Yayıncılığını Electronic Arts'ın yaptığı, geliştiriciliğini ise EA Canada'nın yaptığı FIFA serisinin yeni oyunu FIFA 22'den ilk oynanış fragmanı geldi.
FIFA 22; PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series, Xbox One, PC ve Stadia için çıkış yapacak. FIFA 22'nin çıkış tarihi ise 1 Ekim 2021. Bahsi geçen oynanış fragmanını ve oyunun detaylarını aşağıda bulabilirsiniz.
Xsens kostümleri, bugüne kadar ilk kez yüksek yoğunlukta oynayan 22 profesyonel futbolcunun hareketini yakalamayı mümkün kılıyor. Eşsiz hacimdeki yüksek kaliteli gerçek insan hareketi verisi, bireylerin ve takımların FIFA 22’deki hareketlerini güçlendiriyor.
MAKİNE ÖĞRENİMİ
İleri teknoloji ve tescilli makine öğrenimi algoritması, gelişmiş maç yakalamadan 8,7 milyonun üzerinde kareden öğreniyor, ardından gerçek zamanlı yeni animasyonlar yazarak sahadaki çeşitli etkileşimlerde organik bir futbol gerçekçiliği yaratıyor.
ÖZGÜN TÜM TAKIM HAREKETİ
Xsens kostümleri, bugüne kadar ilk kez yüksek yoğunlukta 2 oyuncunun tamamının her temasını, müdahalesini, sprintini ve çekişmesini kaydediyor, FIFA 22’deki 4.000’den fazla yeni animasyonun altyapısını sağlayan verileri yakalıyor ve futbol yoğunluğunu, hassasiyeti ve oyundaki her oyuncunun fiziğini geliştiriyor.
TAKTİKSEL YAPAY ZEKA
Yeni nesil konsollardan güç alan derin oyuncu zekası, her oyuncuya hem hücum hem de savunma dizilişlerini ve hareketlerini daha iyi anlama imkanı sağlayarak yepyeni bir gerçeklik seviyesi oluşturuyor.
HÜCUMDA
Saniyede 6 kat daha fazla karar verme kabiliyeti, forvetlerin çevre farkındalıklarını artırıyor, oyun kurarken daha akıllı koşular yapmalarını ve boşta kalan toplara daha hızlı reaksiyon göstermelerini sağlıyor.
DEFANSTA
Yeniden düzenlenen savunma yapay zekası, takımların artık taktiksel açıdan daha bütün bir şekilde hareket etmesini mümkün kılarken, sahada hareket ederken ve boş alanları kapatırken biçimlerini korumalarını sağlıyor.
KİNETİK HAVA MÜCADELELERİ
Geliştirilmiş iki oyunculu etkileşim teknolojisi, oyuncu animasyonlarını senkronize ederek hava toplarına ilk ulaşan olma mücadelesinde daha yüksek gerçekçilik ve hassasiyet oluşturuyor. Ortalarda, uzaklaştırılan toplarda ve uzun paslarda savunma ve hücum oyuncularının itmesini, çekmesini ve çekişmesini bu sayede daha kaliteli göreceksiniz.
Pele's Soccer 1981 den hallice. Hiç bir serisini oynamadım, oyuncu da değilim zaten ama günümüz teknolojisi ve algoritmaları ile gerçek mi animasyon mu diye ayırmakta güçlük çekeceğimiz bir futbol motorunun hala geliştirilememiş olması gerçekten ilginç.
Oyunun fiziğine bak ağır çekim gibi, adamlar google'ın yürümeyi öğrenen yapay zeka çöp adamları gibi, gerçekten çok şaşırıyorum, işin ehli biri futbol oyununun simüle edilmesinin neden zor olduğunu izah ederse memnun olurum. Eğer need for speed ile gran turismo ilişkisini düşüneceksek ve talep saatte 300km ile duvarlara sürtüne sürtüne viraj almadan yana ise o zaman durum benim için anlam kazanabilir ama bahsettiğim sorun tam olarak bu da değil aslında.
Bunun nedeni makine öğrenmenin sanıldığı kadar gelişmiş durumda olmamasıdır. Ve EA sport un göz göre göre machine learning diyerek yalan atmasıdır. Fifanın şu ana kadar çıkmış tüm oyunlarının yapay zekası düz etki tepki olayına dayanıyor. Bastığınız tuşa göre npc cevap veriyor. Karar verme diye bir şey söz konusu değil. .Çok vakit geçirmiş insanlar yapay zekanın tekrar eden tepkilerini bilirler. Halbuki makine öğrenmede yapay zeka gerçekten öğrenir ve bir daha ki hamlesini geçmişte tuttuğu bilgiyi yeni bilgi ile harmanlayarak farklı bir tepki ortaya koyar. Amaçlanan da budur. Fifanın yalan makine öğrenmesi sınırlı sayıda tepkilerin rasgele olarak birbirini tekrar etmesidir. Aynı tavla zarı gibi düşün . Altı farklı sonuç var ama rasgele atıyorsun. Şu ana kadar yapılmış en iyi makine öğrenme programları işi tek başına yapmaz. Elinden sürekli tutmanız gerekli. Örnek vermek gerekirse Google Translate in bu kadar iyi şekilde çeviri yapıyor olması hatayı gören kullanıcıların kendileri düzeltmesidir. Program yanlış yaptığının farkında değil. İnsanlar programa ''bu yanlış işte doğrusu bu'' şeklinde geri bildirim gönderiyor. Yani halen daha emekleme aşamasında makine öğrenme. Yapay zeka çok ayrı ve çok zor bir alan. Oyun şirketlerinin yapay zeka yaptık demesi bakkalın uydu yaptım demesine benzer gibi bir şey aslında.
Yayıncılığını Electronic Arts'ın yaptığı, geliştiriciliğini ise EA Canada'nın yaptığı FIFA serisinin yeni oyunu FIFA 22'den ilk oynanış fragmanı geldi.
Ayrıca Bkz.Sony, PS5'in yaklaşan güncellemesinden detaylar paylaştı: Harici SSD desteği sonunda geliyor
FIFA 22; PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series, Xbox One, PC ve Stadia için çıkış yapacak. FIFA 22'nin çıkış tarihi ise 1 Ekim 2021. Bahsi geçen oynanış fragmanını ve oyunun detaylarını aşağıda bulabilirsiniz.
FIFA 22 Oynanış Fragmanı
http://www.youtube.com/watch?v=vLj-27T-SEQ
GELİŞMİŞ 11’E 11 MAÇ YAKALAMA
Xsens kostümleri, bugüne kadar ilk kez yüksek yoğunlukta oynayan 22 profesyonel futbolcunun hareketini yakalamayı mümkün kılıyor. Eşsiz hacimdeki yüksek kaliteli gerçek insan hareketi verisi, bireylerin ve takımların FIFA 22’deki hareketlerini güçlendiriyor.
MAKİNE ÖĞRENİMİ
İleri teknoloji ve tescilli makine öğrenimi algoritması, gelişmiş maç yakalamadan 8,7 milyonun üzerinde kareden öğreniyor, ardından gerçek zamanlı yeni animasyonlar yazarak sahadaki çeşitli etkileşimlerde organik bir futbol gerçekçiliği yaratıyor.
ÖZGÜN TÜM TAKIM HAREKETİ
Xsens kostümleri, bugüne kadar ilk kez yüksek yoğunlukta 2 oyuncunun tamamının her temasını, müdahalesini, sprintini ve çekişmesini kaydediyor, FIFA 22’deki 4.000’den fazla yeni animasyonun altyapısını sağlayan verileri yakalıyor ve futbol yoğunluğunu, hassasiyeti ve oyundaki her oyuncunun fiziğini geliştiriyor.
TAKTİKSEL YAPAY ZEKA
Yeni nesil konsollardan güç alan derin oyuncu zekası, her oyuncuya hem hücum hem de savunma dizilişlerini ve hareketlerini daha iyi anlama imkanı sağlayarak yepyeni bir gerçeklik seviyesi oluşturuyor.
HÜCUMDA
Saniyede 6 kat daha fazla karar verme kabiliyeti, forvetlerin çevre farkındalıklarını artırıyor, oyun kurarken daha akıllı koşular yapmalarını ve boşta kalan toplara daha hızlı reaksiyon göstermelerini sağlıyor.
DEFANSTA
Yeniden düzenlenen savunma yapay zekası, takımların artık taktiksel açıdan daha bütün bir şekilde hareket etmesini mümkün kılarken, sahada hareket ederken ve boş alanları kapatırken biçimlerini korumalarını sağlıyor.
KİNETİK HAVA MÜCADELELERİ
Geliştirilmiş iki oyunculu etkileşim teknolojisi, oyuncu animasyonlarını senkronize ederek hava toplarına ilk ulaşan olma mücadelesinde daha yüksek gerçekçilik ve hassasiyet oluşturuyor. Ortalarda, uzaklaştırılan toplarda ve uzun paslarda savunma ve hücum oyuncularının itmesini, çekmesini ve çekişmesini bu sayede daha kaliteli göreceksiniz.
Haberi Portalda Gör