Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
4
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Laptop ekran kartı chip değişimi

R relling Konu Sahibi
2 yıl (874 mesaj)
Merhaba arkadaşlar benim 6 yıllık laptopum vardı. Yazın başında bir dönem açmaya çalıştığımda vs kendi kendini restleme problemi vardı yani güç tuşuna bastığımda kendi kendini resetliyordu. Sonra notebook soğutucu aldım ve bir daha 4 ay bu problemle karşılaşmadım normal kullanmaya devam ettim.

Daha sonra geçen gün normal kullanırken birden kapandı ve güç tuşuna bastığımda 2 sn fanlar çalıştı sonra kendini resetledi. Daha sonra tekrar bastığımda fan çalıştı 2 sn sonra durdu ama bilgisayar çalışıyordu ama ekrana görüntü gelmiyordu.

Kendim bilgisayarı söktüm temizledim durum değişmedi. Bir notebook servisine verdim 3 gün içinde adam baktı ve ekran kartı çipinde problem dedi değişmesi gerek sesi ve 375 tl masraf çıkarttı.

Açıkçası 6 yıllık bir bilgisayar için 375 tl vermeyi düşünmüyorum zaten bilgisayarı film ve internet için kullanıyordum onun yerine üstüne biraz daha koyar masaüstü toplarım diye düşünüyorum.

Bilgisayardaki bu problem gerçekten çipte midir yoksa başka bir şey olabilir mi? Yada idareden yapabileceğim bir çözüm var mıdır?
Yardımlarınızı bekliyorum.

Notebook: Lenovo z500 ekran kartı: intel HD graphics 4000 ve gt645m





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


S start_system
2 yıl (1299 mesaj)
anakart tamiri biraz tuzludur. grafik çipinden vazgeçerim dersen bios tan disable yapıp sorunsuz çalışırsa kullanabilirsin. tamir ettirmeyi düşünürsen garantili tamir yapılıyorsa biraz pazarlıkla yaptırabilirsin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R relling Konu Sahibi
2 yıl (874 mesaj)
Hocam ekrana hiç görüntü gelmiyor ama o ekran kartını disable edip harici ekran kartı olan gt645m i kullanıp açılmasını sağlayabilir miyim?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @start_system

S start_system
2 yıl (1299 mesaj)
bir şekilde bios a girebilirsen belki olur. bios pilini çıkarıp takmayı deneyebilirsin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @relling

R relling Konu Sahibi
2 yıl (874 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: start_system

bir şekilde bios a girebilirsen belki olur. bios pilini çıkarıp takmayı deneyebilirsin.
Laptop elime geçince deneyeceğim hocam teşekkürler





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.