Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
15
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Mobil klimam ı? Nem alma cihazı mı?

- -OFLU- Konu Sahibi
4 yıl (1515 mesaj)
Merhaba,

Şuanda nem alma cihazı almayı düşünüyorum, evimdeki nem yaz aylarında %99 altına hiç inmiyor.

Bundan dolayı TROTEC TTK 68 E Nem Alma Cihazı almayı düşünüyordum, ürünün fiyatı 1000tl

Sonradan düşündüm ki mobil klima alayım, genel olarak nem alma fonksiyonunu kullanırım ama lazım olması durumunda ısıtma ve soğutma içinde kullanılabilir.

Şimdi sizlere sorayım dedim.

Asıl nem alma için kullanılacak, bu durumda nem alma cıhazı al mobil klimaya bulaşma, nem alma işi mobil klimada sıkıntılıdır mı dersiniz?

Yoksa nem almayı mobil klima ile de yapabilirsin, biraz daha kat mobil klimamı al dersiniz?

Mobil klima diyenler, ( eğer kullandıkları varsa önelikli olarak ) model tavsiye ederse sevinirim?




K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
Geç verilmiş bir cevap olacak ama,ileride aynı soruyu soracak olanlara tavsiye olur,siz henüz tercih yapmadıysanız faydası olmasını ümit ediyorum.

Split olsun mobil olsun klima,nem alma işlemini soğutma yoluyla yapar. Soğutmadan farkı,nem almada dış ünitenin durması ile birlikte,iç ünite fanı da durur. İç ünite fanı arasıra çalışarak hem evaporatör(iç ünite petekleri) üzerindeki mevcut soğukluğu ortama bırakarak nemi almaya çalışır,hem de ortam sıcaklığını ölçer. İlk çalışma,evaporatörün soğuması içindir. Bu sayede soğuk evaporatörden geçen havadaki hem,yoğuşarak su haline gelir ve tahliye edilir. Mantığı bu şekildedir. Ancak mobil klima için bir hava tahliye deliği olması gerekiyor. Nem almada da bu gerekli. Ayrıca kompresör de içeride olduğu için cihaz seslidir. Nem alma ağırlıklı olacaksa tavsiyem,o işi yapacak olan nem alma cihazını kullanmanızdır.

Saygılarımla...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Geç verilmiş bir cevap olacak ama,ileride aynı soruyu soracak olanlara tavsiye olur,siz henüz tercih yapmadıysanız faydası olmasını ümit ediyorum.

Split olsun mobil olsun klima,nem alma işlemini soğutma yoluyla yapar. Soğutmadan farkı,nem almada dış ünitenin durması ile birlikte,iç ünite fanı da durur. İç ünite fanı arasıra çalışarak hem evaporatör(iç ünite petekleri) üzerindeki mevcut soğukluğu ortama bırakarak nemi almaya çalışır,hem de ortam sıcaklığını ölçer. İlk çalışma,evaporatörün soğuması içindir. Bu sayede soğuk evaporatörden geçen havadaki hem,yoğuşarak su haline gelir ve tahliye edilir. Mantığı bu şekildedir. Ancak mobil klima için bir hava tahliye deliği olması gerekiyor. Nem almada da bu gerekli. Ayrıca kompresör de içeride olduğu için cihaz seslidir. Nem alma ağırlıklı olacaksa tavsiyem,o işi yapacak olan nem alma cihazını kullanmanızdır.

Saygılarımla...
Aslında geç kalmadın. Tessatüfmü bilmiyorum ama tamda aleti almaya uğraşıyordum.

Olayı çok iyi anlamadım, ama sonuç olarak nem alma cıhazını tavsiye etmişsiniz.

Bende uzun araştırmalar sonucu en uygun olanının nem alma cıhazı olduğuna karar kıldım.

Alman malı bir makineyi alacağım.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -OFLU-

Aslında geç kalmadın. Tessatüfmü bilmiyorum ama tamda aleti almaya uğraşıyordum.

Olayı çok iyi anlamadım, ama sonuç olarak nem alma cıhazını tavsiye etmişsiniz.

Bende uzun araştırmalar sonucu en uygun olanının nem alma cıhazı olduğuna karar kıldım.

Alman malı bir makineyi alacağım.

Alıntıları Göster
Merhabalar. İşinize yaramasına sevindim. Nem alma cihazını tavsiye ederim. Mobil klimanın özellikle sesi rahatsız edecektir. Dışarıya uzatılması gereken de bir borusu var. Bahsettiğiniz gibi kaliteli bir nem alma cihazı talebinizi yerine getirecektir...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhabalar. İşinize yaramasına sevindim. Nem alma cihazını tavsiye ederim. Mobil klimanın özellikle sesi rahatsız edecektir. Dışarıya uzatılması gereken de bir borusu var. Bahsettiğiniz gibi kaliteli bir nem alma cihazı talebinizi yerine getirecektir...

Alıntıları Göster
Mobil klimadan vazgeçmemin en büyük sebebi nemi toplamıyor, borudan dışarı atıyor. Yani su haznesi yok. Farkı bir modelde görmüş olabilirim ama bu olay beni ondna soğuttu, ayrıca klima nem alma modunda havayı çok ciddi şekilde soğutuyor bunlarıda zaten siz belirttiniz.

Yazın bu iyi birşey ama bunları kışın kullanamayız. Nem alma cıhazı sıcaklığı 1-2 derece artırdığını söylediler ama o sorun değil, nem oranı düşünce zaten bunaltıcı hava kaybolacak ve hissedilen sıcaklık düşeceği için verdiği 1-2 derece sıcaklık hissedilmez bile.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -OFLU-

Mobil klimadan vazgeçmemin en büyük sebebi nemi toplamıyor, borudan dışarı atıyor. Yani su haznesi yok. Farkı bir modelde görmüş olabilirim ama bu olay beni ondna soğuttu, ayrıca klima nem alma modunda havayı çok ciddi şekilde soğutuyor bunlarıda zaten siz belirttiniz.

Yazın bu iyi birşey ama bunları kışın kullanamayız. Nem alma cıhazı sıcaklığı 1-2 derece artırdığını söylediler ama o sorun değil, nem oranı düşünce zaten bunaltıcı hava kaybolacak ve hissedilen sıcaklık düşeceği için verdiği 1-2 derece sıcaklık hissedilmez bile.

Alıntıları Göster
Çok yerinde bir tespit hocam. Havayı bunaltıcı yapan baş etken nem oranı. O sebeple klimanın artıcı kalmıyor bu konuda. Şimdiden hayırlı olsun dileklerimle...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
Eyvallah. @klima5505

Sparişi geçtim

< Resime gitmek için tıklayın >

Uzu süredir takibimde, ttk 68 vardı niyetimde ama stoklardan kalkınca tekrar bekledim, sonrasında asıl almak istediğim model olan ttk 69 tekrar stoklara girdi.

4 ay önce 950tl ye satılan makine 1150tl ye satıldığı için bekledim, sonunda dün itibarı ile 100tl n11 indirimi gelince aldım. 20 de banka indirdi, 10 da puan falan derken 1000tl ye falan geldi.

Bu modelin görüntüsü çok hoş, ayrıca çocuk kilidi ve en önemlisi sessizlik moduda mevcut.

Hafta sonu az daha alıyordum 50tl çekle ve bankanın indirimi ile 1077tl ye gelecekti. Alsaydım kendimi yerdim.

Fiyat euro ya bağlı olduğu için her an zam gelcek korkusu ile parafın yeni kampanyasını bekliyordum, bugün ayın 1 i oldu ve yeni bir kampanya duyuracaktır.

Ama sitesindeki güncel fiyatta 1166tl oldu fiyatıhttps://www.trotec24.com.tr/makineler/nem-alma/nem-alma-cihazi-ttk-69-e.html

Bende daha fazla riske etmeden sparişi verdim.

Umarım paraf işime yarayacak bir kampanya yapmaz

4 ay önce alsam muhtemelen 850tl gibi bir fiyata ayarlardım ama nasip değilmiş.

Hele bi gelsinde ciğerlerimiz bayram etsin





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OFLU- -- 1 Ağustos 2018; 14:18:29 >
Bu mesaja 4 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505

K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -OFLU-

Eyvallah. @klima5505

Sparişi geçtim

< Resime gitmek için tıklayın >

Uzu süredir takibimde, ttk 68 vardı niyetimde ama stoklardan kalkınca tekrar bekledim, sonrasında asıl almak istediğim model olan ttk 69 tekrar stoklara girdi.

4 ay önce 950tl ye satılan makine 1150tl ye satıldığı için bekledim, sonunda dün itibarı ile 100tl n11 indirimi gelince aldım. 20 de banka indirdi, 10 da puan falan derken 1000tl ye falan geldi.

Bu modelin görüntüsü çok hoş, ayrıca çocuk kilidi ve en önemlisi sessizlik moduda mevcut.

Hafta sonu az daha alıyordum 50tl çekle ve bankanın indirimi ile 1077tl ye gelecekti. Alsaydım kendimi yerdim.

Fiyat euro ya bağlı olduğu için her an zam gelcek korkusu ile parafın yeni kampanyasını bekliyordum, bugün ayın 1 i oldu ve yeni bir kampanya duyuracaktır.

Ama sitesindeki güncel fiyatta 1166tl oldu fiyatıhttps://www.trotec24.com.tr/makineler/nem-alma/nem-alma-cihazi-ttk-69-e.html

Bende daha fazla riske etmeden sparişi verdim.

Umarım paraf işime yarayacak bir kampanya yapmaz

4 ay önce alsam muhtemelen 850tl gibi bir fiyata ayarlardım ama nasip değilmiş.

Hele bi gelsinde ciğerlerimiz bayram etsin
Merhabalar Hocam. Hayırlı olsun Kullanım sırasındaki tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla...


Bu mesaja 2 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhabalar Hocam. Hayırlı olsun Kullanım sırasındaki tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla...

Alıntıları Göster
Sağol kardeşim.

Hele bir gelsin de bakacağız, kaç aydır aklımda, inşallah hayal kırıklığı yaşatmaz.

Bu arada korktuğum gerçekleşti. Fiyatlara 23tl zam geldi. 142 den 165 e çıktı.

İyikide almışım sabah.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -OFLU-

Sağol kardeşim.

Hele bir gelsin de bakacağız, kaç aydır aklımda, inşallah hayal kırıklığı yaşatmaz.

Bu arada korktuğum gerçekleşti. Fiyatlara 23tl zam geldi. 142 den 165 e çıktı.

İyikide almışım sabah.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Alıntıları Göster
İnşallah Hocam. 23 23dür hocam kar kardır hayırlı olsun


Bu mesaja 2 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

İnşallah Hocam. 23 23dür hocam kar kardır hayırlı olsun

Alıntıları Göster
Şuanlık o kadar artmış, son kur fiyatına göre 1183₺ olması lazım, yakında bi 18tl daha gelir zam olarak.

Aldığım ürünün fiyatı artınca bi mutlu oluyorum Herkeste aynımıdır bilmiyorum.

Mesela geçen sene 450tl ye aldığım ekran kartı şuanda 1000tl yi geçti

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Yarı fiyatına aldığım için o kadar bi mutluluk oluyor ki sanki kartı ben üretmişim


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K klima5505
3 yıl (8665 mesaj)
Alan memnun almayan bin pişman hocam Ekran kartı da iyi fiyata gelmiş valla



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @-OFLU-

M mucize61
3 yıl (4 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -OFLU-

Eyvallah. @klima5505

Sparişi geçtim

< Resime gitmek için tıklayın >

Uzu süredir takibimde, ttk 68 vardı niyetimde ama stoklardan kalkınca tekrar bekledim, sonrasında asıl almak istediğim model olan ttk 69 tekrar stoklara girdi.

4 ay önce 950tl ye satılan makine 1150tl ye satıldığı için bekledim, sonunda dün itibarı ile 100tl n11 indirimi gelince aldım. 20 de banka indirdi, 10 da puan falan derken 1000tl ye falan geldi.

Bu modelin görüntüsü çok hoş, ayrıca çocuk kilidi ve en önemlisi sessizlik moduda mevcut.

Hafta sonu az daha alıyordum 50tl çekle ve bankanın indirimi ile 1077tl ye gelecekti. Alsaydım kendimi yerdim.

Fiyat euro ya bağlı olduğu için her an zam gelcek korkusu ile parafın yeni kampanyasını bekliyordum, bugün ayın 1 i oldu ve yeni bir kampanya duyuracaktır.

Ama sitesindeki güncel fiyatta 1166tl oldu fiyatıhttps://www.trotec24.com.tr/makineler/nem-alma/nem-alma-cihazi-ttk-69-e.html

Bende daha fazla riske etmeden sparişi verdim.

Umarım paraf işime yarayacak bir kampanya yapmaz

4 ay önce alsam muhtemelen 850tl gibi bir fiyata ayarlardım ama nasip değilmiş.

Hele bi gelsinde ciğerlerimiz bayram etsin
Nem alma cihazi işinizi gördümü acaba. Benimde bu sekilde bi problemim var dışarıdaki nem orani %90 üzerine ciktiginda evimde mobilya arkalarinda islaklik olusuyor yogun nemden dolayi. Sizin probleminiz havadaki nemmiydi sadece sizinde rutubet ve islaklil sikayetiniz varmiydi ihtiyaclarinizi karsiladimi cihaz. Kolay grlsin iyi calismalar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
3 yıl (1515 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: mucize61

Nem alma cihazi işinizi gördümü acaba. Benimde bu sekilde bi problemim var dışarıdaki nem orani %90 üzerine ciktiginda evimde mobilya arkalarinda islaklik olusuyor yogun nemden dolayi. Sizin probleminiz havadaki nemmiydi sadece sizinde rutubet ve islaklil sikayetiniz varmiydi ihtiyaclarinizi karsiladimi cihaz. Kolay grlsin iyi calismalar

Alıntıları Göster
Dışardaki hava önemli olan. Bizim burada dış nem 75 lerde geziyor. Evdeki nem şuanda 90 larda.

Ev ortalama 80 metre kare.

Yaz aylarında 99 olunca açıyorum, 70-80 arasında ayarlıyor nemi. Daha aşağılara ayarlarsam dış hava neminden dolayı sürekli çalışıyor. O zamanda fazla çalışıyor.

Saatte bu model saatte 20 kuruş harcıyor şuanki elektirik fiyatlarıyla.

Ben 80 de çalıştırıyoeum dış hava neminden dolayı, saatte 20 dakika çalışıyor, günde 8 saat çalışıyor. Dış yalıtım iyi bu arada.

Ayda harcaması 50tl gibi oluyor.

Memnunmuyum dersen memnunum.

Ama tekrar alsam bunu alırmıyım? Tabi ki hayır.

Makine 40-50 metre kare için yapılmış. Bunun için işini tam yapamıyor, daha büyük modelini alırdım.


İşe yaradı mı dersen?

Evet işe yaradı, nem 99 dan 70-80 lere düşürdü, buda bariz tuzluğun tıkanmaması gibi en basitinden bir örnek verebilirim. Ama bölgemiz zaten nemli bölge olduğu için nefes almada pek bi değişiklik olmadı.

Başka sorun olursa cevaplayabilirim.




Y yozlasdas
4 ay (65 mesaj)
Arkadaş galiba karadenizde yaşıyor %100 nem nedir ben marmaradayım kapısı sürekli açık mutfakta nem %50 ama benim odamda nem hele sabahları %75 lere geliyor sonra 65 üstü oluyor hep ama bu bile aşırı rahatsız edici. Mutfağa %50 neme gidince hemen havanın hafifliğini hissediyorsun. İyice bunalttı bu durum beni her sabah uyandığımda nem kaç olmuş diye bakıyorum odayı havalandırıyorum bende şimdi trotec ttk 54 şiparişi verdim odam için büyük bile cihaz ama kuratabildiği kadar kurutsun. :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

- -OFLU- Konu Sahibi
4 ay (1515 mesaj)
Evet karadenizdeyim, burada dış hava nemi zaten %75lerde geziyor.


< Resime gitmek için tıklayın >


Buda anlık olarak evin hava ve nem durumu.

< Resime gitmek için tıklayın >




Makineye gelirsek, günde 20L nem toplamasına rağmen evdeki nemi anca %85 lere düşürebildi, aylık elektirik harcamasıda kısıtlı kullanımda 50tl yi geçiyor.

Bu yüzden nem olan odanın penceresine havalandırma fanı taktım, 1 saat çalışınca nem oranı %75-85 arasına iniyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @yozlasdas
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.