlar ve Zırhlarını Amrita'ya dönüştürmek için herhangi Tapınakta "Make Offering" - "Teklif Yap" seçeneğini kullanabilirler.
Forge
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh'da Forge, oyunun Crafting biçimidir. Burası, Görevler sırasında oyun dışında bulunan ya da İstenmeyen Silahlar ve Zırhlardan kurtardığınız Smithing Materials'dan Silah, Zırh ve Aletler oluşturacağınız yerdir. Forge, Harita ekranından erişilebilen Demirci ekranının içinde bulunur.
Oyuncular, Silah, Zırh ve Aletlerin Ortak, Nadir, Nadide ve Egzotik niteliklerini yaratabilirler. Zanaat yaptığınızda, kullandığınız Smithing Malzemelerinin kalitesine bağlı olarak yükselen daha yüksek kaliteli bir üretim yapma şansınız vardır. Sınav için daha nadir materyalleri kullanmak, Nadir bir sürüm oluşturmak için daha yüksek bir şans verir. Silah ve Zırh hazırlarken sabit bir RANGE aralığında bir çıktı üretirsiniz. Bu aralık, karakter seviyenize göre yükseltilmek üzere teorikleştirilir ve genellikle yaklaşık 5-10 düzeyine değişir.
Ayrıca, 10 Standarttan 1 Yaygın, 7 Yetersiz 1 Yerecek ve 5 Yetersizlikten 1 Egzotik'e kadar daha düşük kaliteli materyalleri daha yükseğe dönüştürebilirsiniz.
Crafting at the Forge
< Resime gitmek için tıklayın >
Yukarıda bir Kılıç oluşturmak için gereken malzemeyi görebilirsiniz. Bunun için 1 Ingot, 3 Tamahagne ve 2 Lacre'ye ihtiyacınız olacak. Kullanmak istediğiniz her malzemenin kalitesini seçebilir ve belirli kaliteli malzemelerin miktarını arttırmak, kalitenin yaratılma şansınızı artıracaktır.
< Resime gitmek için tıklayın >
Yüksek Kaliteli Külçeler ekleyerek bu Kılıcın Nadir bir sürümünü oluşturma şansını arttırdığımızı görebilirsiniz. Egzotik kaliteyi kullansaydık, Kılıç'ın daha güçlü bir versiyonunu yaratma şansımız olurdu. En güçlü öğeleri hazırlamanın tek yolu En Yüksek Kaliteli malzemeleri kullanarak olduğundan, oyuncuların istedikleri ekipmanı hazırlamak için birçok Silah ve Zırhı birleştirip sökmesi gerekecek.
Smithing Malzemeleri
Nioh'daki Smithing Materials, Demirci'de Silahlar, Zırhlar ve Aletler oluşturmak için kullanılır. Smithing Materials, 4 nitelikte: Düzenli, Kalite, Yüksek Kalite ve En Yüksek Kalite,( Regular, Quality, High-Quality and Highest Quality) her türde Silah, Zırh ve Aletlerin daha kaliteli olmasını sağlamak için gereklidir.
Bu malzemeler Forge ve Blacksmith sekmesinde kullanılacak ve oyuncular malzeme kullanan Silah ve Zırhı sökebilecekler. Daha düşük kaliteli materyalleri daha yüksek materyalleri alabilmek için bir araya getirebilirsiniz.
Soul Match
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh'daki Soul Match, oyuncuların mevcut silahları ve zırhı seviyelendirdikleri süreçtir. Eşleştirme hizmetleri Demirci Atölyesinde sağlanmaktadır. Yeterince iyi çalışıyor, düşük seviyeli bir silah ya da parça ya da zırh alıyorsunuz ve üst düzey bir silah ya da parça ya da zırhla eşleştiriyorsunuz. Üst düzey nesne yok edilir, ancak düşük seviye nesne yok edilen nesne seviyesine yükseltilir.
Örneğin, 5. seviye bir kılıç aldıysanız ve seviye 15 kılıç ile eşleştirdiyseniz, seviye 15 kılıcı yok edilir, ancak seviye 5 kılıcı işlem sırasında seviye 15 olur. Bu yöntem sayesinde, oyuncular düzeyi yukarıya çıkartırlar.
Refashion
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh'da yeniden moda ya da moda tasarımı, ana dünya haritasında bulunan Demirci'de yapılabilir. Yenileme, bir oyuncunun bir Silah veya Zırhın görsel görünümünü değiştirmesine olanak tanır. Bir Silah veya Zırh görünümünü değiştirmek istediğiniz öğeyi satın almış olmalısınız.
Reforge
< Resime gitmek için tıklayın >
Zırhlardaki Silahların farklı niteliklerini yeniden değiştirebilmenize izin veren süreçtir. Ekipman parçasından çıkarmak istediğiniz belirli bir özelliği seçerek, olası bir özelliklerin bulunduğu seçeneklerden rastgele yeni bir özellik seçerek değiştirir. Bu hizmet Demirci'de yapılır.
Disassemble
< Resime gitmek için tıklayın >
Smithing Materials'ı İstenmeyen Silahlar ve Zırhlardan kurtarmak için kullanılır. Silahlardaki materials’ları çıkartmak için kullanılan bir özellik.
Guardian Spirits
Bir Guardian Ruhu birkaç şey yapar. William dövüştüğü zaman, kazanılan herhangi bir Amrita yavaş yavaş sol üst tarafta gösterilen ve Living Weapon ölçerini dolduran bir metre oluşturacaktır. Tam olarak yanıp söndüğünde, Guardian Spirit'in Living Weapon yeteneklerini William'a geçici olarak yenilmezlik ve diğer birçok saldırgan etkiler kazandıracak şekilde etkinleştirebilirsiniz.
Bu modda, William sayaç bitene kadar yenilmez ve yeni özel saldırılar kullanabilir veya daha önce kullanılamayan yeni hamleleri tetikleyebilir. Ölçüm aleti tükendiğinde, Living Weapon göstergesi tekrar doldurabilmeden önce Guardian Spirit'i kısa bir süre kullanılamaz.
Oyuncu savaşta ölürse, Guardian Spirit onu terk edip ölüm noktasını ve şimdiye kadar birikmiş olan tüm Amrita bölgesini koruyacaktır - bu da oyuncunun mezarlarından çıkıncaya kadar Guardian Ruhunu kullanamayacağı anlamına gelir.
Bunun ötesinde her Guardian Spirit, birçok şeyi etkileyebilen birkaç pasif özel efekt sunar - ancak Spirit Stat'e yeterli puan konana kadar bazı efektlerin kilitlenebileceğini unutmayın.
Terimlerin Açıklaması :
Attack Enhancement : Saldırı Geliştirme
Usable Time : Kullanılabilir Zaman
Action : Aksiyon
Tenacity : Dayanıklılık
Elemental Attack Damage : Elemental Saldırı Hasarı
Yokai Damage Reduction : Yokai Hasar Azaltma
Spirit Protection : Ruh Koruma
Close Combat : Yakın dövüş
Resistance : Direnç
Evasion : Kaçınma
Earth : Toprak
Wind : Rüzgar
Lightning : Şimşek
Fire : Ateş
Paralysis : Felç
Aşağıda Guardian Spirits ve bunların getireceği farklı efektlerin bir listesi :
Kato
< Resime gitmek için tıklayın >
Kato bir yangın kurdudur ve seçim yapabileceğiniz üç başlangıç Guardian Spirits'tan biridir. Seçilmemişse, Sub Mission 8: The Three Angry Gods görevini tamamlayarak da bu ruh elde edilebilir.
Guardian Spirit's ve Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Close Combat Attack +5%
Ki +10
Ki Recovery Speed +20%
Close Combat Attack Ki Reduction (Crit. Health) 20%
Skill Damage +15%
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 20%
Fire 30
Usable Time 15.8
Might 1280
Action C
Recovery A-
Tenacity A-
Amrita Guage Rate C+
Isonade
< Resime gitmek için tıklayın >
Isonade bir köpekbalığı ruhudur ve seçim yapabileceğiniz üç başlangıç Guardian Spirits'tan biridir. Seçilmemişse, Sub Mission 8: The Three Angry Gods görevini tamamlayarak da bu ruh elde edilebilir.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Sense Enemies
Life +100
Close Combat Life Recovery (Req 8. Spirit) 100
Human Close Combat Damage (Req. 10 Spirit) +9%
Strong Attack Ki Reduction (Req. 11 Spirit) 10%
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 10%
Water 30
Usable Time 22
Might 1400
Action B
Recovery C
Tenacity C
Amrita Guage Rate D
Daiba-washi
< Resime gitmek için tıklayın >
Daiba-washi bir şahin koruyucu ruhudur ve oyunun başında seçebileceğiniz üç Rahib Ruhundan biridir.Sub Mission 8: The Three Angry Gods görevini tamamlayarak da bu ruh elde edilebilir.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Evasion Ki Usage 15%
Equipment Drop Rate (Req. 6 Spirit) +20%
Quick Attack Damage (Req. 8 Spirit) +8%
Luck (Req. 9 Spirit) +40
Life Recovery (After Living Weapon) (Req. 11 Spirit) +400
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 5%
Wind 30
Usable Time 17.2
Might 680
Action C+
Recovery C+
Tenacity D
Amrita Guage Rate A+
Fuse-ushi
< Resime gitmek için tıklayın >
Fuse-ushi bir Boğa Guardian ruhudur. Görev 3: Deep in the Shadows'u tamamladıktan sonra kilidi açılır.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Life +200
Recurrent Damage from Poison 25%
Guard Ki Reduction 20%
Vs. Poison Resistance +20
Life Recovery from Amrita Absorption (Req. 11 Spirit) 30
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 15%
Earth 30
Usable Time 19
Might 1870
Action B+
Recovery B+
Tenacity C-
Amrita Guage Rate D
Mizuchi
< Resime gitmek için tıklayın >
Mizuchi, ejderha koruyucusu ruhudur ve Sub Mission 4: Kanbei and the Overlord'u tamamladıktan sonra kilidi açılabilir.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Enemies Defeated Damage Bonus A
Gold Earned +15%
Amrita Sense
Vs. Water Resistance (Req. 11 Spirit) +20
Amrita Earned (Req. 13 Spirit) +12.5%
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 7%
Water 30
Usable Time 18
Might 700
Action B-
Recovery B
Tenacity B
Amrita Guage Rate C+
Raiken
< Resime gitmek için tıklayın >
Raiken elektrikli bir Shiba Köpek ruhudur.Mission 4: The Spirit Stone Slumbers tamamlanarak elde edilebilir.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Dash Endurance 10%
Skill Ki Damage +10%
Vs. Lightning Resistance +20
Treasure Sense
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 10%
Lightnint 30
Usable Time 19.8
Might 1350
Action C
Recovery C
Tenacity B
Amrita Guage Rate A-
Paired Raiken
< Resime gitmek için tıklayın >
Eşleştirilmiş Raiken, ikili gök gürültüsü köpek ruhudur ve Kyushu Bölgesi'ndeki son alt görevini tamamlarsanız tek Raiken'in yerini alacaktır,Sub Mission 6: Invitation from the Warrior of the West.
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Dash Endurance 15%
Skill Ki Damage +12.5%
Vs. Lightning Resistance +25
Treasure Sense
Yokai Close Combat Damage (Req. 12 Skill) +15%
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 15%
Lightning 42
Usable Time 21.8
Might 1500
Action C+
Recovery B
Tenacity A+
Amrita Guage Rate A-
Itokuri
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Luck +50
Human Item Drop Rate +30%
Familiarity Bonus +16%
Yokai Item Drop Rate +30%
Paralysis +30
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 7%
Earth 30
Usable Time 19.8
Might 600
Action B
Recovery C
Tenacity D
Amrita Guage Rate A+
Usura-hicho
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Life Recovery From Purification 150
Evasion Ki Usage 20%
Vs. Yokai Realm +300
Water Damage +15%
Strong Attack Ki Damage +15%
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 3%
Fire 42
Usable Time 16.8
Might 600
Action B
Recovery A
Tenacity C+
Amrita Guage Rate A+
Gyokuto
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Elixir Effect on Recovery +20%
Dash Speed +10%
Low Attack Damage +8%
Luck (Using Living Weapon) +100
Ninjitsu Power +75
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 5%
Lightning 30
Usable Time 18
Might 400
Action B
Recovery B
Tenacity C-
Amrita Guage Rate A-
Narikama Tanuki
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Retrieve Lost Amrita 50%
Vs. Earth Resistance +20
Unlimited Elixir +25%
Strong Attack Damage +10%
Auto Life Recovery (Critical)
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 12%
Earth 30
Usable Time 20.4
Might 2050
Action C+
Recovery A+
Tenacity A-
Amrita Guage Rate D
Suzaku
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Activate Living Weapon (No Life)
Vs. Fire Resistance +20
Amrita Earned (Using Living Weapon) +25%
Fire Damage 15%
Auto-Charge Living Weapon Gauge (Crit Health) (Req 21 Spirit)
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 15%
Fire 50
Usable Time 14.6
Might 1440
Action C
Recovery A+
Tenacity A+
Amrita Guage Rate D
Kara-jishi
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Increase Attack (Skill)
Guard Ki Reduction 20%
Lightning Damage +12%
Ki +20
Skill Life Drain (Req 21 Spirit) +15
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 22%
Lightning 42
Usable Time 18.8
Might 1550
Action C
Recovery D-
Tenacity B-
Amrita Guage Rate D
Izuna
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Earn Amrita (Strong Attack) 25
Amrita Earned +8%
Close Combat Attack Ki Reduction 10%
Wind Damage +15%
Auto Life Recovery (After Living Weapon) (Req. 22 Spirit)
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 5%
Wind 42
Usable Time 21
Might 1400
Action A-
Recovery C+
Tenacity C+
Amrita Guage Rate D
Atlas Bear
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Increase Damage (Low Ki)
Life Recovery By Grapple 150
Vs. Lightning +20
Close Combat Damage (Req. 21 Spirit) +10%
Shorten Recovery Time (Out of Ki) (Req. 23 Spirit)
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 23%
Lightning 42
Usable Time 18.4
Might 1380
Action D+
Recovery C
Tenacity B+
Amrita Guage Rate C+
Tengen Kujaku
< Resime gitmek için tıklayın >
Guardian Spirit Koruma Etkileri
Spirit Protection 20%
Bonus From Amrita Absorbed (Stance-Based)
Yokai Damage Reduction 13%
Extend Elemental Effect +50%
Elemental Attack Damage (Req. 22 Spirit) +10%
Enemy / Treasure / Amrita / Kodama Sense (Req. 25 Spirit)
Living Weapon Effects
Attack Enhancement 10%
Wind 30
Usable Time 20
Might 1500
Action B
Recovery A+
Tenacity B-
Amrita Guage Rate D
Ghesty arkadaşımızın CHANGE GUARDIAN SPIRIT hakkındaki yazısı :
CHANGE GUARDIAN SPIRIT ÖNEMİ VE YAPILMASI GEREKENLER
< Resime gitmek için tıklayın >
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi kullandığımız SPIRIT'ın sağladı değerleri görüyoruz peki bu değerler ne kadar önemli bir şey fark etmez ben başlangıç SPIRIT ile devam ederim derseniz oyun sizin bi nevi biraz daha zorlaşıyor.
Şimdi Fuse-ushi SPIRIT nerde ve nasıl şekilde işe yarar öncelikle 2 Haritadaki The Silver Mine örnek alalım
Silver Mine haritası bilmeyenler için zehirlenme riski olan bi haritadır ve biraz risklidir ve bunun için zehirlenmeyi yavaşlatıcak ve bize ekstradan can vericek bir SPIRITA ihtiyaç var buda Fuse-ushi oluyor ve bölümünde gözle görülür derecede yardımı dokunuyor.
Peki ne yapılması gerekiyor bölüm dizaynına göre SPIRIT seçip bölüme uygun olanını kullanmak bizim yararımıza olur Ateşli yeteneği kullanan bir Boss varsa ateşe karşı dayanıklı olanı yada Elektrik kullanan bi boss için farklı bir ruh takılması bölüm sonu canavarını kesmeyi bi nebze olsa da kolaylaştırır.
Peki başka Etkenler var mı tabikide 1 etken daha var Aksesuarlar Örnek : Fire Omamori Charm ve Medicine Case bunlar size oyunda elixir'in yenilediği can değerini arttırmadan ve Ateş'den Elektirik'den ve zehirden koruyan bir çok aksesuar bulunur ve yanlızca 2 tane takılır bölümdeki bölüm sonu canavarına yada bölüme bakarak takabilirsiniz. Peki nerde bu aksesuarlar bulamadım diyenler için EQUIPMENT girdiğiniz zaman en aşağıdaki hızlı erişim yeri ve giyilen ekipman arasındaki o 2 boşluğa aksesuar takabilirsiniz.
Klanlar
Klanlar, Nioh'da Çevrimiçi bir özelliktir. Ana menünün Hidden Teahouse bölümüne buradan erişilebilirler. Oyuncular, savaşan klanlardan birine bağlılık yemini edip çevrimiçi bir rekabete katkıda bulunabilirler. Bağlılık sözü oyunculara pasif menfaatler kazandırır. Klanınızın geçici sıralamasına katkıda bulunan Şöhret biriktirerek sıralamanızın iyileştirilmesi ve size katılan Özel Öğeler kazanabilirsiniz.
Klanlar işlevi içinde, Glory'yi Maddeler, bilinmeyen nadir Silahlar ve Zırh için tüccar ile ticaret yapmak için kullanabilir, yeni bir karakter cildine dönüştürebilir veya yeni Hareketler edinebilirsiniz.2 adet klan vardır bunlar:
< Resime gitmek için tıklayın >
Red Clans< Resime gitmek için tıklayın >
White Clans
Melkor23 arkadaşımızın klan hakkındaki yazısı :
Klanları açabilmek için öncelikle oyundaki Kinki bölgesinde yer alan Spider Nest Castle görevini tamamlamanız gerekiyor. Bunu yapınca menüde Hidden Teahouse diye yeni bir mekan açılıyor.
Oyundaki Klan sistemi aslında Dark Souls oynayanların alışık olduğu Covenant sistemi ile aynı ama burada biraz detaylı ve bana göre daha güzel bir sisteme oturtulmuş versiyonu var.
Toplamda Kırmızı ve Beyaz (mavimsi) olmak üzere iki farklı bölgeye ait 38 klan yer alıyor. Her iki bölgenin de 19 klanı mevcut, bunlar hem iki bölge arasında hem de bölgelerin içindeki klanlar da kendi arasında savaş halindeler. Bölümleri oynarken yerdeki birçok cesedin üzerinde Kırmızı ve Beyaz renklere sahip özel isimler görürsünüz. Bunlar o oyuncunun hangi klana katıldığını gösteriyor. Siz de dahil olduğunuz klana göre o düşman oyuncularla dövüşüyorsunuz. Ancak atıyorum Kırmızı taraftasınız diye sadece Beyazlarla dövüşme kısıtlaması yok, dilerseniz Kırmızılarla da dövüşebiliyorsunuz.
Peki dövüşünce ne oluyor? Rakibi yendiğiniz takdirde Glory (Zafer) para birimini elde ediyorsunuz. Yerdeki tüm cesetler sizlere Glory veriyor ama düşman tarafta olanı yenmek daha çok kazandırıyor.
Bu Glory'ler ile Hidden Teahouse içerisinde takas yapıyorsunuz. Bu takas işlemi kullanılabilir eşya, başka oynanabilir karakterler, silah ve zırh, karakter hareketi (gesture) içeriyor.
-Kullanılabilir eşyalarda oyun içerisinde işe yarayanlar, online için kullanılanlar, forge için gerekli malzemeler gibi birçok şey mevcut
-Oynanabilir başka karakterler ise oyunda gördüğünüz birçok karakteri açıp, onun görünümünü ana karakteriniz ile değiştirebiliyorsunuz
-Silah ve zırhlar ise belirli eşyalar değil, istediğiniz kategoriden birini seçiyor ve artık şansınıza ne gelirse; bu çok kötü de olabilir çok iyi de
Ayrıca her galibiyetiniz sizin bölgenize artı puan olarak geçiyor. Şöyle ki, Kırmızı ve Beyazlar savaş halindeler demiştim ve yapımcı ekip de bununla ilgili bir süre eklemiş oyuna. Bu süre içerisinde her iki tarafta savaşmaya devam ediyor ve belirlenen süre sonlandığında kazanan taraf ödüllendiriliyor, ancak ödülün ne olduğunu bilmiyorum. İlk belirlenen süre de 5 gün sonra yani ayın 21'inde sonlanacak, o zaman göreceğiz.
Tek bir klana dahil olmak zorunluluğu bulunmuyor. Her 8 saatte bir klan değişikliği yapabilirsiniz ancak elde edilen ödül %20 azalıyor. Bir klanda ne kadar uzun süre kalırsanız alacağınız ödülün de değeri o kadar artıyor.
Toyotomi
Düşmanlardan %10 daha fazla Amrita elde edilir
Düşmanlardan %10 daha fazla Para elde edilir
Ishida
Living Weapon kullanımından sonra Ki tüketimini durdurur
Living Weapon atak gücünü %10 artırır
Otani
Living Weapon kullanıldıktan sonra dostunun Amrita kazancı artar
Element saldırılarındaki hasar %5 artar
Shima
Bir elementin etkisi altında olan düşmanlara karşı yakın mesafe saldırılarını %10 artırır
Samuray yeteneklerini %10 daha iyi kullanmayı sağlar
Chosokabe
Savuşturarak yapılan saldırıların gücünü %12,5 artırır
Silaha alışma (familiarity) oranını %10 artırır
Kobayakawa
Kusurigama silahı kullanıldığında Ki %5 artar
Düşmanlara arkadan yapılan saldırılar %8 daha fazla zarar verir
Shimazu
Klan dövüşü esnasında senin klanın yenilmeye yakınsa yakın mesafe saldırı gücü %5 artar
Sağlığın azaldığında Ki %30 daha hızlı yenilenir
Tachibana
Yıldırım (Lightning) tipi saldırı hasarı %12 artar
Bir elementin etkisi altında olduğunuzda Ki kullanımı %5 azalır
Matsunaga
Kayaku dama-Horoku dama (el bombası) hasar gücü %15 artar
Güçlü düşmanlara (Strong Enemies) karşı yakın mesafe saldırı hasarı %7 artar
Saika
Yay kullanıldığında Hava (Wind) tipi element eklenir
Matchlock tüfek hasarı %4 artar
Date
Living Weapon dayanıklılığına +100 eklenir
Living Weapon kullanım süresine +5 eklenir
Shibata
Düşmanın Ki tamamen bittiğinde yakın mesafe saldırısı %7 artar
İleri doğru atılıp yapılan yakın mesafe saldırıları (dash/dashing) %12,5 daha fazla hasar verir
Mori
Elixir kullanımında hem siz hem de yakındaki dostlarınız %10 daha fazla sağlık elde eder
Dostunun klanında olduğunda sağlık %11 artar (Online)
Fuma
Duman bombası ve Suppa Ninjutsu teknikleri ile kör edilmiş düşmanlar %40 daha fazla kör kalırlar
Hava tipi element saldırı hasarı %10 artar
Ryuzoji
Balta ile yapılan yakın mesafe saldırıları %5 daha fazla hasar verir
Düşmanın gardını bozma (Break) şansını artırır
Murakami
Pirate Armor seti şansı +10 artırır, ne kadar çok parça giyilirse şans da o kadar artar
Su tipi element saldırı hasarı %10 artar
Todo
Stamina'yı oranlayarak Sağlığı +5 artırır
Ağır zırh giyildiğinde saldırı hasarı %2 artar, ağır zırhlardan ne kadar çok parça giyilirse hasar da artış gösterir
Ashikaga
Çift kılıç ile insanlara %4 daha fazla hasar verilir
Görevleri tamamladığınızda kazanılan Amrita ve Gold miktarı %5 artar
Ukita
Yokai olan rakibinizi yenip ardından onun yarattığı gri bölgeyi (Yokai Realm) Ki Pulse ile her temizlediğinizde sağlığınız 40 puan artıyor.
Sürekli hasar vermeye devam eden saldırısını %20 azaltır
Oda
Living Weapon kullanırken alınan hasar %10 oranında etkisi azalır
Düşmanların üzerinde bıraktığınız kafa karışıklığının etkisi uzar
Togugawa
Kritik saldırı yemediğiniz takdirde ölümünüzü engeller
Sağlık düşükken Elixir'in %25 daha fazla sağlık vermesini sağlar
Sanada
Jumonji mızrakları ile yakın mesafe saldırısı %5 artar
Düşman sizi hedef aldığında stat'dan aldınız bonus artar
Kato
Saldırı yaparken alacağınız hasar %10 azalır
Toprak tipi (Earth) element saldırı hasarı %10 artar
Maeda
Kılıç ile Yokai tipi düşmanlara karşı verilen hasar %4 artar
Savunması zayıflamış düşmanlara karşı Grapple saldırısı (Ki'si tükenmiş rakibe yapılan saldırı tipi) %20 daha etkili olur
Mohri
Yay ile saldırı yaptığınız Su tipi element eklenir
Yay ile yapılan saldırıların verdiği hasar %5 artar
Kuroda
Yakın mesafe dövüşlerde stat'dan aldığınız bonus artış gösterir
Hand Cannon silahının hasarı %3 artar
Kikkawa
Elixir kullanarak tüm zarar veren hastalıklar iyileşir
Elixir kullanırken aldığınız darbenin verdiği hasar %5 azalır
Li
Red Demon Armor giydiğinizde verdiğiniz hasar %2 artar, zırhın ne kadar çok parçasını giyerseniz hasarın etkisi artış gösterir
Red Demon Armor giydiğinizde Toughness %8 artar, ne kadar çok parçasını giyerseniz o kadar etkili olur (Toughness, aldığınız darbe ya da gard yaptığınız esnada daha az Ki kaybetmenizi sağlar)
Torii
Gard pozisyonunda bazı anlar Ki kaybetmeniz engellenir
Sen öldüğünde yanındaki takım arkadaşının sağlığı yenilenir (Online)
Honda
Tam dolu sağlık ile oynarken aldığınız hasar %40 azalır
Skill stat'ının verdiği hasar %7 artar
Uesugi
Başkasına yardıma gidildiğinde hem siz hem de takım arkadaşınızın aldığı hasar %12 azalır (Online)
Yokie bölgeleri Ki Pulse ile temizlendiğinde alınan hasar emilir
Furuta
Şansınız +40 artar
Eşyalarınızı blacksmith'de %10 daha pahalıya satabilirsiniz
Yamanaka
Üzerinizdeki zarar veren hastalıkların etkisi %10 daha kısa sürer
Sağlığınız azaldığında yaptığınız dash(ileri atılma-koşma) hareketi %12 daha az Ki harcar
Takeda
Rakibin sağlığı azken yapılan yakın mesafe saldırısı %9 daha etkili olur
Ateş tipi element saldırısı %10 daha etkili olur
Fukushima
Yüksek duruş esnasında (High Stance) mızrak ile yapılan saldırılar %5 daha etkili olur
Çıplak elle vurulan hasar %70 daha etkili olur
Akechi
Onmyo büyü gücü +40 artar
Uzak mesafe silahlarının kritik etkisi %2,5 artar
Naoe
Yokai bölgesini Ki Pulse ile temizlediğinizde yakın mesafe saldırıları %12 daha etkili olur
Rakibi yendiğinizde aldığınız hasarı azaltan buff kazanırsınız (Öldüğünüzde, shrine noktasına girdiğinizde ya da bölümden çıktığınızda buff kaybolur)
Satake
Yüksek duruş esnasında yapılan Güçlü saldırılar (Strong Attack) %5 daha etkili olur
Yakın mesafe saldırıları ile rakibi yendiğinizde sizin ve yakınınızdaki dostlarınızın sağlığı yenilenir.
Klan açıklaması için melkor23'e teşekkürler.
Ghesty arkadaşımızın klan hakkındaki yazısı :
Bir klanda ne kadar fazla durursan sana o kadar çok + verir
Örnek: Toyotomi' de 3 gün kaldıysan yanında
Düşmanlardan %10 daha fazla Amrita elde edilir (+2.3)
Düşmanlardan %10 daha fazla Para elde edilir (+2.1) gibi şeyler çıkıyor ne kadar uzun süre klanda durarsan o kadar + sağlıyor büyük ihtimal.
Nioh'da oyuncuları dünyama nasıl çağırırım , resimde görüldüğü gibi ana haritadan :
Tapınağa gidin.
Ziyaretci çağır seçeneği seçin. (Summon visitor)
Ochoko cups'ı seçin.
Oyunun sizi yardımcı bir yabancıyla eşleştirmesini bekleyin.
< Resime gitmek için tıklayın >
Bir arkadaşınızla birlikte seviyeleri temizlemek istiyorsanız, takip etmeniz gereken farklı bir süreç var:
Ana haritada olduğunuzda, temel simgesini tıklayın.
Menüden Torii Gate'i seçin.
Yokai Realm with A Companion'ı seçin.
Oyuncuların en azından biri görevini yerine getirmek için önce boss'u dövmek zorundadır.
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh'da nasıl çağırılırım :
Bir başka avcıya yardım etmek isterseniz, yapmanız gerekenler:
Haritada iken tapınak simgesini tıklayın.
Menüden Torii Kapısı'nı (Torii Gate) seçin.
Rasgele Buluşmalar'ı (Random Encounters) seçin.
Ghesty arkadaşımızın Titles hakkındaki yazısı :
TITLES
< Resime gitmek için tıklayın >
Nioh boyunca, kitap adında bir şeyler kazanacaksınız. Bu başlıklar, oyunda görevleri tamamlamak için verilir. Biriken ki hasarın 7.500'ü aşması veya bir kılıçla 150 kişinin yenilmesi. Başlıklar size itibar puan kazandırır. Örnek: Titles girdiğiniz zaman önünüze çıkan başlıklardan bi tanesinde dual sword kullanımı ile ilgili bi görev vermiştir ve sizden kılıçla 50.000 hasar ver gibi bunu tamamlarsanız
size itibar puanı verir. Bunu Prestige Summary de harcaya bilirsiniz.
Agyo ve Ungyo olmak üzere iki görev listesi vardır ve başlıklar sekmesindeyken R1 ve L1 düğmeleri ile bunlar arasında geçiş yapabilirsiniz. Listeleri farklı eylemler gerektirir ve farklı ödüller verir.
Bu ekrandaki prestij özetini tıklatarak yeteneklerinize yükseltme satın almak için Agyo ve Ungyo prestij puanlarını kullanın. Aldığınız altın miktarındaki artışları veya düşüşten aldığınız hasar miktarını düşürecek şeyler alabilirsiniz.
Başlıca Klasik Ödüllendirme sistemi vardır.
Prestige Summary girdiğiniz zaman önünüze 4 seçenek verir ve bu seçeneklerden örnek olarak Life,Luck,Amrita Earned,Yokai Close Combat Damage verdi diyelim. Fotorafta gözüken alt taraftaki seçeneklerden rastgele atama yapar. İlk başlarda çok fark etmesede oyunun ilerki zamnlarında + 80 +90 Life veriyor.
Trophies - Kupalar
You Are Nioh : Bütün kupaları toplayın.
Battle's End : "Kraliçenin Gözleri"ni tamamlayın.
Samurai of Legend : Bütün görevleri tamamlayın.
Twilight Walker : İlk Twilight görevini tamamlayın.
Regular Smith Customer : Toplam 60 talep yapın.
Master of Quality : Tüm en iyi materyalleri toplayın.
Friend of Guardians : Tüm Koruyucu Ruhları toplayın.
Kodama Leader : Tüm Kodama'yı toplayın.
Freedom Restored : "The Demon King Revealed" i tamamlayın.
Gesture Master : 40 gesture alın.
Spa Lover : Bütün spirit havuzlarında serinleyin.
Ultimate Pro : İlk silahla maksimum yeteneğe ulaşın.
Divine Obtainer : İlk ilahi itemi elde edin.
Ressurector of the Hiragumo : Shirigan'dan Hiragumo şöminenin tüm parçaları toplayın.
Teamwork : NPC'yle birlikte ya da diğer kullanıcılar ile birlikte YokaT Bölgesi ile bir arkadaşınızla birlikte 10 görev tamamlayın.
Yokai Telepathy : Yokai ile 10 kez iletişim kurun.
Master of Chaos : Bir düşmanı ilk kez kafasını karıştırın.
Yokai Quelling Master : Her çeşit yokai'yi yenin.
Spa Healer : İlk spirit havuzuna girin.
Keeper of the Flame : Itsukushima'daki kötülüğü savuşturan üç şenlik ateşini de aydınlatın.
Latest Masterpiece : Bir öğeyi şekillendirin.(Forge kullanarak)
Nue Slayer : Mount Hiei'nin Nue'sini yenin.
Dungball Roller : Ryunosh'unun en yakın arkadaşı ol.
Ugly Fellow : Bir düşmanı yenmek için çirkin bir adamın maskesini kullanın.
Legendary Swordsmith : Muramasa'yı bul ve içeri getir.
Disguiser : Bir kılık değiştirin.
Refashion : Bir öğenin görünümünü değiştirin.
The Beginning of a Samurai : 10. seviye'ye ulaşın
They Call Him Anjin : "Deep in the Shadows." Tamamlayın.
An Agreement Forged : "The Ocean Roars Again." Tamamlayın.
Wandering Spirit : "The Demon of Mount Hiei." Tamamlayın.
A Question of Intentions : Tokugawa Ieyasu ile tanışın.
Onward to a Decisive Battle : Witness Tokugawa's forces head toward a decisive battle.
The Battle Ends : "The Source of Evil." Tamamlayın.
A True Samurai : "Sawayama'dan Samuray"ı tamamlayın.
Making Rounds : Make two circuits around Japan.
Full-fledged Samurai : 100. seviyeye ulaşın.
Fashionista : Saç stili veya sakal değiştirin.
Sword Master : Kılıç için mistik sanat edinin.
Dual Sword Master : Çift kılıçlar için mistik sanat edin.
Spear Master : Mızraklar için mistik sanatı kazanın.
Axe Master : Balta için mistik sanat kazanın.
Kusarigama Master : Kusarigama için mistik sanat edinin.
Ninjutsu Master : Ninjutsu için mistik sanat kazanın.
Onmyo Magic Master : Onmyo Magic için mistik sanat kazanın.
A Long Journey Begins Complete : "Guardian Spirit'li Adam" ı tamamlayın.
End Times : Derrick the Executioner'i yenin.
Diğer ;
Armor set'lerin nasıl göründüğüne bakmak için
Oyundaki 150 adet Kodama'ların yerleri
Nioh Manga
< Resime gitmek için tıklayın >
Hikaye, savaşa hazır devletler döneminde Japonya'ya gelen sarışın saçlı, mavi gözlü bir samuray olan William, doğaüstü varlıklarla dolu olan toprakları takip ediyor.
Manga sanırım 9 Mayıs'da çıkacakmış.
Kaynak :https://natalie.mu/comic/news/186427
@alidelen akadaşımızın oyun hakkındaki paylaşımları
Nioh için 80-100 level ve daha sonrası için gerekli pasif skiller. (eger yeterince skill puanınız varsa daha öncede kullanabilirsiniz çok faydalı olur)
1 ) Dual swords :Tachi Arts Close combat damage increased 10% against enemies with full Life gauges.( eğer düşmanınız full hp ise damageniz % 10 artar)
2) Spear :Cornered Tiger: When your Life drops to 30% or lower, close combat damage increases by 6%.( eğer hp niz % 30 un altına düşerse, damageniz % 6 artar
3) Spear :First Rule of Thrusting :Increases damage from a thrust attack by 6% ( İtme saldırılarınız % 6 artar)
4) Axe : Fortitude: Life + 100 : ( hpniz 100 artar)
5) Axe : Cornered Boar: When your health drops to 30% or lower, received damage is reduced by 20%( hpniz % 30 un altına düşerse % 20 daha az damage yersiniz)
6) Kusarigama : Shadow Strike:Increases damage dealt to enemies from behind by 6% ( arkadan vuruşlarınız % 6 daha fazla damage verir)
7) Kusarigama : Full Moon Kata: When your health is at max, your close combat damage is increased by 6% ( hpniz max iken yakın dövüşte % 6 daha fazla damage)
8) Ninja : Medicine Man:Increases elixir that can be carried by 1 ( 1 fazla elixir taşıyabilirsiniz)
9) Ninja : Sneak Attack For enemies who do not notice you, uses Triangle to perform a powerful attack from behind. ( düşmanınıza arkadan çok güçlü bir saldırı yaparsınız) Bu abiliti level 1 de olsanız kesinlikle almanız gerekli bir ability.
10) Ninja :Quick Change Allows you to ready 1 Quick-Change Scroll. Allows you to survive temporarily even if you health goes down to zero.( bu jutsuyu aktif ettiğinizde 2 dakika içinde ölürseniz tekrar canlanırsınız)
Bunlar çok önemli pasif skilller .magic ve ninjutsuda kullanabileceğiniz aktif skillerde mevcut ama oyun tarzınıza göre kendiniz seçersiniz , diye yazmadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zack06 -- 25 Mart 2020; 18:5:59 >