...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
 Sonuçları gör
Bu konudaki kullanıcılar: 7 misafir, 7 mobil kullanıcı
13683
Cevap
1202652
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (630. sayfa)

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Benzinli motorlarda lowSaps yağ kullanilamaz.

Kitapçıkta ne yazdığı bu durumda pek önemli değil.
Yag üreticileri bir şey bilmiyor.

Vw bir şey bilmiyor.

Servisler bir şey bilmiyor.

Siz biliyorsunuz.

Üstelik eski standartları karşılayan yagı yeni nesil motora koymayı öneriyorsunuz.

Kitapçıgı açıp baktınız mı hiç? Tsi 504 standartını istediginden haberiniz bile yok.Üstelik eski standartlardan bahsediyorsunuz ve Vw yanlış yag önerdigini söylüyorsunuz..


Başkalarını bari yanlış yönlendirmeyin.Hadi iyi forumlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 23 Eylül 2019; 22:16:45 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z
ztalan
6 ay (2825 mesaj)
Citroen kitapçıkda demiş ki:

Fap sız motorlar, acea a3/b4
Fap lı motorlar, tercihen c2 ya da c3
(Fap dediği dizel partikül filtresi oluyor.)

Ama arka sayfada önerilen yağ olarak benim aracım 1.4 vti benzinli motor için Total quartz 0w-30 ve Total quartz ineo ecs 5w-30 izin verilir diyor. Bu iki yağ da partikül filtreli dizel motorlar için c2 onayına sahip, a3/b4 yağı değil.

Vti motorda da benzin partikül filtresi mi mevcut acep? Niye bir 5w-40 a3/b4 yağı koymamış tabloya dersiniz?

Benim araç lpg li olduğu için aldığımda 5w-40 mobil yağ ile değişim yapmıştım araç 8 bin km de 1 litre kadar yağ eksiltti, şu an seviye min seviyesine geldi bu sefer motul x-cess 5w-40 siparişi verdim. Araç 129 binde ve yağ yakmıyor duman hiç yok ama bu yağ nereye gidiyor? Kaçak da yok altını içini komple kontrol ettim acaba 5-30 c2 yağa devam mı etmeliyim ustalar?

https://photos.google.com/share/AF1QipMQJYjktgV8Q7antC9ofHyOLp5yO-4LwJ4Gv1srlvvDpx3XWvC78BU1fK5icfBZqg?key=M18taFZUYnhlZEMtT0E0V3BkSDNYOFAyZTVCTXVR


https://photos.google.com/share/AF1QipOa1-etPPKIHse2C1J4-MBOJ5Cp1bSiRgqRtZbJeraLOxbcQk8RAAGMITADCyM66Q?key=LXY1MHNSbEgzVVVjS2tyb0tXbHo4VHg2aFFMdDB3





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ztalan -- 23 Eylül 2019; 22:34:58 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
aLLyC
6 ay (8440 mesaj)
SHELL HELİX ULTRA 5W30

https://urun.n11.com/motor-yagi/shell-helix-ultra-5w30-4-litre-P139452328


Bu urun kullanilabilir.

Benzinli araçlarda lowSaps ürünü uzun ömürlü kullanamazsin, bunu ben değil triboloji söyler.

İsterse VW gelsin isterse yağ üreticisi.

MB229.5 benzinli motorlarda kullanir acea A3/B4'tur. VW 502/505'tir.
MB229.52 dizelde acea c2/c3 VW504/507'dir.
Hiç bir motor üreticisi benzinli motor için dizel motor yağını uzun ömürlü kullanamaz. İstanbul trafiğine 15.000km LowSaps bir yağ ile gezmek ve hatta arada bir gazlamak tamamen çılgınlık.

Bunun nedeni SAPS ve TBN değeridir.

Vw dediği değil uzun ömürlü olani kullanilamidir.
Aksi takdirde lowSaps 504/507 kullailacaksa 8-10bin km kullanılabilir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 23 Eylül 2019; 22:32:15 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @alembizim

P
predator93
6 ay (3169 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Benzinli motorlarda lowSaps yağ kullanilamaz.

Kitapçıkta ne yazdığı bu durumda pek önemli değil.
yetkili servis 0.9 tce 90bg aracıma bu yağı koydu. bu yağ lowsaps mı?

https://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30.html

0.9 tce benzinli aracımda 2 yıl veya 30bin km ömrü sağlar mı? 2 yılda 10bin km anca yapıyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R
reko
6 ay (5184 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: alembizim

Aç kitapçıgı bak. Vw servisleri bile castrol edge LL 5w30 kullanıyor.Bazıları mobil1 esp 5w30.Ayrıca Vw bu yagı öneriyor.

Yag markasını geçtim kitapçık bile Vw 504 00/507 00 onaylı yag istiyor siz 502/505 ten bahsediyorsunuz.

Bahsettigin standartlar Vw eski motorları için istedigi şartlar o yag ile 10.000 km anca girer bakıma ki Tsi üniteye o yagı koymak hata.

504 standartı benzinli motorlar içindiyorum size. Yaglara bakın zaten sadece 504 onaylı yag yok hepsi Vw 504/507 onaylı.Yani hem güncel Tsi hemde güncel TDi için.
Kitapçığı oku diyorsunuz ama siz okumamısınız...kitapta iki farklı servis aralığından bahsediyor servis aralığı 15000km ile servis aralığı daha uzun olan..15000km için vw 502 tipi yağ kullanın diyor daha uzun aralıkta ise 504-507 istiyor...tsi motor için 15k bakımında 502 sertifikalı yag kullanılabilir 504-507 servisin uydurması...bu konu başka bir forumda baya tartışıldı..o nedenle iddia etme bence...ilgili sayfalrı buraya eklersen notları ile birlikte seninle de tartışalım belki sen farklı bir yönden bakarsın...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reko -- 24 Eylül 2019; 1:6:41 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
aLLyC
6 ay (8440 mesaj)
Dediğiniz koşullarda kullanılabilir. MidSaps ya da LowSaps olabilir. Teknik detaylarda belirtmiyor

C3 onaylı yağların bekletme suresi daha fazla olabilir
ancak km olarak fazla yapiliyorsa ve performans ile kullaniliyorsa ben motorunuzun 5w40 kullandığına güvenerek xcess 5w40 kullanırdım.

ACEA C3 Yağların gereksinimleri aşağıdaki gibidir


Requirement Method Unit Limit
HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 3.5
Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 0.8
Phosphorus ASTM D5185 %wt ≥ 0.070 and ≤ 0.090
Sulphur ASTM D5185 %wt ≤ 0.3
Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 6

Tabi VW bilmiyor mu bunu şeklinde düşünceler olabilir.

Bunun nedeni şu olabilir, Avrupa normlarına uygun olmasi icin 2010 sonrasinda özellikle vergilendirilirken kullanılan karbon emisyonu standartlarına uyması için daha düşük kükürt fosfatli yağlar kullanilmaya başlandı.

Bunlar daha düşük SAPS olmasina karşın metalürji geliştirmeleri ile yipranmanin onune gecilmeye çalışılan motor ve yağ kombinasyonu saglar.

Bazİ markalar TBN değerini açıklarken(motul ) bazi markalar aciklamaz(shell mobil1 gibi)

Motor yağları kullanıldıkça asidite olur, iki değer motor yağ filmini saglar düşük TAN ve yüksek TBN . Bu değerler zaman icinde birbirine yaklasir (bazlar asidite olur) bunu kullanım ömrü ve raf ömrü karşılar.

Mesela kullanılmış bir yagda 5TBN ve 3.7TAN çıkıyor ise o yağın değişmesi gereklidir.

5w30 mobil1 ESP aşağıdaki linkte 6,46 TBN ve 2.22TAN değerine sahip olduğu belirtilmekte.. 504/507 onayi var. LowSAPS denilebilir bir yağdır.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/6709-mobil-1-esp-formula-5w-30-svezhee/

Motul ise XCLEAN-EFE 5w30 yağda şunu der,
"MidSAPS yağ" ve TBN değeri 7.8'dir.

Her ikisinde de 504/507 onayi var, ancak a3/b4 onayli bir yag olsaydı fullSAPS ve TBN degeri 10 ve uzeri olacaktı.

Mesela Helix Ultra 5w30 ya da Motul Xcess 5w40 a3/b4 tur ve 502/505 onayina sahiptir. Ayrica benzinli Renault motor kodlarina da..


Bu koşullar altında yukarıda bahsettiğim 3 yagdan 2'sini 504/507 onay olani km cinsinden çok yapilan ve performansli kullanimi olan kişilere direk kapak uzerinden oneremiyor olmamiz gerekli.

Halbuki midSApS Motul, Low(er)Saps Mobil1 e göre piston, sekman ve rulmanlarda daha az asinma yapilirken egzoz sisteminde daha fazla yağa bagli atik tahliye edlecektir. (10-15% kadar) ancak en iyi yağlama fullSAPS olarak yapılacaktır.

Bu kosullar altinda tüm sistemler düşünüldüğünde 504/507 onayi olan midSApS motul XClean-EFE gibi bir Dizel motor yağını bakım aralığı 15.000km ise 10.000km kadar kullanıp değişmek hem motor sağlığı için hem egzoz sistemi için daha iyi olacakken 15.000km bakım aralığının tamami kullanılıyor ise fullSAPS kullanmak motor yipranmasi goz önüne alındığında daha uygundur.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 24 Eylül 2019; 5:20:34 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @predator93

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: reko

Kitapçığı oku diyorsunuz ama siz okumamısınız...kitapta iki farklı servis aralığından bahsediyor servis aralığı 15000km ile servis aralığı daha uzun olan..15000km için vw 502 tipi yağ kullanın diyor daha uzun aralıkta ise 504-507 istiyor...tsi motor için 15k bakımında 502 sertifikalı yag kullanılabilir 504-507 servisin uydurması...bu konu başka bir forumda baya tartışıldı..o nedenle iddia etme bence...ilgili sayfalrı buraya eklersen notları ile birlikte seninle de tartışalım belki sen farklı bir yönden bakarsın...

Alıntıları Göster
İstiyorsan kitapçıgın resmini atayım.Yetmezse servise sorayım servisin kullandıgı yagı biliyorum. Senin baktıgın kitapçık kaç model aracın?

502 yag alıp 15.000 km bu aracı bakıma sokamazsın.

502 yagı 504/507 onaylı yag bulamadıgın durumlarda öneriyor üretici ayrıca bakımı öne çekerek.

Dikkatli okuyun bence.

Servisler 504/507 onaylı yag kullanıp 15.000 km çagırıyorlar. Zaten ülekinizin koşullarına baglı olarak diye eklemişler.Burda iş aracı ülkeye getiren servis saglayan firmada.Doğuş oto istese servis aralıgını yurtdışında oldugu gibi 30.000 km der 502 onaylı yagda 15.000 km der ama sonra sorun çıkacagı kesin şartlar farklı.

Yurt dışında 30.000 km bakıma giren aracı boşuna aynı özelliklerde yag kullanıp 15.000 km çekmedi doguş oto.

15.000 km bakıma girecekse ülkemizşartları için 504/507 onaylı yag mecburen kullanılacak daha düşük km girerim derseniz o zaman 502 onaylı yag bakın.


İstediginiz Vw servisine gidin arayın sorun hepsi 504/507 onaylı yag kullanıyor güncel motorlarda.Çogunluk Castrol Edge LL Profesyonel kullanıyor. Bazıları Mobil 1 esp.

Eger eski model bir araç ise motor 504/507 onaylı yag istenmiyorsa o zaman hangi onayı istiyorsa ona göre yag kullanırlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 24 Eylül 2019; 19:34:24 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: aLLyC

Dediğiniz koşullarda kullanılabilir. MidSaps ya da LowSaps olabilir. Teknik detaylarda belirtmiyor

C3 onaylı yağların bekletme suresi daha fazla olabilir
ancak km olarak fazla yapiliyorsa ve performans ile kullaniliyorsa ben motorunuzun 5w40 kullandığına güvenerek xcess 5w40 kullanırdım.

ACEA C3 Yağların gereksinimleri aşağıdaki gibidir


Requirement Method Unit Limit
HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 3.5
Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 0.8
Phosphorus ASTM D5185 %wt ≥ 0.070 and ≤ 0.090
Sulphur ASTM D5185 %wt ≤ 0.3
Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 6

Tabi VW bilmiyor mu bunu şeklinde düşünceler olabilir.

Bunun nedeni şu olabilir, Avrupa normlarına uygun olmasi icin 2010 sonrasinda özellikle vergilendirilirken kullanılan karbon emisyonu standartlarına uyması için daha düşük kükürt fosfatli yağlar kullanilmaya başlandı.

Bunlar daha düşük SAPS olmasina karşın metalürji geliştirmeleri ile yipranmanin onune gecilmeye çalışılan motor ve yağ kombinasyonu saglar.

Bazİ markalar TBN değerini açıklarken(motul ) bazi markalar aciklamaz(shell mobil1 gibi)

Motor yağları kullanıldıkça asidite olur, iki değer motor yağ filmini saglar düşük TAN ve yüksek TBN . Bu değerler zaman icinde birbirine yaklasir (bazlar asidite olur) bunu kullanım ömrü ve raf ömrü karşılar.

Mesela kullanılmış bir yagda 5TBN ve 3.7TAN çıkıyor ise o yağın değişmesi gereklidir.

5w30 mobil1 ESP aşağıdaki linkte 6,46 TBN ve 2.22TAN değerine sahip olduğu belirtilmekte.. 504/507 onayi var. LowSAPS denilebilir bir yağdır.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/6709-mobil-1-esp-formula-5w-30-svezhee/

Motul ise XCLEAN-EFE 5w30 yağda şunu der,
"MidSAPS yağ" ve TBN değeri 7.8'dir.

Her ikisinde de 504/507 onayi var, ancak a3/b4 onayli bir yag olsaydı fullSAPS ve TBN degeri 10 ve uzeri olacaktı.

Mesela Helix Ultra 5w30 ya da Motul Xcess 5w40 a3/b4 tur ve 502/505 onayina sahiptir. Ayrica benzinli Renault motor kodlarina da..


Bu koşullar altında yukarıda bahsettiğim 3 yagdan 2'sini 504/507 onay olani km cinsinden çok yapilan ve performansli kullanimi olan kişilere direk kapak uzerinden oneremiyor olmamiz gerekli.

Halbuki midSApS Motul, Low(er)Saps Mobil1 e göre piston, sekman ve rulmanlarda daha az asinma yapilirken egzoz sisteminde daha fazla yağa bagli atik tahliye edlecektir. (10-15% kadar) ancak en iyi yağlama fullSAPS olarak yapılacaktır.

Bu kosullar altinda tüm sistemler düşünüldüğünde 504/507 onayi olan midSApS motul XClean-EFE gibi bir Dizel motor yağını bakım aralığı 15.000km ise 10.000km kadar kullanıp değişmek hem motor sağlığı için hem egzoz sistemi için daha iyi olacakken 15.000km bakım aralığının tamami kullanılıyor ise fullSAPS kullanmak motor yipranmasi goz önüne alındığında daha uygundur.
8100 X-CLEAN EFE 504/507 onayı yok yazmadan bir kontrol edeydin VW 505 01 onayına sahip.

504/507 onaylı olarak motulda Xclean+ var.

Anladıgım sen 504/507 onaylı yagların 15.000 km gidecegine inanmıyorsun bunun için bakımı 10.000 km yada daha erkene çekip farklı kriterlere uygun yag öneriyorsun.

Farklı bir bakış açısı ama Vw Avrupada çogu ülkede bakım aralıgı 30.000 km'dir.Ülkemize gelen araçlar 15.000 km olarak ayarlanıyor.

Volvo t3 motorunun bakım aralıgı 30.000 km. Renault 20.000 km idi sanırım bazı sorunlarolunca 15.000 km çekmişler en azından sanayide usta söyledi.

502 onaylı yag olur mu olur fakat bakım aralıgı 15.000 km olmaz.Üretici 504/507 onaylı yag bulunamadıgı durumda bakımı öne çekmek kaydıyla öneriyor.

504/507 onayına sahip bir yag insani bir kullanımda 15.000 rahat gider.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 24 Eylül 2019; 19:27:51 >


Z
ztalan
6 ay (2825 mesaj)
Muhtemelen benim c4 ile aynı sorun sizde var, fabrika bir sayfada benzinli motorlar için a3/b4 yağ öneriyor tüm üreticiler gibi ama diğer sayfada yağ markası olarak c2 onaylı dizel araçlara özel üretilmiş yağı öneriyor. Bakım aralığı zaten full sentetik yağlarda ülkesine göre 20 bin, 30 bin ama Türkiye gibi yoğun şartların olduğu varsayılan ülkelerde aşağı çekilmiş ve 15 bin denilmiş üreticiler tarafından.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ztalan

Muhtemelen benim c4 ile aynı sorun sizde var, fabrika bir sayfada benzinli motorlar için a3/b4 yağ öneriyor tüm üreticiler gibi ama diğer sayfada yağ markası olarak c2 onaylı dizel araçlara özel üretilmiş yağı öneriyor. Bakım aralığı zaten full sentetik yağlarda ülkesine göre 20 bin, 30 bin ama Türkiye gibi yoğun şartların olduğu varsayılan ülkelerde aşağı çekilmiş ve 15 bin denilmiş üreticiler tarafından.
Vw yurt dışında bakım aralıgı 30.000 km ülkemizde aynı Vw 504/507 onaylı yagla bunu 15.000 km çekmişler.

Yok saps degeri bilmem ne yazmışda yazmış 504/507 onaylı yag 15.000km gitmez 502 onaylı yag alıp km erkene çekmeyi öneriyor anladıgım kadarıyla.

Zaten bakım aralıgı yarı yarıya düşürülmüş.

Servis bile 504/507 onaylı yag kullanıyor onların bile yanlış yag kullandıgını ima ediyorlar.

Mesela volvo t3 motorunda bakım aralıgı 30.000 km . Sorun çıkar çıkmaz bilemem.

100.000 km bakıma giren çekici var onları yoldan toplamak lazım o zaman.




P
predator93
6 ay (3169 mesaj)
teşekkürler cevap için. ben 0.9 turbo motor için motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 yağı alsam 2yıl 10bin km götürür mü? shell ultra ect 5w30 a göre iyi midir?




Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC

O
ooppss
6 ay (9747 mesaj)
VW 504/507 onayı VW araçlar için(benzinli 504, dizel 507) uzun servis aralığı şartlarını karşılayan yağlardır.
Benzinli araçlarda kullanılmayacağını söylemek aracın üreticisinin ötesine geçmeye çalışmak olur.
Bu standartları belirlerken birçok faktörü düşünüp optimum dengeyi yakalamayı amaçlarlar.
Yağ üreticileri ve antifriz üreticileri bile belirli özellikleri belirttikten sonra seçimi araç üreticisine bırakır ve araç marka/modeline göre ömür biçilir.
Bu nedenle aynı yağa bir araç markasında 10 bin km servis aralığı belirtilirken başka bir marka 15-20 bin km servis aralığı belirleyebiliyor.
Kısacası Araç üreticisinin tavsiyesi esastır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ooppss -- 24 Eylül 2019; 21:19:46 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @aLLyC

A
aLLyC
6 ay (8440 mesaj)
Ben kendi fikrimi ve bilgimi yazıyorum.

İsteyen sahtekarlığı ile bilinen (özellikle emisyon değerlerinde) ve benzinli ve dizel motora tek yağ veren tek üreticiye guvenebilir.

Xclean+'mis XClean-EFE'mis fark etmez, isteyen 504/507 yağ kullansin, kullanamaz demiyorum ama İstanbul koşullarında hele biraz da yogun trafik ve performana varsa işin içinde erken değişsin.

Bunu BLG motor piston erimesine gözlerim ile tanık olan biri olarak söylüyorum, BLG motor ya da 1.4tsi170bg.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 24 Eylül 2019; 21:33:11 >


O
ooppss
6 ay (9747 mesaj)
5w40 güzel seçim. 2007 lpg li civic için 5w40 kullanıyorum.Ben PETRONAS Syntium 3000 E 5W-40 kullanıyorum.
motul xcess 5w40 veya ENEOS Premium Hyper 5W/40 de seçebilirsiniz.
Ben kolay bulunan ve maliyeti fazla olmayan bir yağ seçip onunla devam etmenizi öneririm. Sık marka değiştirmek tavsiye edilen bir durum değil.
Zaten çok az km yapıyormuşsunuz
Son bakımda kullandığınız mobil yağ fazlasıyla yeterli bir yağ, onunla devam edebilirsiniz.
yetkili serviste yağ filtresi çok pahalı değil ama polen ve hava filtresi pahalı.Ben sık sık polen filtresi değiştirdiğim için orjinaline o parayı vermek
gereksiz geliyor
Ben fırsatım olursa yetkili servisten orjinal yağ filtresi alıyorum ama çok ta önemsemiyorum internetten kaliteli markalardan sipariş veriyorum.
filtrelerde seçimlerim genelde şöyle
yağ: orjinal,purflux(orjinal filtrenin de üreticilerinden)yada mann
hava: mann,bosch,filtron
polen: filtron(f/p olarak en beğendiğim), bosch, sakura vs




Bu mesajda bahsedilenler: @yildirayy

R
reko
6 ay (5184 mesaj)
Dostum konuyla ilgili bilginde fikrinde ya yok yada az...öncelikle vw servis aralıklarını QIX koduyla verir bizim tsilar genelde QI4 koduyla servise edilir ekte benim aracın etiketini görebilirsin senin tsi da tdi da aynı servis kodu ile türkiyeye gelmiştir QI4 için kitapçığın ilgili sayfasıda aşağıda...ikinci sütün..iyi bakarsan yağ kodunu benzin için 502 olrak görürsün dizelde 507 ..ama uzun ömürlü servis araşığında yani 30bin km de QI6 kodu için 504-507 yağ kullanılır her araca 504-507 doğusun uydurduğu bir şeydir.. mk7 için kitapçık tr de bu..başka ülkelerde değişiklik olabilir...senin arac tr ye özel QI6 ise 504-507 yı kullan ama tr ye bu kodla araç gelmiyor...
Ha yetkili servisteki kimse QI kodunu bile bilmez..adamlar birşey ezberlemiş dayıyorlar millete...504-507 de olur ancak sabit servis aralığı için fazla gelir demiş vw..ok lütfen kitapçığı iyce okumadan ve yetkili ama yetkisiz servislerin sözüne güvenip mesaj atmayın..çünkü onlarda tam bilmiyor
Edit: 3 sutunda ab ülkeleri için 504-507 önerilmiş bizim ülke ab ülkesi kabul edilmiyor yakıt kalitesi uygun değil deniliyor onuda ekleyeyim

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reko -- 24 Eylül 2019; 23:45:16 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @alembizim

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: reko

Dostum konuyla ilgili bilginde fikrinde ya yok yada az...öncelikle vw servis aralıklarını QIX koduyla verir bizim tsilar genelde QI4 koduyla servise edilir ekte benim aracın etiketini görebilirsin senin tsi da tdi da aynı servis kodu ile türkiyeye gelmiştir QI4 için kitapçığın ilgili sayfasıda aşağıda...ikinci sütün..iyi bakarsan yağ kodunu benzin için 502 olrak görürsün dizelde 507 ..ama uzun ömürlü servis araşığında yani 30bin km de QI6 kodu için 504-507 yağ kullanılır her araca 504-507 doğusun uydurduğu bir şeydir.. mk7 için kitapçık tr de bu..başka ülkelerde değişiklik olabilir...senin arac tr ye özel QI6 ise 504-507 yı kullan ama tr ye bu kodla araç gelmiyor...
Ha yetkili servisteki kimse QI kodunu bile bilmez..adamlar birşey ezberlemiş dayıyorlar millete...504-507 de olur ancak sabit servis aralığı için fazla gelir demiş vw..ok lütfen kitapçığı iyce okumadan ve yetkili ama yetkisiz servislerin sözüne güvenip mesaj atmayın..çünkü onlarda tam bilmiyor
Edit: 3 sutunda ab ülkeleri için 504-507 önerilmiş bizim ülke ab ülkesi kabul edilmiyor yakıt kalitesi uygun değil deniliyor onuda ekleyeyim

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Benim araç etiketinde QI6 yazıyor. Sizin aracınızda da 504/507 onaylı yag kullanılabilir.

Siz yakıt kalitesine güvenmiyorsanız 502 onaylı yag kullanacaksınız ama bakım aralıgınız yine 15.000 km olmayacaktır.

Tse EN 228 standartı benzin için 2005 yılında kabul edilmiş.Tamam Avrupa'da daha kaliteli yakıt olabilir ama ülkemizde bu standartı karşılıyor.Bu şartlarda sizin araç 504/507 yag kullanmanız lazım 15.000 km bakıma girer.

Aynı şekilde yol şartlarından dolayı bizim araçların ön düzen parçaları daha çabuk yıpranıyor.

Kaç km'de bakıma giriyor? 502 onaylı mı kullanıyorsunuz?

Eger 502 onaylı yag kullanıyorsanız servis aralıgının düşmesi gerekir.Yetkili servise göre bakım aralıgınız nedir?

Yagdaki saps degeri ile vs alakalı degil o zaman yakıt degerine göre seçimi önermiş Vw.Ülkemizde ki yakıt standartı karşılıyor QI4 niye yapıştırmışlar.

O zaman bütün TDİ yada TSİ'lar aynı degil.

Serviste bakıma girdiyse faturada yag kısmında özelligi yazıyor ne koyulmuş aracınıza?Muhtemelen 504/507 onaylı castrol edge diye tahmin ediyorum.

Qı4 ve Vw 502 bakım aralıgını tam bilmiyorum.

AB ülkesinden ziyade o etikette QI6 varsa VW 504/507 onaylı yag kullanacaksın bakım aralıgı ülkemiz için 1 yıl/15.000 km. Avrupa için 2 yıl/30.000 km.


İlginç olan yakıt standartı karşılamasına ragmen neden Qı4?


Yani Qı6 ile de ülkemize araç geliyor bu sebeple 504/507 onaylı yag kullanıp 15.000 km/1 yıl bakıma devam.Etiketi görmesem tamam ama etikete baktım.

Ayrıca 504/507 onaylı yaga eksiltme ve acil durumlarda başka hangiyagı ekleyeceginden tut bu onaylı yagı bulamazsan farklı onayda hangiyagı koyacagına kadar bir yazı vardı.

Ülkemize QI6 kodlu araçlar var.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ooppss

VW 504/507 onayı VW araçlar için(benzinli 504, dizel 507) uzun servis aralığı şartlarını karşılayan yağlardır.
Benzinli araçlarda kullanılmayacağını söylemek aracın üreticisinin ötesine geçmeye çalışmak olur.
Bu standartları belirlerken birçok faktörü düşünüp optimum dengeyi yakalamayı amaçlarlar.
Yağ üreticileri ve antifriz üreticileri bile belirli özellikleri belirttikten sonra seçimi araç üreticisine bırakır ve araç marka/modeline göre ömür biçilir.
Bu nedenle aynı yağa bir araç markasında 10 bin km servis aralığı belirtilirken başka bir marka 15-20 bin km servis aralığı belirleyebiliyor.
Kısacası Araç üreticisinin tavsiyesi esastır
Araç üreticisi,yag üreticileri de kimmiş onlar ne bilir (!)




R
reko
6 ay (5184 mesaj)
Tsi lar türkiyeye QI4 ile gelir ...yağda 502 olmalı..504 de olur ama doğusun uydurmasıdır 504.pahalıdır o nedenle istiyor doğuş...üretici açıklamış etiketi gördünüz ab üyesi olamayan ülker 502 yakıtıda kötü olanlar 502 kullanmalı yazmış üretici diğer bilgiler yanlıştır...siz etiketinizi ekleyin bakalım...Türkiyedeki tüm araçlar sabit bakım araşığı ile gelir sizde Qı6 olması ilginç..dediğim gibi ekleyin bakalım..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reko -- 25 Eylül 2019; 0:49:53 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @alembizim

A
alembizim
6 ay (1339 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: reko

Tsi lar türkiyeye QI4 ile gelir ...yağda 502 olmalı..504 de olur ama doğusun uydurmasıdır 504.pahalıdır o nedenle istiyor doğuş...üretici açıklamış etiketi gördünüz ab üyesi olamayan ülker 502 yakıtıda kötü olanlar 502 kullanmalı yazmış üretici diğer bilgiler yanlıştır...siz etiketinizi ekleyin bakalım...Türkiyedeki tüm araçlar sabit bakım araşığı ile gelir sizde Qı6 olması ilginç..dediğim gibi ekleyin bakalım..
Araç 1.6 tdi 105 hp. O zaman doguş oto Qı6 ile gelen araçların bakım aralıgını yarı yarıya kısaltmış oluyor.Qı4 ile gelen araçlar zaten 1 yıl/15.000 km.Yagı hepsine 504/507 koyuyor.

Qı6 olduguna eminim.Hatta kontrol edip tabloya baktım ona göre 504/507 onaylı yag aldım.Yurt dışında 2 yıl/30.000 km oldugunu ordan biliyorum.Kitapçık araçta şaşi nosundan Vw sitesinden online kitapçıga baktım.

Qı4'de 1 yıl 15.000 km olarak gösteriyor.Ama qı6 olduguna eminim.

Qı6 30.000 km 1 yada 2 yıl hangisi önce dolarsa doğuş oto 1 yıl 15.000 km çagırıyor.Sizin Qı4 herhangi bir kısaltma yok o zaman 1yıl/15.000 km

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 25 Eylül 2019; 1:32:9 >


Z
ztalan
6 ay (2825 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ztalan

Citroen kitapçıkda demiş ki:

Fap sız motorlar, acea a3/b4
Fap lı motorlar, tercihen c2 ya da c3
(Fap dediği dizel partikül filtresi oluyor.)

Ama arka sayfada önerilen yağ olarak benim aracım 1.4 vti benzinli motor için Total quartz 0w-30 ve Total quartz ineo ecs 5w-30 izin verilir diyor. Bu iki yağ da partikül filtreli dizel motorlar için c2 onayına sahip, a3/b4 yağı değil.

Vti motorda da benzin partikül filtresi mi mevcut acep? Niye bir 5w-40 a3/b4 yağı koymamış tabloya dersiniz?

Benim araç lpg li olduğu için aldığımda 5w-40 mobil yağ ile değişim yapmıştım araç 8 bin km de 1 litre kadar yağ eksiltti, şu an seviye min seviyesine geldi bu sefer motul x-cess 5w-40 siparişi verdim. Araç 129 binde ve yağ yakmıyor duman hiç yok ama bu yağ nereye gidiyor? Kaçak da yok altını içini komple kontrol ettim acaba 5-30 c2 yağa devam mı etmeliyim ustalar?

https://photos.google.com/share/AF1QipMQJYjktgV8Q7antC9ofHyOLp5yO-4LwJ4Gv1srlvvDpx3XWvC78BU1fK5icfBZqg?key=M18taFZUYnhlZEMtT0E0V3BkSDNYOFAyZTVCTXVR


https://photos.google.com/share/AF1QipOa1-etPPKIHse2C1J4-MBOJ5Cp1bSiRgqRtZbJeraLOxbcQk8RAAGMITADCyM66Q?key=LXY1MHNSbEgzVVVjS2tyb0tXbHo4VHg2aFFMdDB3
Bununla ilgili a5/b5 bir motor yağı a3/b4 motor yağının özelliklerini de kapsar mı acaba?





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @ztalan