Eh işte, bunların beynini böyle sloganist eylemler, fikirler ile dolduruyorlar. Sonra geliyor forumlarda bir fikir, bilgi sahibi gibi ahkâm kesiyorlar. |
Şaka mısın sen ya? Osmanlı döneminde sıvayla alçıyla kapatılmıştı o kubbedeki melek mozaikleri felan. 1400 küsür senelik fresklerin mozaiklerin üstüne tekrar alçı vurup kapatacaksanız buyrun yapın nasıl yapıyorsunuz. Soru soruyoruz ne olacak ne yapacaksınız diye anca işiniz lafı çevirip zeytinyağı gibi yukarı çıkmaya çalışmak. |
İyi olmuş sonuç olarak fethin bir sembolü fatihi tarafindan camiye çevrilmiş sen bilmem ne anayasasininin bilmem ne maddesine gore muze felan yapamazsin |
Bana göre olması gereken ve olamayan bir durumdur. Olacaksa da dile getirmeden olması gerekiyor. Ayrıca israilin mescidi aksaya yaptıklarına ses çıkarmayacak zihniyet ne hikmetse bizim topraklarımızda Cami olan Ayasofyanın ibadete açılmasına bir sürü bahane bularak istemezük diyen aynı güruhtur. |
Size mi sorulacak, nasıl yapılacağı Cevabını aldın hala yazıyorsun, . Hayır nesini anlamadın? 500 yıl nasıl Camii olarak kullanıldıysa aynı veya benzer şekilde kullanılır. Buyur burada bir fikir var; 1. Bugün Ayasofya'nın ön kısmı ibadete zaten açıktır. Bu bakımdan şu anki uygulamada (önü mabet, arkası müze olarak) ikiye bölünmüş Ayasofya içinde namaz kılınmaktadır. 2. Elimizdeki teknolojik imkanlarla suretlerin üstlerini namaz esnasında ışık perdeleri ile örtmek mümkündür. 3. Galerilerde namaz kılınması halinde ise burada bulunan Hıristiyanlığa ait simgeler namaz kılanlar açısından rahatsızlık doğuracaksa acil çözüm olarak zaten toplam mekanın çok küçük bir yüzdesini oluşturan galerilerde namaz kılınmaması düşünülebilir. 4. Başbakanlık arşivinde rastladığım iki belge oldukça önemlidir. Birincisine göre Ayasofya'daki tasvirlerin kazınmamasının ama üstlerinin nazikçe örtülmesinin sebebi hem Hıristiyanlık dininin kutsallarına hem de sanatkârların işlerine saygıdır. İkincisine göre Padişah Abdülmecid Ayasofya'yı Fosatti'ye tamir ettirirken cami içindeki tasvirleri yeniden örttürür ama kuzey kapısındaki büyük Meryem mozaiğini cami dışında diye örttürmemiştir. 5. Niğde Derinkuyu'da bulunan ve kiliseden camiye çevrilen Cumhuriyet Camisi'nde 1982'ye kadar tasvirler örtülmeden namaz kılındığını bugün ise sadece bir kısmının örtülü olduğunu biliyoruz. 2 Temmuz'u bekleyin.. Aynı yazıda Ayasofya'nın İstanbul'un fethinin bir sembolü olduğu belirtilmiş ki, kabul etmemek için akıl dışı düşüncede olmak gerek... Esas mesele Ayasofya'nın tekrar Camii olması değil. Asıl mesele böyle önemli bir Fetih sembolünün ne amaçla, hangi gerekçe ile müzeye çevrildiği? |
|
|
hocam ironi yazmışsın:) ben Murat Bardakçı gibi düşünüyorum bu konuda. Ayasofya camiden yada müzeden ziyade bir semboldür. |
Olayın özeti bu aslında, aynı fikirdeyim. Oylar düşüyor, sürüyü toplama zamanı... |
Hem camii hem kilise ayrica muze olarak kullanilsa, dunyaya ornek olsak. Bundan daha guzel mesaj verilebilir mi? Ama yok oy yok menfaat, insanlarin mutlulugu ile huzur ile hic isiniz olmasin varsa yoksa oy ve guc. Guzel kafa. |
Çan sesleri varmış.Öyle diyorlar |
İYİ Parti'nin, Ayasofya'nın cami olarak ibadete açılmasına ilişkin araştırma önergesi hakkında açıklama yapan AK Partili Mehmet Muş, "İYİ Parti'nin grup önerisine 'hayır' oyu vereceğiz. İnşallah temmuz ayı içerisinde de gerekli adımlar atılacaktır" dedi. Cami yapmaya karşı cikan ahepe oldu. |
Ne oldu şimdi yaw..Ezan sesleri yükselmeyecek mi ? Aha az önce çan sesi duydum galiba |
|
Ne zaman açılıyor ibadete |
Düşünememiş ki 500 yıl nasıl kılındığını
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle