1. sayfa
Teşekkürler. Ben senden Starcraft evreninin tarihi ile alakalı bir çeviri daha beklerim şahsen |
Vaktim olursa, ve düzgün bir kaynak bulursam yapıcam. aslında başka bir sitede çok güzel hikayeler buldum.. Kaynak vererek paylaşmak isterimde, kaynak üyelik isteyen bir forum sitesi. Yönetim ne der bilmiyorum. |
Gerçekten Başarılı Konu Olmus. Vakit Ayırıp Bizleri Bilgilendirdiğin İçi Teşekkürler. |
Bende ufak bir iki ekleyim cogu zaten ingilizce anlamindan cikar ama. GG: Good game. Iyi oyundu manasinda yenildiginizde oyundan cikmadan once demeniz beklenir. Yani ilk GG diyen yenilgiyi kabul etmis olur. GG demeden oyundan cikmak nahos bir davranistir. GL HF: Good luck, have fun. Iyi sanslar, iyi eglenceler. Oyun baslamadan chat odasinda veya basladiginda herkese soylenir. Main: Oyuncunun ana ussu. Exp: Oyuncunun ana ussu haricinde kurdugu diger usler (Nexus, CC, Hatchery) Natural Exp: Genellik cogu haritada olan ve ana ussunuze en yakin mineral/gaz kaynagina yapilan us. Worker Line: Oyuncunun mineral toplayan iscilerinin bulundugu alana denir. Rush: Oyun basinda hizlica rakibi devre disi birakmak icin yapilan taktiklere denir. Her irka gore degisik cesitleri vardir. Canon rush, zergling rush vs gibi. Proxy: Yine genellikle oyun basinda rakibin ussunun veya sonraki zamanlarda explerinin yakinlarina rakibe farkettirmeden Pylon/Gateway veya Barracks insa edilmesi ve uretilen birimler ile rakibin rahatsiz edilmesi. Push: Harita hakimiyeti saglamak veya rakibi belli bir bolgede sikistirmak icin yavas yavas bina yapip siege/heavy birliklerle ilermeye denir. Mesela terranlarda tank push, bunker/turret/tanklar yaparaktan yavas yavas ilerlemek. Veya protosslarda canon push, surekli pylon/canon ve yanlarina destek birliklerle (genellikle erken oyunda oldugundan zealot) ilerlemek. Harass: Genellikle erken oyunda rakibi ekonomik olarak geri dusurmek icin rakibin worker line'ina saldirmak ve iscilerini oldurmek. Sirf harass icin yapilmis birimler vardir mesela terranlarda reaper gibi. Zergler genelde zerglinglerle/mutalarla, Terranlar helion/reaper/banshee ile Protosslar void ray/stalker/colossus ile ama bunlar biraz mid game ve late game birimleri oldugu icin o kadar etkli degiller. Protosslar tam bir erken harass birimi yok aslinda. Caster: Enerjisi olup cesitli yetenekleri bu enerjiyle kullanan birimlere denir Ghost/High Templar/Infestor gibi. Early/Mid/Late games: Oyunun evrelerine verilen ad. Early game genelde en temel birimleri yapabildiginiz kisimdir. Mid game artik Factory/Starport, Hydra Den/Spire, Starport/Cybernetics Core gibi binalari yapip buralardan birimleri urettiginiz bolumdur. Late game ise Ultralisk/Carrier/Battle Cruiser gibi agir birimlerle ve casterlarla desteklenen savaslarin oldugu bolumdur. Mid-Late, Early-Mid gibi bolumlerde vardir. |
Stalker dı galiba :D Birde TURTLE diye bir tabir var. Base'ine kapanan terranlara deniyor bu. Girişi kapatıyor tankları, turretları diziyor. Kaçabilirse akla gelmeyecek bir adaya expe çıkmaya çalışıyor. SAvunma, savunma sonra işte Battlecruiser fantezisi veya nuke ghost fantezileri gibi değişik fantezilerle :D yenmeye çalışıyor. |
Bildiğim kadarıyla turtling, saldırı hazırlıgı yapan o sırada saldırmadan bekleyen oyuncunun beklediği o periyoda deniyor. Üssüne kapanan terran'a değil. |
Teşekkürler. Bu sayfayı arşivliyorum. |
1. sayfa
Sürç-i lisan ettiysek affola.
12 yıllık ömrü boyunca, StarCraft topluluğu kendi kültürünü, görgü kurallarını ve kendi dilini geliştirmiştir. Bunun sonucunda, eğer daha önce hiç StarCraft oynamadıysanız, web sayfalarındaki yorumları, forumlardaki postları, çeşitli blogları, duyuruları okurken karşılaşacağınız kısaltmalar ve terimleri anlamakta zorlanabilirsiniz. Eğer oyun hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışıyorsanız bu kelimeler kafa karıştırıcı olabilir, bu nedenle StarCraft toplumunun dilini daha iyi anlayabilmeniz için için bazı çalışmalar yaptık, içinde en popüler ünite terimleri, binalar, taktikler ve selamlaşmaların yer alacağı bir blog serisi hazırladık.
Bu ilk bölümde, ortak birimler ve yapılar ile ilgili terminolojiler üzerinde durduk. Her dilde olduğu gibi, bu terimler evrim ve değişim geçirebilir, ancak başlangıç için yardımcı olacağını umuyoruz.
Birimler ve Binalar
Genel
Protoss
Terran
Zerg